|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Meniu
A1
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 22:50, 08 Kwi 2015 Temat postu: Na co zwracać uwagę kupująć 10 letniego V-storma 650 |
|
|
Jako, że jestem na etapie kupowania V-storma 650 to prosiłbym zacnych użytkowników o wszelkie rady na co szczególnie zwracać uwagę w tym motocyklu podczas oględzin i ewentualnie jazdy próbnej. Jak wiadomo każdy moto ma swoje specyficzne cechy, które łatwo pozwolą ocenić stan i przeszłość moto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek_211
A2
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ziemia łódzka
|
Wysłany: Pią 8:02, 10 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Ogólnie o kupnie używanego motka możesz zerknąć tu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Pią 9:31, 10 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
v-strom nie ma jakichś typowych usterek na które należy zwrócić uwagę - obowiązują zasady jak przy zakupie każdego motocykla, czyli ogólny stan, stan opon, czy nie robi dwóch śladów ; możesz dopytać kiedy były robione synchronizacje , sprawdzane luzy na zaworach, wymieniane świece itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
siekieramotyka
A
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 14:17, 05 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Z tego co wiem wysprzęglik często tam pada, w tym wieku można to sprawdzić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Wto 21:57, 05 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Tarcze hamulcowe, luzy z przodu na główce ramy i na wahaczu z tyłu. Plastiki, kierunki, lusterka mogą wiele powiedzieć o historii kontaktów z glebą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
j23a
Motonita
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 987
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Śro 10:07, 06 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Poza tym co koledzy wyżej napisali, to zaglądnij też na tarcze na zegarach - czy są oryginalne (czarne z pomarańczowymi liczbami) czy może są wymienione. Jak wymienione to z dużym prawdopodobieństwem jest to anglik i przebieg ma w milach. Co za tym idzie trzeba dokładnie sprawdzić go pod kątem rdzy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jan
A2
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Śro 17:06, 06 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
A ja proponuję jeszcze sprawdzenie silnika. Sam trafiłem na nieuczciwego sprzedawcę który zaoferował moto z trafioną panewką.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Śro 18:22, 06 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
jan napisał: | A ja proponuję jeszcze sprawdzenie silnika. Sam trafiłem na nieuczciwego sprzedawcę który zaoferował moto z trafioną panewką. |
A masz pomysł jak sprawdzić silnik przy zakupie w sposób, który taką usterkę wyeliminuje? Wiadomo, że go nie rozbierzesz jak do generalnego remontu, a na słuch to akurat w DL-u ciężko coś znaleźć, bo ten silnik jest w ogóle głośny mechanicznie (i kosz sprzęgłowy do tego dodaje swój hałas). Pytanie całkiem serio - jak masz metodę to się podziel...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jan
A2
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Śro 20:22, 06 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
U mnie akurat po rozgrzaniu silnik robił się wyraźnie głośniejszy (po fakcie wiem że wyraźnie). Sprzedawca wydawał się bardzo przyzwoitym człowiekiem i znał moją rodzinę, co mnie dodatkowo zwiodło. Ale tak jak piszesz z uwagi na charakterystykę silnika osoba pierwszy raz stykająca się z v-stomem może mieć z tym problem. Warto zadbać o sprawdzenie u mechanika, choć zawsze pozostaje ryzyko przy używanym motocyklu. Gdyby nie wizyta u mojego mechanika prawdopodobnie nie widziałbym o tym, bo to on zwrócił uwagę na odgłos. Następnie spuszczenie oleju wykazało opiłki i usterkę później potwierdził również serwis Suzuki. Najbezpieczniej kupować nowe motocykle, ale niestety mało kogo na to stać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomasz89
A1
Dołączył: 06 Maj 2015
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 21:43, 06 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Również jestem na etapie poszukiwania dl-a 650/1000. Nie wiem czy istotne, ale podczas moich poszukiwań kilka razy spotkałem się z dziwnym przypadkiem gromadzenia się dziwnego nalotu w zbiorniczku wyrównawczym od cieczy chłodzącej. Raz była to maź jak masło, innym razem delikatnie srebrzysty osad. Zasięgnąłem kilku informacji i między innymi dowiedziałem się ze vstromy mają pewną dolegliwość z przepuszczaniem oleju przez uszczelkę pod głowicą.
Panowie orientują się coś w tym temacie??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
j23a
Motonita
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 987
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Śro 21:57, 06 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Tomasz89:: Z pewnością któryś z Panów się orientuje. Nie zakładałbym jednak, że klubowiczki nie posiadają wiedzy w tym zakresie. Jednak na pewno wszyscy się orientują, że pierwszy post na forum powinien być umieszczony w Przywitalni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomasz89
A1
Dołączył: 06 Maj 2015
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 22:00, 06 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Najmocniej przepraszam ! Pisałem z rozpędu... nie chciałem urazić żadnej Motocyklistki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
griba
A
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 22:04, 06 Maj 2015 Temat postu: Panewki, panewki |
|
|
MaG napisał: |
A masz pomysł jak sprawdzić silnik przy zakupie w sposób, który taką usterkę wyeliminuje? |
Można spróbować zapiąć jedynkę i na hamulcu odpuszczać powoli sprzęgło - ale tak, żeby nie zdusić silnika. Uszkodzona panewka zazwyczaj wyraźnie stuka pod obciążeniem.
Panewka na wykończeniu stuka też po rozgrzaniu silnika (oleju), tak jak kolega napisał, bo olej gorący "zmniejsza" swoją lepkość i nie kasuje luzu uszkodzona panewka - czop wału tak skutecznie, jak olej zimniejszy, który jest "bardziej" lepki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekjx1
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: dolnośląskie/BLC
|
Wysłany: Czw 17:09, 07 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
MaG napisał: | jan napisał: | A ja proponuję jeszcze sprawdzenie silnika. Sam trafiłem na nieuczciwego sprzedawcę który zaoferował moto z trafioną panewką. |
A masz pomysł jak sprawdzić silnik przy zakupie w sposób, który taką usterkę wyeliminuje? Wiadomo, że go nie rozbierzesz jak do generalnego remontu, a na słuch to akurat w DL-u ciężko coś znaleźć, bo ten silnik jest w ogóle głośny mechanicznie (i kosz sprzęgłowy do tego dodaje swój hałas). Pytanie całkiem serio - jak masz metodę to się podziel... |
to i ja się dopisze z metodą bardziej miarodajną niż duszenie silnika czy osłuchiwanie podpinasz zegar pod czujnik ciśnienia oleju na zimnym silniku i sobie obserwujesz w trakcie przyrostu temperatury jego spadek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dodek
A1
Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 18:57, 07 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Najlepiej przy zakupie pokatować moto na jeździe próbnej i wtedy w wiekszości przypadkow wychodza kwiatki, jak puszczanie dyma czy stuki, ale wtedy warto zrobić tak z 10 km trasy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Czw 19:02, 07 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
dodek napisał: | Najlepiej przy zakupie pokatować moto na jeździe próbnej i wtedy w wiekszości przypadkow wychodza kwiatki, jak puszczanie dyma czy stuki, ale wtedy warto zrobić tak z 10 km trasy. |
Buahahaha... A który sprzedający da "pokatować moto" jakiemuś widzianemu pierwszy raz na oczy kolesiowi...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dodek
A1
Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 20:41, 07 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
No co -jedziesz gdzie cie nie widać i katujesz - nie to zebym tak robil za kazdym razem ale przeważnie tak mi sie zdażało i zawsze po zakupie okazywalo sie że był to dobry pomysł na przetestowanie sprzetu.
raz tylko kupilem skuter i go nie przetestowałem tak jak ma być bo miał być pewny ,a okazalo sie potem ze żre olej masakrycznie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|