|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
reveel
A2
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Nie 10:28, 12 Kwi 2015 Temat postu: problem ze sprzęgłem |
|
|
Witam
Sezon się zaczął, a ja mam problem ze swoją maszyną Nie wchodzi mi bieg jałowy. Dopiero jak wyłącze silnik "luz" wchodzi bez problemu. Po regulacji przy klamce sprzegła jest jeszcze gorzej bo moto przy wiekszej prędkosci wolniej przyspiesza i wyje jakbym trzymał ręke na sprzęgle. Co to może być moto ma około 50 000 przebiegu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Staszek
Motonita
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Północna Polska
|
Wysłany: Nie 10:51, 12 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Ten drugi objaw wskazuje na ślizgające się sprzęgło. Jeżeli masz na klamce luz zachowany (jałowy skok klamki) i nadal wyje - prawdopodobnie tarcze do wymiany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
reveel
A2
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Nie 16:14, 26 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Sprzęgło ślizgało sie tylko wtedy jak za bardzo podciągnąłem linke. Gdy ją ustawiłem tak jak była pierwotnie nic się nie ślizga.
Problem z zapięciem luzu i biegów pojawia się dopiero gdy silnik porządnie się rozgrzeje. Luz wskakuje dopiero po wyłączeniu silnika. A i jeszcze jedno. Gdy zaczyna się problem, że nie mogę zapiąć luzu i trzymam rękę na sprzęgle moto sam się wolno toczy do przodu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez reveel dnia Nie 16:17, 26 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łysielec667
A
Dołączył: 06 Paź 2014
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: lublin
|
Wysłany: Nie 16:19, 26 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
A olej kiedy zmieniałeś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
reveel
A2
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Nie 16:22, 26 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
duży serwis zrobiony był zanim go kupiłem czyli czerwiec 2014 ale facet chyba sporo na nim przejechał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łysielec667
A
Dołączył: 06 Paź 2014
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: lublin
|
Wysłany: Nie 16:42, 26 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
No i widzisz. Olej w skrzyni traci juz swoje właściwości po rozgrzaniu, stąd problemy z biegami. Ciągnięcie na sprzęgle to już kwestia wyregulowania linki. Sprzęgło podejrzewam, że masz tak jak ja, jeszcze trochę pojeździ ale.... luz linki na klamce ustaw minimalny, powinno to zapobiegnąć ślizganiu i ciągnięciu motocykla na postoju przy wciśniętym sprzęgle. W serwisówce zapisane jest, aby olej zmieniać co 6000km, jeśli motocykl użytkowany w wiekszości po mieście lub w cięższych warunkach to sugerowałbym nawet częściej. Piszę z komórki, przepraszam za ewentualne błędy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Łysielec667 dnia Nie 16:43, 26 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dodek
A1
Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 17:57, 26 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Bez przesady olej nie traci w ekspresowym tempie po 6kkm swoich własciwości/
Rok temu wymieniałem olej w fireblade po 12kkm - tak jak pisze w serwisówce i nic sie nie działo z biegami.
Co do sprzegła w moim dl'u też zaczyna sie slizgać - ale podobno jest na to rada- wyczyszczenie mechanizmu regulacji zgrubnej i jego powtórna regulacja - pod pokrywką zebatki zdawczej https://www.youtube.com/watch?v=I1TC2OybT6o
A jak nie -tak jak koledzy piszą rozkrecenie dekla od sprzegla i weryfikacja zuzycia tarcz , spreżynek i reszty.
Co do ciągniecia i problemow z wyrzucaniem na luz z 2 - winny jest panowie wyruchany kosz sprzegłowy i tzw zabierak - co powoduje w wielkim skrócie tyle iż przy wysprzeglaniu tarcze badz przekladki lubią sie lekko klinować przez wygniecenia na wieloklinie w koszu sprzegła/ zabieraku bo powoduje haczenie i problem z wyrzuceniem na luz.
Tu przykład- kosz jeszcze nie bardzo zniszczony - widać miejsca odgniatów, z skrajnych przypadkach sa tam takie jakby wżery
Jedyny motocykl w którym wyeliminowałem tę wadę to MZ ETZ 250 - gdzie sprzegło dziala jedwabiście - i jakością działania bije wiekszośc sprzegieł innych motocykli - Nie wystepuje tu wogóle trzask przy wbijaniu 1 biegu ( co jest praktycznie nie możliwe w każdym japanie czy BMW) a wbijanie luzu z 2 - nawet w czasie toczenia sie to pestka.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dodek dnia Nie 17:57, 26 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
reveel
A2
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pon 19:06, 27 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Niestety zmiana oleju nic nie pomogła. Po rozgrzaniu jest to samo:( Pora się wybrac do warsztatu :/ Dodek droga taka naprawa kosza?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez reveel dnia Pon 19:08, 27 Kwi 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łysielec667
A
Dołączył: 06 Paź 2014
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: lublin
|
Wysłany: Pon 19:10, 27 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Uuu szkoda, u mnie było po zmianie OK, przed wymianą 2 bieg bardzo ciężko wchodził, a teraz jest super.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
reveel
A2
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pon 20:16, 27 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
a no tez miałem nadzieję że pomoże
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boren
Motocyklista
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pon 21:49, 27 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
W mojej poprzedniej Cb500 też luz ciężko wchodził. W tym modelu generalnie kosz był słaby więc nikt nie wymieniał. Luz za to wchodził gładko jak przy wciśniętych sprzęgle dawało się obroty na 2,5-3 t. Zobacz może jeszcze pojeździsz. Ja mam w deelu prawie 70kkm i nie mam takich problemów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Wto 10:01, 28 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Objawy o ktorych reveel piszesz to nie problem ze sprzeglem w srodku.
To raczej problem z wysprzeglikiem tak jak na filmiku od dodka trzeba sie najpierw do niego dobrac i zobaczyc czy sie nie rozlecial, byc moze tez popychacz mogl sie przytrzec.
W DLu jest to skopane bo caly syf z lancucha sie tam pcha i jak sie tago nie czysci przy wymianie oleju w silniku to potem sie takie klocki robia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dodek
A1
Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 19:35, 30 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Panowie u mnie sprzeglo też sie podslizgiwalo - naprawiłem tak jak na filmiku - teraz nic- zero null .
Oleju nie zmieniałem , wyczysciłem dokładnie mechanizm wysprzeglika pod dekielkiem zebatki zdawczej + wałek wyłaczający bo było tam syfu co niemiara , nasmarowałem olejem + smarem calość + nasamorowałem linke sprzegła - i luz na klamce jest ksiązkowy czyli jakieś 15mm.
Za niegdługo wrzuce na wałek patent z gąbka - jak robią koledzy w dl 1000 i sprzegło powinno być już bezusterkowe .
reasumując pierdoła ale łatwo naprawialna- zajeło mi to 2 wieczory wliczając mycie łancucha z mega syfu z smarów w szprejach który zasechł za jeden glut i szkoda gadać . ale nafta + olej przekładniowy i nie ten napęd- cisza .
Aha sprzegło regulowałem 1 raz w zyciu w DL 650 i to bulka z maslem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
reveel
A2
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pią 11:28, 01 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
a co to ma do tego że dopiero jak moto sie porzadnie rozgrzeje (przejazd 10-15km) i dopiero zaczyna sie problem ?Jak jest zimny wszystko jest git hmmm....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dodek
A1
Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 23:10, 01 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Generalnie masz źle ustawione sprzegło, ale jeżeli jesteś pewny że jest inaczej warto odkrecić dekiel i rozkrecic kosz- tj wyjąc tarcze i spręzynki i pomierzyć suwmiarką.
Kazdy głupi to potrafi- trzeba spóźcić olej i zaopatrzyć w nowa uszczelkę dekla- generalnie robota na 1.5h
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dodek
A1
Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 20:41, 03 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Dobry poradnik z dot rozbierania mech wyłaczania sprzegła [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Śro 18:34, 06 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Uzupełnię o kilka zdjęć.
Czyszczenie: nafta + pędzelek + szmatka
Smarowanie: smar grafitowy (nie reaguje z wodą)
Posmarować należy obie części mechanizmu.
Koszyk z zewnątrz też można posmarować wtedy kulki nie będą wypadać z gniazd, co ułatwi montaż.
Taki zabieg poprawi płynność działania mechanizmu sprzęgła jak również zabezpiecza przed "pracą na sucho". Dodatkowo polecam smarowanie linki sprzęgła, a po komplecie zabiegów klamka chodzi lżej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
reveel
A2
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Sob 14:58, 06 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Zawiozłem moto do mojego mechanika. Zmienił tarcze sprzęgłowe i pomogło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zorba79
Motocyklista
Dołączył: 20 Paź 2014
Posty: 397
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pon 20:57, 08 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Skoro problem rozwiązany ja opisze swój bez zakładania nowego wątku.
Podczas szybkiego startu np spod świateł przy zmianie z I na II wpada luz w efekcie czego II bieg muszę wrzucać jakby dwa razy. Nie zdarza się to często ale gdy już... to trochę wstydu jest
Zdarza się Wam coś takiego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pon 21:09, 08 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Czasem tak bywa, nic nadzwyczajnego. Zdarza się najlepszym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
reveel
A2
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Wto 18:55, 13 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
A ja wracam ponownie. Na wymienionych tarczach nawinąłem około 8 tyś ale..... zaraz po wymianie pojawił się inny problem. Wyprowadzam moto z garażu odpalam wsiadam wrzucam jedynke i niemiłosierne szarpnięcie mało kręgi szyjne nie wypadną. I powtarza się to za każdym razem i tylko przy zimnym silniku i po pierwszym wrzuceniu pierwszego biegu (kolejne wrzucenie jedynki nie powoduje szarpnięcia). Póki co musze stawiać na centralnej odpalić wrzucić jedynke koło się zakręci i nawijam kilometrów ile wlezie. Nic już z tego nie czaje.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez reveel dnia Wto 18:58, 13 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Creed
Motonita
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: Wto 21:13, 13 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
tak od siebie to obstawiam że na zimnym za mało jest wysprzeglane sprzęgło olej jest bardziej gęściejszy i mocniej są sklejone tarcze po rozgrzaniu oleju efekt ten jest mniejszy. sprawdziłbym cały mechanizm wysprzęglania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Śro 17:48, 14 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Spróbuj przed wrzuceniem tej jedynki na zimnym silniku przegazować go delikatnie na wciśniętym sprzęgle, żeby "rozkleić" tarcze, powinno pomóc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Igi
A1
Dołączył: 19 Paź 2016
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: łódzki wschodni
|
Wysłany: Czw 22:57, 23 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Czym smarujecie linkę sprzęgła?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Pią 8:27, 24 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Lejesz od góry olej i ruszasz linka w pancerzu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Igi
A1
Dołączył: 19 Paź 2016
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: łódzki wschodni
|
Wysłany: Czw 13:32, 30 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
dzięki novy poczytałem instrukcję i tam jest napisane by smarować linkę gazu, a o sprzęgle nic nie piszą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
darekmarciniak1
A1
Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Głowno
|
Wysłany: Czw 21:03, 30 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Walczyłem kiedyś ze sprzęgłem w sv 650 i w sprzęgle na końcu zabieraka(kosza sprzęgłowego)są dwa pierścienie które po niewielkim zużyciu tarczy odpychają przekładkę i objaw jest taki,żę po rozgrzaniu sprzęgło ,,ciągnie".Wywaliłem ten patent i 2 lata spokój.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|