|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Woytec
Motocyklista
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 9:01, 21 Cze 2011 Temat postu: Mniej zębów w tylnej zębatce... |
|
|
... a wiec temat dla doswiadczonych uzytkowników, aktualnie poruszam sie moto z zebatka tylkna mniejsza o dwa zeby, nadszedl czas zmiany napedu i zastanawiam sie czy kupowac oryginal czy pozostac przy dwoch mniej. Ma ktos doswiadczenia w tym temacie? Czy jest odczuwalna roznica na standardowej w przyspieszeniu? Bede bardzo wdzieczny za sugestie.
aaa zapomnialem dodac ze chodzi o DL 650
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Woytec dnia Wto 9:01, 21 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magrafb
Motocyklista
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 459
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Wto 9:18, 21 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Jak zalozysz o dwa wieksza bedziesz mial odczuwalnie dynamiczniejszy motor, krótsze biegi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcz
Motocyklista
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 9:35, 21 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Przez chwile (zmuszony sytuacją) miałem założoną z tyłu zębatkę 42 (wczesniej 47) i nie byłem zadowolony. Moto było słabe przy starcie i było to mocno odczuwalne, spada też elastycznosc (musiałem częsciej wachlowac biegami). Natomiast jak już sie rozbujał to jechał np na 6biegu przy 6tys obr. ok. 150 (przy 47 zebach ok 130). Przejachałem na tym zestawieniu ok 800km i nie zauważyłem też zmiany przy spalaniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 9:49, 21 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
magrafb napisał: | Jak zalozysz o dwa wieksza bedziesz mial odczuwalnie dynamiczniejszy motor, krótsze biegi |
Raczej, dłuższe. Wolniej się będzie rozpędzał.
Na większej niż standardowa będzie się lepiej zbierał.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Wto 22:07, 21 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Woytec
Motocyklista
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 10:05, 21 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Logicznie rzecz biorac na wiekszej zebatce (wiecej zebow) bedzie sie lepiej zbieral ale predkosc maksymalna spadnie.
Mnie zalezy na lepszej dynamice wiec zakladajac standardowa zebatke powinienem wlasnie na tym zyskac...
decyzja zapadla kupuje standard, zakladam w srode napisze czy jest odczuwalna roznica w dynamice.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Woytec dnia Wto 10:05, 21 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marlon777
Motonita
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik, Chwałęcice
|
Wysłany: Wto 10:17, 21 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Kolego,
Tylko my już o tym wałkowaliśmy tyle razy że już wiemy Jak chcesz wiedzieć więcej to skorzystaj z "szukaj" to zobaczysz ile razy już na ten temat dyskutowaliśmy
Wszystkiego dobrego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Woytec
Motocyklista
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 10:22, 21 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
No wlasnie najpierw dzialalem szukajka i nic nie znalazlem chyba ze gleboko poukrywane w roznych tematach... a przezucac kilkadziesiat tematow zeby zobaczyc jeden wpis na ten temat jest srednio przyjemne dlatego zalozylem nowy temat...
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jaca
Motonita
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Wto 11:08, 21 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Woytec napisał: | decyzja zapadla kupuje standard, zakladam w srode napisze czy jest odczuwalna roznica w dynamice. | Czy mógłbyś zapamiętać, zapisać.... jakie są obroty i prędkości na tych zębatkach dla jakiejś charakterystycznej sytuacji, np. VI bieg, 100 km/h i jakie będą obroty. Albo odwrotnie - np. VI bieg, 5 tys. obr. i jaka prędkość na starej i na nowej zębatce.
Ja z kolei jestem zainteresowany zmianą ze standardu na mniejszą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Woytec
Motocyklista
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 11:31, 21 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Nie ma problemu dzisiaj to sprawdze w drodze z pracy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miroslaw123
Motocyklista
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 15:16, 21 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
moze taka stronka pomoże:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jaca
Motonita
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Wto 15:42, 21 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
miroslaw123 napisał: | moze taka stronka pomoże:
[link widoczny dla zalogowanych] | Tak, to stronka wielokrotnie podpowiadana na forum. Ale wiesz.... teoria teorią a praktyka swoje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Woytec
Motocyklista
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 18:34, 21 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
OK, sprawdzilem VI bieg 100 km/h 4,5 tyś obrotów
jakby co to pisz bo taki setup tylko do jutra
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magrafb
Motocyklista
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 459
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Wto 18:43, 21 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
konra.dzik napisał: | magrafb napisał: | Jak zalozysz o dwa wieksza bedziesz mial odczuwalnie dynamiczniejszy motor, krótsze biegi |
Raczej, dłuższe. Wolniej się będzie rozpędzał.
Na większej niż będzie się lepiej zbierał. |
No my tu rozmawiamy o tylnej zebatce, czyli tak jak pisalem.
Im wiecej zebow tym wieksza dynamika i krotsze biegi.
Proste jak ...nie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 22:09, 21 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Najwidoczniej zasugerowałem się pierwszym postem Wybacz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jaca
Motonita
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Śro 8:41, 22 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Woytec napisał: | OK, sprawdzilem VI bieg 100 km/h 4,5 tyś obrotów
| Hm....
4,5 tys. obr. i 100 km/h ja mam na standardowym setupie
Różnie pokazują nasze DL-e albo oprócz mniejszej tylnej masz założoną większą przednią zębatkę
edit:
oczywiście miało być napisane ".... mniejszą przednią zębatkę"
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jaca dnia Śro 11:33, 22 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Woytec
Motocyklista
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 10:44, 22 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
hmm dziwne troche... VI 140km/h 6 tyś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Johnny_Eleven_Fingers
A2
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa-Aluzyjna
|
Wysłany: Pią 21:49, 24 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Mam od ponad roku zmienioną zębatkę 47>43.
Jeśli chcesz zmieniać, to musisz się przygotować, bo standardowy łańcuch jest za długi i trzeba go skrócić o jedno ogniwo. Do tego będziesz potrzebował szlifierki, zakuwki i zakuwarki.
Po zmianie moje odczucia są następujące:
+ osiągnąłem cel - jazda w korku nie wymaga tak częstej zmiany biegów z jedynki na dwójkę;
+ nie szukam 7. biegu w czasie jazdy po mieście;
- przełożenie powoduje "stratę mocy przy starcie" o ok 11% - a w zasadzie zmianę charakterystyki przełożenia.
* powinno to się przełożyć na większą prędkość maksymalną o ok 11% - nie sprawdzałem - ale wydaje mi się, że ze względu na aerodynamikę i konstrukcję zawieszenia nie powinno się tego sprawdzać
A propos, różne roczniki miały różną konfigurację zębatek na tyle i przodzie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Johnny_Eleven_Fingers dnia Pią 21:59, 24 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jscoolg
Motocyklista
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 16:21, 26 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
A prędkość skąd jest brana w DLu? - jak ze skrzyni to zmiana zębatki nie zmieni wskazań zegarow.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Nie 17:35, 26 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
jscoolg napisał: | A prędkość skąd jest brana w DLu? - jak ze skrzyni to zmiana zębatki nie zmieni wskazań zegarow. |
Zależy w którym... W "małym" z przedniego koła, natomiast w 1000-cu ze skrzyni i tu rzeczywiście zmiana przełożenia wtórnego spowoduje przekłamanie prędkości i przebiegu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PETER
Motocyklista
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: PRUSZKÓW
|
Wysłany: Wto 2:12, 28 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
jest taka tabelka można sobie pokombinować z przełożeniami:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 10:43, 28 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
PETER napisał: | jest taka tabelka można sobie pokombinować z przełożeniami:
[link widoczny dla zalogowanych] |
Patrz 10 postów wcześniej...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|