|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sirkosciol
A2
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 13:33, 26 Sie 2014 Temat postu: Olej dolewka |
|
|
Witam,
właśnie z inspekcjonowałem poziom oleju.I tak po ok 5 k musiałem poczynić dolewkę. Aż 1500 ml dolałem- wydaje mi się bardzo dużo.Obecnie używam Castrol 10w40 półsyntetyk.Jak to wygląda u was?Proszę o opinie.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SoH
Motocyklista
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik
|
Wysłany: Wto 13:50, 26 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
DL łyka olej w zależności od stylu jazdy. Ja niedawno po niecałych 6tys dolałem ok 300ml. Z drugiej strony, jak się wybiorę na wyjazd z ludźmi, którzy nie dość że lubią szybko, to jeszcze mają mocniejsze sprzęty, to te 300ml muszę dolewać po 1tys km.
Jak to Leciutki mi powiedział na wiosennym zlocie: "Jak się odwija, to wciąga"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marszal
A2
Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: z wielkopolski :)
|
Wysłany: Wto 17:54, 26 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Wywal tego Castrola i będzie po kłopocie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Wto 19:57, 26 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
zbilizam sie do kolejnej interwalowej wymiany na 6k ale nie zauwazylem ubywania oleju nawet po ostatniej 700 autostradowej jezdzie
DL1000K3
castrol GPS 10w40
1500ml... lolaboga...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Staszek
Motonita
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Północna Polska
|
Wysłany: Wto 20:00, 26 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Coś tu nie gra. 1500ml to nie jest więcej niż połowa normalnego stanu w DL 650?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Wto 20:35, 26 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
chyba jedno zero za duzo przypadkowo dolozyl 1,5 litra ? toz to w "szkielku" juz dawno nic nie bylo widac.
ja dolewam jak SoH, czasami 100, czasami wcale.
kontroluje z reguly co 2 tysiace, albo jak mi sie na campingu nudzi
I nie sadze zeby to byla wina Castrola
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Wto 21:14, 26 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Czy w DL zapala się kontrolka "ciśnienia oleju" również jak jest jego zbyt niski stan?
Pytam, bo swego czasu musiałem trochę dolać (z 500ml chyba) co mnie mocno zdziwiło, bo nie jestem przyzwyczajony sprawdzać stan oleju w motocyklu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sirkosciol
A2
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 9:03, 27 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Nie panowie nie pomyliłem się dopiero po 1,5l szkiełko "wróciło: do normy.Czyli zostało ok 0,8l w obiegu.Kontrolka nic nie informowała.Ważne że lata:) a olej będę teraz obserwował częściej.pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Staszek
Motonita
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Północna Polska
|
Wysłany: Śro 9:07, 27 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
No to chyba powinieneś bardzo uważnie obserwować a najlepiej odżałować trochę grosza i posprawdzać ciśnienie w cylindrach, potencjalne miejsca wycieku i inne takie, które mogą być przyczyną nadmiernego zużycia oleju.
A jesteś pewien, że przed tymi 5 tysiącami nalane było do pełna?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Staszek dnia Śro 9:08, 27 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prostyelektryk
Motonita
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 9:26, 27 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
1,5l to choćby w BMW.
Nigdy nic nie dolewałem w suzuki.
Nawet nie zauważyłem, żeby ubywało.
Trochę niestety bo ostatnio serwis suzuki nalał ciut powyżej górnej granicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Śro 9:40, 27 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
1,5 litra to nie dolewka tylko wymiana
Coś jest nie tak z silnikiem.
Nie czujesz spadku mocy ,albo innych niepokojących objawów ?
Sprawdź ciśnienie (kompresję) jak kolega wyżej radzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Śro 11:57, 27 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Ja tam u siebie nie widzę żeby cokolwiek ubywało - pewnie coś tam bierze ale minimalne ilości. Jeździć też nie jeżdżę po emerycku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
watson
A
Dołączył: 21 Maj 2014
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 13:16, 27 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Dzięki za ten wątek.
Rano rzuciłem okiem w okienko, i okazało się, że jestem na dolnej kresce.
Liter lubi se łyknąć, nie tylko paliwa, jak widać.
A zmieniałem niecły 1000 km temu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Śro 13:30, 27 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Litr potrafi trochę zabrać oleju niestety. Zwłaszcza jak się mu da ostro w palnik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sirkosciol
A2
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 18:15, 27 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Irek1970 napisał: | 1,5 litra to nie dolewka tylko wymiana
Coś jest nie tak z silnikiem.
Nie czujesz spadku mocy ,albo innych niepokojących objawów ?
Sprawdź ciśnienie (kompresję) jak kolega wyżej radzi. |
Silnik pali jak trzeba,spadku mocy nie ma wkręca się idealnie.Kompresje sprawdzę.pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
welber
A1
Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Czw 15:12, 28 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
U mnie w 650 k5 z przebiegiem około 70 tyś km między wymianami ( co 6000 km ) muszę dolać około 700 ml. Wszystko zależy od stylu jazdy - przy prędkościach obrotowych silnika do 5 tyś nie zauważyłem jakiegokolwiek ubytku natomiast w czasie dynamicznej jazdy z prędkościami obrotowymi 8 tys i więcej ewidentnie lubi chlapnąć.
Tak przynajmniej jest u mnie. A jak u Was ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slaveq
A2
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków/Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Pon 23:39, 01 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Hej, ja też mam 650 k5, faktycznie jeśli odkręcę to potrafi łyknąć. W tym sezonie po 4 tyś. musiałem dolać jakieś 300 ml. Czasem jeśli dojeżdżasz np. do pracy na krótkie dystanse i na zimnym silniku potrafi coś wziąć ale 1.5 lita to trochę przesada, jeśli nie ma wycieku to powinien palić na biało jak by papieża wybrali.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Radek_Pastuszka
Motocyklista
Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: WOŁOMIN
|
Wysłany: Wto 19:36, 02 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
A co się dzieje, jeżeli oleju wleje się za dużo?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarcinM
Motocyklista
Dołączył: 26 Maj 2014
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 19:39, 02 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Zwiększa się ciśnienie w silniku, ale jak dużo więcej nie wlejesz to nic się nie stanie. Ale spokojnie, nadmiar oleju powinien zostać wyrzucony chyba przez odmę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MarcinM dnia Wto 19:44, 02 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Wto 19:42, 02 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
m. in. o nadmiarze oleju, tyle, ze w puszce [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 20:07, 03 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Spadek mocy? jakby mu się dioda na blacie zaświeciła bo mało oliwy, to by chłop nawet nie zdążył pomyśleć co zrobić, a moto stało by na poboczu z przekręconymi panewkami i brakiem kompresji.
Jak kupiłem swojego DLa, to tak po polskiemu, nie przeczytałem instrukcji i wlałem oleju "pod korek" bo też myślałem że moto się przytarło i ciągnie górą oliwe. Mój wciąga w mieście 100 ml/1000km na trasie nic.
koniec.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Śro 20:07, 03 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SoH
Motocyklista
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik
|
Wysłany: Czw 9:00, 04 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
welber napisał: | U mnie w 650 k5 z przebiegiem około 70 tyś km między wymianami ( co 6000 km ) muszę dolać około 700 ml. Wszystko zależy od stylu jazdy - przy prędkościach obrotowych silnika do 5 tyś nie zauważyłem jakiegokolwiek ubytku natomiast w czasie dynamicznej jazdy z prędkościami obrotowymi 8 tys i więcej ewidentnie lubi chlapnąć.
Tak przynajmniej jest u mnie. A jak u Was ?? |
U mnie jest podobnie. 700ml nigdy nie musiałem dolewać, ale nie robie aż tak dużych dystansów na takich obrotach. Jakbym zrobił, to pewie bym musiał dolać. Jak jeździłem w poprzednich sesonach delikatnie, to też w zasadzie nie musiałem dolewać. Teraz dolewka 300ml po 7000tys km ale styl jazdy nieco bardziej dynamiczny.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez SoH dnia Czw 9:02, 04 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|