|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
airex
A1
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: SWD
|
Wysłany: Nie 19:15, 26 Kwi 2015 Temat postu: Nadbieg - O/D |
|
|
Podczas ostatniej jazdy zauważyłem ,że kontrolka "O/D" wyświetla się przy zapięciu trzeciego lub czwartego biegu . Na 6-tce kontrolka nadbiegu zapala się od czasu do czasu jak jej się zechce .
Może to i nie jest zbyt duży problem , ale jednak przeszkadza.
Dodam tylko ,ze usterka pokazuje się zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku.
Czy ktoś miał podobny problem ?
Jak to można naprawić ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Otzi
Moderator
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 12:52, 27 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Pewnie masz rozklekotany kosz sprzęgłowy. Miałem takie same objawy jak Ty, po regeneracji wszystko wróciło do normy. Gdzieś na vstrom.info rzucił mi się w oczy podobny temat i tam też pomogła regeneracja/wymiana kosza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
airex
A1
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: SWD
|
Wysłany: Pon 21:54, 27 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Dzięki z podpowiedź .Powiem szczerze ,ze fajna ta stronka . Poczytałem i rzeczywiście poruszają tam dwa problemy .Rozklekotany kosz sprzęgłowy lub uszkodzony czujnik biegu . Mam pytanie , czy ten czujnik biegu , lub niektórzy używają nazwy "czujnik OD " to to samo co czujnik luzu ?
Czy ktoś wie o jakiej kwocie rozmawiamy mówiąc o regeneracji lub wymianie kosza ?
Może jakieś sprawdzone warsztaty z zachodniopomorskiego ?
Pewnie jest o tym na forum , to idę szukać .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Otzi
Moderator
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 22:50, 27 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Regenerację kosza robiłem u Michała Szramy. Istnieje nawet odpowiedni temat - tam dowiesz się co i jak. Czujnik biegu masz w pokrywie zębatki zdawczej. Możesz spróbować go wyczyścić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Wto 9:43, 28 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Otzi.... w pokrywie zebatki masz czujnik predosci...
Miganie O/D to prawdopodobnie zasyfiony czujnik ktory jest przy dzwigni zmiany biegu (pod deklem).
Rozklekotany kosz sprzeglowy to odrebna sprawa, a juz na pewno nie ma nic wspolnego z kontrolka OD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Otzi
Moderator
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 11:35, 28 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Co do czujnika racja, mój błąd. Natomiast nie zgadzam się, że kosz to odrębna sprawa. Czujnik nie był dotykany a po regeneracji kosza problem zniknął.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Wto 12:14, 28 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
jezeli Szrama rozbieral sprzeglo to i mimowolnie mogl poszarpac sie z kablami czujnika, co moglo niejako pomoc.
Jezeli jednak twierdzisz inaczej to wytlumacz mi i innym ten zwiazek to jako mechanik moze sie czegos nowego naucze, ale nie na zasadzie ''slyszalem...'' tylko konkrety
i nie to zebym byl zlosliwy wobec Ciebie, ale jedynie ciekawy tej teorii.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
airex
A1
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: SWD
|
Wysłany: Wto 20:19, 28 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
To dopisze kolejny wątek tej historii .
Nie wytrzymałem. Kosz sprzęgłowy to za dużo jak na te chwile dla mnie , ale wyczyszczenie czujników to chyba ogarnę . Udałem się więc do garażu
Rzeczywiście pod deklem była katastrofa . Tak więc benzynka , pędzelek i po 15 min wszystko czyste .
Najważniejsze ,że przyniosło to efekt i O/D działa jak należy .Co prawda testowałem tylko na postoju (pogoda niestety nie rozpieszcza ) , ale jak trochę pośmigam to za kilka dni dam znać co i jak .
Prawdopodobnie przyczyną tego ,że czujnik był brudny było to ,że uszczelka która znajduje się pod tym czujnikiem jest troszkę do wymiany . Może ktoś wie jak nazywa się ta części i gdzie tego szukać ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Otzi
Moderator
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 22:21, 28 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Nie przekonuję na siłę. Nie znam się, nie jestem mechanikiem. Napisałem wyłącznie na podstawie mojego przypadku co spowodowało usunięcie usterki. Być może GPS też był ruszany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lucek79
Motocyklista
Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 12:56, 29 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
U mnie kontrolka O/D też wariuje i czasem załącza się na 4 biegu. Czujnik był czyszczony, była też regeneracja kosza u Michała Szramy. Nic nie pomogło. Nie przeszkadza to za bardzo więc na razie to zostawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vater
Motocyklista
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: Sob 20:57, 20 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Pytanie w temacie demontażu dekla zębatki (w celu wyczyszczenia komory) - dekiel demontować w całości z siłownikiem sprzęgła i czujnikiem luzu, czy wpierw zdemontować z dekla te podzespoły? Czy nie grozi to wyciekiem płynu hydraulicznego z obwodu siłownika?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KANGUR
Motonita
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: Nie 7:07, 21 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Vater napisał: | Pytanie w temacie demontażu dekla zębatki (w celu wyczyszczenia komory) - dekiel demontować w całości z siłownikiem sprzęgła i czujnikiem luzu, czy wpierw zdemontować z dekla te podzespoły? Czy nie grozi to wyciekiem płynu hydraulicznego z obwodu siłownika? |
Czujnik luzu można odkręcić bo będzie łatwiej wyczyścić całą pokrywkę np. poza moto, ale nie potrzeba.
Jak nie odkręcisz siłownika to nie zdejmiesz pokrywki więc siłownik musisz . Jeśli przypadkowo nie naciśniesz klamki od sprzęgła to wycieku płynu nie będzie - można na wszelki wypadek opaską elektrotechniczną ( trytytką ) ściągnąć go sobie aby cały czas był na miejscu to wtedy na pewno będziesz spokojniej sobie czyścił i nie zastanawiał się czy jednak płyn nie wycieknie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vater
Motocyklista
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: Pon 7:50, 22 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Znalazłem w starszych postach teorię, iż bezpośredni wpływ na wycieki z siłownika sprzęgła ma używanie automatycznych olejarek - olej uszkadzający uszczelnienie tłoczka. Prawda to, czy zabobon?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Vater dnia Pon 7:51, 22 Cze 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vater
Motocyklista
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: Pon 18:37, 22 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Jako, że brak odzewu, sam znalazłem odpowiedź - ta teoria to wierutna bzdura ! Szkoda tylko, że zrodzona w głowach naszych forumowiczów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Sob 22:19, 11 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Skoro w silowniku do uszczelnienia uzywa sie gumek, to musza byc olejo odporne, wiec na pewno olej z olejarki im nie zaszkodzi.
Padanie silownika to poniekat wada fabryczna tego modelu.
Proste rozwiazanie to kawalek wezyka gumowego zalozyc na popychacz i wtedy syf z lancucha nie bedzie sie pchal do silownika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|