Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

plukanie silnika warto? jaki plyn?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Linchof
A



Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 12:30, 16 Cze 2012    Temat postu: plukanie silnika warto? jaki plyn?

Witam,
czy ktos z szanownych Forumowiczow uzywal plynu do plukania silnika?
Chwile po wymianie oleju jest on praktycznie czarny(olej) dodatkowo biegi zaczely stukac. Jeden gosc w sklepie powiedzial mi ze plukal swojego DL'a co sezon az wyplywaly jak to nazwal " gluty" z korka spustowego oleju.
Jakiego w takim razie plynu do plukania uzywacie jesli w ogole mozna plukac silnik w moto.
Druga sprawa czy ktos z Was ustawial sprzeglo jakas srubka przy zebatce?
podobno tam mozna dokonywac specjalistycznych ustawien.Smile
pozdrawiam
Maciek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lucik
A2



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 15:09, 16 Cze 2012    Temat postu:

Niczym nie płuczę. Rozgrzewam silnik i spuszczam olej kilkanaście minut. Jeżeli chodzi o regulację sprzęgła to w dokręcasz srubkę, luzujesz chyba 1/4 obrotu (jest w serwisówce) i kontrujesz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Sob 17:55, 16 Cze 2012    Temat postu:

Cały myk z regulacją polega na tym, by ramię od wysprzęglika ustawić prawie pod kątem 90 stopni do linki. "Prawie" oznacza tyle, by zakres ruchu linki sprzęgła oscylował w zakresie np. 85-95 stopni. Przy kącie prostym jest najlepsza skuteczność, czyli do poprawnego wciśnięcia sprzęgła potrzeba najmniej siły.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blunio
Gość






PostWysłany: Sob 20:32, 16 Cze 2012    Temat postu:

Kiedyś zalecano płukanie silnika olejem wrzecionowym ,ale to już historia Rolling Eyes Skąd zresztą wziąć taki olej ?
Inna sprawa, że współczesne silniki i przede wszystkim oleje nie wymagają takich zabiegów. Gluty to mogły się brać z olejów mineralnych najgorszej jakości, ale dzisiaj nikt takich nie używa. Temu gościowi to gluty może się brały z używania silikonów zamiast uszczelek ?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Linchof
A



Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 21:22, 16 Cze 2012    Temat postu:

Lasooch ale czy ta regulacja tego wysprzeglika powoduje mniejsze
stukanie przy wpijaniu 1 i 2 ?
pozdrawiam
Maciek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blunio
Gość






PostWysłany: Nie 8:10, 17 Cze 2012    Temat postu:

Cytat:
czy ta regulacja tego wysprzeglika powoduje mniejsze
stukanie przy wpijaniu 1 i 2 ?
Właściwa regulacja układu sterowania sprzęgłem ma duży wpływ na stuki przy "załączaniu biegów". Niemniej jednak stuki biorą się również z innych przyczyn, takich jak rodzaj zalanego oleju, temperatura oleju (silnika), stan techniczny sprzęgła (np. zwichrowane tarcze) czy wreszcie samej techniki zmiany biegów. Cool

Ostatnio zmieniony przez Blunio dnia Nie 8:13, 17 Cze 2012, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
qrs
Motocyklista



Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 305
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 14:13, 29 Sie 2014    Temat postu:

co do płukania silnika przy wymianie oleju proponuję to robić gdy zachodzą tzw. ciężkie warunki czyli jeśli występuje:
- jazda na odcinkach do 15 km od uruchomienia zimnego silnika (u mnie często się zdarza)
- jazda tzw. start and go czyli częste włączanie i wyłaczanie silnika (rzadko czekam aż silnik się odpowiednio nagrzeje)
- jazda w warunkach dużego zapylenia
- jazda bardzo dynamiczna, sportowa na często nie właściwie zagrzanym silniku

w japońskich motocyklach nagar zbiera się tylko przy świecy ale tam olej nie dochodzi więc raczej nie ma mowy o zapuszczeniu silnika.

w najbliższym czasie planuję zmienić olej z Castrola 10W40 na Shella 15W50 no i chcę użyć środka do płukania silnika. Tak więc do obecnago oleju dodam LIQUI MOLY Pro-Line Engine Flush 0,5 litra i uruchomię silnik na 15 min, potem zleję całość i wleję tani olej 4T, pojeżdzę ciut i wtedy zleję całość wraz z wymianą filtra, następnie wleję już olej docelowy Shell 15W50 - taki mam plan.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coliniak
Motonita



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere

PostWysłany: Pią 19:55, 29 Sie 2014    Temat postu:

@qrs

dlaczego chcesz zmienic olej na inny i o innej lepkosci? jakie sa powody?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Raptor
Motonita



Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: śląskie

PostWysłany: Pią 19:58, 29 Sie 2014    Temat postu:

do usunięcia, sorry takie mamy forum Wink ,sam nie mogę

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Raptor dnia Pią 20:03, 29 Sie 2014, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
qrs
Motocyklista



Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 305
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 10:42, 30 Sie 2014    Temat postu:

Coliniak napisał:
@qrs
dlaczego chcesz zmienic olej na inny i o innej lepkosci? jakie sa powody?


mam teraz ocieplany garaż pod blokiem więc mogę wlać gęstszy olej bo ten który jest teraz (10W40) jest jak woda. Dotychczas parkowałem na pobliskim parkingu pod chmurką więc wiadomo że ze względu na niższe temperatury lepiej pozostawić klasę oleju bez zmian. Mając 15W50 zwiększam sobie tolerancję na wyższe temperatury, a wiadomo że zimą się nie jeździ Wink

Poniższy wykres z serwisówki pokazuje tolerancję na temperaturę w stosunku do klasy oleju



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coliniak
Motonita



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere

PostWysłany: Sob 11:29, 30 Sie 2014    Temat postu:

qrs napisał:

Mając 15W50 zwiększam sobie tolerancję na wyższe temperatury, a wiadomo że zimą się nie jeździ Wink


w stosunku do 10w40 nic nie zwiekszasz Smile...no chyba, ze ja ze zbiorów na matematyce uciekałem w szkole podstawowej Smile))...przynajmniej patrzac na rysunek....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
qrs
Motocyklista



Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 305
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 17:50, 30 Sie 2014    Temat postu:

Coliniak napisał:
w stosunku do 10w40 nic nie zwiekszasz Smile...no chyba, ze ja ze zbiorów na matematyce uciekałem w szkole podstawowej Smile))...przynajmniej patrzac na rysunek....


zyskuję na gęstości (z fizyki też uciekałeś w podstawówce?) Razz

ogólnie diabeł tkwi w szczegółach no i po zmianie poprawię sobie samopoczucie jak i będę spokojniej spać Smile

edit: a mycie silnika to również zaspokojenie ciekawości co wtedy będzie i czy nie uszkodzę sobie silnika, taki mój mały eksperyment


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez qrs dnia Sob 17:51, 30 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekjx1
Motocyklista



Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC

PostWysłany: Sob 18:05, 30 Sie 2014    Temat postu:

tego typu zabiegi (zmiana oleju z 10 na 15 cz 20) mają uzasadnienie gdy w silniku jest już spadek ciśnienia smarowania,a tak to niczego na lepsze sobie nie poprawisz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coliniak
Motonita



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere

PostWysłany: Sob 18:18, 30 Sie 2014    Temat postu:

@qrs,,,, nie mowilismy o zmianie gestosci, tylko zakresach temperatur,,,

na moje kombinujesz, ale Twoje moto Twoja wola,,,

pozdrawiam
Coliniak


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kizashi
Motocyklista



Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 306
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mazury

PostWysłany: Sob 21:57, 03 Paź 2015    Temat postu:

Może nie w moto, ale ja płukanie silnika robie w samochodzie praktycznie co wymianę oleju, a na pewno jak chce zmienić olej z jednego producenta na drugiego. Nic nigdy się z silnikiem nie działo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antyks
Maniak motocyklowy



Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Sob 22:03, 03 Paź 2015    Temat postu:

swoop napisał:
Może nie w moto, ale ja płukanie silnika robie w samochodzie praktycznie co wymianę oleju, a na pewno jak chce zmienić olej z jednego producenta na drugiego. Nic nigdy się z silnikiem nie działo

Ja bym jeszcze rozebrał na części i wytarł do sucha... Smile
Można tylko.. po co? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kizashi
Motocyklista



Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 306
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mazury

PostWysłany: Sob 22:35, 03 Paź 2015    Temat postu:

do sucha nie trzeba, ale jak jeździ się miesięcznie 30kkm to słychać łagodniejszą pracę silnika

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Top Gun
A



Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Pon 8:32, 05 Paź 2015    Temat postu:

swoop napisał:
do sucha nie trzeba, ale jak jeździ się miesięcznie 30kkm to słychać łagodniejszą pracę silnika


Wynika że robisz 1000 kazdego dnia...czemu ma służyć takie p...nie. Ja nie płucze silnika i też mi sie nic nie dzieje...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kizashi
Motocyklista



Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 306
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mazury

PostWysłany: Czw 23:25, 08 Paź 2015    Temat postu:

Top Gun napisał:
swoop napisał:
do sucha nie trzeba, ale jak jeździ się miesięcznie 30kkm to słychać łagodniejszą pracę silnika


Wynika że robisz 1000 kazdego dnia...czemu ma służyć takie p...nie. Ja nie płucze silnika i też mi sie nic nie dzieje...


mała korekta, robię dziennie ponad 100km i nikt ci nie każe płukać silnika, więc nie rozumiem po co te twoje p...nie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antyks
Maniak motocyklowy



Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pią 6:40, 09 Paź 2015    Temat postu:

1) sam napisałeś że robisz miesięcznie 30 tyś. Km. Więc TopGun słusznie spostrzegł. 3000 km ( nie 30 000) miesięcznie nie jest to dużo - robię więcej.
2) Ja też nie płukam, choć w ciągu ostatnich 25 lat zrobiłem ponad milion km różnymi pojazdami. I nigdy nie miałem problemu z żadnym silnikiem. Moja obecna pucha ma zrobione 250k, i dalej jest ok choć płukania nie miała nigdy.
Wniosek. Można płukać, można nie płukać. Czy ma to jakiś wpływ na trwałość? Moim zdaniem nie , olej radzi sobie sam z usuwaniem nagarów itd. A odrobina ich nie szkodzi to naturalne środowisko pracy.
Ale to moje zdanie.
I nie ma co się wnerwiać i wkurzać. Raczej nie szkodzi więc jak ktoś chce niech płuka. Tak jak pisałem jak ktoś chce co wymianę rozbierać silnik i wycierać do sucha - też można.
Alei bez tego też jest ok .
Producent silników nie zaleca, nie wymaga więc ...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez antyks dnia Pią 8:32, 09 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin