|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
karku
A1
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 18:08, 01 Maj 2014 Temat postu: Luz tarczy hamulcowych przednich |
|
|
Podczas hamowania słyszę z przodu motocykla jakby klikanie/stykanie. Byłem przekonany, że to luz na łożysku główki ramy, a okazało się, że to luz na tarczach hamulcowych z przodu. Tarcze są normalnie przykręcone do koła, ale wyrobione są nity/tuleje, które łączą "pająk" z częścią roboczą tarczy.
Ktoś miał taką usterkę i zna rozwiązanie?
Nowe tarcze to 600 PLN za sztukę.
Można te elementy ze sobą zespawać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skalar
Motocyklista
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 21:42, 01 Maj 2014 Temat postu: Re: Luz tarczy hamulcowych przednich |
|
|
karku napisał: | Podczas hamowania słyszę z przodu motocykla jakby klikanie/stykanie. Byłem przekonany, że to luz na łożysku główki ramy, a okazało się, że to luz na tarczach hamulcowych z przodu. Tarcze są normalnie przykręcone do koła, ale wyrobione są nity/tuleje, które łączą "pająk" z częścią roboczą tarczy.
Ktoś miał taką usterkę i zna rozwiązanie?
Nowe tarcze to 600 PLN za sztukę.
Można te elementy ze sobą zespawać? |
Spawania tego jest niezbyt rozsądnym pomysłem - DL ma przednie tarcze pływające i luz na nitach musi być. Jeżeli tarcze mają duży przebieg to nity faktycznie mogą mieć już duże luzy, ale wówczas zwykle także grubość tarczy zbliża się do grubości minimalnej.
Owszem niektórzy stosują różne patenty na ich zmniejszenie ale ja bym się nie odważył na eksperymenty w newralgicznych elementach układu hamulcowego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adamar
Maniak motocyklowy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: CK
|
Wysłany: Czw 23:46, 01 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Skalar ma rację, tym bardziej że po Twoim pomyśle ze spawaniem raczej na pewno będą biły.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Pią 10:50, 02 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
juz byl taki przypadek w malym DLu ale z tego co pamietam kolega tego nie rozwiazal bo w gre wchodzila wymiana tarcz niestety,,,,u niego byl dosc "spory" - powiedzmy ponad sredni przebieg 70 tysi czy cos kolo tego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hada
Motocyklista
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 14:38, 02 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Już lepiej kupić słabsze zamienniki niż żmudzić w zużytych, szczególnie, że hamulce w DL'u nie są szczytem świata.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
karku
A1
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 17:02, 02 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Dziękuję za szybką i rzeczową odpowiedź.
Adamar masz rację, że po spawaniu pewnie będą biły. Słuszna uwaga.
W powiedźcie mi jeszcze czy można z luzem na tarczach jeździć czy wymienić je czym prędzej? Z grubością tarcz jest jeszcze ok, a na skuteczność nie narzekam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hada
Motocyklista
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 17:04, 02 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Póki hamują i nie ma strasznych stuków ani drgań, można jeździć. Jak zaczniesz odczuwać luzy poprzez kierownice - od razu wymieniaj.
P.S.: Oczywiście najlepiej wymienić już
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DARKOM
Motonita
Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 571
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: IŁAWA
|
Wysłany: Wto 21:09, 07 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
u mnie też ,,dzwonią " choc są proste i dość grube ale jakos sie przyzwyczaiłem do tego.Z tym ze u mnie luz powoduje dzwięk jakby tarcze ocierały (nawet ciężko było to zdiagnozowac na zlocie hehe)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Benek
Motocyklista
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 21:17, 07 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Trzeba wziąć dwie duże, stalowe kulki i skręcić w imadle ściskając (sprasowując) z wyczuciem każdą tulejkę . Kulki muszą mieć średnicę większą niż otwór w tulejach
Luz zniknie i tarcza będzie dalej służyć. Ta technika nie narusza w żaden sposób konstrukcji tarczy i nie ma się czego bać.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Benek dnia Wto 21:20, 07 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|