|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 12:31, 19 Sty 2017 Temat postu: Olej semi czy full syntetyk - stanowsko ASO |
|
|
Zapytałem Suzuki Piaseczno jaki olej zalewaja przy przeglądzie po 1 kkm. Powiedzieli, iz pół syntetyk ponieważ zalewanie pelnym skutkuje braniem oleju w późniejszym okresie....przyznam sie, iz temat oleju przerabialem do spodu na wszystkie sposoby, ale z takim stwiwrdzeniem sie nie spotkałem....jak fakt stosowania lepszego jakościowo oleju w nowym silniku może przekladac sie na późniejsze jego "branie"...?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Czw 13:24, 19 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
to jeszcze sie dopytam - masz to na pismie czy po prostu uslyszales to od jakiegos mechanika przy okazji swiadczenia przez nich uslugi? Bo jesli na pismie to trzeba zaraz to w google translatorze przetlumaczyc na japonski i do siedziby Suzuki wystosowac odpowiednia note, by skorygowali instrukcje obslugi motocykla.
Pelny syntetyk powinien byc troche rzadszy niz polsyntetyk i pewnie chodzi o to jakies wyplukiwanie nagaru, ktory po stu latach tworzy dodatkowe 'uszczelnienie'.
Wiem, ze to nie miarodajne, bo tylko w 8 swoich pojazdach motocyklu i samochodach stosuje/stosowalem pelny syntetyk, ale przy normalnym uzytkowaniu nigdy oleju mi nie bral nawet w polowie tego co producenci przewidzieli w swoich instrukcjach. Wylacznie przy bardziej dynamicznej jezdzie jakies ubytki sie pojawialy (ale zawsze w granicach wyznaczonych przez producentow).
Dodam, ze serwisuje swoje pojazdy w regularnych (zgodnie z instrukcjami) odstepach czasu lub kilometrazami
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szuja dnia Czw 13:28, 19 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 13:31, 19 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Mam to na messengerze na FB. z gęstości to tak trochę nie do końca bo roznica jest ale pomiędzy olejami różnej klasy i to w skrajnych temoaraturach a nie roboczych. Syntetyk nie powinien byc ani ani rzadsze ani gestszy od pol. Roznica jest w składzie wpływającym min. Na starzenie sie oleju, stabilnisc, zawartosc środków mających....wg. Mnie tutj wchodzi raczej kwestia oszczędności aso na i tak juz wysokich kosztach przeglądu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Czw 13:34, 19 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Nie zawsze to co najdrozsze musi byc najlepsze
A teoria sewisu moze bazowac na fakcie ze konstrukcyjnie silnik Dla jest niestety juz stary.
W procesie technologicznym moze uwzgledniono nieco wieksze tolerancje niz konstrukcje dzisiejsze. Dlatego lepiej sluzy mu olej ktory ma inna strukture molekularna niz pelny syntetyk ktorego molekuly sa sztucznie ulozone do smarowania ale nie funkcji uszczelniania.
Moj Dla jezdzil ponad 50 tys na polsyntetyku castrola i przy normalnej jezdzie oleju nie zuzywal wcale. ( wyjatek, jezeli byly dlugie i szybkie przelotowki autostradami )
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Czw 13:38, 19 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jargus2
Motocyklista
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: Czw 13:40, 19 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Do mojego moto na przeglądzie w ASO zaleli 10W-40 SHELL ,czyli tak jak nakazuje instrukcja obsługi .
Więc producent chyba najlepiej wie co należy wlać do jego silnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Czw 13:46, 19 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
jargus2 napisał: | Do mojego moto na przeglądzie w ASO zaleli 10W-40 SHELL ,czyli tak jak nakazuje instrukcja obsługi .
Więc producent chyba najlepiej wie co należy wlać do jego silnika |
slusznie .
my tez nie jemy garsciami witamin bo sa dobre dla zdrowia i organizmu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 13:48, 19 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
jargus2 napisał: | Do mojego moto na przeglądzie w ASO zaleli 10W-40 SHELL ,czyli tak jak nakazuje instrukcja obsługi .
Więc producent chyba najlepiej wie co należy wlać do jego silnika |
Zapewne tyle ze shell 10w40 występuje w wersji semi i full syntetyk, która więc zalali?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jargus2
Motocyklista
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: Czw 13:57, 19 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Sprawdzę ,bo mam butelkę co mi oddali w serwisie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Czw 14:07, 19 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Bosman78 napisał: |
Zapewne tyle ze shell 10w40 występuje w wersji semi i full syntetyk, która więc zalali? |
tak z ciekawosci ( bo nie znam syntetykow 10W-40) o jakim oleju piszesz ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 14:14, 19 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Shell advance ultra, jest tez motul 7100 oraz 300v
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Czw 14:20, 19 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
@Bosman78 - olej polsyntetyczny bedzie zawsze gestszy od syntetyka, bo o ile sie nie myle jest mieszanka syntetyka z mineralnym, a pomiedzy syntetykiem a mineralnym dostrzezesz juz wyrazna roznice
@jargus2, w moim od nowosci byly fabryczne opony bridgestone, w ktorych moto - w warunkach lekko odchylonych od optymalnych - dostawalo uslizgow.
W instrukcji mamy:
"Olej silnikowy
Jakość oleju jest głównym elementem zapewniającym osiągi silnika i jego żywotność. Należy zawsze stosować wysokiej jakości olej silnikowy. Stosuj olej SF/SG lub SH/SJ w klasyfikacji
API (amerykańskiego instytutu nafty)z MA wg. JASO.
SAE API JASO
10W – 40 SF lub SG -
10W – 40 SH lub SJ MA
API: Amerykański Instytut Nafty
JASO: Japońska Organizacja Standardów Samochodowych
Lepkość oleju wg SAE
Suzuki zaleca stosowanie oleju silnikowego 10W-40 wg SAE.
Jeżeli olej silnikowy SAE 10W-40 nie jest dostępny, należy dobrać lepkość oleju według
poniższej tabeli
JASO T903
Standard JASO T903 jest indeksem oznaczającym olej silnikowy do 4 – suwowych motocykli i
ATV. W pojazdach tych olej silnikowy smaruje sprzęgło i skrzynię biegów. JASO T903 określa
wymagania dla sprzęgieł i przekładni.
Istnieją dwa rodzaje oleju: MA oraz MB.
Energy Conserving
Suzuki nie zaleca stosowania olejów oznaczonych „Energy Conserving”. Niektóre oleje
silnikowe o oznaczeniu wg API SH lub wyżej posiadają oznaczenie „Energy Conserving”. Ich stosowanie wpływa na żywotność silnika i sprzęgła. "
to wszystko w temacie zalecen producenta, nie ma mowy o syntetykach czy tez polsyntetykach.
Producent moze zalewac mieszczacym sie w tych normach polsyntetykiem, bo jest tanszy, sporo tanszy.
Jesli wierzyc producentom olejow silnikowych - pelny syntetyk ma wiecej uszlechetniajacych komponentow i przez rzadsza konsystencje powoduje mniej oporow.
Moim zdaniem - dobry i jest tak samo polsyntetyk jak i syntetyk do naszych moto. Kto ma ochote niech placi wiecej moze za czesciowy efekt placebo ale tez za lepsze parametry oleju. Mnie stac, mam ochote na syntetyk i taki stosuje. Nie uwazam, ze polsyntetyczni koledzy to szkodnicy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szuja dnia Czw 14:22, 19 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 14:36, 19 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Ja się nie upieram przy full szczególnie, iż robi przebiegi poniżej 6 tys.rocznie a branie oleju zle wpływa na katalizator. Natomiast pilemizowal bym, iz.olej syntetyczny zawsze będzie rzadszy od semi...kwestia kompozycji parametrów poprzez odpowiednią rafinacje i dodatki. Akurat ten temat znam bo mam w rodzinie człowieka, który laboratoryjne badal oleje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Czw 14:39, 19 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Bosman78 napisał: | Shell advance ultra, jest tez motul 7100 oraz 300v |
Shel ADvance Ultra to tylko olej na bazie technologi syntetycznej.
Motul zapewne jest pelnym syntetykiem.
Czlowiek uczy sie cale zycie
Jak bedzoiesz spac spokojniej to wlej pelny synteyk,
Ja uwazam ze markowe oleje sa dzisiaj tak dobre, ze te spelniajace normy zalecane przez producenta w warunkach panujacych w srodkowej Europie i uzytkowaniu turystycznym a nie wyczynynowym zdecydowanie wystarcza aby zapewnic poprawna prace silnika.
edit
nie chodzi o rzadkosc, to slogan laikow.
Budowa molekularna oleju ma znaczenie.
w syntetyku inzynierowie dobieraja i ukladaja je wedlug wlasnych potrzeb.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Czw 14:41, 19 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 14:46, 19 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
I pewnie zostanie przy semi bo faktycznie silnik DLa to nie jest technologia kosmiczna. Wcześniej na cbf 600 które ma duzi bardziej wysilona jednostkę jeździłem na semi i bylo ok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Czw 14:55, 19 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
@Bosman78 i czesciowo @jotes - odnosnie "gestosci" - na moje oko wygladaly na rzadsze, moze dlatego, ze mniej lepkie wydaje sie byc rzadsze...? Jesli w tej kategorii faktycznie jest inaczej - jako laiki, mea culpa
Na szybko wyszukalem artykul odnosnie m.in. "lepkosci" olejow i przewagi w tym zakresie olejow syntetycznych.
[link widoczny dla zalogowanych]
"(..) Główną jednak zaletą olejów syntetycznych jest ich niska lepkość, dzięki czemu są one zdolne pokryć narażone powierzchnie silnika w niskich temperaturach (w których to gęstość każdego oleju silnikowego znacznie wzrasta) (..). "
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szuja dnia Czw 15:02, 19 Sty 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Czw 15:12, 19 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Ja tam jakoś średnio wierzę w to, co piszą producenci... Niestety.
Jak kupiłem swój wynalazek był zalany zgodnie z instrukcją, tylko, że Motulem. Wszystko było ok. Zaraz przesiadłem się na Shella i od razu na silniku pojawiły się miejsca pocenia. Jakiś czas temu oddając maszynę na rozrząd w warsztacie zalali mnie Castrolem. Sikało z każdej możliwej strony. Po 3 Kkm wróciłem do Motula i znowu jest sucho. Wszystkie oleje były lane zgodnie z przewidzianymi normami i ilością.
Swoją drogą coś podobnego zaobserwowałem w oleju do lag. Raz zalałem Castrola 10W i to chodziło. Później zalałem Motula 10W i było zupełnie inaczej... Ot taka ciekawostka...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
daw103
A2
Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: Czw 15:40, 19 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Witam
Ja leję Bel-Ray 10w40 półsyntetyk tak samo w lagach również Bel-Ray.
i innego oleju oraz innych płynów do moto nie wleję. poza płynem hamulcowym tylko Motul RBF 600. Smar do łańcucha również Bel-Ray.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 15:44, 19 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Szuja napisał: | @Bosman78 i czesciowo @jotes - odnosnie "gestosci" - na moje oko wygladaly na rzadsze, moze dlatego, ze mniej lepkie wydaje sie byc rzadsze...? Jesli w tej kategorii faktycznie jest inaczej - jako laiki, mea culpa
Na szybko wyszukalem artykul odnosnie m.in. "lepkosci" olejow i przewagi w tym zakresie olejow syntetycznych.
[link widoczny dla zalogowanych]
"(..) Główną jednak zaletą olejów syntetycznych jest ich niska lepkość, dzięki czemu są one zdolne pokryć narażone powierzchnie silnika w niskich temperaturach (w których to gęstość każdego oleju silnikowego znacznie wzrasta) (..). " |
I w tym cały ambarans aby stworzyć olej o takich parametrach aby się trzymał pow. w jaj najszerszym zakresie temperatur. Nie sztuka jest stworzyć olej trzymający parametry w tem -60C sztuka jest utrzymac je po osiagnieciu tem. Roboczej silnika i tutaj wchodzą oleje syntetyczne, ktorym łatwiej jest trzymac parametry szczególnie w niskich temperaturach i faktycznie oleje typu 0w 5w to syntetyki bo udaje im sie byc rzadkie w niskich temp. Stad przyjęło sie mowic o nich ze sa rzadsze i poniekąd to prawda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
merc
Motocyklista
Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: radzymin
|
Wysłany: Czw 16:13, 19 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Mam z olejami doczynienia zawodowo od 15 lat.
Oleje temat rzeka , syntetyk wcale nie musi być lepszy od polsyntetyka a nawet mineralnego.
Większość synetykow dostępnych u nas na zachodzie jest tylko polsyntetykami.
Ja mam shell a 10w40.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 16:55, 19 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Bo wiele olejów ma napisane synthetic base, lub wykonane w technologii syntetycznej a nie 100 % syntetyk a to nie to samo:-D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
merc
Motocyklista
Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: radzymin
|
Wysłany: Czw 20:16, 19 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
jotes napisał: |
Shel ADvance Ultra to tylko olej na bazie technologi syntetycznej.
|
jest syntetykiem gdyż jest na bazie gazu ziemnego a nie ropy naftowej.
Zaden olej z ropy naftowej nie może być syntetykiem.
np
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scyzor_2007
Motonita
Dołączył: 31 Gru 2016
Posty: 762
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 20:35, 19 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
W serwisie zapytałem jaki olej zalać do DL 650 z 2014 rp , motocykl ma przejechane 5-tys km. Pan odpowiedział -do 6-tyś półsyntetyczny a po 6-tyś pełen syntetyk Zapytałem dlaczego -odpowiedział chodzi o sprzęgło a dokładnie o tarcze . Miałem DL 1000 z 2002 i lałem 10w 60 Agipa , zero brania oleju , silnik suchy .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fryderyk
A2
Dołączył: 10 Paź 2015
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 23:28, 19 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
merc napisał: | jotes napisał: |
Shel ADvance Ultra to tylko olej na bazie technologi syntetycznej.
|
jest syntetykiem gdyż jest na bazie gazu ziemnego a nie ropy naftowej.
Zaden olej z ropy naftowej nie może być syntetykiem. |
Wszystko zależy od nomenklatury. Shell Advance Ultra u nas sprzedawany jako syntetyk w Niemczech już nie jest tak określany. Zgodnie z ichnim podejściem olejem syntetycznym może być wyłącznie taki, którego bazę stanowią poli-alfa olefiny (POA) lub estry. Tymczasem obecnie Shell Advance Ultra produkowany jest na bazie pochodzącej z procesów hydrocrackingu, o ile mi wiadomo. Fakt, że początkowo był to olej syntetyczny (baza POA, o ile pamiętam), niemniej w późniejszym okresie w wyniku udoskonalenia technologii hydrocrackingu Shell zaczął ją stosować w tych olejach, bo jest tańsza.
Co ciekawe, dzwoniłem około roku temu do SMP i dowiedziałem się, że fabrycznie małe DL-e są zalewane właśnie Shell Advance Ultra. Natomiast Suzuki Piaseczno przy wymianach stosuje Shell Advance AX7, a przynajmniej tak mi powiedzieli przy okazji przeglądu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablosdl650
A1
Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Opole
|
Wysłany: Czw 23:48, 19 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
To ja mam pytanie z innej beczki - jeżdżę dl650 k4 - 75tys przebiegu.
Zalewamy go 10w40 motul.
Od wymiany do wymiany przy normalnej jeździe dolewacie 1 litr.
Przy palniku przez 1 dzień gdzie zrobione zostało 1.200 km musiałem dolać 1.5 l :/
Ma to związek z zalewanym olejem? Czy już pierścienie do roboty?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pablosdl650 dnia Czw 23:49, 19 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pią 0:13, 20 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
A który konkretnie Motul? 5100, 7100, czy V300? Każdy z nich występuje w wersji 10W40.
Tak, czy inaczej zużycie masz ogromne. Mój podczas wyprawy do Gruzji (ok. 8 tys. km, w tym dużo dzidowania przez Ukrainę) łyknął ok litra oleju... Do momentu sprzedaży z przebiegiem ~52 kkm przy spokojnej jeździe nie musiałem dolewać między przeglądami... Niestety nie pamiętam, czy M.Szrama wlewał Motula 5100, czy 7100...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Pią 0:20, 20 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
merc napisał: | Mam z olejami doczynienia zawodowo od 15 lat.
Oleje temat rzeka , syntetyk wcale nie musi być lepszy od polsyntetyka a nawet mineralnego. (...) |
czy to wypowiedz w kontekscie motocykli (np. naszych V-Strom'ow, samochodow (a nie trupow), czy tez luzno potraktowane i mowa o jakiejs pile spalinowej?
A moze to jakas zartobliwa wypowiedz typu "- jesli chcesz by ci szybciej padl sprzet to LEPIEJ zalewaj mineralnym" ?
pytam serio, bo troche - byc moze z niewiedzy - podchodze do takich twierdzen jak do uslug znachorow, jasnowidzow albo wiary w starego gostka z dluga siwa broda siedzacego na chmurce i oczekujacego na kolejne lajki na FB, zeby pomoc choremu Jasiowi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 6:29, 20 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Pablosdl650 napisał: | To ja mam pytanie z innej beczki - jeżdżę dl650 k4 - 75tys przebiegu.
Zalewamy go 10w40 motul.
Od wymiany do wymiany przy normalnej jeździe dolewacie 1 litr.
Przy palniku przez 1 dzień gdzie zrobione zostało 1.200 km musiałem dolać 1.5 l :/
Ma to związek z zalewanym olejem? Czy już pierścienie do roboty? |
Też mi sie.wysaje, iz to dużo....nie wiem.jak w DLu ale w trampku z przebiegiem 60 kkm od wymiany do wymiany zero dolewek ( normalna jazda)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marulin
Motonita
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: DKL
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 17:51, 17 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Wczytuje sie w karty charekterystyk olejów i shell advance 10w40, semi, który zaleca aso ma dużą lepkość w swojej klasie porównując np. Motula 5100 semi 10w40 hmmm ciekawe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pepo
Motonita
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Pią 19:36, 17 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Pablosdl650 muszę Cię zasmucić bo ten przepał to jak u Trabanta... kapa silnika Cię czeka niestety i to nie wina oleju a zużycia. Nie było smarowania, kiepski filtr powietrza i syf leciał w gary. Przegrzane moto.
Przyczyn może być wiele ale skutek to nieszczelność na pierścieniach lub zużycie gładzi cylindrowej.
Parametry lepkościowe są spełnione 10W40. To czy minerał, półsyntetyk czy pełny syntetyk ma znaczenie przy starzeniu się oleju i pracy w ekstremalnych warunkach. Mineralny pracuje dobrze tylko w zakresie temperatur i szybko się starzeje. Każde przegrzanie oleju go eliminuje (spali się i wytworzy zgorzel i należy go wylać) szybko też jełczeje jak masło czy tania frytura). Pół syntetyk ma dodatki estrowe które go uszlachetniają powodując że nie ma tendencji takich do starzenia. Pełny syntetyk to oleje wytworzone nie z rafinacji ropy naftowej a w procesie polimeryzacji (stąd cena bo do produkcji potrzebne wysokie ciśnienie i skomplikowany proces). Nie zmienia właściwości nawet gdy temperatura chwilowo bardzo wzrośnie (powyżej 200degC.), nie wytwarza zgorzeli. Przy normalnej pracy silnika nie ma to znaczenia. Minerał po prostu tańszy ale należy używać w zakresie temperatur, nie żyłować i częściej wymieniać. Paradoksalnie może uszczelnić to i owo zgorzelem ale to się odbija na spalaniu i osiągach. Ważne aby był dopasowany do skrzyni (bo też ją smaruje). W DL'ach jest silnik już konstrukcyjnie dość leciwy i stosowanie fullsyntese nic tu nie poprawi a może i pogorszyć. Stosować należy olej jaki został przewidziany do naszego klimatu. Zanim wystartujemy zaczekać aż silnik się zagrzeje i nie przeginać z w wysokich temperaturach. Nam to nie grozi bo to nie "szlifierki" które kręcą do 12 tysi i wyżej. Howk.... wywaliłem elaborat. Jak coś to pytajcie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pepo
Motonita
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Pią 20:35, 17 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Jutro zalewam motorki oba Motul 10w40 5100. Półsyntetyk idealnie dopasowany do ich pracy. Motul robi olej od "zawsze" do motocykli. Dla DL'i to jest to co ma być. Nie jeżdżę bardzo ostro więc sezon oblatam. Do Naszych V-Stromów to odpowiedni olej i nie ma co się rozpisywać. Bardziej zwracajcie uwagę na start przy niedogrzanym moto i piłowaniu przy wysokiej temperaturze. Dobre filtry. Reszta to bajki i mity.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SimOn!
A
Dołączył: 05 Maj 2016
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 2:58, 18 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Pepo napisał: | Jutro zalewam motorki oba Motul 10w40 5100. Półsyntetyk idealnie dopasowany do ich pracy. Motul robi olej od "zawsze" do motocykli. Dla DL'i to jest to co ma być. Nie jeżdżę bardzo ostro więc sezon oblatam. Do Naszych V-Stromów to odpowiedni olej i nie ma co się rozpisywać. Bardziej zwracajcie uwagę na start przy niedogrzanym moto i piłowaniu przy wysokiej temperaturze. Dobre filtry. Reszta to bajki i mity. |
A tak z ciekawości zapytam. Nie sądzisz, ze Motul w świecie motocyklowym jest marką "kultową" gdzie za kultowość należy płacić? Co sądzis zo np. takim oleju Valvoline Synpower 4T 10W40 [link widoczny dla zalogowanych]. Pytam serio bez żadnej uszczypliwości
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez SimOn! dnia Sob 3:00, 18 Lut 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
daw103
A2
Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: Sob 7:37, 18 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
A Ja tam znowu jestem przekonany do marki Bel-Ray i tylko jej produktów używam. A z tego wychodzi że do Dl a można zalać wszystko:D
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Sob 9:41, 18 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
nie dajmy sie zwariowac,
jak kiedys Castrol sponsorowal wycigi motocyklowe to w Suzuki zalecali Castrola, teraz kase daje Motul to co maja lac ?
KTM zalewa tylo Motorexem, Honda Repsolem, Kawasaki zaleca Elf.. i wszycy jakos jezdza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scyzor_2007
Motonita
Dołączył: 31 Gru 2016
Posty: 762
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 11:27, 18 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
kto ile zapłaci serwisom ten jest zalewany i tyle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prebenny
A2
Dołączył: 28 Sty 2017
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 11:31, 18 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Z tego co się pytałem w salonie w Poznaniu to właśnie leją shella 10w40.
Jotes co do nie dajcie się zwariować... Widziałem jak wygląda castrol po 13 tyś km w samochodzie. Po zalaniu płukanki i zlaniu oleju do miski jak olej wystygnął to spód miski musiałem skrobać, bo sam syf na dole... Więc nie daje się zwariować ale castrola już nigdy do niczego nie wleje... Co do shella nie mam żadnych doświadczeń ale jakoś też nie mam zaufania. Co do valvo - do samochodów robią dobre oleje (u nas na forum polecają do samochodów maxlife'a).
Natomiast też ciekawi mnie teoria żeby do v-stroma nie lać full syntetyka, bo zaczyna żreć olej. Ale niby dlaczego od oleju lepszej jakości o tej samej lepkości miałby zacząć brać olej? No chyba, że inne dane jak np. hths się nie pokrywają z zaleceniami (lepkość wysokotemperaturowa - nowe silniki 'eko' są 'lepiej' spasowane i wymagają oleju o niskim HTHS - starsze są 'luźniejsze' i wymagają oleju o wysokim HTHS).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Sob 11:48, 18 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
prebenny napisał: |
Jotes co do nie dajcie się zwariować... Widziałem jak wygląda castrol po 13 tyś km w samochodzie. Po zalaniu płukanki i zlaniu oleju do miski jak olej wystygnął to spód miski musiałem skrobać, bo sam syf na dole... |
jezeli jestes pewien ze kupiles w pewnym zrodle to nie mam pojecia czemu. Moze reakca na te "plukanke" ? ( nie robilem nigdy )
jak pisalem moj V Strom zrobil ponad 50 tys na castrolu i bylo dobrze.
w samochodach leje Shella ( ale nie z przekonania ) i mimo sporych przebiegow problemow tez nigdy nie bylo.
prebenny napisał: |
Natomiast też ciekawi mnie teoria żeby do v-stroma nie lać full syntetyka, bo zaczyna żreć olej. Ale niby dlaczego od oleju lepszej jakości o tej samej lepkości miałby zacząć brać olej? No chyba, że inne dane jak np. hths się nie pokrywają z zaleceniami (lepkość wysokotemperaturowa - nowe silniki 'eko' są 'lepiej' spasowane i wymagają oleju o niskim HTHS - starsze są 'luźniejsze' i wymagają oleju o wysokim HTHS). |
przeczytaj mojego piereszego posta w tym watku
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Sob 11:53, 18 Lut 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prebenny
A2
Dołączył: 28 Sty 2017
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 12:00, 18 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Jotes źródło raczej pewne - co do Castrola jak poczytasz opinie to przeważająca część potwierdzi to co napisałem.
Co do tezy, że silnik to 'stara technologia'. To jest to do czego się odniosłem przy okazji parametru hths. W samochodzie mam diesla, który technologicznie jest z roku 98 i mimo przebiegu (oczywiście na oko, bo u nas chyba na prawdę się nie da kupić nic bez przekręconego licznika...) ponad 400 tyś km jak castrola 10w40 nie brał tak specola 0w40 tez nie bierze (ze specolem trochę poeksperymentowałem, bo olej dziwnie tani a wg specyfikacji przewyższa liqui moly i jest delikatnie gorszy od valvoline).
Koniec końców znowu będę siedział miesiąc zastanawiając się jaki olej wlać do tym razem do suzu a na koniec będę jeszcze 'głupszy' niż wcześniej Ale mimo wszystko warto wybierać olej świadomie.
Kolejną kwestią jest to co Fryderyk napisał, że w naszym pięknym kraju większość olei 'syntetycznych' nie jest w olejem syntetycznym tylko olejem o 'technologii syntetycznej' (hydrocracking) więc tu mamy kolejne przekłamania. Natomiast myślę, że olej o odpowiedniej lepkości i HTHS nie powinien nic złego silnikowi zrobić (w motocyklu jest jeszcze kwestia sprzęgła więc tu się nie wypowiem, bo jak się edukowałem w kontekście samochodu to raczej nie były mi te informacje potrzebne ).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Sob 12:13, 18 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
prebenny napisał: | W samochodzie mam diesla, który technologicznie jest z roku 98. |
to typuje na tdi / cdi
silniki generalnie niedogrzane a i kreca gora polowe obrotow co silniki benzynowe. Moze to ma znaczenie ?
I nie rozmyslaj za duzo bo szkoda czasu. Zalej marki ktora lubisz i ktory jest zgodny z normami producenta i ciesz sie jazda
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Sob 12:15, 18 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prebenny
A2
Dołączył: 28 Sty 2017
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 12:16, 18 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Tdi.. a fuj
Rover 75 z klekotem od BMW M47. Taki sam jak 150 konny (na pompie CR) z E46 tylko bez zmiennej geometrii turbiny (na razie ) i cholernych klapek w kolektorze.
Co do oleju... Pewnie skończy się na valvo... Ale to melodia przyszłości
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Sob 12:37, 18 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
@prebenny
welcome w swiecie "It´s not broken - it´s British! "
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prebenny
A2
Dołączył: 28 Sty 2017
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 12:44, 18 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Zasadniczo Rovery nie są złymi samochodami. Starsze są zasadniczo kopiami hondy civic więc całkiem tanie w utrzymaniu a 75 jest kopią BMW E46 więc także trwały samochód. I tu wracamy do punkty zasadniczo, bo oczywiście brytyjczycy musieli coś spier... Jest parę głupich patentów jak plastikowa pompka sprzęgła czy również plastikowy wysprzęglik ale na forum jest wszystko ogarnięte i ładnie opisane 'jak z tym żyć' (np. metalowe zamienniki ).
Ale może to tyle z offtopa
A przy okazji nasuwa mi się pytanie - co ile zmieniacie olej? Obecnie ASO zaleca co 12 tyś km ale moim zdaniem jak na motor (jednak jednostka wysokoobrotowa - nie to co diesel ) to już trochę sporo a z kolei 6 tyś km też przesada więc ja bym 'strzelał' w 8-9 tyś km. Co o tym sądzicie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
merc
Motocyklista
Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: radzymin
|
Wysłany: Sob 12:56, 18 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Oleje temat nie do ogarnięcia.
Kto więcej przeznaczy marketing ten zasadniczo wygrywa.
w domu mam 3 samochody z przebiegami 400 , 100 , 40 tkm i do każdego od wielu lat leje shell 5w-30 i nic się nie dzieje.
Do moto leje shell ax7 10w-40.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 14:12, 18 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
prebenny napisał: |
Ale niby dlaczego od oleju lepszej jakości o tej samej lepkości miałby zacząć brać olej? No chyba, że inne dane jak np. hths się nie pokrywają z zaleceniami (lepkość wysokotemperaturowa - nowe silniki 'eko' są 'lepiej' spasowane i wymagają oleju o niskim HTHS - starsze są 'luźniejsze' i wymagają oleju o wysokim HTHS). |
Wlasnie w tym rzecz, iz w tej samej klasie 10w40 lepkości olejów jest różna oczywiście w ramach przedzialu tolerancji dla danej klasy. Nie mam pod ręką danych ale shell advance ma wyższy poziom lepkości niz np. Motul 300v full syntetyk. Mimo, iz oba maja klasę 10w40. Co wazne nie nlezy mylić lepkości z gęstościa. Nowe wysilone jednostki sa ciasno spasowane więc wymagaja olejów o niższej lepkosci. Starsze typu vstrom sa " luźniejsze " wiec grubszy film olejowy po prostu je doszczelnia. Przewaga full-i polega na tym, iz dluzej i lepiej trzymaja one parametry niz semi czy minerał. Ja przy mojej spokojnej jezdzie i rocznych przebiegach <5 tys. km bede lal dobrego semi syntetyka bo nie jestem w stanie skorzystać z dobrodziejstw jakie daje full
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pepo
Motonita
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Sob 20:07, 18 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Bosman78 - Tak jak Ty uważam. Dziś wziąłem Motul 10w40 5100. I zalewam oba motory.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 0:11, 19 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Do cbf600 i.trampka lałem motula 5100 i było git...no i poza tym motul ładnie pachnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|