|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kree1
A1
Dołączył: 16 Mar 2017
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 16:48, 22 Wrz 2017 Temat postu: optymalne obroty |
|
|
Cześć.Mam takie pytanie dla doświadczonych stromiaków.Jakie są optymalne obroty w dl 650.Chodzi mi o obroty przy których silnik pracuje kulturalnie z zapasem mocy a spalanie jest najmniejsze.Przy moim K6 wydaje się że będzie to ok.3500.
Ciekawa co wy na to?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zaghar
A1
Dołączył: 06 Maj 2015
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 19:25, 22 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Nie wiem jak u Ciebie ale w moim K6 wydaje się że 3500 to może i ekonomicznie ale silnik się telepie i męczy.
Ja preferuję nie mniej jak 4000. Bieg zmieniam przy około 5000.
Na autostradzie na 6 biegu schludnie pracuje do 7000. Później już opony mi wyją i robi się za głośno.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wavi
A2
Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 8:07, 23 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Witam.
4000-4500 to są Moim zdaniem optymalne obroty dla tego silnika.
Co prawda Ja ujeżdżam 1000 , ale z opinii kolegów co maja 650 to sam mówią.
Pozdrawiam
Bartosz-wavi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bacaoca
Motonita
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 8:15, 23 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Autorze, aż tak cisniesz w kierunku jak najmniejszego spalania? Przecież te silniki nie są paliwożerne przy normalnym użytkowaniu, nie widzę potrzeby celowania w jakąś super ekonomiczną prędkość obrotową. Ja osobiście kręcę często pod 7-8tys i o ile nie jest to autostrada, a cykl mieszany to nie przekraczam 6,5l/100km, a zwykle waha się w okolicy 6l/100km. Właśnie zakres 5-8tys obrotów jest mega fajny w tym silniku 😎
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 8:22, 23 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Niskie wysze obroty sa zdrowsze dla silnika niz niskie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pepo
Motonita
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 646
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Sob 12:35, 23 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Oooo... to ja chyba muszę zrewidować swoje przyzwyczajenia (pewnie złe). Nie przekraczam 3500 i następny bieg. Skoro piszecie że to mało.... Właśnie takich porad mi brakuje.
Jeżdżę jak Dieslem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pepo dnia Sob 13:15, 23 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bacaoca
Motonita
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 12:37, 23 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Śmiało kręcić, płynne odkręcanie nie zaszkodzi. A frajdy dużo wniesie 😉
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomeks
A1
Dołączył: 17 Lip 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 13:00, 23 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Dzień dobry wszystkim. Może ktoś wstawi wykresy mocy i momentów obrotowych z zaznaczeniem jakiego modelu dotyczy (powinny być zbliżone bo nsilnik ten sam). Zapewne wiele się wyjaśni....
goo.gl/images/ydYSsM
Z wykresu z adresu jw (niestety nie mogę wkleić całego linku, nie mam 3ch postów na koncie) wynika, iż te silniki o pojemności 650 najwyższy moment mają w zakresie mniej więcej 6200 - 7800 rpm. Przy okazji można porównać wykresy moto z tego samego segmentu.
Pozdrawiam Tomek
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tomeks dnia Sob 13:17, 23 Wrz 2017, w całości zmieniany 7 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bacaoca
Motonita
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 13:41, 23 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Tutaj wykres mojego V-Strom'a. Test 1 jest na pełnej serii, test 2 jest z kompletnym wydechem Remus'a.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Sob 14:27, 23 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
hehe prawie 30 lat temu moj ( juz wtedy ) stary profesor twierdzil ze najlepiej jezdzic miedzy obrotami max. momentu i max. mocy
nawet jezeli sie tego sam nie trzymam to Dlem z tego co pamietam nalepiej sie jezdzilo od 4,5 a nawet 5 tys w gore.
gdzeis czytalem ze taka niskoobrotowa jazda zabija szybciej naped. Nie komentuje ale moj w kazdym razie wytrzymal prawie 50 tys.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pepo
Motonita
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 646
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Sob 14:39, 23 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Jeżu.... chyba jeszcze nigdy nie odkręciłem ponad 8 000 obr.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pepo dnia Sob 14:40, 23 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bacaoca
Motonita
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 14:41, 23 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Nie ma się czego bać 😉
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kree1
A1
Dołączył: 16 Mar 2017
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 16:45, 23 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
No dobra.Jak kiedyś kupiłem Poloneza 1600 to w instrukcji jak byk było napisane że te optymalne obroty to 2500.
W DL 650 K6 instrukcja milczy na ten temat.
Skąd mi się wzieło 3500 obr.Ano stąd że silnik fajnie mruczy a ja jadę 80km/g na 6 biegu.
Powyżej 4000 obr /nie dotyczy rozpędzania,wyprzedzania/ silnik jest głośny i mam wrażenie że "wściekły".Wątpię żeby mu to służyło.A i paliwożerność jadnak ma znaczenie.Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 17:52, 23 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Za niskie obroty to nie tylko szybsze zużycie napędu, korowód i tłoki sa wtedy mocno obciążone. 3,5 tys. Obr. srednio niskie obroty wg. Mnie optymalne sa w granicach 4-5 tys. Wiadomo, ze to Vka i nie kręci sie tak wysoko jak Rka..., ktora budzi sie od 5 tys. To że silnik głośno pracuje nie oznacza, ze "cierpi" a to ze chodzi cicho to mu lepiej to nie człowiek
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bosman78 dnia Sob 17:56, 23 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Raptor
Motonita
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: śląskie
|
Wysłany: Sob 18:20, 23 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Pepo napisał: | Oooo... to ja chyba muszę zrewidować swoje przyzwyczajenia (pewnie złe). Nie przekraczam 3500 i następny bieg. Skoro piszecie że to mało.... Właśnie takich porad mi brakuje.
Jeżdżę jak Dieslem. |
A tak nigdy nie myślałeś po co jest na tarczy reszta, prawie 2/3 wolnego pola do 10tyś
Rozumiem pytanie o super ekonomiczność , bo się może przdać, gdy susza w baku , a dojechać do najbliższej stacji trzeba, ale tu oprócz małych obrotów gra więcej płynność jazdy i przewidywanie "akcji"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pepo
Motonita
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 646
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Nie 16:40, 24 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Raptor, uczę się na moto. Jeździłem i jeżdżę samochodami. Zrobiłem już ponad 2 mln kilometrów. V-ka fajnie taktuje przy 2500 obr/min. Z przyspieszeniem już gorzej. Teraz już wiem że to nie Honda Shadow i V-strom woli wyższe obroty. Dziś polatałem pilnując obrotów ponad 3500. Różnica w mocy tysiąca jest niewielka. Może bardziej agresywna się stała i płynna. Nie mam porównania. Blaszaki i tak zawsze zostawiam daleko z tyłu. Trafił się jeden pacjent w Jaworznie w Audi co próbował.. (skąd się tacy biorą ? Jakaś ambicja chora ?) Na zlocie chętnie bym podyskutował.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 9:22, 25 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Maly Dl najfajniej sie zbiera tak od 5 do 7 tys. Pow. Nie ma co kręcić. Motocykl to nie traktor lubi wysokie obroty i tak tez sa projektowane silniki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chrzanek
Motonita
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 720
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 15:05, 25 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Ja podobnie jak Pepo latam 1000 i najbardziej preferuje obroty 4000-6000rpm.
Biegi zmieniam mniej więcej przy 5000-5500.
U mnie przy 3500rpm i poniżej są nieprzyjemne wibracje więc staram się omijać ten zakres obrotów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zaghar
A1
Dołączył: 06 Maj 2015
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 17:01, 25 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
W 650 jest podobnie.
Jak masz 3000-3500 to może i ładnie popiarduje ale jeśli będziesz potrzebował nagle przyspieszyć to najpierw ci się zdławi a dopiero później ruszy.
Jak masz +/- 4500 to nie ma tego efektu zdławienia a różnica w spalaniu pomiędzy 3500 a 4500 podczas jazdy miejskiej jest znikoma.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pepo
Motonita
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 646
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Pon 17:53, 25 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
No to się wyjaśniła "turbo dziura" w moim tysiącu. ,
A już grzebać chciałem. Filtr nie taki i inne...
Jeździłem jak Dieslem max. 3500 obr./min.
A ten sprzęt trza kręcić !
Sporo się jeszcze nauczyć muszę widać .... a taki kozak byłem. Dzięki !
Szacun !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luthorhuss
A
Dołączył: 11 Mar 2016
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 17:47, 28 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Tak z ciekawości co to znaczy optymalne obroty, tzn optymalne do czego :
do dynamicznej jazdy 5-6,5 tyś, ekonomicznej już nie do końca.
Moja domorosła obserwacja prywatnej 650'tki wskazuje, że optymalne z uwagi na spalanie to okolice 4 tyś i takie przyjąłbym jako optymalne ogólnie. Przy takich obrotach spalanie na kompie wyskakuje około 3,9-4l z kierownikiem i bocznymi kuframi. Zakładając, że kufry podbijają około 0,5l/100km jest to wartość zbliżona to wskazań producenta. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że suzuki prowadzi testy na nieoptymalnych obrotach. To, że na cyferblacie mamy i 12tyś obr a zakres czerwony jest od 10tyś może o niczym nie świadczyć.
Niestety coś za coś 4tyś obr to około 90km/h na 6 biegu. Przeskok na 6tyś obr to prędkość około 140km/h ale wówczas spalanie skacze powyżej 5l a dokładnie w okolice 5,3l.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kree1
A1
Dołączył: 16 Mar 2017
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 12:28, 30 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
No i dobrze że się spytałem o te obroty.Pojezdziłem kilkaset kilometrów według waszych zaleceń i przełamałem swoje świeże nawyki.Dla mnie optymalne obr.to będą 4000-4500.Jest dynamiczniej.Dziękuję i pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|