 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falku
A2
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 8:34, 06 Kwi 2012 Temat postu: Pisk hamulców |
|
|
Witam,
mam dziwny problem z hamulcami(wg mnie przednimi). Byłem ostatnio na przeglądzie i mechanik niczego się nie doszukał, a jednak dalej coś z nimi jest nie tak.
Mianowicie, zdarza się, że podczas hamowania bardzo piszczą. Ton pisku nie jest wysoki, podobny jak np. zdarza się w rowerze - głośny, niski, buczący dźwięk.
Są momenty, że wszystko gra, ale ostatnio podczas hamowania, przed światłami, pisk był tak głośny, że aż pikawa zaczeła mocniej walić. No i te spojrzenie przerażonych pieszych.
Ktoś miał podobny problem?
Pozdrawiam
falku
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez falku dnia Pią 8:35, 06 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Blunio
Gość
|
Wysłany: Pią 9:06, 06 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Przeczyścić klocki hamulcowe. Jak nie pomoże, zmienić
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Pią 9:36, 06 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Blunio napisał: | Przeczyścić klocki hamulcowe. Jak nie pomoże, zmienić  |
Mechanika zresztą też...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GrzesiekK
Motonita
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Czę100chowa
|
Wysłany: Pią 10:43, 06 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Napisz więcej o klockach , bo w nich tkwi problem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Pią 11:10, 06 Kwi 2012 Temat postu: Re: Pisk hamulców |
|
|
falku napisał: |
Ktoś miał podobny problem?
|
Zwykle wynika z brudu pomiędzy klockiem a tłoczkiem.
Wyczyścić styk klockow i tłoczków.
Wyczyścić wszytko w co się da w zaciskach.
Są też substancje do smarowania styku kloców z tloczkami, które teoretycznie likwidują piszczenie - z usunięcia zabrudzeń nie zwalniają.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falku
A2
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 11:52, 06 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
MaG napisał: |
Mechanika zresztą też...  |
w weekend przyglądnę się im dokładnie. Mam z polecenia nowego mechaniora
Pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawa
A
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 19:47, 07 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Kurde, mam chyba to samo. Praktycznie od samego początku mam taki dźwięk, zdecydowanie inaczej klocki brzmią i pracują niż poprzednie. Mechanik, u którego wymieniałem, powiedział, że to kwestia dotarcia. Zaciski były czyszczone i smarowane.
PS. Czy ten dźwięk jest jakby tępy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falku
A2
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 19:50, 07 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
jawa napisał: | PS. Czy ten dźwięk jest jakby tępy? |
Dokładnie, w przyszłym tyg. pojadę z tym problemem do innego specjalysty.
falku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawa
A
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 19:53, 07 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
A jakie masz klocki? Dużo na tym zestawie przejechałeś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 20:45, 07 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Może macie twarde półmetalowe klocki tzw HH. Teraz jest wilgotno i takie rzeczy mogą się dziać. Też tak miałem, kupiłem tokico za 340zł i problem ustąpił.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tommi
A2
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 16:51, 08 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Rozebrać zacisk i dokładnie wyczyścić. Sprawdzić czy klocki nie mają w strukturze okładziny ciernej większych uszkodzeń. Jeśli klocki są równomiernie zużyte założyć ponownie, jeśli sa uszkodzone - założyć nowe.
Sprawdzić czy powierzchnia tarcz nie jest nadmiernie zużyta, jeśli posiada znaczne nierówności - wymienić, sprawdzić też czy nie została osiągnięta minimalna grubość tarcz - ewentualnie wymienić.
Super dokładnie oczyścić wszelkie powierzchnie styku klocka i zacisku.
Nie dajcie się przekonac do smarowania płytki montażowej klocków cudownymi smarami, preparatami itp. Po rozgrzaniu układu hamulcowego smar spłynie a tłoczek i tak dotkie bezpośrednio płytki tylnej klocka.
Na rynku sa dostępne przyklejane podkładki fenoliczne eliminujące hałas w układzie. W TRW-Lucas produkt ma numer MCB100, w detalu kosztuje jakieś 40 PLN. Nie wiem kto jeszcze to oferuje.
Układy hamulcowe szczególnie podatne na piski są często wyposażane w klocki hamulcowe z dodatkową metalowa podkładką antywibracyjną. Zwykle można ją przekładać zakładając nowe klocki.
Ja używam klocków ze spieku metalicznego (sinter) problemów z hałasem nie mam. Polecam dopilnować mechanika przy wymianie albo samemu oczyścić zaciski.
Pzdr,
tomek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 16:54, 08 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Nie wiem ile w tym prawdy ale jakiś mechanik mi powiedział, że jak się nowe klocki w początkowej fazie ich użytkowania przegrzeje to materiał się może zeszklić i piszczeć. Nie wiem na ile to prawdziwe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tommi
A2
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 17:05, 08 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Jeśli uzywamy klocków organicznych to w wyniku przegrzania dochodzi do uwolnienia żywic które są używane jako spoiwo. W efekcie z okładziny uwalnia się gaz, na powierzchni pojawia się natomiast szklista powłoka.
Jeśli uda się ją usunąć pocierając klockiem o drobny papier ścierny to klocki będa nadawać się do użycia. Jeśli po kilku przetarciach powłoka nie zniknie to klocki niestety na śmietnik.
Żeby uniknąć opisanych problemów przez pierwsze 150 - 200 km nie należy doprowadzać do gwałtownego rozgrzania hamulców. Unikamy więc rozpędzania się do 150 km/h i gwałtownego hamowania do 0. Nie pakujemy od razu gratów na 2 tygodnie biwakowania i nie ruszamy w góry.
Sprawa nie dotyczy klocków o okładzinie ciernej ze spieków metalicznych (tzw sinter). Klocki takie nie wymagają docierania / układania do tarcz hamulcowych. Do produkcji spieku nie używa się żywic w związku z czym nie grozi nam zeszklenie.
Pzdr,
tomek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomano
Motocyklista
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: zza biurka
|
Wysłany: Nie 19:56, 08 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Jak już wcześniej pisałem, d... ze mnie, a nie mechanik, ale z tego, co wiem od mądrzejszych od siebie (tzn. mam nadzieję, że mądrzejszych ) to klocki piszczą głównie w pięciu przypadkach:
1. Klocki nowo założone mogą piszczeć dopóki się "nie uleżą". Trwa to zazwyczaj bardzo krótko (kilkadziesiąt a maksymalnie paręset km.) i nie jest to wada. Jeżeli trwa dłużej to znaczy, że "coś jest nie tak" i należy skupić się nad następnymi punktami
2. Klocki są bliskie zakończenia swego żywota i lepiej zwrócić na nie uwagę i odesłać na zasłużoną emeryturę, by przedwcześnie nie odsyłać na nią tarcz...
3. Kiepsko są przeczyszczone zaciski i źle dociskają klocki. Lepiej rozebrać i przeczyścić jeszcze raz...
4. Klocki się zabrudziły. Polecane przeczyszczenie, by tarczy nie zorać i w razie potrzeby awaryjne hamowanie efektywne było.
5. Przynajmniej jedna tarcza sygnalizuje, że jej odejście do "Krainy Wiecznego Hamowania" się nieuchronnie zbliża...
Jeżeli moja wiedza nie jest kompletna lub jest błędna, to dobrych mechaników o konstruktywną opinię o niej proszę, by ją efektywne wzbogacić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marlon777
Motonita
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik, Chwałęcice
|
Wysłany: Nie 22:46, 08 Kwi 2012 Temat postu: Re: Pisk hamulców |
|
|
falku napisał: | Witam,
Ton pisku nie jest wysoki, podobny jak np. zdarza się w rowerze - głośny, niski, buczący dźwięk.
Pozdrawiam
falku |
Pozwolicie, że się wtrącę - tu jest mowa o niskim buczącym dźwięku przy ostrym dociśnięciu hamulca. Też tak mam i w sumie mi to nie pzreszkadza tylko faktycznie przy ostrym dociśnięciu jest bardzo głośno.
To co koledzy opisujecie skutkuje wysokim tonem - piskiem.
Aha - tarcze mam nowe typu wave (czy tam jakoś tak) i standardowe klocki SBS - i zaczęło sie to po wymianie właśnie klocków i tarcz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawa
A
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 13:58, 09 Kwi 2012 Temat postu: Re: Pisk hamulców |
|
|
U mnie jest tak: mocne hamowanie - niski, buczący, tępy dźwięk; przy względnie łagodnym hamowaniu słyszalny jest raczej pisk.
BTW. Gdzie i za ile kupiłeś tarcze?
marlon777 napisał: | falku napisał: | Witam,
Ton pisku nie jest wysoki, podobny jak np. zdarza się w rowerze - głośny, niski, buczący dźwięk.
Pozdrawiam
falku |
Pozwolicie, że się wtrącę - tu jest mowa o niskim buczącym dźwięku przy ostrym dociśnięciu hamulca. Też tak mam i w sumie mi to nie pzreszkadza tylko faktycznie przy ostrym dociśnięciu jest bardzo głośno.
To co koledzy opisujecie skutkuje wysokim tonem - piskiem.
Aha - tarcze mam nowe typu wave (czy tam jakoś tak) i standardowe klocki SBS - i zaczęło sie to po wymianie właśnie klocków i tarcz. |
Punkt nr 5 mnie zaciekawił, ponieważ lewa tarcza w zasadzie nadaje się do wymiany. Ale dlaczego miałaby powodować takie odgłosy?
tomano napisał: |
1. Klocki nowo założone mogą piszczeć dopóki się "nie uleżą". Trwa to zazwyczaj bardzo krótko (kilkadziesiąt a maksymalnie paręset km.) i nie jest to wada. Jeżeli trwa dłużej to znaczy, że "coś jest nie tak" i należy skupić się nad następnymi punktami
2. Klocki są bliskie zakończenia swego żywota i lepiej zwrócić na nie uwagę i odesłać na zasłużoną emeryturę, by przedwcześnie nie odsyłać na nią tarcz...
3. Kiepsko są przeczyszczone zaciski i źle dociskają klocki. Lepiej rozebrać i przeczyścić jeszcze raz...
4. Klocki się zabrudziły. Polecane przeczyszczenie, by tarczy nie zorać i w razie potrzeby awaryjne hamowanie efektywne było.
5. Przynajmniej jedna tarcza sygnalizuje, że jej odejście do "Krainy Wiecznego Hamowania" się nieuchronnie zbliża... |
tommi, dzięki za porady. Na razie sprawdzę, jakie klocki mam założone (miały nie być twarde, żeby nie zeżarły tarcz...).
U mnie dźwięk występuje przez cały sezon, więc chyba nie to.
konra.dzik napisał: |
Może macie twarde półmetalowe klocki tzw HH. Teraz jest wilgotno i takie rzeczy mogą się dziać. Też tak miałem, kupiłem tokico za 340zł i problem ustąpił. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marlon777
Motonita
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik, Chwałęcice
|
Wysłany: Wto 9:05, 10 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
jawa - ja mam te za 370 za sztukę i nawinięte na nich około 18k
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawa
A
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 23:06, 10 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki za namiary
update: dziś rozebrałem zacisk i oprócz kończących się klocków sprawdziłem producenta okładzin: TRW Lucas KBC 2618484/85. I tylko to było. Czy ktoś jest w stanie rozszyfrować te oznaczenia? Google nic nie wypluwają.
Sprawdziłem też tarcze. Lewa ma luzy w obu płaszczyznach (prawa jest ok) i kwalifikuje się chyba do szybkiej wymiany.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jawa dnia Śro 22:58, 11 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|