|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Woytec
Motocyklista
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 14:41, 22 Sie 2011 Temat postu: Odpowetrzania hamulcy z ABS'em - przód |
|
|
Jak w temacie, jutro zabieram się za robotę i tak sobie myślę jak to po kolei do tego podejść tzn co odpowietrzać jako pierwsze?
prawy lewy potem góra? czy najpierw góra i potem dół w jakiej kolejności?
Z góry dzięki za pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mikmac
A
Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 20:52, 22 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
a nie da sie tak zrobic aby w ogole nie zapowietrzyc? Dopiero co robilem uklad z jedna tarcza i ABS i bez zadnego problemu dalo sie to zrobic w mniej wiecej 5 min. Po prostu przelewasz uklad nie doprowadzajac do zapowietrzenia. Wazne aby dobrze nalazyc wazyk i aby byl zanurzony w plynie - bo zaciaga powietrze z powrotem. Mozna tez zostosowac strzykawe zanete i zrobic podcisnienie.
Nie wiem, moze dwutarczowe sie tak nie da, ale jakos tego nie widze... Najpierw jeden zacisk az zmieni kolor w rurce, potem jeszcze z 50ml w drugi zacisk i gotowe. 10 min, chyba, ze czegos nie wiem...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mikmac dnia Pon 22:01, 22 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Pon 21:48, 22 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
najlepiej jest zawsze odpowietrzac od dolu bo prosta fizyka mowi ze powietrze zawsze bedzie sie pchalo do gory, wiec po co sobie utrudniac, najlepiej wyganiac je tam gdzie samo chce uciekac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Woytec
Motocyklista
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 22:17, 22 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
mikmac napisał: | a nie da sie tak zrobic aby w ogole nie zapowietrzyc? Dopiero co robilem uklad z jedna tarcza i ABS i bez zadnego problemu dalo sie to zrobic w mniej wiecej 5 min. Po prostu przelewasz uklad nie doprowadzajac do zapowietrzenia. Wazne aby dobrze nalazyc wazyk i aby byl zanurzony w plynie - bo zaciaga powietrze z powrotem. Mozna tez zostosowac strzykawe zanete i zrobic podcisnienie.
Nie wiem, moze dwutarczowe sie tak nie da, ale jakos tego nie widze... Najpierw jeden zacisk az zmieni kolor w rurce, potem jeszcze z 50ml w drugi zacisk i gotowe. 10 min, chyba, ze czegos nie wiem... |
tyle tylko ze klubowicz od ktorego kupilem motocykl chyba zapomnial kompletnie o hamulcach byly w tragicznym stanie i wymagaly rozkrecenia i zabrania na stol w celu rozruszania elementow ktore sie pozapiekaly
wiec koniecznym jest teraz zalac caly uklad na nowo.
a wiec sugerujecie od dolu... ok to bedzie od dolu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Woytec dnia Pon 22:18, 22 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marlon777
Motonita
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik, Chwałęcice
|
Wysłany: Pon 22:39, 22 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
mikmac napisał: | a nie da sie tak zrobic aby w ogole nie zapowietrzyc? Dopiero co robilem uklad z jedna tarcza i ABS i bez zadnego problemu dalo sie to zrobic w mniej wiecej 5 min. Po prostu przelewasz uklad nie doprowadzajac do zapowietrzenia. Wazne aby dobrze nalazyc wazyk i aby byl zanurzony w plynie - bo zaciaga powietrze z powrotem. Mozna tez zostosowac strzykawe zanete i zrobic podcisnienie.
Nie wiem, moze dwutarczowe sie tak nie da, ale jakos tego nie widze... Najpierw jeden zacisk az zmieni kolor w rurce, potem jeszcze z 50ml w drugi zacisk i gotowe. 10 min, chyba, ze czegos nie wiem... |
ojej po co tyle zachodu. to jak mnie uczyli sto lat temu w szkole i to nie ma znaczenia czy abs.
* generalnie zaczyna się od odpowietrzania najdłuższego odcinka od pompy (szczegóły zaraz)
*potem te krótsze
* wężyk jest potrzebny owszem tylko po to aby widzieć czy z układu wypływają bąbelki czy nie. NIE MA POTRZEBY ZANURZANIA PRZEWODU DO JAKIEGOŚ POJEMNIKA W CELU ZACIĄGANIA OD DOŁU. ZALEWA SIĘ ZAWSZE OD GÓRY!!!
* zalewamy zbiorniczek z płynem - i przy zakręconym odpowietrzniku pompujemy dźwignią hamulca kilka razy następnie przy wciśniętej dźwigni powoli odpuszczamy odpowietrznik aż do zejścia dźwigni prawie do zera i zakręcamy; znowu pompujemy, trzymamy i odpuszczamy odpowietrznik aż do prawie pełnego odpuszczenia. Nie wolno zapominać o dolewaniu płynu do zbiornika.
* kilka takich cykli spowoduje zapełnianie się układu hamulcowego pomimo że pierwsze wrażenia są takie że pompujemy bez sensu (szczególnie w 1000 przy pompie sprzęgła).
* po zalaniu najdłuższego odpowietrzamy te krótsze według uznania aby pozbyć się finalnie bąbelków z przewodu odpowietrzającego.
Ot cała filozofia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|