 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vorenus
Maniak motocyklowy
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Wwy
|
Wysłany: Sob 23:50, 13 Maj 2017 Temat postu: Moc w V-Stromie 1000 |
|
|
Szukając akcesoryjnego wydechu, napotkałem na informację że ten podnosi moc o około 3km. Jako dowód przedstawiono wyniki pomiaru z hamowni, gdzie wyszło że duży DL (nowy) ma 89 km. Trochę mnie to zdziwiło bo to wartość sporo niższa od deklarowanej przez producenta. Mierzył ktoś kiedyś moc swojego Stormiaka na hamowni?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Nie 0:41, 14 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Zalezy jak to mierzyli. Moc mierzy sie na wale korbowym albo na tylnym kole.
Ta druga bedzie naturalnie mniejsza, czasami nawet do 10 %
Wartosci fabryczne tez nie sa zawsze stuprocentowe i bywaja wahania KM na plus i na minus
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Nie 8:42, 14 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Nie 8:42, 14 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
jotes napisał: | Zalezy jak to mierzyli. Moc mierzy sie na wale korbowym albo na tylnym kole. |
W dostępnej praktyce to raczej na rolce hamowni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Nie 8:55, 14 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
express napisał: | jotes napisał: | Zalezy jak to mierzyli. Moc mierzy sie na wale korbowym albo na tylnym kole. |
W dostępnej praktyce to raczej na rolce hamowni. |
Dobra , mea culpa
W takim razie podaje sie wartosc mocy oddawanej na wale korbowym ( dane producenta ) lub na tylnym kole.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pyxis
Motonita
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Strzegom (dolnośląskie)
|
Wysłany: Nie 11:09, 14 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
express napisał: |
W dostępnej praktyce to raczej na rolce hamowni. |
Niekoniecznie. Sa hamownie ze stanowiskami do testow silnikow.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Nie 20:54, 14 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Pyxis napisał: |
Niekoniecznie. Sa hamownie ze stanowiskami do testow silnikow. |
I co? Będziesz wyciągać silnik z moto?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pyxis
Motonita
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Strzegom (dolnośląskie)
|
Wysłany: Nie 22:58, 14 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Ja nie, ale jak chcesz, to mozesz.
Odnioslem sie do slusznej skadinad sugestii @jotes'a, ze moc katalogowa to raczej moc oddawana na wale silnika (bez ukladu przeniesienia napedu). Takich pomiarow dokonuje sie na hamowniach silnikowych. Nic wiec dziwnego, ze motocykl mierzony na rolkach wydaje sie byc slabszym.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pyxis dnia Nie 22:59, 14 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Nie 23:09, 14 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Pyxis napisał: | Odnioslem sie do slusznej skadinad sugestii @jotes'a, ze moc katalogowa to raczej moc oddawana na wale silnika (bez ukladu przeniesienia napedu). Takich pomiarow dokonuje sie na hamowniach silnikowych. Nic wiec dziwnego, ze motocykl mierzony na rolkach wydaje sie byc slabszym. |
Dość oczywiste. Dlatego napisałem, że w dostępnej (dla większości osób) praktyce - czyli hamowaniach rolkowych mierzymy moc na rolce, nawet nie na kole bo jeszcze są straty na tarciu koło/rolka.
Temat pomiaru mocy znam dość dobrze z rowerów do ścigania i wiem jakie są różnice w zależności od tego gdzie się mierzy i jak (pedały, korba - czyli jakby najbliżej silnika, piasta koła, rolka).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Nie 23:20, 14 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
poniwaz temat tez mnie kiedys interesowal ( samochody ) to dopisze ze mozna tez wyliczyc moc na wale bez wyjmowania silnika. Nowoczesne rolki potrafia po wysprzegleniu obliczyc wartsc straty czyli oporu, tarcia ( w przypadku motocykla -zebatki, stan lancucha, bieznik opony, cisnienie powietrza itp )
dodaje sie to do warosci mocy zmierznej na kole + przyjeta norma 2% strate na sprzegle i mamy WYLICZONA moc na wale
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Nie 23:22, 14 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Nie 23:37, 14 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
jotes napisał: | mamy WYLICZONA moc na wale  |
I wszystko jest cacy dopóki jest wyjaśniona i opisana metoda pomiaru.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pyxis
Motonita
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Strzegom (dolnośląskie)
|
Wysłany: Nie 23:58, 14 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
jotes napisał: | poniwaz temat tez mnie kiedys interesowal ( samochody )... |
Obliczanie sprawnosci napedu, to temat mojej pracy magisterskiej, wiec sila rzeczy cos tam trzeba bylo wiedziec, bo obronic sie udalo.
Jednym z elementow pomiartu byla proba wybiegu (wyznaczenie wspolczynnika tarcia tocznego przy roznych predkosciach oraz popry napedu) - wlasnie to co teraz "rolki" same potrafia sobie sprytnie obliczyc.
Oczywiscie byly tez pomiary na hamowni silnikowej.
BTW:
Mnie uczono, ze sprzeglo cierne pracujace bez poslizgu ma sprawnosc 0.998 wiec to powinno byc raczej 0.2% strat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Pon 11:27, 15 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
pyxis masz racje, znowu zle sie wyrazilem
chodzilo o strate mocy na skutek przelozenia silnik/skrzynia biegow przyjeta dla przekladni zebatej prostej. Prace pisalem o pompach wtryskowych ale cos o hamowni tez zostalo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vorenus
Maniak motocyklowy
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Wwy
|
Wysłany: Pon 11:40, 15 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Ja w teorii jestem słabszy od Was ale na przykładzie samochodów wiem, że moc z hamowni zazwyczaj wychodziła trochę wyższa od podanej przez producenta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Pon 14:01, 15 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Vorenus napisał: | ale na przykładzie samochodów wiem, że moc z hamowni zazwyczaj wychodziła trochę wyższa od podanej przez producenta. |
Bo klienci tak chcą?!
I tak bez wprowadzania, żadnych modyfikacji w do silnika?
Moto-klienci też by pewnie byli wniebowzięci, jakby im hamownia wykazała więcej kuców w piecu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vorenus
Maniak motocyklowy
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Wwy
|
Wysłany: Pon 20:27, 15 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
express napisał: | Vorenus napisał: | ale na przykładzie samochodów wiem, że moc z hamowni zazwyczaj wychodziła trochę wyższa od podanej przez producenta. |
Bo klienci tak chcą?!
I tak bez wprowadzania, żadnych modyfikacji w do silnika?
Moto-klienci też by pewnie byli wniebowzięci, jakby im hamownia wykazała więcej kuców w piecu. |
Tak, jeździłem kiedyś A4, z nominalną mocą 200 km. Miałem możliwość sprawdzenia za darmo na hamowni moc auta i wyszło trochę więcej.
Zresztą nieważne. Jestem zadowolony z tego jak jeździ mój motocykl. Zapytałem z ciekawości
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|