Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

olej silnikowy, zamiana...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Linchof
A



Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 22:04, 11 Maj 2012    Temat postu: olej silnikowy, zamiana...

witam,
mam pytanie odnośnie oleju silnikowego. Otóż wydaje mi się ze mam teraz jakiś rzadszy olej, lub może niewiadomego pochodzenia i dość głośno zaczęła mi pracować skrzynia.
Czy moge strzykawka i wężykiem przez korek wlewowy odessać olej, i wlać oryginalnego motula którego mam 2 litry. Ten który jest to podobno tez motul....
dzieki z gory za odpowiedzi
pozdrawiam
Maciej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemooo
A



Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Pią 22:12, 11 Maj 2012    Temat postu:

chyba lepiej bedzie spuścic cały olej i wymienic na świeży razem z filterem Smile
ale zawsze można bawić sie strzykawką Razz
jak to mówią Your choice Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GrzesiekK
Motonita



Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 523
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa

PostWysłany: Pią 22:17, 11 Maj 2012    Temat postu:

Linchof
Shocked Shocked Shocked
tego oleju jest ponad 2,5 litra
to Ci chwile zejdzie .... Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Pią 22:30, 11 Maj 2012    Temat postu: Re: olej silnikowy, zamiana...

Linchof napisał:
witam,
mam pytanie odnośnie oleju silnikowego. Otóż wydaje mi się ze mam teraz jakiś rzadszy olej, lub może niewiadomego pochodzenia i dość głośno zaczęła mi pracować skrzynia.
Czy moge strzykawka i wężykiem przez korek wlewowy odessać olej, i wlać oryginalnego motula którego mam 2 litry. Ten który jest to podobno tez motul....
dzieki z gory za odpowiedzi
pozdrawiam
Maciej


Co za paten Ci chodzi po glowie??? bo ja nie kumam. Korek od spodu masz zaspawany czy jak??
Wezykiem sie nie odessie bo nie ma jak ...
Najlepiej to poprostu wymienic olej, jezeli ma to byc inny olej to koniecznie wymien tez z filtrem.
Wlasnie kupilem zestaw na allegro za 199zl.

Jezeli zas olej wydaje Ci sie za rzadki to zalej 15W50 i bedzie gites, ale rzadkosc, czy gestosc nie ma tu nic do rzeczy, licza sie wlasciwosci smarne. Wspolczesne oleje silnikowe ciezko rozroznic patrzac na ich gestosc, wrecz przeciwnie im rzadszy tym lepszy, natomiast wazniejsza jest budowa molekularna czastek oleju....... i takie tam ble ble Very HappyVery Happy Idea


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nelson_20
Motocyklista



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łowicz/Bełchów/Skierniewice

PostWysłany: Sob 0:25, 12 Maj 2012    Temat postu:

Moj olej po 6k km wygladal calkiem niezle. Dzis go obejrzalem po wymianie na nowy. Nawet troche przeswituje. Kolega z ktorym to robilem ( w sportach sie bawi) uznal ze dobrze sie przepracowal. Tak powinien wygladac olej do wymiany. Ja nie mam dosw. Po prostu minelo 6 000 km i zrobilem co nalezy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Sob 9:46, 12 Maj 2012    Temat postu:

nelson_20 napisał:
Po prostu minelo 6 000 km i zrobilem co nalezy.


tego sie trzymaj, a daleko zajedziesz Idea Idea


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Linchof
A



Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 12:49, 12 Maj 2012    Temat postu:

Chcialem zrobic taki zabieg bo nie bardzo mam gdzie spuscic olej z korka,
mam motocykl w garazu stacji tv tam jest dosc sterylnie i raczej nikt sie nie bawi w naprawy:)
prucz mnie:) akcja ze strzykawka bylaby dosc sterylna.
Ale zaczekam w takim razie jeszcze z 1000 km i zmienie olej z filtrem:)
Moj olej po 500 km jest czarny...Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Sob 14:23, 12 Maj 2012    Temat postu:

Linchof napisał:

Moj olej po 500 km jest czarny...Sad


w takim razie masz duzo nagaru w silniku, nie czekaj z wymiana tylko wymien od razu, a dodatkowo przed zalaniem swierzego oleju zalej do silnika plukanke tj. srodek do wyplukiwania resztek starego oleju.

Widocznie ktos kiedys przecholowal wymianay i stad teraz taka czarnosc.

Wrracajac do strzykawki to wiecej syfu nia narobisz anizeli normalnie bys olej wymienial Very HappyVery HappyVery Happy Ucz sie na bledach innych Very HappyVery Happy Idea


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Linchof
A



Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 14:43, 12 Maj 2012    Temat postu:

tak tez zrobię, a jaki to środek do płukania silnika?Smile
gdzie go mogę kupić i jak zastosować?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Sob 15:55, 12 Maj 2012    Temat postu:

pytaj w sklepach z olejami, ciezko mi cokolwiek konkretnego polecic, bo ja na innym rynku funkcjonuje Very HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 23:02, 12 Maj 2012    Temat postu:

U mnie od nowości olej po kilkuset kilometrach też jest "brudny"
To ponoć normalne, on osiąga coś tam roboczego, a nagar ciężko zeskrobać a co dopiero olejem wypłukać.
Ja tam w takie rzeczy nie wierzę, że olej ma być czysty. On ma smarować.
Weźcie kujawski usmażcie frytki a potem zlejcie do słoika i porównajcie nowy z tym po frytkach.
Przecież on jest mocno podgrzewany, mielony przez zęby w skrzyni i inne pierdoły co go "biją" i pienią itp itd.
Kończąc, moim skromnym zdaniem nie kolor jest wskaźnikiem zużycia. Jeśli producent napisał co 6kkm wymieniać olej SAE , API SJ, JASO MA-2 to znaczy że na tyle wystarcza i trzeba go zmienić.
BTW ja zmieniam co 7000 zawsze na castrol gps 10W40. Nawet jak w ASO robiłem to wiozłem swój, raz miałem repsola ale mi nie podszedł a w zasadzie skrzyni.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Despok
Motonita



Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 834
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 21:03, 13 Maj 2012    Temat postu:

konra.dzik napisał:
BTW ja zmieniam co 7000 zawsze na castrol gps 10W40. Nawet jak w ASO robiłem to wiozłem swój, raz miałem repsola ale mi nie podszedł a w zasadzie skrzyni.

Przy wymianie zamierzam przesiąść się na castrol power 1 10w40 (GPSa juz nie będzie w nazwie) nic sobie nie obiecując w ramach testu,
a to 7k to skąd się wzięło ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 21:45, 13 Maj 2012    Temat postu:

Bo tak Smile zazwyczaj tak robię, przy serwisowaniu w ASO było co 6.
Wiem że głupoty piszę, ale zazwyczaj dolewam ok litra między wymianami...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Nie 21:47, 13 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tipor
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łomianki

PostWysłany: Sob 13:14, 30 Cze 2012    Temat postu:

Odświerzamy...
Właśnie spuściłem olej odkręciłem filter i czekam aż wszystko wyleci...
czy ktoś się orientuje z jaką siłą dokręcić śrubę w korpusie silnika, tą od zlewania oleju tak żeby nie przegiąć i nie zwalić gwintu a zarazem dokręcić żeby się sama się nie wykręciła podczas jazdy ?

PeEs. ja także od zawsze na Castrolu Power GPS 1 i zadowolony bardzo jestem


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tipor dnia Sob 13:15, 30 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Sob 13:25, 30 Cze 2012    Temat postu:

Tipor napisał:

czy ktoś się orientuje z jaką siłą dokręcić śrubę w korpusie silnika, tą od zlewania oleju tak żeby nie przegiąć i nie zwalić gwintu a zarazem dokręcić żeby się sama się nie wykręciła podczas jazdy ?


23 N·m (2.3 kg-m, 16.5 Ib-ft)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 19:03, 01 Lip 2012    Temat postu:

Odnośnie oleju - co powiecie o olejach Shell'a? Półsyntetyk 10W40, oznaczenia nie pamiętam

Chłopaki z Krakowa i okolic. Jest możliwość kupienia oleju Shell 10W40 w cenie ok 23zł/litra. Pewne źródło, rozlewany z beczki. Zainteresowani na PW.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mlody dnia Nie 19:04, 01 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Nie 20:56, 01 Lip 2012    Temat postu:

Mlody napisał:
Odnośnie oleju - co powiecie o olejach Shell'a? Półsyntetyk 10W40, oznaczenia nie pamiętam


Lali to np. w Riderze do Suzi. Jeździło tak jak i każdy inny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 23:57, 01 Lip 2012    Temat postu:

VSX o ile dobrze pamiętam. Też to lałem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ossa
A



Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Światniki Górne

PostWysłany: Nie 22:33, 10 Maj 2015    Temat postu:

Hej, chciałbym się podpiąć pod ten temat... W moim sprzęcie (2009) poziom oleju w momencie zakupu był prawidłowy. Kolor lekko przeźroczysty (według książki serwisowej motocykl przejechał jakies 2000 km od ostatniego przeglądu w czerwcu 2013r.).

Tak się składa, że po dwóch pierwszych przelotkach musiałem zrobić dolewkę. Niestety poprzedni właściciel nie wie co serwis wlewał, telefon z pieczątki serwisanta nie odpowiadał - kupiłem więc w trasie Motul 10W40 5100 i dolałem potrzebne 200ml.

Dzisiaj zauważyłem, że kolor w okienku z przeźroczystego zrobił się mocno brązowy. Czego to jest symptom? Nagar?

Nie mam jeszcze 12k km, ani nie upłynęło 24 miesięcy (zgodnie z serwisówką) aby robić planowa wymianę całego zestawu (olej+filtr). Jaka jest Wasza opinia?
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Creed
Motonita



Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Przemyśl

PostWysłany: Nie 22:54, 10 Maj 2015    Temat postu:

Nie sądzę aby 200 ml motula 5100 od razu wypłukało jakieś osady ale i tak bym wymienił cały olej przynajmniej będziesz wiedział na czym jeździsz i co dolewać

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Nie 23:11, 10 Maj 2015    Temat postu:

motul 5100 to polsyntetyk, prawda? Wczesniej mogles miec albo syntetyk, albo polsyntetyk. Mineraly wlewa sie tylko praktycznie do zlomow.

Polsyntetyk jest olejem gestszym od syntetyku.

Opcja pierwsza - miales syntetyk dolales polsyntetyk, czyli dolales oleju gestszego - nie wypluczesz nagaru taka dolewka. Natomiast nie jest wskazane mieszanie olei o roznych charakterystykach.

Opcja druga - miales polsyntetyk i dolales polsyntetyku - w zasadzie nic zlego dziac sie nie bedzie.

Tylko gdybys mial w silniku moto zalewane polsyntetykiem, a dodalbys/wymienilbys na syntetyk to wtedy bylaby mozliwosc wyplukiwania (rzadszym olejem) tego nagaru (ktorego de facto pewnie w ogole nie ma w Twoim silniku)

Mimo wszystko zalecalbym wymiane oleju + filtru na nowy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Nie 23:32, 10 Maj 2015    Temat postu:

Ossa napisał:
Nie mam jeszcze 12k km, ani nie upłynęło 24 miesięcy (zgodnie z serwisówką) aby robić planowa wymianę całego zestawu (olej+filtr).


Filtr nie kosztuje kilkuset złotych tylko 24zł. Serwisówka podaje maxymalny przebieg przy jakiem nalezy wykonać wymianę. Jak wymienisz wcześniej to ci sie silnik nie popsuje przecież Shocked
Jak nie jesteś pewny co masz za olej to wymień olej razem z filtrem i problem z głowy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Nie 23:36, 10 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ossa
A



Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Światniki Górne

PostWysłany: Pon 7:55, 11 Maj 2015    Temat postu:

Dziękuję (wymienię więc zestaw).
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pon 9:40, 11 Maj 2015    Temat postu:

Brązowy kolor oleju w okienku nie jest powodem do paniki i nie oznacza od razu konieczności jego wymiany. Pracujący olej dość szybko po wymianie robi się brązowy, przeźroczysto złoty jest krótko, ale to jeszcze nie oznacza konieczności wymiany.
Inna spraw, że ja po zakupie motocykla olej i filtry wymieniam niezależnie od historii sprzedającego, ot dla własnego spokoju.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin