Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pokrętło wstępnego napięcia sprężyny - zasada działania

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 11:44, 23 Mar 2017    Temat postu: Pokrętło wstępnego napięcia sprężyny - zasada działania

Pytnie, czy to pokrętło działa jakoś stopniowo ma jakieś punkty oporu? O mnie kreci sie w kółko ( byc moze wykonałem za malo obrotów) nie udało mi sie odkręcić do konca? Jak powinno to dzialac?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czekol
A



Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nadarzyn

PostWysłany: Czw 12:00, 23 Mar 2017    Temat postu:

Na końcu spreżymy nasz taką tulejkę z nacieńciami i widac tam jak sie zmienia naciąg spręzyny Da sie dojechac do końca - pokretlo zaczyna przeskakiwac i napiecie sie nie zmienia.
Jak napinasz/ luzujesz do skrajnej pozycji zawsze prekreć z jeden obrót wstecz - nie powinno sie jezdzic w skrajnych polozeniech bo regulacja moze sie zablokowac


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
merc
Motocyklista



Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: radzymin

PostWysłany: Czw 12:30, 23 Mar 2017    Temat postu:

Czyli jak kręce zgodnie ze wskazówkami zegara to utwardzam ?
czy też obniża się zawieszenie , prześwit?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez merc dnia Czw 12:32, 23 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czekol
A



Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nadarzyn

PostWysłany: Czw 13:46, 23 Mar 2017    Temat postu:

Nie pamietam dokladnie - popatrz czy skracas spreżyne czy wydluzasz.
I napiecie wstepne to nie do konca utwardzanie - zmieniasz tylko sile porzebnaę aby spręzyna zaczęla pracować. Jak juz zaczyna pracować (po przylozeniu odpiowiedniej sily) to nie jest wcale twardsza...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 3308
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 15:39, 23 Mar 2017    Temat postu:

Z tego co pamiętam, to pomiędzy ustawieniem maksymalnym i minimalnym było 16 obrotów tego kółka, czyli 16 "kliknięć". Ja zawsze ustawiałem na 8 kliknięć od położenia minimum.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Czw 20:33, 23 Mar 2017    Temat postu:

W prawo kręcąc jak wskazówki zegara zwiekszasz napięcie, czyli w potocznym rozumieniu "utwardzasz" chociaż to tak naprawdę nie jest utwardzanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kalinago
Motocyklista



Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Czw 21:29, 23 Mar 2017    Temat postu:

Najlepiej przeczytać w instrukcji obsługi rozdział "Regulacja zawieszenia tylnego" (dla K9 str 29). Nie zacytuję, bo to PDF.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Czw 22:30, 23 Mar 2017    Temat postu:

merc napisał:
Czyli jak kręce zgodnie ze wskazówkami zegara to utwardzam ?


jak koledzy pisali nie utwardzasz ale zwiekszasz napiecie czyli punkt pracy sprezyny.
mysle ze dla dla kierownika solo ok 75 kg to 2 max 3 max kreski wystarcza, powyzej 100 kg czy z plecakiem - raczej wszystkie widoczne.

merc napisał:

czy też obniża się zawieszenie , prześwit?


efektem ubocznym sie podnosi .
Jadac solo w Alpach po gladkich winklach mozna to wykorzystac aby za szybko podnozkow nie zniszczyc Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dany
A1



Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Puławy

PostWysłany: Śro 23:08, 10 Maj 2017    Temat postu:

A u mnie pokrętło stoi. Jest na to jakiś patent?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
malybidon
Motocyklista



Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piotrków Tryb./Budziszewice

PostWysłany: Czw 10:18, 11 Maj 2017    Temat postu:

Prawdopodobnie zostało dawno temu dokęcone do końca bez lekkiego odkręcenia. Może być problem z poluzowaniem. Podobno tak to z tym tylnym pokrętłem bywa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin