Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Prędkości wskazywane przez licznik DL
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ElViajero
Motocyklista



Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 9:54, 11 Lip 2011    Temat postu: Prędkości wskazywane przez licznik DL

Czołgiem (raczej DL).
Wracałem w niedzielę z Zamościa i tak sobie porównywałem prędkości wskazywane przez licznik i wskazywane przez GPS. No i wyszło różnicy ok 10km/h
znaczy się przy licznikowych 120 km/h gps wskazywał 110 km/h przy 110 pokazywał 100. Nie przyglądałem się na niższych prędkościach ale odnoszę wrażenie że im prędkość niższa (poniżej 90) i różnica mniejsza.

Czy też tak macie?

Pozdrówki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pecha
A



Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pabianice

PostWysłany: Pon 9:58, 11 Lip 2011    Temat postu:

u mnie na razie sprawdzalem przy 60 wskazywanych i bylo 50 realne
20% blad - slabo Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacaw
Motocyklista



Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa - Wola DL 650

PostWysłany: Pon 10:18, 11 Lip 2011    Temat postu:

To samo zauważyłem u Siebie ....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur 8K8
Motocyklista



Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ZGIERZ / k. Łodzi

PostWysłany: Pon 10:33, 11 Lip 2011    Temat postu: Re: Prędkości wskazywane przez licznik DL

ElViajero napisał:
Czołgiem (raczej DL).
Wracałem w niedzielę z Zamościa i tak sobie porównywałem prędkości wskazywane przez licznik i wskazywane przez GPS. No i wyszło różnicy ok 10km/h
znaczy się przy licznikowych 120 km/h gps wskazywał 110 km/h przy 110 pokazywał 100. Nie przyglądałem się na niższych prędkościach ale odnoszę wrażenie że im prędkość niższa (poniżej 90) i różnica mniejsza.

Czy też tak macie?

Pozdrówki


Zapewniam Cię że każdy będzie miał rozbieżność pomiędzy gps a prędkościomierzem Smile nie ma tutaj znaczenia czy motocykl czy samochód, nie zgodzą się prędkości. Prędkość wskazywana przez GPS jest prędkością rzeczywistą. A różnica predkości może np. zależeć od rodzaju zastosowanych opon itp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ElViajero
Motocyklista



Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 10:41, 11 Lip 2011    Temat postu:

zgadza się ale w samochodzie tak mnie to nie razi jak w moto. Mam saaba i jak jadę licznikowe 100 to gps pokazuje mi 96 ( ale myślę, że jest to wina niższego bieżnika niż zalecany przez producenta i innych felg), więc nie jest tak tragicznie. A tak swoją droga mam gumy fabryczne więc tej różnicy nie powinno być, a jednak jest i to spora.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 12:00, 11 Lip 2011    Temat postu:

W DL'u te różnice są naprawdę spore. Można sobie zrobić tarcze ze skorygowanymi wartościami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
routerek
Motonita



Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: z kanapy w salonie/WAW

PostWysłany: Pon 12:19, 11 Lip 2011    Temat postu:

maciejza robił swoje tarcze i pisał coś o korygowaniu prędkości - było w wątku co zrobiłem... jakiś miesiąc +- temu

m.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pc
A2



Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 13:17, 11 Lip 2011    Temat postu:

to dobre
zawsze jest jakis zapas przed glinami Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 3308
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 14:20, 11 Lip 2011    Temat postu:

no i przed samym sobą i swoimi rajdowymi zapędami Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamar
Maniak motocyklowy



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK

PostWysłany: Pon 16:27, 11 Lip 2011    Temat postu:

Nie wiem po co patrzycie na licznik, przecież to niebezpieczne Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pecha
A



Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pabianice

PostWysłany: Pon 17:23, 11 Lip 2011    Temat postu:

Adamar napisał:
Nie wiem po co patrzycie na licznik, przecież to niebezpieczne Smile

Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AWECO
A1



Dołączył: 01 Lip 2011
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Siemianowice Śląskie, Tychy, Bytom

PostWysłany: Pon 19:03, 11 Lip 2011    Temat postu:

hmm no coz, robie w branzy automotive, dla jednego z czolowych producentow samochodow. Powiem jedynie tyle ze ta roznica zawsze bedzie wynosila okolo 10 km\h. Ta roznica powinna byc o te 10 km w tyl niz wskazania np GPS. W przemysle stosuje sie pewne "general rule" ktore polega na celowym wskazywaniu mniejszej predkosci niz predkosc rzeczywista. Mowi sie ze jest to w ramach bezpieczenstwa uzytkownika...no w kazdym razie nie znam producenta samochodow ktory postepuje inaczej. Aha i nie jest to dedykowane żadna normoą czy dyrektywą Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
routerek
Motonita



Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: z kanapy w salonie/WAW

PostWysłany: Pon 19:38, 11 Lip 2011    Temat postu:

AWECO napisał:
(...) W przemysle stosuje sie pewne "general rule" ktore polega na celowym wskazywaniu mniejszej predkosci niz predkosc rzeczywista. (...)


Chyba jednak większej niż rzeczywista Very Happy

m.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomano
Motocyklista



Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: zza biurka

PostWysłany: Pon 23:12, 11 Lip 2011    Temat postu:

Eeee... tam
Ja mam tak i w DL-u i w samochodzie. Jeździłem różnymi. Zawsze licznik pokazywał więcej. Mnie to nie przeszkadza Rolling Eyes Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tipor
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łomianki

PostWysłany: Wto 10:04, 12 Lip 2011    Temat postu:

z moich obserwacji wynika tak:
-samochód +5km
-DL +10km
na liczniku, ale jak dla mnie to nawet dobra opcja, jeżdżę wolniej niż myślę czyli faktycznie mniej punktów może wpaść w przypadku przekroczenia prędkości Confused


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AWECO
A1



Dołączył: 01 Lip 2011
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Siemianowice Śląskie, Tychy, Bytom

PostWysłany: Czw 9:51, 14 Lip 2011    Temat postu:

Cytat:
Chyba jednak większej niż rzeczywista


zgadza sie, w pospiechu sie pomylilem ;P


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Woytec
Motocyklista



Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice

PostWysłany: Czw 11:08, 14 Lip 2011    Temat postu:

ElViajero napisał:
Mam saaba i jak jadę licznikowe 100 to gps pokazuje mi 96 ( ale myślę, że jest to wina niższego bieżnika niż zalecany przez producenta i innych felg), więc nie jest tak tragicznie. A tak swoją droga mam gumy fabryczne więc tej różnicy nie powinno być, a jednak jest i to spora.


Nie chciałbym się czepiać ale skoro masz niższy profil opony to dzięki temu uzyskałeś właśnie zmniejszenie różnicy... mniejszy profil = wieksza prędkość pokazywana na prędkościomierzu... to logiczne że skoro profil niższy to obwód koła mniejszy wiec koło drogę pełnego obrotu 360 stopni pokonuje szybciej wiec prędkość wskazywana jest większa niż ta na oryginalnym - wyższym profilu... oczywiście mówiąć o profilach zakładamy że szerokość gumy taka sama...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ElViajero
Motocyklista



Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 11:13, 14 Lip 2011    Temat postu:

w saabie tak ale w dl mam profil 'fabryczny' ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jscoolg
Motocyklista



Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 18:32, 14 Lip 2011    Temat postu:

Oszukuje
Wg mnie ok 8-10% do gpsu ( przy 198 GPS pokazał 185)
jest nawet taki gadżet speedohealer do korekty wskazań
GPS tez nie jes super dokładny jak mnie złapali radarem miałem 168 na GPS i 176 na suszarce przy ponad 180 na liczniku Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciejza
A



Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn, warmińsko-mazurskie

PostWysłany: Czw 23:00, 14 Lip 2011    Temat postu:

routerek napisał:
maciejza robił swoje tarcze i pisał coś o korygowaniu prędkości - było w wątku co zrobiłem... jakiś miesiąc +- temu

robiłem i przy okazji zmieniałem na wskazania w km/h.

Na zachodnich forach podają takie rozbieżności we wskazaniach z GPS (w milach)
indicated actual
30 29
40 38
50 47
60 56.5
70 65.5
80 74.5
90 83.5


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
przemo99
A1



Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: skierniewice/warszawa

PostWysłany: Pon 14:04, 18 Lip 2011    Temat postu:

Moim zdaniem błedne wskazania predkościomierza to jedna z bardziej denerwujacych wad DL. Dziwi mnie ze wogóle tego nie skorygowali przecież to dziecinnie proste inaczej wyskalować licznik. U mnie błąd to 10% a to bardzo dużo. przy 140 gps wskazuje 126km/h. W serwisie powiedzieli ze to wynik niskiego bieżnika ale wymiana opon wogóle nie pomogła. Ciekawi mnie czy przez zawyżenie prędkości zawyżany jest też przebieg a zaniżane spalanie. Wpływało by to na koszty serwisu np bo 600km to jednak dość sporo na rożnicy przeglądów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kastor40
Motonita



Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 626
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mysłowice - Śląskie

PostWysłany: Pon 14:11, 18 Lip 2011    Temat postu:

U mnie też tak jest Smile wg GPS 120 na zegarach 130 Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzychoo
Motocyklista



Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kwidzyn/Rakowiec - pomorskie

PostWysłany: Wto 0:07, 19 Lip 2011    Temat postu:

przemo99 napisał:
. W serwisie powiedzieli ze to wynik niskiego bieżnika ale wymiana opon wogóle nie pomogła.


to niezłe matoły w tym serwisie Laughing

przecież ktoś juz tu pisał, że jest to zrobione celowo. W każdym motocyklu i każdym aucie prędkosciomierze zawyżają, jest to dla bezpieczenstwa prowadzącego. Czy w erze lotów w kosmos nie potrafi producent wymyśleć dokładnego prędkościomierza ? Chyba to nie byłby problem co ?

Oczywiscie dobór kół i opon ma na to wpływ ale na fabrycznym nowym zestawie i tak będzie różnica.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 0:57, 19 Lip 2011    Temat postu:

Ponoć ten błąd jest celowy, a jest to podyktowane właśnie tym że zakłada się czasem większe felgi( bo da się) często dealerzy sami proponują jako opcja.
Ponadto jest to margines błędu w pomiarze przez np suszarki policji, choć dopiero od niedawna drogówka dysponuje bardzo dokładnymi miernikami. Artykuł o tym był.
W moim Golfie III gti ( 16V żeby nie było Very Happy ) seryjnie były 15 zamiast 14 jak w wersji GL ale założyłem 16" i opony profil 45mm. wskazuje prawie idealnie z GPSem Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
thekamil
A



Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice

PostWysłany: Czw 21:07, 28 Lip 2011    Temat postu:

na zegarach miałem 230, a gps 210 pokazał. szkoda, że jakis baran mi droge zajechał bo zanosiło się na zamknięcie licznika Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tom2130
A1



Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 20:54, 06 Sie 2011    Temat postu:

Heh, wiec nie we wszystkich samochodach i motocyklach wystepuje roznica predkosci licznikowej do gps. Przyznam ze wystepuje czesto, ale nie mozna generalizowac.
Wydaje mi sie ze wszystkie auta z tachografem musza miec dokladne wskazania licznika. Osobiscie sprawdzilem kilka takich i roznica przy ok 90km/h byla niewielka(88-92).
Moje prywatne auto tez nie klamie Smile
DL-a nie sprawdzilem, bo czekam na uchwyt do gps.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Renegade
A1



Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 11:19, 03 Paź 2011    Temat postu:

Trochę odświeżę temat.
Wczoraj na trasie porównując wskazania prędkościomierza i GPSu w automapie stwierdziłem zawyżenie prędkości w moim DLu aż o prawie 12%.
Czy ma ktoś jeszcze z Was różnicę większą niż 10%? I czy można to jakoś skorygować?

Pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Pon 15:10, 03 Paź 2011    Temat postu:

Renegade napisał:
Trochę odświeżę temat.
Wczoraj na trasie porównując wskazania prędkościomierza i GPSu w automapie stwierdziłem zawyżenie prędkości w moim DLu aż o prawie 12%.
Czy ma ktoś jeszcze z Was różnicę większą niż 10%? I czy można to jakoś skorygować?

Pozdr


najlepiej poprostu pamietac o tym przeklamaniu i nic wiecej nie robic, bo beda to daremne zabiegi a i tak licznik zawsze bedzie oszukiwal, bo opony sie ciagle zuzywaja i ich srednica sie zmniejsza, zebatki tez sie wycieraja jak i sam lancuch.
Gps zawsze nawiazuje jedynie do satelity, i dlatego jego wskazania sa w miare dokladnie, czasem na wskazenie wplywa zachmurzenie i takie tam, natomiast na wskazanie licznika w DLu sklada nie zbyt skladowych, by wymagac od niego dokladnosci rownej gps, najlepiej jezdzic z nawigacja Very HappyVery HappyVery Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 459
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pon 16:41, 03 Paź 2011    Temat postu:

Pozdr[/quote]

najlepiej poprostu pamietac o tym przeklamaniu i nic wiecej nie robic, bo beda to daremne zabiegi a i tak licznik zawsze bedzie oszukiwal, bo opony sie ciagle zuzywaja i ich srednica sie zmniejsza, zebatki tez sie wycieraja jak i sam lancuch.
Gps zawsze nawiazuje jedynie do satelity, i dlatego jego wskazania sa w miare dokladnie, czasem na wskazenie wplywa zachmurzenie i takie tam, natomiast na wskazanie licznika w DLu sklada nie zbyt skladowych, by wymagac od niego dokladnosci rownej gps, najlepiej jezdzic z nawigacja Very HappyVery HappyVery Happy[/quote]

Nie wiem jak wycieranie zebatki ma sie do wskazania predkosciomirza, ale pewnie sie nie znam.

W tysiacu natomiast mozemy w bardzo łatwy sposób zrobic korekte. Wskazania licznika idą z zebatki zdawczej wiec wystarczy zminejszyc o zab tylna zebatke i juz zwiekszy sie predkosc obrotowa kola, odczyt ze zdawczej bedzie nadal taki sam. Nie wiem tylko czy na 10% bład wystarczy tył zmniejszyć o jeden ząb.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Pon 17:39, 03 Paź 2011    Temat postu:

Wycieranie się zębatek oczywiście nie ma wpływu na wskazania licznika, bo stosunek ilości zębów pozostaje bez zmian Razz Jedyne co wpływa, to zużycie opon, ale różnica pomiędzy nowymi gumami, a zdartymi do zera to ok. 2% na obwodzie Smile

Jeśli chodzi o korektę wyświetlanej prędkości za pomocą zmiany zębatek, to należy pamiętać, że fabryczny licznik zawyża jedynie prędkość, przebieg pokazuje prawidłowo. Więc jeżeli zmienimy rozmiar zębatek tak, by prędkość na liczniku była zgodna z wskazaniami GPS, to naliczony przebieg będzie ok. 10% przekłamany Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Pon 17:39, 03 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 18:15, 03 Paź 2011    Temat postu:

lasooch napisał:
Wycieranie się zębatek oczywiście nie ma wpływu na wskazania licznika, bo stosunek ilości zębów pozostaje bez zmian Razz Jedyne co wpływa, to zużycie opon, ale różnica pomiędzy nowymi gumami, a zdartymi do zera to ok. 2% na obwodzie Smile

Zgadza się.
lasooch napisał:

Jeśli chodzi o korektę wyświetlanej prędkości za pomocą zmiany zębatek, to należy pamiętać, że fabryczny licznik zawyża jedynie prędkość, przebieg pokazuje prawidłowo. Więc jeżeli zmienimy rozmiar zębatek tak, by prędkość na liczniku była zgodna z wskazaniami GPS, to naliczony przebieg będzie ok. 10% przekłamany Wink

Pewny jesteś tej informacji bo według mnie to miejska legenda. Informacje o przebiegu są brane z tego samego miejsca co o prędkości.
Kolejna sprawa to nie da się skorygować błędów pomiaru prędkości na zasadzie licznik przekłamuje o 10% bo to kompletna bzdura.
Przekłamania w tego typu rządzeniach pomiarowych rzadko są liniowe. Im większa prędkość tym błąd pomiaru większy.
Dobrym testem jest przejechanie się z GPS jakiś 400 albo więcej kilometrów i sprawdzenie drogi przebytej w GPS a na liczniku, można się zdziwić. Smile


Z tego co pamiętam jak kiedyś testowali hayabuse czy ona rzeczywiście przekracza 300 km/h to owszem przekraczała po zdjęciu lusterk i w momencie jak jechała jakies 301 km/h to według przyrządów pokładowych prędkość wskazywana to jakieś 340 km/h.
Nie myślisz że jadąc 10km/h licznik wskazywał 50 km/h Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Pon 18:55, 03 Paź 2011    Temat postu:

nieprosty napisał:
Pewny jesteś tej informacji bo według mnie to miejska legenda. Informacje o przebiegu są brane z tego samego miejsca co o prędkości.
Kolejna sprawa to nie da się skorygować błędów pomiaru prędkości na zasadzie licznik przekłamuje o 10% bo to kompletna bzdura.
Przekłamania w tego typu rządzeniach pomiarowych rzadko są liniowe. Im większa prędkość tym błąd pomiaru większy.
Dobrym testem jest przejechanie się z GPS jakiś 400 albo więcej kilometrów i sprawdzenie drogi przebytej w GPS a na liczniku, można się zdziwić.

Tak, jestem pewny tego, co piszę. W kilku moich ostatnich motocyklach sprawdzałem wskazania licznika z GPS lub dodatkowo z odpowiednio skalibrowanym, dokładnym licznikiem rowerowym i wyniki były zawsze takie same - 10% przekłamania w pełnym zakresie prędkości. Jeżeli prędkościomierz wskazywał 50km/h, gps pokazywał 45. Jeśli prędkościomierz pokazywał 120, gps 108. Jeżeli prędkościomierz pokazywał 200, gps 180.
Co do tego, że przebieg jest wyświetlany prawidłowo, również jestem pewny. Można jechać 400km z GPS'em i porównać wyniki, można liczyć słupki przy drodze. Można sobie sprawdzić trasę z google earth. Co kto lubi Wink

Nie jest to żadna niedokładność przyrządów, defekt v-stroma czy jakakolwiek inna usterka. Producenci celowo wprowadzają takie przekłamanie dla lepszego samopoczucia kierowców i tyle. Takie samo 10% oszukaństwa miałem w SV650, DR650RS, w GSX750 z 1983r., w civicu, w corsie...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Pon 18:55, 03 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 19:38, 03 Paź 2011    Temat postu:

lasooch napisał:

Tak, jestem pewny tego, co piszę. W kilku moich ostatnich motocyklach sprawdzałem wskazania licznika z GPS lub dodatkowo z odpowiednio skalibrowanym, dokładnym licznikiem rowerowym i wyniki były zawsze takie same - 10% przekłamania w pełnym zakresie prędkości. Jeżeli prędkościomierz wskazywał 50km/h, gps pokazywał 45. Jeśli prędkościomierz pokazywał 120, gps 108. Jeżeli prędkościomierz pokazywał 200, gps 180.
Co do tego, że przebieg jest wyświetlany prawidłowo, również jestem pewny. Można jechać 400km z GPS'em i porównać wyniki, można liczyć słupki przy drodze. Można sobie sprawdzić trasę z google earth. Co kto lubi Wink

Nie jest to żadna niedokładność przyrządów, defekt v-stroma czy jakakolwiek inna usterka. Producenci celowo wprowadzają takie przekłamanie dla lepszego samopoczucia kierowców i tyle. Takie samo 10% oszukaństwa miałem w SV650, DR650RS, w GSX750 z 1983r., w civicu, w corsie...

Przekłamania będą zawsze producenci jedyne czego muszą pilnować to żeby licznik zawyżał a nie odwrotnie inaczej posypały by się sprawy sądowe.

O przebieg się nie kłócę może faktycznie tak u Ciebie jest. U mnie przy trasie około 900 km mam około 15 km różnicy między tym co pokazuje licznik a GPS.

Tak btw. mi przy 50 km/h GPS pokazuje 48/49 nie pamiętam dokładnie ale na pewno nie 45.

Mam nadziej, że zdajesz sobie sprawę, że pomiar prędkości z GPS prawdziwy jest tylko jeżeli jedziesz po równym i ze stałą prędkością. W innych przypadkach przekłamania są dość spore, szczególnie gdy przyśpieszamy albo zwalniamy. Nie pamiętam dokładnie ale o ile mnie pamięć nie myli to sygnał z GPS odbierany jest raz a sekundę co w skrajnym wypadku daje nam błąd 2 sekund bez 2 setnych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mikmac
A



Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 19:50, 03 Paź 2011    Temat postu:

niepisana umowa producentow mowi, ze liczniki maja zawyzac od 7 do 10%. Zazwyczaj okolo 7% mozna spotkac. dotyczy to wszystkich pojazdow, chyba poza TIRami, ktore pokazuja prawidlowo maks 85km/h.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciejza
A



Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn, warmińsko-mazurskie

PostWysłany: Pon 21:05, 03 Paź 2011    Temat postu:

nieprosty napisał:
U mnie przy trasie około 900 km mam około 15 km różnicy między tym co pokazuje licznik a GPS.


roznice wysokosci wplywaja na roznice liczenia dystansu gps, dodatkowo gps lapie "impuls" co jakis czas przez co trasa sklada sie z prostoliniowych odcinkow, a ty jezdzisz po elipsach. dlatego zawsze jest roznica w dystansie faktycznym zmiezonym linijka na drodze a tym co podaje gps.
Kwestia jeszcze samej nawigacji i oprogramowania, ktore zazwyczaj dociaga slad do dróg i teraz kwestia tego jak on liczy dystans.

kierowanie sie dystansem pokazywanym na slupkach mozna sobie darowac.
w warminsko mazurskim sa tylko 3 odcinki 1km na których slupki rozstawione sa dokladnie co 100m.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Wto 1:52, 04 Paź 2011    Temat postu:

nieprosty napisał:
U mnie przy trasie około 900 km mam około 15 km różnicy między tym co pokazuje licznik a GPS.

... co daje 1,5% różnicy. Taki błąd wynika z samego zużycia bieżnika w oponach Smile Czyli i u Ciebie i u mnie jest tak samo - przebieg jest naliczany prawidłowo.

Najdokładniejszy będzie chyba nadal licznik rowerowy. Możemy tam zaprogramować obwód koła zazwyczaj z dokładnością do 5mm (błąd ok. 0,25%), prędkość jest wyświetlana z dokładnością 0,1km/h, przebieg podobnie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Wto 1:53, 04 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 14:11, 04 Paź 2011    Temat postu:

lasooch napisał:

... co daje 1,5% różnicy. Taki błąd wynika z samego zużycia bieżnika w oponach Smile Czyli i u Ciebie i u mnie jest tak samo - przebieg jest naliczany prawidłowo.

Wiesz z tym 15 to pisałem z głowy wydaje mi się, że jest z 30 ale nie chciałem żebyś mnie potem tu na forum zjadł jak by się nie sprawdziło. Wink
Za jakieś 3 tygodnie będę robił traskę około 500-700 km to zmierzę i podam dokładne dane względem licznika i garmina zumo 550 to będziemy mieli jasność.

Fajne różnicę wychodzą u podróżników robiących 6000 km i więcej. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pazur
A1



Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 1:32, 12 Lut 2012    Temat postu:

maciejza napisał:
nieprosty napisał:
U mnie przy trasie około 900 km mam około 15 km różnicy między tym co pokazuje licznik a GPS.


roznice wysokosci wplywaja na roznice liczenia dystansu gps, dodatkowo gps lapie "impuls" co jakis czas przez co trasa sklada sie z prostoliniowych odcinkow, a ty jezdzisz po elipsach. dlatego zawsze jest roznica w dystansie faktycznym zmiezonym linijka na drodze a tym co podaje gps.
Kwestia jeszcze samej nawigacji i oprogramowania, ktore zazwyczaj dociaga slad do dróg i teraz kwestia tego jak on liczy dystans.
.


Otoz prawda jest taka, ze gps daje ci pozycje WGS84 (bo w takim ukladzie byl tworzony), czyli w odniesiony do takiej sferoidy. Taka pozycja w najprostszych GPS jest przeliczana na uklad plaski TM lub UTM (czyli Transverse Mercatro lub Universal Transverse Mercatro), niektore GPS maja mozliwosc przeliczenia na inne uklady plaskie jak i inne modele sferoid ale nie bede tu sie wdawal w szczegloly.
Gps nie czyta tylko NE ale takze H w przypadku sferoidy jest to wysokosc (dla wgs84 elipsoidalna) i przelicza ja na wysokosc w danym ukladzie plaskim czyli w tym przypadku UTM odniesiona do odpowiedniego punktu przylozenia tegoz ukladu (definiowanego przez uklad na ogol to jest sredni poziom morz dla dlanej czesci swiata ale roznie to bywa). Dzieki temu Twoj odbiornik ma wszystkie mozliwe dane zeby obliczyc:
a.) predkosc zredukowana do poziomu w ukladzie plaskim
b.) odleglosc przebyta w poziomie w ukladzie plaskim
c.) predkosc niezredukowana (uwzgledniajaca wzniesienie terenu, spadek, inaczej zgodnie z wektorem kierunku jazdy)
d.) przebyte odleglosci w pionie (inaczej przewyzszenia przebyte)
e.) to samo tyle ze na elipsoidzie tudziez na innym przyjetym modelu sferycznym

i wiele wiele innych ktore nie sa tematem tejze dyskusji.
Wszystko teraz zalezy co masz ustawione w GPS i jaki twoj GPS jest. Standardowo w najprostszych masz UTM czyli odleglosc jaka czytasz w gps jest zgodna z odlegloscia na mapie, czyli bedzie ta odleglosc ZAWSZE mniejsza od rzeczywistej przejechanej (nie uwzglednia przewyzszen terenu). To co masz na liczniku w moto to odleglosc terenowa czyli taka ktora w rzeczywistosci przejechal motcykl (uwzgledniajac bledy pomiarowe) - uwzglednia przewyzszenia terenu i bedzie ZAWSZE wieksza albo rowna tej z mapy/gps.
Predkosc wskazywana przez GPS to juz inna bajka i zalezy od GPS, tak jak juz napisalem wczesniej w lepszych GPS'ach moze ustawic czy jest to predkosc wektora zredukowanego do poziomu czy nie, na ogol dla zgodnosci z przebiegiem i tym co ci wyswietla na mapie jest to predkosc zredukowana do poziomu (NIE uwzgledniajaca) przewyzszen. Te roznice jednak beda MINIMALNE z racji tego ze zeby to zauwazyc musialbys podrozowac po wzniesieniu 10-20% a i tak bylyby minimalne (tu odsylam do rozrysowania sobie takiego trojkata i matematyki, w razie problemow pomoge).

Konczac u mnie jest 10km wiecej i w wielu pojazdach tak mialem, to wynika z, tak jak wielu juz tu przytoczylo, celowego przeskalowywania licznikow dla naszego komfortu i bezpieczenstwa.

Mam nadzieje ze nikogo nie urazilem tym skromnym wykladem ale to moja dziedzina i jak ktos takie rzeczy opowiada to mnie w oczy kole Wink

Pozdrawiam

Edit: fuck nie do tego quota poszlo :/ jak to zmienic?

Edit: generalnie maciejza ma racje ja to tylko rozwinalem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pazur dnia Nie 1:46, 12 Lut 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Konio
Maniak motocyklowy



Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn

PostWysłany: Nie 1:42, 12 Lut 2012    Temat postu:

Pazur - fajnie że sie na tym znasz i wszystko ładnie opisałeś, tylko komu to potrzebne jeżeli nikt z tego nic nie rozumie? Nie dotrwałem nawet do połowy.

Gdybym Ci napisał rozprawkę o wyższości ukulele nad cavaquinho w aspekcie XIX wiecznych hawajskich pieśni żeglarskich to też by Cię osłabiło.

Smile Smile Smile

Ale chętnie posłucham bardziej łopatologicznego tłumaczenia, jżeli będziesz na zlocie. Wygooglałem sobie już co to jest predkosc zredukowana do poziomu w ukladzie plaskim, wektor i co to jest ten GPS

Smile Smile Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pazur
A1



Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 1:52, 12 Lut 2012    Temat postu:

Konio to bylo lopatologicznie Very Happy

Myslalem ze fora sa po to zeby wlasnie sie czegos dowiedziec.

A jak chcesz bardziej to bez wyjasniania:

Roznica miedzy przebyta odlegloscia na (standardowym) GPS i na liczniku bedzie bo (lopatologcznie) GPS liczy po plasku, a licznik po krzywu. I na liczniku w teorii zawsze bedziesz mial wiecej a to wiecej bedzie wynikalo tylko z tego ile wjezdzales pod gore a ile z gory.

Roznic w predkosci nie powinienes zauwazac bo musialbys wjezdzac pod baaaardzo wysoka gore.

ERGO liczniki przeklamuja zeby bylo bezpiecznie i tyle Razz

Pozdro

Na zlocie to moze mi sie wszystko popierdzielic bo po kilku piwach nie lapie pionu Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Konio
Maniak motocyklowy



Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn

PostWysłany: Nie 1:58, 12 Lut 2012    Temat postu:

No i trzeba było tak od razu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A ukulele od cavaquinho różni miejsce pochodzenia - pierwsze - Hawaje, drugie - Portugalia. Poza tym różnice pozostałe są mało istotne. Smile Smile Smile


A na zlocie jak sobie wyobrazisz że wjeżdżasz pod baaaaaaaardzo wysoką górę, to Ci się nie popierdzieli. Eeeeeee, chyba coś poplątałem.... Smile

Pozdro i szacun za wiedzę !


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Konio dnia Nie 2:01, 12 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pazur
A1



Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 2:05, 12 Lut 2012    Temat postu:

Konio napisał:
No i trzeba było tak od razu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A ukulele od cavaquinho różni miejsce pochodzenia - pierwsze - Hawaje, drugie - Portugalia. Poza tym różnice pozostałe są mało istotne. Smile Smile Smile


A na zlocie jak sobie wyobrazisz że wjeżdżasz pod baaaaaaaardzo wysoką górę, to Ci się nie popierdzieli. Eeeeeee, chyba coś poplątałem.... Smile

Pozdro i szacun za wiedzę !


Rozumiem ze na zlocie, uslysze te piesni w Twoim wykonani Wink SmileSmile??

Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 8:41, 12 Lut 2012    Temat postu:

Konio napisał:
No i trzeba było tak od razu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A ukulele od cavaquinho różni miejsce pochodzenia - pierwsze - Hawaje, drugie - Portugalia. Poza tym różnice pozostałe są mało istotne. Smile Smile Smile


A obydwa mają strój DA DA ? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
j23j23j23
Maniak motocyklowy



Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1417
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa

PostWysłany: Nie 10:03, 12 Lut 2012    Temat postu:

a propos trzymania pionu:
http://www.vstromclub.fora.pl/na-wesolo,3/takie-tam,1211-600.html#102691

Ps: nie mogłem się powstrzymać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Konio
Maniak motocyklowy



Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn

PostWysłany: Nie 10:18, 12 Lut 2012    Temat postu:

Heh, asekuracja na asfalcie, ha ha ha, dobre !

Pazur: gdybym na zlocie choć spróbował zagrać na ukulele i zaśpiewać, naraziłbym się na rozerwanie członków końmi (mechanicznymi). Moje możliwości wokalne są niebezpieczne dla zdrowia, co już kilka razy zostało dowiedzione...
Jak mógłbym znęcać się na przyjaciółmi ?

Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pazur
A1



Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 20:23, 12 Lut 2012    Temat postu:

Konio: Mysle ze cie rozumiem, mam dokladnie ten sam problem ze swoim spiewem, acz spiewac zawsze lubilem, niewidziec czemu inni jakos mniej to doceniali Razz Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Konio
Maniak motocyklowy



Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn

PostWysłany: Nie 21:14, 12 Lut 2012    Temat postu:

To pośpiewamy razem Smile Jak wytrzymujemy sami swój śpiew to i razem jakoś damy rade Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kostass
Motocyklista



Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon 10:06, 13 Lut 2012    Temat postu:

Czym bym nie jezdził zawsze jest róznica miedzy predkościa wskazaną przez licznik i GPS . Prawidłowością jest też to , że im wyzsza predkość tym róznica większa. Przyczyn moze być wiele takiego stanu ale widac tak musi byc . Nie wydaje mi sie zeby to był zamierzone działanie producentów , bardziej wydaje mi sie ze moze to wynikać z braku mozliwości dokałdnego wyskalowania licznika . W czasopismach motocyklowych czesto są testy róznych motorów i podawane są predkości wskazywane i faktyczne i nie zawsze jest tak ,ze sa różne . Czasami jest 50/50 i 98/100 czyli róznice niewielkie . Moim zdaniem nie powinno to miec znaczenia w czerpaniu radosci z jazdy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pon 10:42, 13 Lut 2012    Temat postu:

Kostass napisał:
Czym bym nie jezdził zawsze jest róznica miedzy predkościa wskazaną przez licznik i GPS . Prawidłowością jest też to , że im wyzsza predkość tym róznica większa. Przyczyn moze być wiele takiego stanu ale widac tak musi byc . Nie wydaje mi sie zeby to był zamierzone działanie producentów , bardziej wydaje mi sie ze moze to wynikać z braku mozliwości dokałdnego wyskalowania licznika . W czasopismach motocyklowych czesto są testy róznych motorów i podawane są predkości wskazywane i faktyczne i nie zawsze jest tak ,ze sa różne . Czasami jest 50/50 i 98/100 czyli róznice niewielkie . Moim zdaniem nie powinno to miec znaczenia w czerpaniu radosci z jazdy.


Tak dokładnie jest. Nie wiem dlaczego ale w każdym pojeździe tak jest. W tych z tachografem też. Przebieg natomiast zliczany jest bezbłędnie lub z minimalnym błędem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pazur
A1



Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 22:04, 13 Lut 2012    Temat postu:

No poza tym co juz napisalem to pominalem tak prozaiczna sprawe jak sama dokladnosc:
1. licznika zamontowanego w pojezdzie
2. odbiornika GPS
3. bledow pomiarowych

ktore to wszystkie wplywaja zarowno na pomiar odleglosci jak i predkosci przemieszczania sie pokazywanej na tych przyrzadach pomiarowych, no ale uznalem to za oczywisty fakt.
Chcialbym tylko zaznaczyc ze nic na tym swiecie nie dzieje sie 'tak poprostu jest' i wszystko na nim jest obarczone wiekszym lub mniejszym bledem (statystyka sie klania i rachunek prawdopodobienstwa) Wink

Acha i jeszcze jedno, ktos tam wczesniej napisal ze na dokladnosc GPS wplywa zachmurzenie, tak wiec chcialem skorygowac - nie wplywa. Wplwa natomiast:

-teren zabudowany
-drzewa
-gory
-wszystkie przeszkody fizyczne ktore sa miedzy naszym odbiornikiem a potencjalnym satelita na niebie
-nasze wysokosc geograficzna, ale to tylko jak sie na biegun wybieracie

Acha i probkowanie GPS zalezy tylko od odbiornika, sygnaly moga byc demodulowane nawet co 0,0000001s (tylko po co?).
Innymi slowy im drozszy i lepszy odbiornik tym lepsze pozycjonowanie dokladniejsze tylko po co komu w motocyklu dokladnosc ponizej 1m? baaa nawet ponizej 5m?

Pozdrawiam
Pazur


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin