|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kaszub
Gość
|
Wysłany: Śro 1:14, 08 Wrz 2010 Temat postu: Masa własna i ładowność |
|
|
Jaka jest ładowność dl650 a jaka DL1000.
Z mojego dowodu rej. wynika, że maksymalna masa całkowita to 350kg co daje tylko 130kg ładowności.
Gdzieś tam czytałem że ładowność to ok.200kg.
Mam pierdoły w dowodzie wpisane czy pierdoły gdzieś piszą? Swoja drogą to 130kg to mało .
No i ile ma DL1000 - bo kumpel się przymierza - skoro DL650 ma tylko 130kg.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bonus
A1
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gryfino
|
Wysłany: Śro 7:37, 08 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Literek ma w dowodzie DMC 440kg
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bartosz
A1
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 8:51, 08 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Bonus napisał: | Literek ma w dowodzie DMC 440kg |
Moja Sv 650 ma w dowodzie wbite 400 kg czyli ze mną za sterami zostaje jakieś 110 zapasu na plecak i bagaż. Mało, ale co się dziwić... to tylko svka
Dziwi mnie fakt, że duży Dl jako motor turystyczny ma 440 kg. Czy to nie za mało jak na takiego byka?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 9:22, 08 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
maly ma 420 kg... patrzylem na inne motocykle z serii "turystyczne enduro" i wcale wiecej nie maja...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vpawel
Motonita
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa Pruszków
|
Wysłany: Śro 12:05, 08 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Ja tam się tym nie przejmuję.Zawsze wszystko co chcę załaduję i jeszcze żonka żelazko i lokówkę zabierze,nie mówiąc już o kilku sukienkach i 5 parach butów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Śro 12:58, 08 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
vpawel napisał: | Ja tam się tym nie przejmuję.Zawsze wszystko co chcę załaduję i jeszcze żonka żelazko i lokówkę zabierze,nie mówiąc już o kilku sukienkach i 5 parach butów. |
a i tak sie dobrze prowadzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Śro 13:11, 08 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Floydoo napisał: | vpawel napisał: | Ja tam się tym nie przejmuję.Zawsze wszystko co chcę załaduję i jeszcze żonka żelazko i lokówkę zabierze,nie mówiąc już o kilku sukienkach i 5 parach butów. |
a i tak sie dobrze prowadzi |
zonka czy moto?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kaszub
Gość
|
Wysłany: Śro 19:41, 08 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
to jak to możliwe że ja mam w dowodzie w polu F.2 350kg wbite??
Czy ktoś jeszcze tak ma?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bartosz
A1
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 20:08, 08 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
kaszub napisał: | to jak to możliwe że ja mam w dowodzie w polu F.2 350kg wbite??
Czy ktoś jeszcze tak ma? |
Bo na różnych stanowiskach pracują różni ludzie i się to nie zmieni nigdy.
U mnie było zamieszanie z przeglądem przy rejestracji. Kupujesz nowe moto i masz ważny przegląd 3 lata, potem dwa, a później co rok musisz robić.
Sprowadziłem 2 letnie moto czyli przegląd w Polsce robię na rok, żeby wyrównać do tych 3 lat, a potem kolejny mam na 2 lata.
Pani w urzędzie stwierdziła, że ten jeden rok przepada i teraz powinienem mieć pierwsze badanie na 2 lata,a było na rok. Chyba z tydzień to wyjaśniali i trzymali mi dokumenty. Zaznaczę, że najpierw kazali mi robić od nowa badanie. I dupa bo się nie znali i wyszło na moje
Tak poza tym to trafiają się moto z powiększoną stajnią w dowodzie, bo jakiś pacan się walną i konie wpisał w KW
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Śro 20:08, 08 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Szuja widze ze Twoj login z powietrza sie nie wzial ale powiem tak: i jedno i drugie tak jak i z zony tak i ze sztormiaka jestem zadowolony
kaszub a czym tu sie przejmowac przecierz ITD Cie na drodze nie zatrzyma i na wage nie postawi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kaszub
Gość
|
Wysłany: Śro 22:55, 08 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Tak pytam ogólnie w imieniu kumpla bo sie zastanawia czy kupić małego czy lytra - chodzi o ładowność (czy mały udźwignie pasażerów i bagaż) ale zdziwiłem się że mam tylko 350kg wpisane...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 8:05, 09 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
ja w polu F.2 mam 420 kg.
kaszub... maly DL udzwignie kierowce, pasazera i duzo za duzo bagazu... przetestowane na 8 tys. km i nie bylo problemow.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ka$ka
A1
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Hutki / Częstochowa
|
Wysłany: Czw 11:04, 09 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Kasztub potwierdzam wypowiedź bibopa, mały DL bez problemów poradzi sobie, śmigamy z mężem razem + duuużo bagażu i nie było żadnych oznak zmęczenia naszego moto
Co do ładowności to niedawno porównywaliśmy ze znajomymi dane zawarte w naszych papierkach.
Wnioskujemy, że ładowność będzie uzależniona od rocznika małego DL oraz wersji bez ABS-u i z ABS-em.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 11:51, 09 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Wiekszosc motocykli turystycznych enduro ma dopuszczalna mase calkowita w granicach 420-450 kg. Bierze sie to pewnie z dopuszczalnych obciazen opon, ale tego dokladnie nie wiem.
Im ciezszy motocykl tym mniej na niego wezmiemy. Pamietajcie rowniez o tym, ze w momencie kiedy mamy gmole, plyte pod silnik, stelaze i kufry, pare innych dodatkowych gadzetow powoduje to wzrost masy motocykla, a wiec zmniejsza sie ilosc miejsca "wolnego".
Wszystko to nie ma znaczenia jak sie jedzie gdzies samemu bo wtedy ciezko ta granice dop. ladownosci przekroczyc, chyba, ze tak jak zona vpawla wozicie lodowke
gorzej jak jedziecie z pasazerem (nie daj boze 100 kg facetem ) i sami wazycie 100 + 60 pasazer to zostaje niby 40 / 3 kufry wiec luz, ale pamietajcie, plyta + gmole to z 5 kg i juz "tylko" 35 . Na 2 tygodnie czy nawet 3 da sie spokojnie spakowac, ale tylko jak jedziecie i planujecie spac w hotelach/motelach/pensjonatach. Wrzucasz spiwor + karimaty + namiot i juz masz 6-7 kg (przy lekkich spiworach). Zarcie na 3 tygodnie to z 15-20 kg
Ciezko sie czasami spakowac... trzeba pomyslec o przyczepce
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kaszub
Gość
|
Wysłany: Czw 15:12, 09 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
No właśnie u mnie taka sytuacja jest
Ale to nie apteka 20 kg więcej nie zaszkodzi - to jest po 10kg na oś więcej tylke (przy równym rozłożeniu)
3 kufry, tankbag, ciuchy motocyklowe też lekkie nie są, centralka, płyta, gmole, stelaże pod kufry.
Wczoraj w centralnym kuferku wiozłem kompletne sprzęgło z kołem dwumasowym do furki - waga ok 15-18kg, a w środku już miałem też łańcuch ciężki do spięcia moto. Dało rade myhyhy
Wolno jechałem i kuferek cały został
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Czw 16:19, 09 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
u kolegi na 3ej wycieczke, na ktorej po raz kolejny przeladowal moto o pare kilo pekl wahacz i z chorwacji sciagal moto na na lawecie. Moto mial od nowosci z salonu, wiec nie mogl nawet zrzucic winy na jakies ukryte wady zatajone przez poprzedniego wlasciciela.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 18:04, 09 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Szuja napisał: | u kolegi na 3ej wycieczke, na ktorej po raz kolejny przeladowal moto o pare kilo pekl wahacz i z chorwacji sciagal moto na na lawecie. Moto mial od nowosci z salonu, wiec nie mogl nawet zrzucic winy na jakies ukryte wady zatajone przez poprzedniego wlasciciela. |
Ale był to v-strom czy coś innego?
Orientujesz się przy okazji ile mniej więcej przeładował?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Czw 18:41, 09 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
v-strom 650tka z 2007 roku. A co do ilosci przeladowanych kilogramow to nie bylo ich tak duzo, ale na gruntowce w chorwacji moto nie wytrzymalo
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szuja dnia Czw 18:43, 09 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 22:47, 09 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
No to jestem nieźle zdziwiony.
W jakimś typowo szosowym motocyklu nie zdziwiło by mnie to bo tam rzeczywiście ta tylna część ramy nie wygląda za solidnie, ale w typowym turystycznym enduro do dziś byłem pewny że coś takiego nie grozi.
Możesz jeszcze napisać jak się zachowało Suzuki? Mam na myśli czy poszło to na gwarancji czy zostało stwierdzone przeładowanie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kaszub
Gość
|
Wysłany: Czw 23:51, 09 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Z tego by wychodziło że jak z kobitą chcę jeździć to muszę lytra kupić bo kilka kg więcej może być
hmmm a w sumie to może jednak będę sam jeździł
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jakubdl1000
Motonita
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 19:45, 22 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
dl 1000 nieważne czy przeładowany czy nie zawsze ma mocy pod dostatkiem. moj dawał rade z żoną i bagazami na rumuńskich szutrach. Nie straszne tez winkle i serpentyny. NIech sie kumpel zastanowi bo te 130kg to do jazdy solo za mało dla dużego chłopa i jego ekwipunku na daleki wyjazd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 20:34, 22 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
w ladownosci nie chodzi tylko o to czy silnik da rade to wszystko pociagnac czy nie. bardziej chodzi o to, czy ten motocykl sie rozwali po drodze czy dowiezie nas do celu bezpiecznie. Oczywiscie jakis zapas jest ale jaki nie wiadomo.
Ja na w pelni zaladowanej 650-tce na szutrach i winklach tez nie mialem zadnych problemow. Moto jechalo do przodu, samochody zostawaly z tylu i tylko trzeba miec troche wiecej miejsca do wyprzedzania, cala filozofia. Razem z moim plecaczkiem wazymy jakies 160-170 kg i nigdy nie mialem problemu, ze moto nie chcialo jechac...
Przyznam, ze czasami brakuje mi mocy np. jak jade jakas "S" czy "A", ale sa to tak sporadyczne sytuacje, ze szybko o nich zapominam. Na drogach 2 i 3 cyfrowych albo na szutrach nie mialem nigdy tego odczucia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jakubdl1000
Motonita
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 21:58, 22 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
dopuszczalna ładownosc to czysto teoretyczne gdybanie, jak sie jeżdziło mniejszymi motocyklami to zawsze sie je przeładowywało-rady nie było.
w DL 1000 na bagazniku pisze max load 10kg, smieje sie z tego bo sam stelarz z kufrem to pewnie ze 3 kg kufer ma ładownosc 10kg a ja zawsze na urlopowe wyjazdy ładuje pewnie z 15kg, na kufer idzie namiot to mamy 20kg.
do tego 2 boczne kufry po 10kg+boczne kufry+gmole+stelarz pod 3 kufry tj razem +-50kg + ja i żona w ubraniach 175kg Razem ze 220-230 kg, czyli możliwości wykorzystane na maksa. Na wyjazdy weekendowe to raczej zostaje jeszcze troche ładowności na górkę
W pełni załadowanym DLem przejechałem z Cyrylem-on tez obładowany, przełecz urdele wiec myśle ze DL daje rade, płyta pod silnikiem ostała sie w całości, jedynie centralka pozbawiła sie lakieru na części powierzchni
Kusi mnie zeby kiedys przed jakimś wyjazdem podjechac na wage elektroniczna na jeden ze skupów metali i sie dokładnie zważyć, waga waży bardzo dokładnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Scorpio74
Motocyklista
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 17:03, 25 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
no to ja mam więcej chyba.
moto z paliwem, gmolami, ochroną silnika i stelarzami do ok. 240 kg
ja z ciuchami to 103 kg, pasażer to 68 kg.
centralny z bagażami: 15 kg
boczne z bagażami razem: 20 kg
tankbag: 5 kg
i jeszcze torba na centralny z namiotem, karimatami, śpiworami i pierdołami: 15 kg
razem to daje: 466 kg
czyli przekroczone o 46 kg.
No czasami wychodzi mniej zależy to od typu wyjazdów.
i odpukać na razie nic się nie dzieje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jarbar
A2
Dołączył: 19 Lip 2016
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Czw 8:24, 28 Lip 2016 Temat postu: Zbyt mały moto ? |
|
|
Czytając różne posty zacząłem się martwić. Kupując DL'a 650 myślałem o jeżdżeniu z żoną, podokładałem sobie akcesoriów i pojechałem wczoraj wszystko zważyć. Sam moto z akcesoriami 226kg. Bez kufrów - tylko stelaże, gmole, centralka etc.
Ja w całym stroju i z kaskiem na głowie 114kg. Pasażerka w całym rynsztunku będzie pewnie z 75-80kg.
Suma ... 418kg, a w instrukcji i w dowodzie rejestracyjnym - masa całkowita to 415kg.
Gdzie tu kufry i bagaż ... same kufry pewnie z 11-12kg + bagaż.
Wiem wiem, powinienem schudnąć ale działam już w tym względzie 2 lata i więcej nie schodzi
Zatem ... można tak jeździć z przeważeniem ok. 30-40kg czy nie ? Dodam, że raczej asfalt.
Przeczytałem na oryginalnych oponach, że max. load - tył to chyba ok 350kg a przód ok. 250kg. Rozumiem, że jest to nacisk na oś - czy w takim wypadku należy zsumować te wartości aby otrzymać "bezpieczne" obciążenie maksymalne dla opon ???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Luki
A
Dołączył: 20 Mar 2015
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 9:11, 28 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Każdy(prawie) kto jeździ z plecakiem jeździ przeładowany. Jeśli nie ma zamiaru opuszczać asfaltu to bym się tym mocno nie przejmował. Pamiętaj o odpowiednim ciśnieniu (masz na nalepce na wahaczu zakresy dla jazdy solo i z pasażerem) i ew. będziesz musiał częściej wymieniać łożyska.
Z wagą całkowitą ten problem dotyczy nie tylko DLi, np. duży GS na 480kg co też nie jest jakaś wysoka wartość.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Czw 11:02, 28 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Sprawa jest prosta. Statystyczną osobę od dawna liczy się na ok. 80 kg. Plus ciuchy, buty, kask to jakieś 90 kg. Wtedy spokojnie zostaje na bagaż.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Czw 11:27, 28 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
@Luki, nie obawiasz sie odpowidzialnosci moralnej za ewentualne szkody na zdrowiu i sprzecie u kolegi? Co bedzie jesli pare razy tak obciazony wpadnie w dziury, zjedzie z pasazerka z kraweznika a potem na autostradzie przy 170 km/h strzeli mu nadwyrezona opona?
Rozklad nacisku na osie jest plynny - podczas ruszania, hamowania, rownomiernej jazdy. Nie mowiac juz o obciazaniu kufrow ponad miare i skutkach takiej urwanej niespodzianki dla innych na drodze.
Czemu normy, instrukcje, zalecenia producenta wydaja sie byc tylko dla 'naiwnych' - a nie dla wszystkich uzytkownikow, zeby sobie i innym krzywdy nie zrobic?
]:--)>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Luki
A
Dołączył: 20 Mar 2015
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 11:35, 28 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Szuja napisał: | @Luki, nie obawiasz sie odpowidzialnosci moralnej za ewentualne szkody na zdrowiu i sprzecie u kolegi? Co bedzie jesli pare razy tak obciazony wpadnie w dziury, zjedzie z pasazerka z kraweznika a potem na autostradzie przy 170 km/h strzeli mu nadwyrezona opona?
Rozklad nacisku na osie jest plynny - podczas ruszania, hamowania, rownomiernej jazdy. Nie mowiac juz o obciazaniu kufrow ponad miare i skutkach takiej urwanej niespodzianki dla innych na drodze.
Czemu normy, instrukcje, zalecenia producenta wydaja sie byc tylko dla 'naiwnych' - a nie dla wszystkich uzytkownikow, zeby sobie i innym krzywdy nie zrobic?
]:--)> |
Masz rację, ale każde wyjście poza wartości podane przez producenta robi się na własne ryzyko.
Btw, nie widzę małego, przeładowanego DL z plecakiem jadącego z kuframi 170 Jak dobrze pamiętam to max. predkość z kuframi wg producenta to 130 km/h
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Czw 11:47, 28 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Luki napisał: | Jak dobrze pamiętam to max. predkość z kuframi wg producenta to 130 km/h |
Poczytaj co ludzie piszą np. w relacjach z wypraw. Jak to wracali w ostatni dzień do domu zapakowanym moto waląc po autobahnie średnio 150-160 km/h
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Waluś
A
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 153
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koło
|
Wysłany: Czw 11:51, 28 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
A ktoś chyba nawet na tym forum wrzucał zdjęcia pękniętego (?) wahacza z powodu jazdy zbyt przeładowanym motocyklem....dobrze pamiętam?
pozdrowienia!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jarbar
A2
Dołączył: 19 Lip 2016
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Czw 13:16, 28 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
170 km/h to ja mogę sobie polatać samemu bez bagażu - i to oczywiście na niemieckiej autostradzie - na trasie z żoną i ładunkiem myślę że 120/130 to max. Chociaż i to jest prędkością ogromną gdyby coś się miało urwać. Póki co jedziemy na traski gdzie prędkości są znacznie znacznie niższe.
Nie ma rady - będę musiał spróbować a na przyszłość chyba jednak namówić żonę na jakiś skuter, żeby kulała się przede mną
A w chwilach jej słabości wyprosić wycieczki samemu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Czw 13:59, 28 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
na marginesie, te 170 km/h podalem tak z dupy, moglem tez wpisac 130 km/h, nie mialo to znaczenia w kontekscie sensu wypowiedzi
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szuja dnia Pią 13:43, 29 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jarbar
A2
Dołączył: 19 Lip 2016
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Czw 14:27, 28 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
i tak też zrozumiałem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
staszek_s
Motonita
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radlin, Śląsk
|
Wysłany: Czw 20:57, 28 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
U mnie wychodzi jeden kufer boczny (duży - Givi E41) załadowany ok 10 kilo. Na trzy trzeba więc liczyć ok 30 ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jarbar
A2
Dołączył: 19 Lip 2016
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Pią 11:31, 29 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Dokładnie tak szacuję Staszek - boczne po 10 a centralka nawet gdzieś około 15. Dodatkowo uchwyt GPS i nawigacja - też z 1kg będzie. Ech ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Luki
A
Dołączył: 20 Mar 2015
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 12:41, 29 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
jarbar napisał: | Dodatkowo uchwyt GPS i nawigacja - też z 1kg będzie. Ech ... |
To bardzo pancerna wersja musi być Realnie pewnie ok 500g
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Luki dnia Pią 12:43, 29 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jarbar
A2
Dołączył: 19 Lip 2016
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Pią 12:44, 29 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
no dobra - pewnie 500g. Liczę uchwyt SW Motech - czekam, torebka i moja nawigacja stara Navroad 470
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Pią 12:53, 29 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Luki napisał: |
To bardzo pancerna wersja musi być Realnie pewnie ok 500g |
Niekoniecznie. Raczej stawiałbym na 1000 g niż 500. Solidne uchwyty (stalowe) swoje ważą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pyxis
Motonita
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Strzegom (dolnośląskie)
|
Wysłany: Pią 14:52, 29 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
express napisał: |
Niekoniecznie. Raczej stawiałbym na 1000 g niż 500. Solidne uchwyty (stalowe) swoje ważą. |
Nie popadajmy w skrajnosci
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Pią 15:01, 29 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
czasami jednak trzeba uwazac - chcialem z dzieckiem polatac - on na swojej biegowce, a ja na jego zapasowym rowerku (dmc = 40 kg). Efekt: wygieta rama - rowerek po prostu sie zlozyl. Na szczescie nie jechalem zbyt szybko, bo ciezko rozwinac 5 km/h z kolanami na wysokosci glowy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Otzi
Moderator
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 15:15, 29 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
E tam, próbowałem takiego manewru w środę - nic się nie złożyło. Za gruby po prostu jesteś. No ale jak się żyje za kasę parafian to tak się dzieje. Jednym ubywa w portfelu, innym przybywa w pasie.
PS. Dziecko z gosposią?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Pią 15:52, 29 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
nie za gruby a za ciezki... na sprzet. Kasa parafian nie ma nic do rzeczy, raczej to kwestia diety. Mozna malo zarabiac i odzywiac sie produktami z biedronki - opuchlizna gwarantowana. Dla mnie to nie 'gosposia' a 'Gosposia', zbulwersowany? ]:--)>
Twoj przypadek czesciowo potwierdzeniem tego, co dzieje sie tez z motkami. Malo kiedy slyszy sie, ze moto zlozylo sie, bo przeladowane, wiec kto by tam sie bardzo przejmowal jakims dmc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
m.adam
Motonita
Dołączył: 10 Wrz 2015
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 22:41, 01 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Ja tam się zawsze "liczę" wagowo jak jadę w dwie osoby ale z żoną i bagażami nie przekroczyliśmy 210 kg. O ile pamiętam to coś koło tego wychodziło mi dopuszczalne obciążenie małego DL-a.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jarbar
A2
Dołączył: 19 Lip 2016
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Śro 11:39, 03 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
m.adam - pozazdrościć linii Tobie i małżonce. Dodać jeszcze trzeba wagę akcesoriów. Mi wyszło, że: centralka, szybka z deflektorem, handbary, grzane manety, uchwyt GPS, stelaże pod kufry, gmole - powiększyły wagę motocykla z 214 (wartość katalogowa na gotowo) do 227kg (13kg).
Do tego waga pustych kufrów. i wtedy dopiero my i bagaż. A same ciuchy z kaskiem wychodzi że ważą na mnie około 7-8kg
Ciężki ... temat
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
staszek_s
Motonita
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radlin, Śląsk
|
Wysłany: Śro 11:54, 03 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Niestety trzeba spojrzeć prawdzie w oczy i dalekie wyprawy z namiotem, kuchenką itp, we dwie osoby, to raczej nie małym DL'em. Tylko opcja hotelowa wchodzi w grę. Mówię o osobach słusznej postury czyli o sobie też ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Otzi
Moderator
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 11:57, 03 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
m.adam - powiedz mojej żonie, żeby przed wyjazdem weszła na wagę Skróci Cię o głowę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Śro 14:58, 03 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Otzi napisał: | m.adam - powiedz mojej żonie, żeby przed wyjazdem weszła na wagę Skróci Cię o głowę |
Weź na ręce i cichaczem stań na wadze - i tak istotna jest masa kompletu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Śro 16:19, 03 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
express napisał: | (...)
Weź na ręce i cichaczem stań na wadze - i tak istotna jest masa kompletu |
jesli zrobi tak cichaczem na towarowej wadze to nie tylko o glowe skroci ale jeszcze reszte posieka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Śro 16:41, 03 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
staszek_s napisał: | Niestety trzeba spojrzeć prawdzie w oczy i dalekie wyprawy z namiotem, kuchenką itp, we dwie osoby, to raczej nie małym DL'em. Tylko opcja hotelowa wchodzi w grę. Mówię o osobach słusznej postury czyli o sobie też ... |
Dobrze, że dopisałeś również końcówkę, bo nóż w kieszeni mi się otwierał
Planując wyjazd ważę swój bagaż i staram się motocykla nie przeładować. Ostatnio mi się nie udało i przeładowanym motocyklem jechało mi się źle.
W podróży bywa różnie i nie zawsze jest tak, że to z czym wyruszamy będzie naszym jedynym bagażem. Mam na myśli dodatkową butelkę wody, gdy jest gorąco, czy jakieś zakupy.
Oczywiście nie można też trzymać się tych limitów tak rygorystycznie. Jeśli będzie to pare kilogramów nadwyżki pewnie nie odczujemy tego. Ale jeśli faktycznie kierownik z pasażerem obciążają motocykl do dopuszczalnej masy całkowitej to już nie jest dobrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|