|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rysy
A
Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 103
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/2
|
Wysłany: Nie 11:18, 03 Mar 2013 Temat postu: Napis na wyświetlaczu CHEC |
|
|
Jestem od niedawna mam nadzieje szczęśliwym właścicielem Dl 650 2008 K8.
I mam pytanie jak przekręcam kluczyk w stacyjce to na wyświetlaczy gdzie jest zegar pojawia się napis CHEC. Motocykl się uruchamia bez problemu i pracuje dobrze i napis znika i pojawia się godzina. Czy to jest wszystko dobrze, czy jest jakiś błąd z elektroniką. Proszę o pomoc....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sladek
Motocyklista
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 11:27, 03 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Wszystko jest ok - tak ma być.
O ile pamiętam oznacza to że masz jeden z trzech czyjników "w złej pozycji".
Otwarta stopka, bieg , nie wciśnięte sprzęgło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Nie 12:24, 03 Mar 2013 Temat postu: Re: Napis na wyświetlaczu CHEC |
|
|
rysy napisał: | Jestem od niedawna mam nadzieje szczęśliwym właścicielem Dl 650 2008 K8.
I mam pytanie jak przekręcam kluczyk w stacyjce to na wyświetlaczy gdzie jest zegar pojawia się napis CHEC. Motocykl się uruchamia bez problemu i pracuje dobrze i napis znika i pojawia się godzina. Czy to jest wszystko dobrze, czy jest jakiś błąd z elektroniką. Proszę o pomoc.... |
A instrukcję obsługi motocykla kolega czytał?
Może było od tego zacząć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sabaton
A1
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 12:28, 03 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Prosze panie kolego.. świetna lektura na jeszcze lekko zimowe wieczory
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rysy
A
Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 103
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/2
|
Wysłany: Nie 12:39, 03 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
ok Dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Nie 12:51, 03 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
A tak ogólnie to zapraszam do działu "Przywitalnia".
Taki tu zwyczaj, że najpierw mówimy "Dzień dobry, jestem wesoły Romek" a potem dopiero pytamy o cokolwiek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Sob 13:54, 15 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Kurcze, a mi się zaczął wyświetlać CHEC i max temperatura w czasie jazdy, ale tak w formie pojawia się i znika, pojawia się i znika. Dwie ostatnie przejażdżki tak miałem, znalazłem w instrukcji że to może być stopka, lub włącznik zapłonu, ale ruszam stopką, włącznikiem, ruszam kabelkami i nic.
Ktoś miał taki problem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Sob 15:39, 15 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
skoro masz max temperature tzn ze albo czujnik albo termostat. W historii moto i jedno i drugie bylem zmuszony wymieniac.
edited:
dla uscislenia - podczas jazdy temp zmniejszala sie i czerwona kontrolka gasla - ale wystarczylo troche postac np na swiatlach i szybko temp leciala na max. Latem, z oczywistych powodow, szybciej woda/plyn nagrzewa sie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szuja dnia Sob 15:41, 15 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Sob 17:19, 15 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Z tym, że według instrukcji obsługi :
[link widoczny dla zalogowanych]
(ctrl+f, potem wpisujemy CHEC)
jest napisane, że to normalne, że CHEC włącza się razem z max temperaturą, ale słowa nie ma o tym, że to temperatura.)
Jeździłem trochę teraz, machałem stopką boczną, włacznikiem i może włącznik, bo tak jakby przy włączniku to najbardziej reagowało. Siedzenie ściagałem i co widziałem złączkę to dociskałem, bo Kojot coś gdzieś o takim czymś pisał, ale to nic nie dało)
Ogólnie teraz załącza się rzadziej, ale dalej załącza :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Sob 17:58, 15 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
mar111cin napisał: | (...)jest napisane, że to normalne, że CHEC włącza się razem z max temperaturą, ale słowa nie ma o tym, że to temperatura.) (...) |
nie bardzo rozumiem - co mialoby byc jeszcze napisane o temperaturze? Czerwona kontrolka jest powiadomieniem o wykrytym problemie, ktory moze byc przyczyna uszkodzenia jednostki napedowej. Po wyswietlonych wszystkich artefaktach temperatury cieczy chlodzacej zdiagnozowales, ze problem dotyczy jej zbyt wysokiej temperatury. Kolejny krok to sprawdzenie czy masz plyn chlodzacy w obiegu, a potem sprawdzasz dzialanie czujnika i termostatu - albo po prostu wymieniasz na nowe i nie pierdzielisz sie z testami w gotowanej wodzie.
Gdyby to byl czujnik bocznej stopki to silnik by Ci poprostu zgasl podczas jazdy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Sob 19:44, 15 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Szuja, nie zrozumiałeś, poniżej wklejam co o tym mówi instrukcja obsługi :
"Jeżeli na wyświetlaczu (6) pojawi się wskazanie „CHEC”, należy sprawdzić:
• Pozycję wyłącznika silnika na prawym przełączniku zespolonym.
• Włączony bieg neutralny i całkowicie złożoną nóżkę boczną.
Jeśli wyświetlacz nadal wskazuje „CHEC”, należy sprawdzić bezpiecznik instalacji zapłonowej
oraz kostki połączeniowe instalacji elektrycznej.
WAŻNE:
Wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej wskazuje „H” w trakcie wyświetlenia „CHEC”. "
Problem w tym, że kostki które widziałem sprawdziłem, bezpieczniki podociskałem, a CHEC pojawia się i znika, chociaż po kolejnej jeździe już "prawie" się nie pojawia.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mar111cin dnia Sob 19:45, 15 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Nie 19:21, 01 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Podzielę się odpowiedzią na to pytanie, ponieważ nie mogłem sobie poradzić z problemem i zacząłem przeglądać zagraniczne fora, okazuje się, że przyczyn jest więcej niż tylko nóżka boczna i czerwony przycisk na prawej manetce.
przejechałem już około 150km i CHEC nie wrócił, czyli musiałem usunąć winowajce
a zrobiłem 3 rzeczy:
-poczyściłem styki bezpieczników, bo były lekko zaśniedziałe (bezpieczniki znajdują się pomiędzy akumulatorem a bakiem paliwa, podobno głównie za to jest odpowiedzialny bezpiecznik od zapłonu 10A)
-docisnąłem kostkę co jest z przodu pod lewym boczkiem pod zegarami, jest ona w takim gumowym kondonie.
-docisnąłem kostkę do zegarów - i to podejrzewam, że było przyczyną, bo dociskając ją miałem wrażenie że jest luźna. Jak ściągałeś kiedyś zegary to wiesz o co chodzi - ciężko ją założyć, bo japońce zaoszczędzili na kabelkach i dali bardzo krótkie - jak nie wiesz jak to wygląda to z pozycji kierowcy jak się patrzysz na zegary, to jest ona po lewej stronie lewego zegara, oczywiście od strony tyłu zegara, żeby ją docisnąć to musisz ją wymacać i dociągnąć DO SIEBIE - jest ona od tyłu włożona w zegar, obrócona pionowo. Podobno potrafi się rozpiąć też podczas jazdy.
Mam nadzieję, że to kogoś uratuje przed siwizną
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|