|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Linchof
A
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 12:30, 16 Cze 2012 Temat postu: plukanie silnika warto? jaki plyn? |
|
|
Witam,
czy ktos z szanownych Forumowiczow uzywal plynu do plukania silnika?
Chwile po wymianie oleju jest on praktycznie czarny(olej) dodatkowo biegi zaczely stukac. Jeden gosc w sklepie powiedzial mi ze plukal swojego DL'a co sezon az wyplywaly jak to nazwal " gluty" z korka spustowego oleju.
Jakiego w takim razie plynu do plukania uzywacie jesli w ogole mozna plukac silnik w moto.
Druga sprawa czy ktos z Was ustawial sprzeglo jakas srubka przy zebatce?
podobno tam mozna dokonywac specjalistycznych ustawien.
pozdrawiam
Maciek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lucik
A2
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 15:09, 16 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Niczym nie płuczę. Rozgrzewam silnik i spuszczam olej kilkanaście minut. Jeżeli chodzi o regulację sprzęgła to w dokręcasz srubkę, luzujesz chyba 1/4 obrotu (jest w serwisówce) i kontrujesz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 17:55, 16 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Cały myk z regulacją polega na tym, by ramię od wysprzęglika ustawić prawie pod kątem 90 stopni do linki. "Prawie" oznacza tyle, by zakres ruchu linki sprzęgła oscylował w zakresie np. 85-95 stopni. Przy kącie prostym jest najlepsza skuteczność, czyli do poprawnego wciśnięcia sprzęgła potrzeba najmniej siły.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Blunio
Gość
|
Wysłany: Sob 20:32, 16 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Kiedyś zalecano płukanie silnika olejem wrzecionowym ,ale to już historia Skąd zresztą wziąć taki olej ?
Inna sprawa, że współczesne silniki i przede wszystkim oleje nie wymagają takich zabiegów. Gluty to mogły się brać z olejów mineralnych najgorszej jakości, ale dzisiaj nikt takich nie używa. Temu gościowi to gluty może się brały z używania silikonów zamiast uszczelek ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Linchof
A
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 21:22, 16 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Lasooch ale czy ta regulacja tego wysprzeglika powoduje mniejsze
stukanie przy wpijaniu 1 i 2 ?
pozdrawiam
Maciek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Blunio
Gość
|
Wysłany: Nie 8:10, 17 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Cytat: | czy ta regulacja tego wysprzeglika powoduje mniejsze
stukanie przy wpijaniu 1 i 2 ? | Właściwa regulacja układu sterowania sprzęgłem ma duży wpływ na stuki przy "załączaniu biegów". Niemniej jednak stuki biorą się również z innych przyczyn, takich jak rodzaj zalanego oleju, temperatura oleju (silnika), stan techniczny sprzęgła (np. zwichrowane tarcze) czy wreszcie samej techniki zmiany biegów.
Ostatnio zmieniony przez Blunio dnia Nie 8:13, 17 Cze 2012, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
qrs
Motocyklista
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 305
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 14:13, 29 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
co do płukania silnika przy wymianie oleju proponuję to robić gdy zachodzą tzw. ciężkie warunki czyli jeśli występuje:
- jazda na odcinkach do 15 km od uruchomienia zimnego silnika (u mnie często się zdarza)
- jazda tzw. start and go czyli częste włączanie i wyłaczanie silnika (rzadko czekam aż silnik się odpowiednio nagrzeje)
- jazda w warunkach dużego zapylenia
- jazda bardzo dynamiczna, sportowa na często nie właściwie zagrzanym silniku
w japońskich motocyklach nagar zbiera się tylko przy świecy ale tam olej nie dochodzi więc raczej nie ma mowy o zapuszczeniu silnika.
w najbliższym czasie planuję zmienić olej z Castrola 10W40 na Shella 15W50 no i chcę użyć środka do płukania silnika. Tak więc do obecnago oleju dodam LIQUI MOLY Pro-Line Engine Flush 0,5 litra i uruchomię silnik na 15 min, potem zleję całość i wleję tani olej 4T, pojeżdzę ciut i wtedy zleję całość wraz z wymianą filtra, następnie wleję już olej docelowy Shell 15W50 - taki mam plan.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Pią 19:55, 29 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
@qrs
dlaczego chcesz zmienic olej na inny i o innej lepkosci? jakie sa powody?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Raptor
Motonita
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: śląskie
|
Wysłany: Pią 19:58, 29 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
do usunięcia, sorry takie mamy forum ,sam nie mogę
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Raptor dnia Pią 20:03, 29 Sie 2014, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
qrs
Motocyklista
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 305
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 10:42, 30 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Coliniak napisał: | @qrs
dlaczego chcesz zmienic olej na inny i o innej lepkosci? jakie sa powody? |
mam teraz ocieplany garaż pod blokiem więc mogę wlać gęstszy olej bo ten który jest teraz (10W40) jest jak woda. Dotychczas parkowałem na pobliskim parkingu pod chmurką więc wiadomo że ze względu na niższe temperatury lepiej pozostawić klasę oleju bez zmian. Mając 15W50 zwiększam sobie tolerancję na wyższe temperatury, a wiadomo że zimą się nie jeździ
Poniższy wykres z serwisówki pokazuje tolerancję na temperaturę w stosunku do klasy oleju
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Sob 11:29, 30 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
qrs napisał: |
Mając 15W50 zwiększam sobie tolerancję na wyższe temperatury, a wiadomo że zimą się nie jeździ
|
w stosunku do 10w40 nic nie zwiekszasz ...no chyba, ze ja ze zbiorów na matematyce uciekałem w szkole podstawowej ))...przynajmniej patrzac na rysunek....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
qrs
Motocyklista
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 305
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 17:50, 30 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Coliniak napisał: | w stosunku do 10w40 nic nie zwiekszasz ...no chyba, ze ja ze zbiorów na matematyce uciekałem w szkole podstawowej ))...przynajmniej patrzac na rysunek.... |
zyskuję na gęstości (z fizyki też uciekałeś w podstawówce?)
ogólnie diabeł tkwi w szczegółach no i po zmianie poprawię sobie samopoczucie jak i będę spokojniej spać
edit: a mycie silnika to również zaspokojenie ciekawości co wtedy będzie i czy nie uszkodzę sobie silnika, taki mój mały eksperyment
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez qrs dnia Sob 17:51, 30 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekjx1
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: dolnośląskie/BLC
|
Wysłany: Sob 18:05, 30 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
tego typu zabiegi (zmiana oleju z 10 na 15 cz 20) mają uzasadnienie gdy w silniku jest już spadek ciśnienia smarowania,a tak to niczego na lepsze sobie nie poprawisz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Sob 18:18, 30 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
@qrs,,,, nie mowilismy o zmianie gestosci, tylko zakresach temperatur,,,
na moje kombinujesz, ale Twoje moto Twoja wola,,,
pozdrawiam
Coliniak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kizashi
Motocyklista
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 306
Przeczytał: 17 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Mazury
|
Wysłany: Sob 21:57, 03 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Może nie w moto, ale ja płukanie silnika robie w samochodzie praktycznie co wymianę oleju, a na pewno jak chce zmienić olej z jednego producenta na drugiego. Nic nigdy się z silnikiem nie działo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antyks
Maniak motocyklowy
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 2/2 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Sob 22:03, 03 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
swoop napisał: | Może nie w moto, ale ja płukanie silnika robie w samochodzie praktycznie co wymianę oleju, a na pewno jak chce zmienić olej z jednego producenta na drugiego. Nic nigdy się z silnikiem nie działo |
Ja bym jeszcze rozebrał na części i wytarł do sucha...
Można tylko.. po co?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kizashi
Motocyklista
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 306
Przeczytał: 17 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Mazury
|
Wysłany: Sob 22:35, 03 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
do sucha nie trzeba, ale jak jeździ się miesięcznie 30kkm to słychać łagodniejszą pracę silnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Top Gun
A
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Pon 8:32, 05 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
swoop napisał: | do sucha nie trzeba, ale jak jeździ się miesięcznie 30kkm to słychać łagodniejszą pracę silnika |
Wynika że robisz 1000 kazdego dnia...czemu ma służyć takie p...nie. Ja nie płucze silnika i też mi sie nic nie dzieje...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kizashi
Motocyklista
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 306
Przeczytał: 17 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Mazury
|
Wysłany: Czw 23:25, 08 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Top Gun napisał: | swoop napisał: | do sucha nie trzeba, ale jak jeździ się miesięcznie 30kkm to słychać łagodniejszą pracę silnika |
Wynika że robisz 1000 kazdego dnia...czemu ma służyć takie p...nie. Ja nie płucze silnika i też mi sie nic nie dzieje... |
mała korekta, robię dziennie ponad 100km i nikt ci nie każe płukać silnika, więc nie rozumiem po co te twoje p...nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antyks
Maniak motocyklowy
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 2/2 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pią 6:40, 09 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
1) sam napisałeś że robisz miesięcznie 30 tyś. Km. Więc TopGun słusznie spostrzegł. 3000 km ( nie 30 000) miesięcznie nie jest to dużo - robię więcej.
2) Ja też nie płukam, choć w ciągu ostatnich 25 lat zrobiłem ponad milion km różnymi pojazdami. I nigdy nie miałem problemu z żadnym silnikiem. Moja obecna pucha ma zrobione 250k, i dalej jest ok choć płukania nie miała nigdy.
Wniosek. Można płukać, można nie płukać. Czy ma to jakiś wpływ na trwałość? Moim zdaniem nie , olej radzi sobie sam z usuwaniem nagarów itd. A odrobina ich nie szkodzi to naturalne środowisko pracy.
Ale to moje zdanie.
I nie ma co się wnerwiać i wkurzać. Raczej nie szkodzi więc jak ktoś chce niech płuka. Tak jak pisałem jak ktoś chce co wymianę rozbierać silnik i wycierać do sucha - też można.
Alei bez tego też jest ok .
Producent silników nie zaleca, nie wymaga więc ...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez antyks dnia Pią 8:32, 09 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|