![Forum VStromClub Strona Główna](http://vstrom.com.pl/cms/images/forum_banner.jpg) |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jakubdl1000
Motonita
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 19:24, 27 Wrz 2010 Temat postu: Pompa paliwa, utrzymanie |
|
|
Pisał ktos kiedys o pompie paliwa, że sie ja jakoś czyści i za cholere nie moge tego znaleźć, wiec sorry i prosze o radę.
Jak i na co trzeba zwrócic uwagę oraz Czy cos tam trzeba wymienić na nowe, żeby jakiejś niespodzianki w trasie sie nie dorobić? NA razie wszystko działa ok
oto pompa i jej budowa (DL1000 K3)
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ologc
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Monachium/Gdańsk
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jakubdl1000
Motonita
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 20:51, 27 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
tak to ten temat, ale moj mozesz zostawic bo to jedyny temat z hasłem/słowem kluczowym "pompa paliwa"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vpawel
Motonita
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa Pruszków
|
Wysłany: Wto 8:54, 28 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
A nie nauczyłeś się starej dobrej zasady,że jak coś działa to się nie dotykać ? To pewno niedługo się nauczysz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adamar
Maniak motocyklowy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: CK
|
Wysłany: Wto 13:23, 28 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Będąc na przeglądzie koleś z serwisu powiedział że czyszczą filtry po przebiegu koło 25-30 tyś. Jak zaczynają troszkę głośniej chodzić, nie oszukujmy się, na pewno jest tam kupa syfu, ale jakby co to ja nic nie mówiłem Zresztą o rożnych rzeczach różnie mówią, co serwis to inna teoria
Ps: Z tego co pamiętam mówił o wyjęciu pompy, jest tam pewnie jakieś sitko czy coś w tym rodzaju, ale nie pamiętam dokładnie, podjedz do jakiegoś serwisu to pewnie mechanik coś Ci powie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Adamar dnia Wto 13:30, 28 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jakubdl1000
Motonita
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 20:07, 28 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
vpaweł, od takich jaj ty lepiej nie kupowac motocykli, bo wszystko jest zaniedbane, bo działa... poźniej przyjeźdza sie takim motorem do domu i cały sezon wychodza felery. A odemnie jak raz gośc kupił motor to potem dzwonił i opowiadał ze jest bardzo zadowolony
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jakubdl1000 dnia Wto 20:32, 28 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Śro 9:36, 29 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Nie widziałeś motocykla vpawla, chciałbyś go kupić, uwierz mi...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
polsky
Motonita
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Londyn/Wrocław
|
Wysłany: Czw 7:48, 30 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Filtr pompy paliwa jest w zaraz przy niej w baku, mozna go przeczyscic przy przebiegu 40tys km. To zwykle sitko metalowe ''siatka'' i z mojego doswiadczenia wynika, ze nie bylo tam zbyt wiele brudu i zanieczyszczen. Nie powinno sie tez dawac zadnego dodatkowego filtra zewnetrznego bo pompa podaje bardzo duze cisnienie.
I tu jednak polecam teorie, ktora napisal vpawel, jak dziala to nie ruszac. Pompa siada nadzwyczaj rzadko.
ps. Powyzszy wpis odnosi sie do DL650
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vpawel
Motonita
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa Pruszków
|
Wysłany: Czw 12:38, 30 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
MaG napisał: | Nie widziałeś motocykla vpawla, chciałbyś go kupić, uwierz mi...;) |
Tylko że ja nie chcieć go wcale sprzedać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Śro 15:00, 29 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
wyciagalem pompe profilaktycznie przy 48k i bylo czysciutko,,, btw made by mitsubishi jest
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kameleon
A1
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszó
|
Wysłany: Śro 18:17, 29 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Coliniak napisał: | wyciagalem pompe profilaktycznie przy 48k i bylo czysciutko,,, btw made by mitsubishi jest ![Wink](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_wink.gif) |
u mnie nie było tak kolorowo mam 37k i była rdza w tej metalowej obudowie w której jest osadzona pompa. Po wyczyszczeniu wszystkiego pompa zaraz zaczęła ciszej pracować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marlon777
Motonita
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik, Chwałęcice
|
Wysłany: Śro 18:24, 29 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Mnie czyszczenie też czeka Im mniej paliwa to wyje i piszczy jak oszalała - 46k. Ale z tego co widzę i czytałem to nie jest takie trudne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Pon 22:03, 14 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
U siebie zrobiłem czyszczenie przy 47Kkm. Poprzednik chyba tego nie robił, ale dramatu nie było. Z tego co wyczytałem, to przy pompie są dwa filtry. Przed wejściem do pompy i za pompą. Ten drugi u mnie jest szczelnie zabudowany, w plastikowej, zaspawanej obudowie, więc jego nie było nawet jak ruszyć. Za to pierwszy, podobny do niewielkiej siateczkowej torebki trafił do czyszczenia pod kran.
A oto i przebieg zmagań.
http://youtu.be/bFuc5LlZ24s
Dodam tylko że DL 650 K4...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Pon 22:11, 14 Maj 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pon 22:54, 14 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Fajny filmik... Jak bym sobie moją pompę świętej pamięci przypomniał...
Drugi filterek masz w tej metalowej "fajce" wystarczy przedmuchać. U mnie właśnie z tego wyleciały paprochy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 22:56, 14 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Zostańmy przy Wiośnie
Prąd w zbiorniku !!!?? ja pierdykam, a jak jebnie ? nigdy bym nie pomyślał.
Fajny film, może do patentów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pon 23:14, 14 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Jak jebnie to napęd rakietowy masz...
Apro-po, kiedyś mi się złączka węża od pompy rozpięła w czasie jazdy...
Tak sikało paliwem na wszystkie strony że całe spodnie w 3s. miałem mokre. Jak by gdzieś jakaś iskra przeskoczyła to bym był żywą pochodnią...
Tak że ostrożnie z tym tematem!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Pon 23:20, 14 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Wto 7:54, 15 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Drugi filterek masz w tej metalowej "fajce" wystarczy przedmuchać. |
Posiłkując się zdjęciami z [link widoczny dla zalogowanych] wydaje mi się, że ta metalowa fajka to raczej jakiś zawór bezpieczeństwa... Drugi filtr, wewnętrzny, wysokiego ciśnienia znajduje się zamknięty w plastikowej obudowie, w którą wchodzi sama pompa, oraz która trzyma całość mechanizmu
Ale przelewając etylinke z tej obudowy po otwarciu pompy (niewidoczne na filmie, bo kamera była obecna dopiero przy trzecim otwarciu ) nie zauważyłem żadnych niepokojących śmieci .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 10:37, 15 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
No proszę... Czyli wszystko wskazuje na to, że ten drugi filtr "normalnie" jest niedostępny...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
longman86
A1
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Okolice Amsterdam
|
Wysłany: Pią 21:24, 18 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Ja miałem niestety trochę problemów z pompą.Poprzedni właściciel wlał do baku jakiś srodek żeby nie rdzewiał.Wyglądało jak silikon.Niestety zaczęło odpadać i zatkało mi pompę(pchałem moto do garażu z 2 kilometry).Pierwszy raz zawiozłem moto do serwisu,kolejny raz sam wyczyściłem.Kupiłem inny bo ze starym się nie dało nic zrobić.I co znowu to samo,rozebrałem i tym razem się okazało że spadł taki plastik,podgrzałem go i nadałem dawny kształt.Zrobiłem już 5 tyś km i nic sie nie dzieje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pią 17:31, 04 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Odgrzewam kotleta.
Już dawno temat filtra paliwa nie dawał mi spokoju. Niby nic sie nie dzieje, motocykl ma siłe, wkręca się na każde obroty - zero problemów. Ale mój K5 ma już ponad 100tyś z czego połowę nakręciłem ja i tam nie zaglądałem (a ja jestem bardzo ciekawy )
Poczytałem troche na tym forum [link widoczny dla zalogowanych]
I tam chłopaki piszą o patencie na ominięcie wewnętrznego filtra paliwa który jest bardzo drogi. Nie da się wymienić samego filtra, jest fabrycznie zaklejony w środku i trzeba kupować cały element, pół całego zespołu pompy...
Ci którzy maja problemy z motocyklem podają, że pompa paliwa daje im - poniżej 500ml \ 30s.
Postanowiłem najpierw sprawdzić ile u mnie wyjdzie - 850ml \ 30s.
Wikipedia podaje taką informację o pompie paliwa w V-stromie
"Pompa paliwa Ciśnienie na wolnych obrotach ok. 300 kPA Ilość podawana ( przy 12 V) min. 168ml w czasie 10 s. od K7 min. 75ml na 6 s"
(wychodzi 504ml \ 30s, od K7 - 375 / 30s)
Czyli mój wynik jest lepszy o 350ml. Jednak na tamtym forum chłopaki podają wartość po przeróbce i wstawieniu zewnętrznego filtra paliwa - 1200ml / 30s. i są zaskoczeni jak po przeróbce wspaniale pracuje silnik.
Sami możecie sobie łatwo sprawdzić ile wam pompa poda benzyny.
1. Trzeba odkręcić plastiki, unieść tył zbiornika (tu przy akumulatorze) na tą blaszkę przykręcaną na górze.
2. Rozłączyć przewód paliwa i założyć na niego wężyk który wkładamy w butelke, kanister lub od razu w dużą menzurkę.
3. Rozłączamy kostkę od pompy, czerwono-żółty kabel to +, czarno-biały to - .
4. Podłączamy do kostki idącej od pompy dwa kable (+-) i przykładamy bezpośrednio do akumulatora odliczając sekundy na zegarku (jak kto woli 30s, 10s czy 6s).
5. Zlewamy paliwo z przewodu do pojemnika i mierzymy.
Na pierwszym filtrze tym wymiennym było trochę syfu, ale tragedii nie było mi się wydaje.
Przedmuchałem sprężonym powietrzem i jest jak nowy. Przepłukiwałem przez otwory ten filtr wewnętrzny i dmuchałem lekko powietrzem - leci czyste paliwo bez żadnego syfu. Wszystkie styki w pompie były w idealnym stanie, zbiornik w środku również elegancki. A to co pokazują przy niższych przebiegach na tamtym forum to jakaś masakra...
Składam i nie kombinuje narazie z przerabianiem.
I spał będę już o wiele lepiej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Sob 17:34, 05 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Jak pompa Boschowska to parametry namierzysz [link widoczny dla zalogowanych] ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Sob 17:47, 05 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|