|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 16:09, 25 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Może obrócić jeżeli będzie bardzo ślisko a motocykl nie będzie idealnie w pionie. Generalnie im bardziej ślisko tym mniejsza odchyłka od piony spowoduje uślizg koła w bok.
Nie wiem tylko czy dobrze rozumiem Twoje stwierdzenie obróci. Motocykl nie zacznie się obracać tylko jedno koło przesunie się w bok względem drugiego co spowoduje upadek o ile szybko nie zareagujemy.
Ekstremalnym przykładem jest lód gdzie po zablokowaniu koła najpierw jesteś na ziemi a potem się dowiadujesz, że sie zablokowało koło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sladek
Motocyklista
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 16:33, 25 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
nieprosty - no własnie ja tak rozumiem zablokowanie się koła
Z opisu działania ABSu w tym BMW gdzieś wyżej wywnioskowałem że motocykl zacznie się obracać przodem do tyłu co chyba jest nie realne.
Cytat: | mówi że miał już kilka razy taką sytuację, że zaczynało go bokiem stawiać na śliskiej nawierzchni. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sladek dnia Czw 16:35, 25 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 17:45, 25 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
konra.dzik napisał: | Mam dziwne wrażenie że jak się na tym forum dwóch ludzi nie zgodzi to się kółka różańcowe tworzą i efekt rodem z 11.11.11r.
Panowie dajcie sobie na luz, jest już ciepło, ruszcie d...py na dwór, pojeździjcie sobie może nowe traski krótkie macie do pokazania? |
11.11.11 i 11.11.12 były lewackie prowokacje pedałów i jakichś Niemców, którzy przyjechali szerzyć pokój w Polsce (11.11.11) - to akurat sam widziałem
roadrunner napisał: | To wtedy, jak prezydent Komorowski i premier Tusk rozstrzelali strzałem w tył głowy załogę i pasażerów samolotu prezydenckiego?? |
Nie, samolot prezydencki podobno strąciło wcześniej jakieś drzewo. Ja tam nie wiem, nie było mnie tam, ale tak słyszałem. Jakaś brzoza czy coś podobnego - tak w TVN'ie podobno mówili. Ale tego też nie jestem pewien, bo nie oglądam. GWna też nie czytam
PrezydĘta Bula-Komoruskiego bym o to nie podejrzewał, zresztą nie był jeszcze wtedy prezydentem
Szuja napisał: | konra.dzik napisał: | (...)to się kółka różańcowe tworzą(...) |
myslalem, ze nikt juz mnie w tym temacie nie wywola do tablicy, a jednak
[i]"Kółko różańcowe
Zgrupowanie osób, najczęściej płci żeńskiej, nie uczestniczące w imprezach i akcjach (...)" |
Szuja, Szuja, ale to jest przecież jakiś młodzieżowy slang. Nawet gramatyka leży . "Nieuczestniczące" pisze się razem . "Szare myszki" - hahaha
Moim zdaniem motocykla z ABS'em nie obróci. Wiem jednak, że motocykl z ABS'em może się wywalić na śliskim/grząskim podczas hamowania i z powodu hamowania - a nawet zablokowania przedniego koła. Przykład z życia wzięty sprzed paru lat, jak sam pracowałem w BMW - znajomy na R 1200 RT wyłożył się zjeżdżając na drogę gruntową. Przedni hebel i gleba. Przyczyna? Zblokowane przednie koło. Jak to możliwe z ABS? ABS miał awarię i motocykl go wyłączył, a facet zachował się jak zwykle - chciał zbadać usterką i zjechał, aby się zatrzymać. Czy to sprawia, że system ABS jest nieskuteczny? Moim zdaniem nie, bo to jego brak położył motocykl
Po podniesieniu i odpaleniu motocykla ABS znów działał jakby nigdy nic. Przy sprawdzaniu motocykla podpiętego później do kompa mechanik doniósł, że błędów brak - tymczasowy failure systemu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Czw 17:54, 25 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Szuja napisał: |
[link widoczny dla zalogowanych] |
V-Told, no wiem, ze to slang, wynika z samego zrodla, ktore zamiescilem w uzupelnieniu tamtego postu, zeby nie byc pomowionym o piracenie cudzej wlasnosci intelektualnej Btw, bardziej identyfikuje sie z zawartym tam poczuciem humoru niz z sama definicja kolka rozancowego, aczkolwiek troche sensu w tym jest
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Sob 18:34, 27 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Poproszę o trzymanie się tematu ABS/bez ABS, jeżeli go jeszcze nie wyczerpaliście.
O samolotach, Tuskach, różańcach i harcerskich pochodach załóżcie sobie temat np. "Polityka" w Ringu Wolnym, jak lubicie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sladek
Motocyklista
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 22:50, 27 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Dziś "ponaciskałem" sobie tylny hamulec na szutrach aby zablokować koło.
Mam takie wrażenie że ABS działa " inteligentnie".
Hamowanie nie jest takie przerywane - znaczy nie ma takiej linii przerywanej jako "drogi" hamowania.
Mam wrażenie ( jeszcze sprawdzę jutro) że po pierwszym przyblokowaniu koła system odpuszcza hamulec trochę a potem oscyluje na granicy ale nie blokuje już koła.
Tak przynajmniej wyglądał ślad hamowania - krótka kreska a potem już brak śladu.
Ktoś ma podobne odczucie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
New-v
A2
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 8:46, 28 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
@roadrunner
mam na myśli R1300RT, taki symaptyczny turystyk
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
torchio
Motocyklista
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: silesia
|
Wysłany: Nie 10:49, 28 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
sladek dziś masz idealne warunki do sprawdzania...
Dla takich dni jak dziś fajnie jest mieć właśnie ABS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 11:33, 28 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
New-v napisał: | @roadrunner
mam na myśli R1300RT, taki symaptyczny turystyk |
To R 1200 RT. 1300 to seria K z rzędowymi silnikami. Boxery od BMW to poj. 1200
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
New-v
A2
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 11:34, 29 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
V-Told
Troszkę dużo tych oznaczeń w BMW - sprawdziłem rano w garażu co czasami pożycza mi sąsiad - rzędowy K1200GT, czyli kompletnie pomieszałem numerki, pardon
Tak czy inaczej, hamulce są tam świetne i jak bezpośrednio wsiadam na swojego DLka, trzeba uważać.
Przy okazji, czy macie doświadczenia, czy hamulce w nowym DL'u są skuteczniejsze od tych z poprzedniego modelu, czy raczej nie ma poprawy?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez New-v dnia Pon 11:36, 29 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 16:10, 29 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
New-v napisał: | V-Told
Troszkę dużo tych oznaczeń w BMW - sprawdziłem rano w garażu co czasami pożycza mi sąsiad - rzędowy K1200GT, czyli kompletnie pomieszałem numerki, pardon
Tak czy inaczej, hamulce są tam świetne i jak bezpośrednio wsiadam na swojego DLka, trzeba uważać.
Przy okazji, czy macie doświadczenia, czy hamulce w nowym DL'u są skuteczniejsze od tych z poprzedniego modelu, czy raczej nie ma poprawy? |
Moim zdaniem są o 5% lepsze niż w DL 1000, ale pewnie dlatego, że testówka, którą jeździłem miała kilka tyś km przebiegu, a mój ponad 30 tyś., więc stąd może wynikać różnica. I raczej jest to kwestia tych kilku kg różnicy w masie, a nie w samych hamulcach, choć DL 1000 chyba ma nieco inne hamulce niż DL 650.
K1200GT - to sportowy turysta. W pozycji na nim więcej jest sportu, niż turystyki, ale wszystko się zgadza . Jego następca to K1300GT.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
New-v
A2
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 22:25, 29 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Dzięki, potestuję nowego, innego wyjścia żeby wyrobić sobie zdanie nie ma.
Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez New-v dnia Pon 22:26, 29 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Isdes
A1
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warka
|
Wysłany: Wto 17:53, 30 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Ja ze swojego doświadczenia wiem, że w pierwszym roku jazdy jak bym miał ABS w swoim DLu. To mój pierwszy sezon by trwał trochę dłużej niż 2 miesiące Niestety brak doświadczenia + piasek = uślizg przedniego koła i naderwane ścięgno w kolanie.
Więc moim zdaniem wszystkie systemy, które pomagają świeżakom powinny być montowane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Nie 15:04, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
V-Told napisał: | New-v napisał: | @roadrunner
mam na myśli R1300RT, taki symaptyczny turystyk |
To R 1200 RT. 1300 to seria K z rzędowymi silnikami. Boxery od BMW to poj. 1200 |
No właśnie dlatego coś mi się nie zgadzało, zwłaszcza że sam mam w planach R1200RT...
sladek napisał: |
Z opisu działania ABSu w tym BMW gdzieś wyżej wywnioskowałem że motocykl zacznie się obracać przodem do tyłu co chyba jest nie realne.
|
Jest bardziej realne niż Ci się wydaje i dzieje się bardzo często przy zablokowaniu tylnego hamulca. Zazwyczaj w sprzętach bez ABS, ale z nim jak widać też...
Ja tłumaczę to sobie tak, że przy zintegrowanym systemie hamulcowym , gdzie hamują obydwa koła bez względu na to co naciskasz, w czasie awaryjnego hamowania kiedy aktywuje się ABS, przednie i tylne koło są naprzemiennie odpuszczane i dohamowywane, co powoduje wytrącenie motocykla z toru jazdy poprzez szybkie "przenoszenie" mas przód-tył.
Z tym, że to oczywiście tylko moja teoria...
Dzieje się tak bardzo rzadko i tylko na bardzo śliskiej nawierzchni przy dodatkowo występującym zjawisku acquaplanning'u, ale się zdarza.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Nie 15:24, 05 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
torchio
Motocyklista
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: silesia
|
Wysłany: Pon 16:38, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
tak a propos : - )
za 10 lat pewnie będą pisać wszyscy ze nie wyobrażają sobie motocykla bez DCT xD
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KANGUR
Motonita
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: Pon 19:35, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
torchio napisał: | tak a propos : - )
za 10 lat pewnie będą pisać wszyscy ze nie wyobrażają sobie motocykla bez DCT xD
[link widoczny dla zalogowanych] |
Jak na razie skutery nie są w kręgu moich zainteresowań ,ale rzeczywiście jak nie będzie już innych skrzyń...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|