|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszt2
Motocyklista
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 15:45, 09 Paź 2012 Temat postu: nowy dl a 2 palce na prawej klamce |
|
|
chcialbym zapytac Uzytkownikow nowego DLa, czy hamulec nowego modelu mozna nazwac dwupalcowym?
(tak zbieram opinie i szukam odpowiedzi na swoje pytania przed ew zakupem)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lapi
A1
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 15:51, 09 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
lukaszt2: A co rozumiesz pod sformułowaniem dwupalcowy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszt2
Motocyklista
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 15:59, 09 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
ze naciskajac go dwoma palcami wylacznie mozna swobodnie dozowac hamowannie z wyczuciem oraz sily z tych dwoch palcow tez wystarczy na skuteczne hamowanie. tak to rozumiem
(jestem swierzym motocyklistom, 2 sezony)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lapi
A1
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 16:18, 09 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Tak , da się hamować dwoma palcami, przynajmniej u mnie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Lapi dnia Wto 16:20, 09 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jaca
Motonita
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Wto 19:07, 09 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
lukaszt2 napisał: | (jestem swierzym motocyklistom, 2 sezony) | Świeżym motocyklistom mówimy stanowcze: heloł...
A jeżeli jesteś świeżym motocyklistą to:
Janusz Czaja (Szkoła Suzuki) na szkoleniach, gdy mówił o hamowaniu podnosił rękę do góry i zginał 4 palce. Powtarzał to wielokrotnie z naciskiem na 4 palce.
edit by admin
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszt2
Motocyklista
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 19:18, 09 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
dziekuje za te informacje Jaca, ja wciaz sie ucze i zadalem to pytanie bo tak widze, ze majac cztery paluchy na klamce gorzej mi sie przegazowke robi niz uzywajac dwoch (jak redukuje bieg)
DL powaznie mnie interesuje i pomyslalem, ze to bylby mily dodatek, gdyby tak wlasnie mozna bylo stad pytanie do uzytkownikow
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mikmac
A
Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 20:27, 09 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
nauka hamowania 4-palcami? uhhh grubo..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
j23j23j23
Maniak motocyklowy
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Wto 21:30, 09 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
A nie wpływa to na osłabienie kontroli gazu podczas hamowania? A co w sytuacji awaryjnej? Mam dwa palce na klamce hamulca i trzy ( z kciukiem) na gazie i jak coś wyskoczy to tracę czas na przekładnie palców? Jaca może coś źle usłyszałeś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszt2
Motocyklista
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 21:36, 09 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
tak samo myslalem jak j23 ale glosno nie polemizuje bo jeszcze malo wiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaciejW
Motonita
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Wto 21:43, 09 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Czaja mówił, że 2 lub 4... a on woli 4... 2ma się da spokojnie, ale w sytuacji awaryjnej trzeba zdrowo przycisnąć, nie wiem jak w naprawdę awaryjnym hamowaniu... Jeśli 2ma.. to radzę nauczyć się łapać dźwignię tak, żeby była jak największa "dźwignia" czyli jak najdalej od zawiasu, wtedy OK.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Śro 8:53, 10 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
nowym..? u mnie w starym wystarczy jeden palec i hamowanie jest pelnowartosciowe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaciejW
Motonita
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Śro 8:58, 10 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
w nowym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chmarnik
Maniak motocyklowy
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Śro 10:10, 10 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
A ściągajcie sobie klamkę jak chcecie. Każdy ma inną rękę. Przede wszystkim opanujcie odruchy i wyćwiczcie. Ma być skutecznie. Wyregulujcie klamki pod siebie, a jak nie pasuje to je zmieńcie. Ktoś komu jest niewygodnie np. czterema palcami, nie będzie hamował w takim ułożeniu lepiej, tylko dlatego, że tak zalecił instruktor. Chodzi o to by nie tracić czasu na przenoszenie palców na dźwignię. Przy starych hamulcach bębnowych, uruchamianych mechanicznym cięgnem należałoby ciągnąć hamulec całą grabą.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez chmarnik dnia Śro 10:16, 10 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaciejW
Motonita
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Śro 10:20, 10 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
chmarnik...Ależ lukaszt2 ma prawo zapytać innych uzytkowników o to jak najskuteczniej używać hebli danego modelu nie?
Ponieważ różne moto różnie hamują = z różną skutecznośscią i dozowalnością.
A potem dopiero przychodzi technika i siła w 2 lub 4 palcach.
Ale informacja wyjściowa: "ten model ma hamulce pozwalające ostro hamowac 1 palcem." Zdecydowanie ma sens!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chmarnik
Maniak motocyklowy
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Śro 10:29, 10 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Oczywiście. Pod wszystkim się podpisuję. Może trochę za sucho napisałem i wyszło jak pouczenie. Chciałem tylko najważniejsze: nie tracić czasu, dopasować do siebie i wyćwiczyć skuteczność pod siebie. Ale oczywiście jeśli instruktor radzi jak będzie wg. niego najlepiej, to warto spróbować.
A według mnie również może być to 1 palec, choć ja używam 2 lub 3. (w starym) Nowym jechałem ok. 60 km i odczucia są podobne.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez chmarnik dnia Śro 10:47, 10 Paź 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jaca
Motonita
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Śro 12:38, 10 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
MaciejW napisał: | "ten model ma hamulce pozwalające ostro hamowac 1 palcem." Zdecydowanie ma sens! | Pozostaje jeszcze kwestia palca
Jak widzę "hardkory" hamują tym małym (u nogi) Jak robisz inaczej to jesteś cienias
chmarnik napisał: | A ściągajcie sobie klamkę jak chcecie. | O właśnie! Niech każdy robi jak mu pasuje, byleby miał kontrolę nad klamką, gazem, kierownicą....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hada
Motocyklista
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 20:29, 19 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Po co przy awaryjnym hamowaniu przegazówka?
Jako dohamowanie jak poprzednicy napisali, nawet 1 palec dobrze dozuje siłę hamowania.
Ja tam jestem szkoły, że jak hamować to najlepiej bez dodawania gazu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|