 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SoH
Motocyklista
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik
|
Wysłany: Pon 17:38, 02 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Hada napisał: | Tak, to prawda, ale to zmiany tak minimalne, że poprawiają być może trochę kulturę pracy, ciut niżej jest podobno dostępny moment obrotowy. Co do wtrysków, to ciągle dążenie do idealnej współpracy na linii komputer-wtryski-przepustnica. Będzie pewnie łatwiej osiągnąć niskie spalania. |
No i te zmiany raczej nie powodują przeskoku serwisowego z 6 na 12tys km.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hada
Motocyklista
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 19:30, 02 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
No raczej nie. Ale poczekajmy najlepiej z wyrokami na pierwsze szkolenia w Suzuki. Może coś więcej będziemy wiedzieć, jak już wyjdą biuletyny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jarrson
Motocyklista
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Poznań/Mosina
|
Wysłany: Pon 19:56, 02 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Użyli po prostu magicznych czarów dużej mocy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Pon 21:57, 02 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Hada napisał: |
Ogólnie BMW jest najdynamiczniejszą marką. Yamaha miała dobry rok dzięki nowinkom, ale podobno w tym roku MT-07 ma być droższe już, więc może nie być już tak dobrze. Niemniej, nadal są dużo lepsi niż Suzuki.
Dlatego też, z tej przyczyny, zmieniłem barwy. Iść na szczyt tylko z najlepszymi. Jakby ktoś coś potrzebował z Suzuki to piszcie, będę przekazywał. Nadal zostaje 12% rabat na części dla was, w serwisie Suzuki we Wrocławiu, nowemu kierownikowi również przekazałem info, że jesteście grupą uprzywilejowaną pod względem moto nowych jak i akcesoriów. Mam nadzieję, że będzie kontynuował moją działalność w Suzuki jeszcze lepiej niż ja  |
Hada , jak to rozumiec ? dostane teraz u Ciebie rabat na ledowe kierunki do GS-a ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Pon 21:58, 02 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hada
Motocyklista
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 23:10, 02 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Tak. Zaraz po Doberze. On już też złożył wnioski o rabat.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Hada dnia Pon 23:10, 02 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 0:41, 03 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
w/g raportu sprzedaży nowych motocykli w 2014 wiodącą w kraju marką jest Romet Motors. Druga yamaha, trzecie bmw z wynikiem zbliżonym do Hondy i Junaka. Suzuki ma mniej więcej tyle co KTM i Harley - około połowy wyniku poprzedników. Tylko że te dane dotyczą tylko... NÓWEK Z SALONU , czyli marginesu rynku jednośladów.
Rzeczywiste preferencje polskich motocyklistów , szukających motocykla dla siebie wyglądają kompletnie inaczej, Suzuki ma się bardzo dobrze:
Cztery najczęściej poszukiwane na serwisach aukcyjnych marki motocykli pochodzą z Japonii: Honda (4 692 220 zapytań), Yamaha (4 285 298), Suzuki (3 085 023), Kawasaki (1 374 591). BMW (665 685) i Triumph (432 100). Reszta marek w ogóle poza pierwszą 10-tką.
Jeśli idzie o konkretne modele to rządzą ścigacze, natomiast wśród najczęściej wyszukiwanych enduroturystyków króluje ....Suzuki DL, leciutko za nim bmw GS-y i Honda Transalp.
A tak w ogóle to użytkując produkt marki X czujecie się w ogóle jej "reprezentantem" ? Czy to nie wszystko jedno który z japońskich producentów zrobił DL-a?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Wto 0:43, 03 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hada
Motocyklista
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 8:38, 03 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Skąd takie info masz?
Ja podałem dane z konferencji z Suzuki Motor Corp. I w skali świata. W Polsce nie liczę Rometa bo to jeszcze nie ta liga jakości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 10:33, 03 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
cytowałem dane za raportem otomoto.pl, dotyczą tylko Polski.
Z innych ciekawostek - przeciętny polski posiadacz jednośladu najczęściej kupuje motocykl 10-letni za cenę ok. 10 tys. zł. Producenci swój zysk na tych modelach osiągnęli w momencie ich sprzedaży 10 lat wcześniej, być może dlatego nie interesują się takimi klientami bo nie mogą na nich zarobić.
Ale się offtopic zrobił, może nie dyskutujmy o sprzedaży tylko o zmianie interwału serwisowego. Czy jest możliwe, że poprzedni okres przeglądów Suzuki celowo ustawiło co 6 tys (zarobek na przeglądach), choć naprawdę ten silnik nie wymagał częstych zmian oleju i wystarczyłyby co 12?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Topinka
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chorzów MotoAvToSy
|
Wysłany: Wto 10:49, 03 Mar 2015 Temat postu: Re: Plan przeglądów V-Strom 650 XT |
|
|
KSD napisał: | dawids napisał: | Krzysiek po co Ci to przyznaj się  |
Hehe, czołem Dawid, widzę, że czujny i dociekliwy jesteś
Nie było mnie tu chwilkę, a temat się widzę rozwinął...
No więc jak wspomniał na początku Hada, przeglądy w nowym XT mają być z założenia wydłużone do 12.000 KM. Wstępnie potwierdzono mi to też u jednego z oficjalnych dealerów suzuki. Powiedziano również, iż na chwilę obecną, informację mają taką, iż dotychczasowa wersja pozostaje po staremu - więc do utrzymania ważności gwarancji, właściciel który kupił DL'a do tego czasu, jest zobligowany do serwisów co 6000. Ponieważ jednak również z oficjalnych informacji wynika, iż zmiany konstrukcyjne w XT są praktycznie jedynie drobne i wizualne, zamierzam swojego DL'a serwisować według nowego planu. Chciałbym go jednak najpierw zobaczyć  |
Taki niepozorny dziobek a jednak taaaaka różnica . Te japońskie inżyniery, to jednak mają łeb O tym jakie zamieszanie na forum robi, to już nawet nie wspomnę
Oj gdzie ta wiosna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SoH
Motocyklista
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik
|
Wysłany: Wto 14:16, 03 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
tdm napisał: | (...) Czy jest możliwe, że poprzedni okres przeglądów Suzuki celowo ustawiło co 6 tys (zarobek na przeglądach), choć naprawdę ten silnik nie wymagał częstych zmian oleju i wystarczyłyby co 12? |
Ja bym raczej obstawiał konserwatywne podejście przy projektowaniu. Po kilkunastu latach użytkowania okazało się, że silnik jest bardziej żywotny niż pierwotnie przewidywali, więc ciach zmiana na 12tys km.
PS. W końcu wiadomo czy przewidują lać tą samą klasę jakości oleju?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez SoH dnia Wto 14:18, 03 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hada
Motocyklista
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 18:57, 03 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
tdm napisał: | PS. W końcu wiadomo czy przewidują lać tą samą klasę jakości oleju? |
Tak. Nadal SHELL 10W40.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Hada dnia Wto 18:58, 03 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
malybidon
Motocyklista
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Piotrków Tryb./Budziszewice
|
Wysłany: Wto 21:42, 03 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
SoH napisał: | tdm napisał: | (...) Czy jest możliwe, że poprzedni okres przeglądów Suzuki celowo ustawiło co 6 tys (zarobek na przeglądach), choć naprawdę ten silnik nie wymagał częstych zmian oleju i wystarczyłyby co 12? |
Ja bym raczej obstawiał konserwatywne podejście przy projektowaniu. Po kilkunastu latach użytkowania okazało się, że silnik jest bardziej żywotny niż pierwotnie przewidywali, więc ciach zmiana na 12tys km.
PS. W końcu wiadomo czy przewidują lać tą samą klasę jakości oleju? |
Mam podobne przemyślenia. Zwłaszcza, że wszystkie V-Stromy (a nie tylko XT) od 2015r. będą miały przeglądy co 12tyś km. (Info od dealera).
Więc prosta kalkulacja wystarczy by stwierdzić, że nawet wydłużone przebiegi międzyserwisowe nie wpłyną na ilość napraw gwarancyjnych, a o to w końcu chodzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hada
Motocyklista
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 22:05, 03 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Napiszę więcej: GSR750 też będzie miał przeglądy co 12kkm i parę innych też.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SoH
Motocyklista
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik
|
Wysłany: Śro 8:27, 04 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Hada napisał: | Tak. Nadal SHELL 10W40. |
Ale jaki SHELL 10W40? Jaka klasa jakości? Do tej pory serwisówka kazała lać olej klasy SF albo SG. Nie podnieśli tego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dober
DeTox nie pomoże
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pobiedziska/Poznań
|
Wysłany: Śro 18:35, 04 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Hada napisał: | Tak. Zaraz po Doberze. On już też złożył wnioski o rabat. |
Chcialbym zdementowac te informacje - ja juz mam ledowe kierunki i swiatlo stopu o rabat sie tez nie upominalem, ale skoro nalegasz - bedziemy negocjowac
Zawsze to lepiej miec swojego czlowieka w serwisie! Dojechac do Wrocka tez mozna. Moze bedzie lepiej niz w Poznaniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hada
Motocyklista
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 19:28, 04 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
SoH napisał: | Hada napisał: | Tak. Nadal SHELL 10W40. |
Ale jaki SHELL 10W40? Jaka klasa jakości? Do tej pory serwisówka kazała lać olej klasy SF albo SG. Nie podnieśli tego? |
Nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jarrson
Motocyklista
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Poznań/Mosina
|
Wysłany: Czw 22:16, 26 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Panowie - zmiana oleju co 12 tyś km .. w motocyklu gdzie służy on nie tylko do smarowania silnika - który ma 20 lat konstrukcyjnie (!!) , ale i do zasilenia sprzęgła i smarowania skrzyni biegów to mordowanie swojego własnego pojazdu.
To jest czysty marketing. Na gwarancji - wytrzyma.A potem mamy cię w dupie.
Każdy przytomny użytkownik jakiegolwiek motocykla , wie, bo czuje że po 7-8 tyś skrzynia biegów zaczyna pracować twardo i po prsotu stukać przy wbijaniu biegów. Dzwony biją!!
Ile kosztuje olej? Nic. W skali ceny motocykla czy naprawy głównej silnika.
Zmieniajcie co 6-8 tyś - to jest MEGA stary konstrukcyjnie silnik. Nie był projektowany poid takie przebiegi. Po prostu konkurencja Suzi nacisnęła i tyle.
I nie lejcie syntetyku - on go nie lubi - bo go rozszczelnicie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek666
A
Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 0:19, 27 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Jarrson napisał: |
I nie lejcie syntetyku - on go nie lubi - bo go rozszczelnicie. |
Prawie 40000km na syntetyku.Jazda dynamiczna.Nie bierze ani grama.Dziwne masz teorie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jarrson
Motocyklista
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Poznań/Mosina
|
Wysłany: Pią 10:19, 27 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Miałem na myśli silniki o znacznie większym przebiegu. 40 tyś to jest b. mało dla Dl-a. Ten silnik był konstrukcyjnie robiony daaaawnoo temu. I jemu b.dobrze robi półsyntetyk, a pow. 100-120 tyś km minerał ponieważ go w miarę zużycia i powiększania się tolerancji go doszczelniają.
Jeżeli chcesz osiągać przebiegi pow. 100 tys km bez brania oleju (choć koło 80 tyś ciut zaczyna i tak brać, a stary 1000 nawet wcześniej) to zmienaij olej co 6 tyś km i lej dobry półsyntetyk. I będzie git.
Moje teorie nie są "dziwne" Są poparte wiedzą bo z wykształcenia w pierwszym zawodzie jestem mechanikiem i 30 letnim doświadczeniem w dziedzinie motocykli.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek666
A
Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 10:27, 27 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Na razie zmieniam olej co 6 tyś i leje dobry syntetyk.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luka_m
A
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pią 10:34, 27 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Jarrson napisał: | zmienaij olej co 6 tyś km i lej dobry półsyntetyk. I będzie git. |
Jaki olej z własnego doświadczenia polecasz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jarrson
Motocyklista
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Poznań/Mosina
|
Wysłany: Pią 12:05, 27 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
No wiec tu może Was zdziwię, ale mój DL przejechał większośc z 70 tyś km na orlenowskim MOTO 4t Semisyntetic 40/10. On ma wyższą specyfikacje od Motula . No i czwórkę można kupić w hurtowni za ca 70 -80 zł. Nikt go nie podrabia - a jak wiadomo np. Motul ma ten problem u nas...
Bardzo ładnie chodzi na nim skrzynia i sprzęgło. Nie pieni się. OD zmiany do zmiany zuzycie zero.
Ale oczywiście jest wiele dobrych marek - z tym że im mniej u nas popularna tym lepiej bo mniejsza szansa na kupienie czegoś podrabianego.
Natomiast Versys 650 ma tez podaną zmianę oleju co 12 tys km, ale pierwszą rzeczą jako powiedział b. doświadczony mechanik u dealera - cudów nie ma, zmieniaj co 6 tyś km, a z filtrem co 12 tyś km. Olej przy wartości silnika kosztuje nic.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Despok
Motonita
Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 834
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 13:18, 27 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Jarrson napisał: | ...
Natomiast Versys 650 ma tez podaną zmianę oleju co 12 tys km, ale pierwszą rzeczą jako powiedział b. doświadczony mechanik u dealera - cudów nie ma, zmieniaj co 6 tyś km, a z filtrem co 12 tyś km. Olej przy wartości silnika kosztuje nic. | U mnie koledzy w Kawasaki powiedzieli to samo, olej się nie zmienił, sprzęgło mokre, a nagle przeglądy skoczyły z 6tyś. na 12tyś. cudów nie ma, zalecają 6-9tyś.
i faktycznie latem przy bardzo wysokich temperaturach koło 8tyś. biegi wchodziły już dość twardo więc zmieniałem. Przy jakimś ostrym pałowaniu bał bym się zrobić więcej niż 6tyś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 17:36, 27 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
a ja mam takie pytanie: czy jeśli jedziemy w długą podróż i z konieczności wydłużamy interwał serwisowy to lepiej zalać moto takim olejem jak zawsze, czy np. nieco rzadszym, co później zrekompensuje jego nadmierne zgęstnienie.
Czy przy spokojnym i wielodniowym nawijaniu kilometrów (na wyprawie) olej i silnik zużywa się mniej niż gdy używa się go w zwykłym trybie, robiąc od czasu do czasu krótkie przebiegi, czy to bez znaczenia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jarrson
Motocyklista
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Poznań/Mosina
|
Wysłany: Pią 17:54, 27 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Oczywiście że długie przebiegi bez odpalania i gaszenia oraz "pałowania" wpływają na olej. Czyli możesz przejchac więcej. Z moje praktyki na Dl-u wynikałao, że w trasie olej nie wykazuje (dobrym "czujnikiem" jest tu praca skrzyni biegów) oznak "zmęczenia" do 8 tyś km.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 18:42, 27 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Jarrson napisał: | Oczywiście że długie przebiegi bez odpalania i gaszenia oraz "pałowania" wpływają na olej. Czyli możesz przejchac więcej. Z moje praktyki na Dl-u wynikałao, że w trasie olej nie wykazuje (dobrym "czujnikiem" jest tu praca skrzyni biegów) oznak "zmęczenia" do 8 tyś km. |
Hej
Popieram tu Herr Jarrsona w całej okazałości, nie opłaca się zaoszczędzić 80-90 PLN na jeden miesiąc przykładowo (ok.4-6 tyś km) kosztem remontu i naprawy "serduszka" motocykla!
Konkluzja- lepiej wymieniać olej częsiej...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Top Gun
A
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Pią 19:18, 27 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
A mierzył ktoś z Was kiedyś lepkość oleju przed wlaniem i po spuszczeniu???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Żaku
A
Dołączył: 31 Mar 2014
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pią 20:18, 27 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Kluczowa wydaje mi sie tu jakosc oleju. Wiadomo ze syntetyk pozniej sie starzeje dlatego mozna na nim robic wieksze przebiegi niz na polsyntetyku czy oleju mineralnym. Wydluzenie przebiegu pomiedzy wymianami oleju w motoryzacji w ostatnim czasie jest nie tyle wynikiem robienia lepszych silnikow (kazdy silnik wymaga dobrego smarowania) ale lepszych olejow wlasnie. Mysle wiec, ze jesli ktos uzywa dobrego oleju syntetycznego to przebiegi pomiedzy wymianami do 12 000 spokojnie moze wydluzyc. Jesli natomiast zalewa serducho mineralem, powinien wymieniac olej częściej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Sob 12:11, 28 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Może dajmy sobie spokój z urbanlegends jakoby to syntetyk "rozszczelniał" starsze silniki. To nie olej (seyntetyk, półsyntetyk czy mineralny) wypłukuje osady z silnika co de facto skutkuje jego "rozszczelnieniem" tylko dodatki uszlachetniające oleje, wśród których są również te odpowiadające za mycie silnika z osadów. Ilość tych dodatków jest tym większa im wyższa klasa jakości oleju i rzeczywiście większość syntetyków jest produkowanych w wysokiej specyfikacji i zawiera dużą ilość tych dodadtków myjących, ale równie dobrze możemy rozszczelnić stary silnik półsyntetykiem czy mineralnym o wysokiej klasie jakości.
Ja staram się zmieniać olej co 6 000, ale jak mi wypadnie zmiana po 8 000 to nie mam obaw, że silnik przez to ucierpiał, do 12 000 bym nie ciągnął.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luka_m
A
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Sob 12:36, 28 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Słyszał coś Ktoś o oleju: [link widoczny dla zalogowanych], w związku z podróbami Motula, a co za tym idzie brakiem spokojnego snu może warto spróbować?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez luka_m dnia Sob 12:37, 28 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Creed
Motonita
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: Sob 16:11, 28 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Dobry Angielski olej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|