|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ElViajero
Motocyklista
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 9:54, 11 Lip 2011 Temat postu: Prędkości wskazywane przez licznik DL |
|
|
Czołgiem (raczej DL).
Wracałem w niedzielę z Zamościa i tak sobie porównywałem prędkości wskazywane przez licznik i wskazywane przez GPS. No i wyszło różnicy ok 10km/h
znaczy się przy licznikowych 120 km/h gps wskazywał 110 km/h przy 110 pokazywał 100. Nie przyglądałem się na niższych prędkościach ale odnoszę wrażenie że im prędkość niższa (poniżej 90) i różnica mniejsza.
Czy też tak macie?
Pozdrówki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pecha
A
Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: Pon 9:58, 11 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
u mnie na razie sprawdzalem przy 60 wskazywanych i bylo 50 realne
20% blad - slabo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jacaw
Motocyklista
Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wawa - Wola DL 650
|
Wysłany: Pon 10:18, 11 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
To samo zauważyłem u Siebie ....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur 8K8
Motocyklista
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ZGIERZ / k. Łodzi
|
Wysłany: Pon 10:33, 11 Lip 2011 Temat postu: Re: Prędkości wskazywane przez licznik DL |
|
|
ElViajero napisał: | Czołgiem (raczej DL).
Wracałem w niedzielę z Zamościa i tak sobie porównywałem prędkości wskazywane przez licznik i wskazywane przez GPS. No i wyszło różnicy ok 10km/h
znaczy się przy licznikowych 120 km/h gps wskazywał 110 km/h przy 110 pokazywał 100. Nie przyglądałem się na niższych prędkościach ale odnoszę wrażenie że im prędkość niższa (poniżej 90) i różnica mniejsza.
Czy też tak macie?
Pozdrówki |
Zapewniam Cię że każdy będzie miał rozbieżność pomiędzy gps a prędkościomierzem nie ma tutaj znaczenia czy motocykl czy samochód, nie zgodzą się prędkości. Prędkość wskazywana przez GPS jest prędkością rzeczywistą. A różnica predkości może np. zależeć od rodzaju zastosowanych opon itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ElViajero
Motocyklista
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 10:41, 11 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
zgadza się ale w samochodzie tak mnie to nie razi jak w moto. Mam saaba i jak jadę licznikowe 100 to gps pokazuje mi 96 ( ale myślę, że jest to wina niższego bieżnika niż zalecany przez producenta i innych felg), więc nie jest tak tragicznie. A tak swoją droga mam gumy fabryczne więc tej różnicy nie powinno być, a jednak jest i to spora.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 12:00, 11 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
W DL'u te różnice są naprawdę spore. Można sobie zrobić tarcze ze skorygowanymi wartościami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
routerek
Motonita
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: z kanapy w salonie/WAW
|
Wysłany: Pon 12:19, 11 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
maciejza robił swoje tarcze i pisał coś o korygowaniu prędkości - było w wątku co zrobiłem... jakiś miesiąc +- temu
m.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pc
A2
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 13:17, 11 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
to dobre
zawsze jest jakis zapas przed glinami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cynek
Forumowy Poeta
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 3308
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 14:20, 11 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
no i przed samym sobą i swoimi rajdowymi zapędami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adamar
Maniak motocyklowy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: CK
|
Wysłany: Pon 16:27, 11 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Nie wiem po co patrzycie na licznik, przecież to niebezpieczne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pecha
A
Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: Pon 17:23, 11 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Adamar napisał: | Nie wiem po co patrzycie na licznik, przecież to niebezpieczne |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AWECO
A1
Dołączył: 01 Lip 2011
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Siemianowice Śląskie, Tychy, Bytom
|
Wysłany: Pon 19:03, 11 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
hmm no coz, robie w branzy automotive, dla jednego z czolowych producentow samochodow. Powiem jedynie tyle ze ta roznica zawsze bedzie wynosila okolo 10 km\h. Ta roznica powinna byc o te 10 km w tyl niz wskazania np GPS. W przemysle stosuje sie pewne "general rule" ktore polega na celowym wskazywaniu mniejszej predkosci niz predkosc rzeczywista. Mowi sie ze jest to w ramach bezpieczenstwa uzytkownika...no w kazdym razie nie znam producenta samochodow ktory postepuje inaczej. Aha i nie jest to dedykowane żadna normoą czy dyrektywą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
routerek
Motonita
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: z kanapy w salonie/WAW
|
Wysłany: Pon 19:38, 11 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
AWECO napisał: | (...) W przemysle stosuje sie pewne "general rule" ktore polega na celowym wskazywaniu mniejszej predkosci niz predkosc rzeczywista. (...) |
Chyba jednak większej niż rzeczywista
m.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomano
Motocyklista
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: zza biurka
|
Wysłany: Pon 23:12, 11 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Eeee... tam
Ja mam tak i w DL-u i w samochodzie. Jeździłem różnymi. Zawsze licznik pokazywał więcej. Mnie to nie przeszkadza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tipor
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: Wto 10:04, 12 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
z moich obserwacji wynika tak:
-samochód +5km
-DL +10km
na liczniku, ale jak dla mnie to nawet dobra opcja, jeżdżę wolniej niż myślę czyli faktycznie mniej punktów może wpaść w przypadku przekroczenia prędkości
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AWECO
A1
Dołączył: 01 Lip 2011
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Siemianowice Śląskie, Tychy, Bytom
|
Wysłany: Czw 9:51, 14 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Chyba jednak większej niż rzeczywista |
zgadza sie, w pospiechu sie pomylilem ;P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Woytec
Motocyklista
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 11:08, 14 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
ElViajero napisał: | Mam saaba i jak jadę licznikowe 100 to gps pokazuje mi 96 ( ale myślę, że jest to wina niższego bieżnika niż zalecany przez producenta i innych felg), więc nie jest tak tragicznie. A tak swoją droga mam gumy fabryczne więc tej różnicy nie powinno być, a jednak jest i to spora. |
Nie chciałbym się czepiać ale skoro masz niższy profil opony to dzięki temu uzyskałeś właśnie zmniejszenie różnicy... mniejszy profil = wieksza prędkość pokazywana na prędkościomierzu... to logiczne że skoro profil niższy to obwód koła mniejszy wiec koło drogę pełnego obrotu 360 stopni pokonuje szybciej wiec prędkość wskazywana jest większa niż ta na oryginalnym - wyższym profilu... oczywiście mówiąć o profilach zakładamy że szerokość gumy taka sama...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ElViajero
Motocyklista
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 11:13, 14 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
w saabie tak ale w dl mam profil 'fabryczny' ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jscoolg
Motocyklista
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 18:32, 14 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Oszukuje
Wg mnie ok 8-10% do gpsu ( przy 198 GPS pokazał 185)
jest nawet taki gadżet speedohealer do korekty wskazań
GPS tez nie jes super dokładny jak mnie złapali radarem miałem 168 na GPS i 176 na suszarce przy ponad 180 na liczniku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciejza
A
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olsztyn, warmińsko-mazurskie
|
Wysłany: Czw 23:00, 14 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
routerek napisał: | maciejza robił swoje tarcze i pisał coś o korygowaniu prędkości - było w wątku co zrobiłem... jakiś miesiąc +- temu |
robiłem i przy okazji zmieniałem na wskazania w km/h.
Na zachodnich forach podają takie rozbieżności we wskazaniach z GPS (w milach)
indicated actual
30 29
40 38
50 47
60 56.5
70 65.5
80 74.5
90 83.5
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
przemo99
A1
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: skierniewice/warszawa
|
Wysłany: Pon 14:04, 18 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem błedne wskazania predkościomierza to jedna z bardziej denerwujacych wad DL. Dziwi mnie ze wogóle tego nie skorygowali przecież to dziecinnie proste inaczej wyskalować licznik. U mnie błąd to 10% a to bardzo dużo. przy 140 gps wskazuje 126km/h. W serwisie powiedzieli ze to wynik niskiego bieżnika ale wymiana opon wogóle nie pomogła. Ciekawi mnie czy przez zawyżenie prędkości zawyżany jest też przebieg a zaniżane spalanie. Wpływało by to na koszty serwisu np bo 600km to jednak dość sporo na rożnicy przeglądów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kastor40
Motonita
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 626
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Mysłowice - Śląskie
|
Wysłany: Pon 14:11, 18 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
U mnie też tak jest wg GPS 120 na zegarach 130
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychoo
Motocyklista
Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kwidzyn/Rakowiec - pomorskie
|
Wysłany: Wto 0:07, 19 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
przemo99 napisał: | . W serwisie powiedzieli ze to wynik niskiego bieżnika ale wymiana opon wogóle nie pomogła. |
to niezłe matoły w tym serwisie
przecież ktoś juz tu pisał, że jest to zrobione celowo. W każdym motocyklu i każdym aucie prędkosciomierze zawyżają, jest to dla bezpieczenstwa prowadzącego. Czy w erze lotów w kosmos nie potrafi producent wymyśleć dokładnego prędkościomierza ? Chyba to nie byłby problem co ?
Oczywiscie dobór kół i opon ma na to wpływ ale na fabrycznym nowym zestawie i tak będzie różnica.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 0:57, 19 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Ponoć ten błąd jest celowy, a jest to podyktowane właśnie tym że zakłada się czasem większe felgi( bo da się) często dealerzy sami proponują jako opcja.
Ponadto jest to margines błędu w pomiarze przez np suszarki policji, choć dopiero od niedawna drogówka dysponuje bardzo dokładnymi miernikami. Artykuł o tym był.
W moim Golfie III gti ( 16V żeby nie było ) seryjnie były 15 zamiast 14 jak w wersji GL ale założyłem 16" i opony profil 45mm. wskazuje prawie idealnie z GPSem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
thekamil
A
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 21:07, 28 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
na zegarach miałem 230, a gps 210 pokazał. szkoda, że jakis baran mi droge zajechał bo zanosiło się na zamknięcie licznika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tom2130
A1
Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 20:54, 06 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Heh, wiec nie we wszystkich samochodach i motocyklach wystepuje roznica predkosci licznikowej do gps. Przyznam ze wystepuje czesto, ale nie mozna generalizowac.
Wydaje mi sie ze wszystkie auta z tachografem musza miec dokladne wskazania licznika. Osobiscie sprawdzilem kilka takich i roznica przy ok 90km/h byla niewielka(88-92).
Moje prywatne auto tez nie klamie
DL-a nie sprawdzilem, bo czekam na uchwyt do gps.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Renegade
A1
Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 11:19, 03 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Trochę odświeżę temat.
Wczoraj na trasie porównując wskazania prędkościomierza i GPSu w automapie stwierdziłem zawyżenie prędkości w moim DLu aż o prawie 12%.
Czy ma ktoś jeszcze z Was różnicę większą niż 10%? I czy można to jakoś skorygować?
Pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Pon 15:10, 03 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Renegade napisał: | Trochę odświeżę temat.
Wczoraj na trasie porównując wskazania prędkościomierza i GPSu w automapie stwierdziłem zawyżenie prędkości w moim DLu aż o prawie 12%.
Czy ma ktoś jeszcze z Was różnicę większą niż 10%? I czy można to jakoś skorygować?
Pozdr |
najlepiej poprostu pamietac o tym przeklamaniu i nic wiecej nie robic, bo beda to daremne zabiegi a i tak licznik zawsze bedzie oszukiwal, bo opony sie ciagle zuzywaja i ich srednica sie zmniejsza, zebatki tez sie wycieraja jak i sam lancuch.
Gps zawsze nawiazuje jedynie do satelity, i dlatego jego wskazania sa w miare dokladnie, czasem na wskazenie wplywa zachmurzenie i takie tam, natomiast na wskazanie licznika w DLu sklada nie zbyt skladowych, by wymagac od niego dokladnosci rownej gps, najlepiej jezdzic z nawigacja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magrafb
Motocyklista
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 459
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pon 16:41, 03 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Pozdr[/quote]
najlepiej poprostu pamietac o tym przeklamaniu i nic wiecej nie robic, bo beda to daremne zabiegi a i tak licznik zawsze bedzie oszukiwal, bo opony sie ciagle zuzywaja i ich srednica sie zmniejsza, zebatki tez sie wycieraja jak i sam lancuch.
Gps zawsze nawiazuje jedynie do satelity, i dlatego jego wskazania sa w miare dokladnie, czasem na wskazenie wplywa zachmurzenie i takie tam, natomiast na wskazanie licznika w DLu sklada nie zbyt skladowych, by wymagac od niego dokladnosci rownej gps, najlepiej jezdzic z nawigacja [/quote]
Nie wiem jak wycieranie zebatki ma sie do wskazania predkosciomirza, ale pewnie sie nie znam.
W tysiacu natomiast mozemy w bardzo łatwy sposób zrobic korekte. Wskazania licznika idą z zebatki zdawczej wiec wystarczy zminejszyc o zab tylna zebatke i juz zwiekszy sie predkosc obrotowa kola, odczyt ze zdawczej bedzie nadal taki sam. Nie wiem tylko czy na 10% bład wystarczy tył zmniejszyć o jeden ząb.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pon 17:39, 03 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Wycieranie się zębatek oczywiście nie ma wpływu na wskazania licznika, bo stosunek ilości zębów pozostaje bez zmian Jedyne co wpływa, to zużycie opon, ale różnica pomiędzy nowymi gumami, a zdartymi do zera to ok. 2% na obwodzie
Jeśli chodzi o korektę wyświetlanej prędkości za pomocą zmiany zębatek, to należy pamiętać, że fabryczny licznik zawyża jedynie prędkość, przebieg pokazuje prawidłowo. Więc jeżeli zmienimy rozmiar zębatek tak, by prędkość na liczniku była zgodna z wskazaniami GPS, to naliczony przebieg będzie ok. 10% przekłamany
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Pon 17:39, 03 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 18:15, 03 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
lasooch napisał: | Wycieranie się zębatek oczywiście nie ma wpływu na wskazania licznika, bo stosunek ilości zębów pozostaje bez zmian Jedyne co wpływa, to zużycie opon, ale różnica pomiędzy nowymi gumami, a zdartymi do zera to ok. 2% na obwodzie
|
Zgadza się.
lasooch napisał: |
Jeśli chodzi o korektę wyświetlanej prędkości za pomocą zmiany zębatek, to należy pamiętać, że fabryczny licznik zawyża jedynie prędkość, przebieg pokazuje prawidłowo. Więc jeżeli zmienimy rozmiar zębatek tak, by prędkość na liczniku była zgodna z wskazaniami GPS, to naliczony przebieg będzie ok. 10% przekłamany |
Pewny jesteś tej informacji bo według mnie to miejska legenda. Informacje o przebiegu są brane z tego samego miejsca co o prędkości.
Kolejna sprawa to nie da się skorygować błędów pomiaru prędkości na zasadzie licznik przekłamuje o 10% bo to kompletna bzdura.
Przekłamania w tego typu rządzeniach pomiarowych rzadko są liniowe. Im większa prędkość tym błąd pomiaru większy.
Dobrym testem jest przejechanie się z GPS jakiś 400 albo więcej kilometrów i sprawdzenie drogi przebytej w GPS a na liczniku, można się zdziwić.
Z tego co pamiętam jak kiedyś testowali hayabuse czy ona rzeczywiście przekracza 300 km/h to owszem przekraczała po zdjęciu lusterk i w momencie jak jechała jakies 301 km/h to według przyrządów pokładowych prędkość wskazywana to jakieś 340 km/h.
Nie myślisz że jadąc 10km/h licznik wskazywał 50 km/h
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pon 18:55, 03 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
nieprosty napisał: | Pewny jesteś tej informacji bo według mnie to miejska legenda. Informacje o przebiegu są brane z tego samego miejsca co o prędkości.
Kolejna sprawa to nie da się skorygować błędów pomiaru prędkości na zasadzie licznik przekłamuje o 10% bo to kompletna bzdura.
Przekłamania w tego typu rządzeniach pomiarowych rzadko są liniowe. Im większa prędkość tym błąd pomiaru większy.
Dobrym testem jest przejechanie się z GPS jakiś 400 albo więcej kilometrów i sprawdzenie drogi przebytej w GPS a na liczniku, można się zdziwić. |
Tak, jestem pewny tego, co piszę. W kilku moich ostatnich motocyklach sprawdzałem wskazania licznika z GPS lub dodatkowo z odpowiednio skalibrowanym, dokładnym licznikiem rowerowym i wyniki były zawsze takie same - 10% przekłamania w pełnym zakresie prędkości. Jeżeli prędkościomierz wskazywał 50km/h, gps pokazywał 45. Jeśli prędkościomierz pokazywał 120, gps 108. Jeżeli prędkościomierz pokazywał 200, gps 180.
Co do tego, że przebieg jest wyświetlany prawidłowo, również jestem pewny. Można jechać 400km z GPS'em i porównać wyniki, można liczyć słupki przy drodze. Można sobie sprawdzić trasę z google earth. Co kto lubi
Nie jest to żadna niedokładność przyrządów, defekt v-stroma czy jakakolwiek inna usterka. Producenci celowo wprowadzają takie przekłamanie dla lepszego samopoczucia kierowców i tyle. Takie samo 10% oszukaństwa miałem w SV650, DR650RS, w GSX750 z 1983r., w civicu, w corsie...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Pon 18:55, 03 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 19:38, 03 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
lasooch napisał: |
Tak, jestem pewny tego, co piszę. W kilku moich ostatnich motocyklach sprawdzałem wskazania licznika z GPS lub dodatkowo z odpowiednio skalibrowanym, dokładnym licznikiem rowerowym i wyniki były zawsze takie same - 10% przekłamania w pełnym zakresie prędkości. Jeżeli prędkościomierz wskazywał 50km/h, gps pokazywał 45. Jeśli prędkościomierz pokazywał 120, gps 108. Jeżeli prędkościomierz pokazywał 200, gps 180.
Co do tego, że przebieg jest wyświetlany prawidłowo, również jestem pewny. Można jechać 400km z GPS'em i porównać wyniki, można liczyć słupki przy drodze. Można sobie sprawdzić trasę z google earth. Co kto lubi
Nie jest to żadna niedokładność przyrządów, defekt v-stroma czy jakakolwiek inna usterka. Producenci celowo wprowadzają takie przekłamanie dla lepszego samopoczucia kierowców i tyle. Takie samo 10% oszukaństwa miałem w SV650, DR650RS, w GSX750 z 1983r., w civicu, w corsie... |
Przekłamania będą zawsze producenci jedyne czego muszą pilnować to żeby licznik zawyżał a nie odwrotnie inaczej posypały by się sprawy sądowe.
O przebieg się nie kłócę może faktycznie tak u Ciebie jest. U mnie przy trasie około 900 km mam około 15 km różnicy między tym co pokazuje licznik a GPS.
Tak btw. mi przy 50 km/h GPS pokazuje 48/49 nie pamiętam dokładnie ale na pewno nie 45.
Mam nadziej, że zdajesz sobie sprawę, że pomiar prędkości z GPS prawdziwy jest tylko jeżeli jedziesz po równym i ze stałą prędkością. W innych przypadkach przekłamania są dość spore, szczególnie gdy przyśpieszamy albo zwalniamy. Nie pamiętam dokładnie ale o ile mnie pamięć nie myli to sygnał z GPS odbierany jest raz a sekundę co w skrajnym wypadku daje nam błąd 2 sekund bez 2 setnych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mikmac
A
Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 19:50, 03 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
niepisana umowa producentow mowi, ze liczniki maja zawyzac od 7 do 10%. Zazwyczaj okolo 7% mozna spotkac. dotyczy to wszystkich pojazdow, chyba poza TIRami, ktore pokazuja prawidlowo maks 85km/h.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciejza
A
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olsztyn, warmińsko-mazurskie
|
Wysłany: Pon 21:05, 03 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
nieprosty napisał: | U mnie przy trasie około 900 km mam około 15 km różnicy między tym co pokazuje licznik a GPS. |
roznice wysokosci wplywaja na roznice liczenia dystansu gps, dodatkowo gps lapie "impuls" co jakis czas przez co trasa sklada sie z prostoliniowych odcinkow, a ty jezdzisz po elipsach. dlatego zawsze jest roznica w dystansie faktycznym zmiezonym linijka na drodze a tym co podaje gps.
Kwestia jeszcze samej nawigacji i oprogramowania, ktore zazwyczaj dociaga slad do dróg i teraz kwestia tego jak on liczy dystans.
kierowanie sie dystansem pokazywanym na slupkach mozna sobie darowac.
w warminsko mazurskim sa tylko 3 odcinki 1km na których slupki rozstawione sa dokladnie co 100m.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 1:52, 04 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
nieprosty napisał: | U mnie przy trasie około 900 km mam około 15 km różnicy między tym co pokazuje licznik a GPS. |
... co daje 1,5% różnicy. Taki błąd wynika z samego zużycia bieżnika w oponach Czyli i u Ciebie i u mnie jest tak samo - przebieg jest naliczany prawidłowo.
Najdokładniejszy będzie chyba nadal licznik rowerowy. Możemy tam zaprogramować obwód koła zazwyczaj z dokładnością do 5mm (błąd ok. 0,25%), prędkość jest wyświetlana z dokładnością 0,1km/h, przebieg podobnie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Wto 1:53, 04 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 14:11, 04 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
lasooch napisał: |
... co daje 1,5% różnicy. Taki błąd wynika z samego zużycia bieżnika w oponach Czyli i u Ciebie i u mnie jest tak samo - przebieg jest naliczany prawidłowo.
|
Wiesz z tym 15 to pisałem z głowy wydaje mi się, że jest z 30 ale nie chciałem żebyś mnie potem tu na forum zjadł jak by się nie sprawdziło.
Za jakieś 3 tygodnie będę robił traskę około 500-700 km to zmierzę i podam dokładne dane względem licznika i garmina zumo 550 to będziemy mieli jasność.
Fajne różnicę wychodzą u podróżników robiących 6000 km i więcej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pazur
A1
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 1:32, 12 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
maciejza napisał: | nieprosty napisał: | U mnie przy trasie około 900 km mam około 15 km różnicy między tym co pokazuje licznik a GPS. |
roznice wysokosci wplywaja na roznice liczenia dystansu gps, dodatkowo gps lapie "impuls" co jakis czas przez co trasa sklada sie z prostoliniowych odcinkow, a ty jezdzisz po elipsach. dlatego zawsze jest roznica w dystansie faktycznym zmiezonym linijka na drodze a tym co podaje gps.
Kwestia jeszcze samej nawigacji i oprogramowania, ktore zazwyczaj dociaga slad do dróg i teraz kwestia tego jak on liczy dystans.
. |
Otoz prawda jest taka, ze gps daje ci pozycje WGS84 (bo w takim ukladzie byl tworzony), czyli w odniesiony do takiej sferoidy. Taka pozycja w najprostszych GPS jest przeliczana na uklad plaski TM lub UTM (czyli Transverse Mercatro lub Universal Transverse Mercatro), niektore GPS maja mozliwosc przeliczenia na inne uklady plaskie jak i inne modele sferoid ale nie bede tu sie wdawal w szczegloly.
Gps nie czyta tylko NE ale takze H w przypadku sferoidy jest to wysokosc (dla wgs84 elipsoidalna) i przelicza ja na wysokosc w danym ukladzie plaskim czyli w tym przypadku UTM odniesiona do odpowiedniego punktu przylozenia tegoz ukladu (definiowanego przez uklad na ogol to jest sredni poziom morz dla dlanej czesci swiata ale roznie to bywa). Dzieki temu Twoj odbiornik ma wszystkie mozliwe dane zeby obliczyc:
a.) predkosc zredukowana do poziomu w ukladzie plaskim
b.) odleglosc przebyta w poziomie w ukladzie plaskim
c.) predkosc niezredukowana (uwzgledniajaca wzniesienie terenu, spadek, inaczej zgodnie z wektorem kierunku jazdy)
d.) przebyte odleglosci w pionie (inaczej przewyzszenia przebyte)
e.) to samo tyle ze na elipsoidzie tudziez na innym przyjetym modelu sferycznym
i wiele wiele innych ktore nie sa tematem tejze dyskusji.
Wszystko teraz zalezy co masz ustawione w GPS i jaki twoj GPS jest. Standardowo w najprostszych masz UTM czyli odleglosc jaka czytasz w gps jest zgodna z odlegloscia na mapie, czyli bedzie ta odleglosc ZAWSZE mniejsza od rzeczywistej przejechanej (nie uwzglednia przewyzszen terenu). To co masz na liczniku w moto to odleglosc terenowa czyli taka ktora w rzeczywistosci przejechal motcykl (uwzgledniajac bledy pomiarowe) - uwzglednia przewyzszenia terenu i bedzie ZAWSZE wieksza albo rowna tej z mapy/gps.
Predkosc wskazywana przez GPS to juz inna bajka i zalezy od GPS, tak jak juz napisalem wczesniej w lepszych GPS'ach moze ustawic czy jest to predkosc wektora zredukowanego do poziomu czy nie, na ogol dla zgodnosci z przebiegiem i tym co ci wyswietla na mapie jest to predkosc zredukowana do poziomu (NIE uwzgledniajaca) przewyzszen. Te roznice jednak beda MINIMALNE z racji tego ze zeby to zauwazyc musialbys podrozowac po wzniesieniu 10-20% a i tak bylyby minimalne (tu odsylam do rozrysowania sobie takiego trojkata i matematyki, w razie problemow pomoge).
Konczac u mnie jest 10km wiecej i w wielu pojazdach tak mialem, to wynika z, tak jak wielu juz tu przytoczylo, celowego przeskalowywania licznikow dla naszego komfortu i bezpieczenstwa.
Mam nadzieje ze nikogo nie urazilem tym skromnym wykladem ale to moja dziedzina i jak ktos takie rzeczy opowiada to mnie w oczy kole
Pozdrawiam
Edit: fuck nie do tego quota poszlo :/ jak to zmienic?
Edit: generalnie maciejza ma racje ja to tylko rozwinalem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pazur dnia Nie 1:46, 12 Lut 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Konio
Maniak motocyklowy
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Londyn
|
Wysłany: Nie 1:42, 12 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Pazur - fajnie że sie na tym znasz i wszystko ładnie opisałeś, tylko komu to potrzebne jeżeli nikt z tego nic nie rozumie? Nie dotrwałem nawet do połowy.
Gdybym Ci napisał rozprawkę o wyższości ukulele nad cavaquinho w aspekcie XIX wiecznych hawajskich pieśni żeglarskich to też by Cię osłabiło.
Ale chętnie posłucham bardziej łopatologicznego tłumaczenia, jżeli będziesz na zlocie. Wygooglałem sobie już co to jest predkosc zredukowana do poziomu w ukladzie plaskim, wektor i co to jest ten GPS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pazur
A1
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 1:52, 12 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Konio to bylo lopatologicznie
Myslalem ze fora sa po to zeby wlasnie sie czegos dowiedziec.
A jak chcesz bardziej to bez wyjasniania:
Roznica miedzy przebyta odlegloscia na (standardowym) GPS i na liczniku bedzie bo (lopatologcznie) GPS liczy po plasku, a licznik po krzywu. I na liczniku w teorii zawsze bedziesz mial wiecej a to wiecej bedzie wynikalo tylko z tego ile wjezdzales pod gore a ile z gory.
Roznic w predkosci nie powinienes zauwazac bo musialbys wjezdzac pod baaaardzo wysoka gore.
ERGO liczniki przeklamuja zeby bylo bezpiecznie i tyle
Pozdro
Na zlocie to moze mi sie wszystko popierdzielic bo po kilku piwach nie lapie pionu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Konio
Maniak motocyklowy
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Londyn
|
Wysłany: Nie 1:58, 12 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
No i trzeba było tak od razu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A ukulele od cavaquinho różni miejsce pochodzenia - pierwsze - Hawaje, drugie - Portugalia. Poza tym różnice pozostałe są mało istotne.
A na zlocie jak sobie wyobrazisz że wjeżdżasz pod baaaaaaaardzo wysoką górę, to Ci się nie popierdzieli. Eeeeeee, chyba coś poplątałem....
Pozdro i szacun za wiedzę !
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Konio dnia Nie 2:01, 12 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pazur
A1
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 2:05, 12 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Konio napisał: | No i trzeba było tak od razu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A ukulele od cavaquinho różni miejsce pochodzenia - pierwsze - Hawaje, drugie - Portugalia. Poza tym różnice pozostałe są mało istotne.
A na zlocie jak sobie wyobrazisz że wjeżdżasz pod baaaaaaaardzo wysoką górę, to Ci się nie popierdzieli. Eeeeeee, chyba coś poplątałem....
Pozdro i szacun za wiedzę ! |
Rozumiem ze na zlocie, uslysze te piesni w Twoim wykonani ??
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 8:41, 12 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Konio napisał: | No i trzeba było tak od razu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A ukulele od cavaquinho różni miejsce pochodzenia - pierwsze - Hawaje, drugie - Portugalia. Poza tym różnice pozostałe są mało istotne.
|
A obydwa mają strój DA DA ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
j23j23j23
Maniak motocyklowy
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wawa
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Konio
Maniak motocyklowy
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Londyn
|
Wysłany: Nie 10:18, 12 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Heh, asekuracja na asfalcie, ha ha ha, dobre !
Pazur: gdybym na zlocie choć spróbował zagrać na ukulele i zaśpiewać, naraziłbym się na rozerwanie członków końmi (mechanicznymi). Moje możliwości wokalne są niebezpieczne dla zdrowia, co już kilka razy zostało dowiedzione...
Jak mógłbym znęcać się na przyjaciółmi ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pazur
A1
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 20:23, 12 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Konio: Mysle ze cie rozumiem, mam dokladnie ten sam problem ze swoim spiewem, acz spiewac zawsze lubilem, niewidziec czemu inni jakos mniej to doceniali
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Konio
Maniak motocyklowy
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Londyn
|
Wysłany: Nie 21:14, 12 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
To pośpiewamy razem Jak wytrzymujemy sami swój śpiew to i razem jakoś damy rade
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kostass
Motocyklista
Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 10:06, 13 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Czym bym nie jezdził zawsze jest róznica miedzy predkościa wskazaną przez licznik i GPS . Prawidłowością jest też to , że im wyzsza predkość tym róznica większa. Przyczyn moze być wiele takiego stanu ale widac tak musi byc . Nie wydaje mi sie zeby to był zamierzone działanie producentów , bardziej wydaje mi sie ze moze to wynikać z braku mozliwości dokałdnego wyskalowania licznika . W czasopismach motocyklowych czesto są testy róznych motorów i podawane są predkości wskazywane i faktyczne i nie zawsze jest tak ,ze sa różne . Czasami jest 50/50 i 98/100 czyli róznice niewielkie . Moim zdaniem nie powinno to miec znaczenia w czerpaniu radosci z jazdy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pon 10:42, 13 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Kostass napisał: | Czym bym nie jezdził zawsze jest róznica miedzy predkościa wskazaną przez licznik i GPS . Prawidłowością jest też to , że im wyzsza predkość tym róznica większa. Przyczyn moze być wiele takiego stanu ale widac tak musi byc . Nie wydaje mi sie zeby to był zamierzone działanie producentów , bardziej wydaje mi sie ze moze to wynikać z braku mozliwości dokałdnego wyskalowania licznika . W czasopismach motocyklowych czesto są testy róznych motorów i podawane są predkości wskazywane i faktyczne i nie zawsze jest tak ,ze sa różne . Czasami jest 50/50 i 98/100 czyli róznice niewielkie . Moim zdaniem nie powinno to miec znaczenia w czerpaniu radosci z jazdy. |
Tak dokładnie jest. Nie wiem dlaczego ale w każdym pojeździe tak jest. W tych z tachografem też. Przebieg natomiast zliczany jest bezbłędnie lub z minimalnym błędem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pazur
A1
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 22:04, 13 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
No poza tym co juz napisalem to pominalem tak prozaiczna sprawe jak sama dokladnosc:
1. licznika zamontowanego w pojezdzie
2. odbiornika GPS
3. bledow pomiarowych
ktore to wszystkie wplywaja zarowno na pomiar odleglosci jak i predkosci przemieszczania sie pokazywanej na tych przyrzadach pomiarowych, no ale uznalem to za oczywisty fakt.
Chcialbym tylko zaznaczyc ze nic na tym swiecie nie dzieje sie 'tak poprostu jest' i wszystko na nim jest obarczone wiekszym lub mniejszym bledem (statystyka sie klania i rachunek prawdopodobienstwa)
Acha i jeszcze jedno, ktos tam wczesniej napisal ze na dokladnosc GPS wplywa zachmurzenie, tak wiec chcialem skorygowac - nie wplywa. Wplwa natomiast:
-teren zabudowany
-drzewa
-gory
-wszystkie przeszkody fizyczne ktore sa miedzy naszym odbiornikiem a potencjalnym satelita na niebie
-nasze wysokosc geograficzna, ale to tylko jak sie na biegun wybieracie
Acha i probkowanie GPS zalezy tylko od odbiornika, sygnaly moga byc demodulowane nawet co 0,0000001s (tylko po co?).
Innymi slowy im drozszy i lepszy odbiornik tym lepsze pozycjonowanie dokladniejsze tylko po co komu w motocyklu dokladnosc ponizej 1m? baaa nawet ponizej 5m?
Pozdrawiam
Pazur
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|