|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dabrodan
A1
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 10:23, 09 Kwi 2009 Temat postu: Olej cieknie |
|
|
Panowie
Ma któryś z was doświadczenie w wymianie uczczelniacza na popychaczu (szpilce) sprzęgła w DL 1000. Dokładnie chodzi mi o to czy konieczne jest rozbieranie całego silnika czy wystarczy dostep z zewnątrz.
Pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ladzior
A
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 12:48, 09 Kwi 2009 Temat postu: Re: Olej cieknie |
|
|
dabrodan napisał: | Panowie
Ma któryś z was doświadczenie w wymianie uczczelniacza na popychaczu (szpilce) sprzęgła w DL 1000. Dokładnie chodzi mi o to czy konieczne jest rozbieranie całego silnika czy wystarczy dostep z zewnątrz.
Pozdr |
Kiedyś dawno dawno temu udało mi się z kolegą "wydłubać" simmering na wałku zmiany biegów od zewnątrz, ale była to irytująca operacja
Sprawdź koniecznie czy aby nie da się całkiem wyciągnąć popychacza - to znacznie Ci ułatwi zadanie.
pzdr,
ladzior
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bratek DL1000
Motocyklista
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rancho k/Wawy
|
Wysłany: Czw 16:40, 09 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
popychacz wychodzi bezproblemowo, wystarczy zdjąć pokrywę boczną i wysprzęglik. Popychacz jest luźno wsadzony prze zimmering w blok. Nie potrafie powiedzieć czy wyjdzie bez problemu, ale z tego co widziałem, to nie powinno byc najmniejszego problemu, gdyż wygląda że jest instalowany od zewnątrz.
pzdr 4 all
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
panbodzio
A1
Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: dokąd
|
Wysłany: Pon 21:15, 28 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
wie ktos jak wyglada sprawa w dl650k7?
w weekend zdiagnozowalem wyciek oleju przy popychaczu sprzegla. aby to naprawic trzeba rozbierac silnik czy mozna to wymienic od zewnatrz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magrafb
Motocyklista
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 459
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pon 21:34, 28 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Jeśli jest tak samo jak w litrze to wystarczy zdemontować zębatkę zdawczą, potem dobrze wyczyścić. Ukarze się metalowy "pierscień" przykręcony na dwie bodajże szóstki. Jak go zdemontujesz to wystarczy wydłubać stary oring - prosta sprawa. Wcisnąć nowy i poskręcać. Żadnych dekli demontować nie trzeba.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Wto 17:18, 29 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
magrafb napisał: | Jeśli jest tak samo jak w litrze to wystarczy zdemontować zębatkę zdawczą, potem dobrze wyczyścić. Ukarze się metalowy "pierscień" przykręcony na dwie bodajże szóstki. Jak go zdemontujesz to wystarczy wydłubać stary oring - prosta sprawa. Wcisnąć nowy i poskręcać. Żadnych dekli demontować nie trzeba. |
w poprzednim 1000cu to robilem i potwierdzam, jest dokladnie tak..potrzeba troche pracy i nowy uszczelniacz...niestety w gre bedzie wchodzil tylko oryginal
pozwodzenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 1:32, 30 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
panbodzio napisał: | wie ktos jak wyglada sprawa w dl650k7?
w weekend zdiagnozowalem wyciek oleju przy popychaczu sprzegla. aby to naprawic trzeba rozbierac silnik czy mozna to wymienic od zewnatrz? |
Najpierw upewnij się, że cieknie z popychacza sprzęgła.
W tej okolicy olej może ciec z popychacza lub z simeringu na wałku zdawczym.
Oba da się wymienić bez rozbierania silnika.
1. Zdejmujesz plastikową osłonę.
2. Odkręcasz zębatkę zdawczą.
3. Dalej odkręcasz taką blachę mocowaną na 3 śruby. Jedna śruba jest dość trudno dostępna ale kluczem płaskim da się tam dostać.
4. Wymieniasz uszczelkę i składasz wszystko w odwrotnej kolejności.
Awaryjnie jak nie masz czasu a chcesz na szybko naprawić to możesz wyjąć ten pręt za popychaczem i włożyć go odwrotnie. Czasami pomaga na trochę.
Siemering jest mniej więcej w 1/3 tego pręta i w miejscu pracy oba elemnty się wycierają. Obrócenie pręta czasami zatrzymuje wyciek ale oczywiście jest to prowizorka do zastosowania na tydzień a nie na stałe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
panbodzio
A1
Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: dokąd
|
Wysłany: Czw 11:02, 01 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
a mozecie mi jeszcze pomoc gdzie kupic taki uszczelniacz? tylko ASO czy w larssonie dostane?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kondziu
A2
Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Wto 7:39, 27 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Czy ktoś może mi zdradzić gdzie do 1000 kupić taką uszczelkę do popychacza bo zdecydowanie leje mi się właśnie koło tego pręciku...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Otzi
Moderator
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 9:19, 27 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Tylko ASO. 67 złotych będzie Cię to kosztowało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietryna
A
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 20:39, 09 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Zdjąłem osłonę zębatki w calu wykrycia sprawcy wycieku jaki się tam robi. Gnój jest tak niesamowity, że szkoda gadać. Smar do łańcucha poprzedniego właściciela stworzył grubą skorupę na elementach. Olej, kurz i piach dokończyły dzieła. Tym krótkim wstępem chciałem dać znać, że nie wiem dokładnie co tam cieknie. Na pewno widzę że okolice wejścia popychacza sprzęgła w skrzynię są czyste i wilgotne, czyli tam się leje. Z wałka zdawczego też zdaje się. Powyżej jest sucho (tj. widać że było brudno od oleju ale zasuszone). Poniżej wszystko jest właściwie zalane.
Czy starczy jak zamówię sobie w ASO 3 uszczelki:
09285-06015 - uszczelka na popychaczu
09283-36003 - simering wałka zdawczego
09280-24010 - o-ring pod simeringiem
Ostatniej nie jestem pewien. Ze schematu wynika że jest pod simeringiem ale gdzie dokładnie...
Czy coś może jeszcze tam jest co profilaktycznie warto wymienić?
I jakie ASO polecacie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Śro 23:25, 09 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Sprawdź jeszcze popychacz sprzęgła, czy nie jest zbyt wytarty.
Ja też na koniec sezonu miałem podobną robotę: wymieniony został uszczelniacz wałka zdawczego, wysprzęglika oraz popychacz. Części kosztowały niecałe 140 zł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietryna
A
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 9:29, 10 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Sprawdzenie na oko czy suwmiarką/śrubą mikrometryczną?
Czy może pro forma sobie zamówić bo 140zł na części to jeszcze nie tak dużo. A na oko to widzę że jest wypolerowany po stronie wchodzącej w skrzynię i ma nieco rdzawego nalotu, wydaje się raczej stary.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Czw 9:44, 10 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Raczej na oko Michał Szrama, który mi to wszystko robił uznał, że wymieniając uszczelniacze nie ma co zostawiać popychacza noszącego ślady zużycia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietryna
A
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 11:56, 10 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
23111-24A01 - "zewnętrzny" popychacz sprzęgła 52zł
09167-25027 - podkładka pod śrubę zębatki zdawczej 9zł
09168-14015 - podkładka/uszczelka węży chłodnicy oleju 10zł
09285-06015 - uszczelka popychacza sprzęgła 32zł
09283-36003 - simering wałka zdawczego 51zł
09280-24010 - o-ring pod simeringiem 22zł
Taką ofertę dostałem z Częstochowy. Te alu podkładki pod węże sobie daruję. 80zl za 8 kawałków metalu to trochę za dużo. Mają standardowy wymiar to sobie kupię zwykłe.
Reszta 166zł. Kwestia czy ten Oring na wałek zdawczy jest potrzebny i czy jest do niego dostęp z zewnątrz. Bo jak nie da się go wyjąć bez demontażu samego wałka to chyba nie ma sensu go kupować. On pewnie ma za zadanie zdjąć nieco obciążenia z simeringu a nie 100% uszczelnić bo w tej części olej chyba dość mocno chlapie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Baz
A1
Dołączył: 17 Wrz 2023
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk, pow. Gdańsk
|
Wysłany: Śro 23:19, 24 Kwi 2024 Temat postu: |
|
|
Siemanko wszystkim, może troszkę odgrzać tego kotleta, ale może posiada ktoś z was dokumentację fotograficzną jak tę uszczelkę od popychacza wyjąć?
Nie chce na siłę jej szarpać bo jakoś trzeba będzie tam włożyć nowa 😭
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Czw 13:13, 25 Kwi 2024 Temat postu: |
|
|
Baz napisał: | Siemanko wszystkim, może troszkę odgrzać tego kotleta, ale może posiada ktoś z was dokumentację fotograficzną jak tę uszczelkę od popychacza wyjąć?
Nie chce na siłę jej szarpać bo jakoś trzeba będzie tam włożyć nowa 😭 |
Przejrzyj ten wątek kolegi Motosforky:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|