|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miłek
A
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łuków (lubelskie)
|
Wysłany: Nie 22:12, 19 Cze 2011 Temat postu: LEPSZE HAMULCE - usprawnienia DL ? |
|
|
Koledzy mam pytanko. Tyle sie słyszy o sportowych dźwigniach hamulca oraz przewodach w oplocie - czy ktoś z Was w praktyce używa takich usprawnień w DLu i JAKIE SĄ TEGO EFEKTY ? ps .myśle o takich zmianach u siebie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Blazimir
Motocyklista
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Zgierz/Łódź
|
Wysłany: Nie 22:57, 19 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Zalozenie stalowego oplotu zmieni na pewno na plus hamulec. Sila, ktora uzyskujesz w momencie nacisniecia klamki idzie od razu na zacisk, nic nie rozchodzi sie na pancerz wobec czego potrzebujesz mniej sily, zeby wyhamowac, a mocne wcisniecie klamki spowoduje niemalze staniecie kola w miejscu. Przy dwoch tarczach efekt bedzie podwojny A sportowa klamka? To chyba tylko jesli chodzi o zakres regulacji i jej skok, bo czy cos oprocz tego zmienia, to naprawde nie wiem. Podsumowujac, jesli ostro dzidujesz, jezdzisz szybko po lukach i potrzebujesz brzytew na tarczach, to inwestuj w oploty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 23:30, 19 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Blazimir napisał: | Zalozenie stalowego oplotu zmieni na pewno na plus hamulec. Sila, ktora uzyskujesz w momencie nacisniecia klamki idzie od razu na zacisk, nic nie rozchodzi sie na pancerz wobec czego potrzebujesz mniej sily, zeby wyhamowac, a mocne wcisniecie klamki spowoduje niemalze staniecie kola w miejscu. Przy dwoch tarczach efekt bedzie podwojny A sportowa klamka? To chyba tylko jesli chodzi o zakres regulacji i jej skok, bo czy cos oprocz tego zmienia, to naprawde nie wiem. Podsumowujac, jesli ostro dzidujesz, jezdzisz szybko po lukach i potrzebujesz brzytew na tarczach, to inwestuj w oploty |
Kwestia jak stary masz motocykl, jeżeli poniżej 4 lat to zmiana na oplot nie będzie aż tak strasznie odczuwalna. Większość osób zachwyconych oplotem miała 8 letnie przewody i odczuwa cud super hamulców. Prawda jest taka, że jak by zmienili na nowe gumowe przewody to też byłaby spora różnica in plus.
Kwestia jeszcze czy masz ABS, w motocyklu z ABS taka zmiana jest dość kosztowna ze względu na ilość przewodów.
Oczywiście nie neguje zmiany przewodów na oplot bo jak bym miał 4 letnie przewody to sam bym zmienił cena podobna do oryginalnych a starczą na dłużej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spyder
Motonita
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 597
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ruda Śląska, MotoAvToSy
|
Wysłany: Pon 7:38, 20 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Ja dzisiaj wybieram sie na montaż oplotów i nowe klocki wiec jak wróce to sie pochwale czy widać różnice.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miłek
A
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łuków (lubelskie)
|
Wysłany: Pon 12:54, 20 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Ja mam model 2005 i nie wiem czy inwestować ok 300-400 zł w przewody czy nie. Opinie są różne dlatego tak dopytuję jak to sie ma w praktyce ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Pon 13:23, 20 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
miłek napisał: | Ja mam model 2005 i nie wiem czy inwestować ok 300-400 zł w przewody czy nie. Opinie są różne dlatego tak dopytuję jak to sie ma w praktyce ? |
Jeśli masz oryginalne przewody od nowości motocykla to dla świętego spokoju należy je wymieć na nowe.
Tak samo płyn hamulcowy należy wymieniać regularnie. Instrukcja mówi: co 2 lata. Koszt jest tak znikomy, że można co roku. Plyny hamulcowe klasy DOT niestety łapią wilgoć, co żle wpływa na pracę układu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bronek
A1
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 13:32, 20 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Cóż, z DL i oplotem nie miałem do czynienia, ale na początku sezonu zakładałem oplot do XJ 600 z 2000. Po zmianie efekt rewelacyjny, ale od razu zastrzegam, że to nie sama zasługa oplotu. IMHO ważniejsze znaczenie ma: wymiana płynu (jeśli starszy niż 2 lata), porządne odpowietrzenie przewodów, zacisków i pompy oraz ustawienie dźwigni. Po dokładnym wykonaniu tych czynności, założenie oplotu może dać jeszcze jakiś efekt, ale raczej dla modeli w których przewody gumowe mają >5 lat. Dla młodszych - jak pisał kolega powyżej - efekt może nie być zauważalny.
Do XJ założyłem takie przewody: [link widoczny dla zalogowanych]
Sprawują się świetnie (na razie nawinięte na nich 2000km). Sprzedający bardzo konkretny i solidny.
To tyle na bazie mojego doświadczenia z XJ - tak, wiem, że dyskusja dotyczy DL, ale może komuś ww. informacje się przydadzą
Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spyder
Motonita
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 597
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ruda Śląska, MotoAvToSy
|
Wysłany: Wto 6:59, 21 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Tak jak wcześniej pisałem tak i zrobiłem.
Wymieniełem z przodu przewody na oplot HEla klocki kmpl przód i tył oraz płyn hamulcowy.
Heble teraz są przyjemniejsze w dotyku hamulce bardziej wyczuwalne i jest przyjemność z jazdy (z hamowania).
Chyba to była dobra inwestycja do mojego rumaka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 9:20, 21 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
wiadomo, wymiana płynów i odpowietrzenie to podstawa. Ja przy wymianie założyłem markowe klocki SBS-a, przód hamuje teraz ładnie, jedynie tył gdzie jest jeszcze oryginalny klocek - słaby. Jak przyjdzie jego czas też zmienię na sbs-y, niby "the best" mają być.
[link widoczny dla zalogowanych]
Myślę że przed kombinacjami z oplotem i innymi warto wpierw spróbować założyć dobre klocki i wykonać niezbędną obsługę serwisową hamulców.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Wto 9:23, 21 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marlon777
Motonita
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik, Chwałęcice
|
Wysłany: Wto 9:27, 21 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Nic nowego nie napiszę tylko potwierdzę:
W moim przypadku miałem siedmioletnie przewody, tarcze z biciem bocznym około 1 mm i kiepskie klocki
wymiana tarcz na typu wave, stalowe oploty i klocki SBS i oczywiście płyn (ja wymieniam co sezon) spowodowały dla mnie osobiście ogromną różnicę.
Gdyby zapewne przewody byłyby nowsze i standardowe to takiej różnicy pewnie nie odczułbym ale w moim przypadku z pojazdu w którym nie mogłem zablokować koła do stanu obecnego jest zmianą znaczącą.
Najważniejsze klocki i świeży płyn
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur 8K8
Motocyklista
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ZGIERZ / k. Łodzi
|
Wysłany: Wto 9:36, 21 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Witam, ja mam K8 i założone stalowe oploty. Cóż mogę powiedzieć, hamulce świetnie hamują i to na tyle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: Wto 21:19, 21 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
A jak się mają przewody stalowe do działania ABS ?
Czy są róznice ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magrafb
Motocyklista
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 459
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Wto 22:26, 21 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
to może tak troche uscislijmy temat bo takie paplanie typu "porządne odpowietrzenie "to jakas masakra, nie wiem jak mozna nieporządnie.
Albo odpowietrzymy, albo nie.
Plyn hamulcowy ma wlasciwosci higroskopijne (czyli absorbuje wode)
Im wiecej wody w plynie tym szybciej zacznie wrzeć. Jeśli na skutek intensywnego hamowania dojdzie do wrzenia płynu w układzie, pęcherzyki pary uniemożliwią przekazywanie ciśnienia hydraulicznego z pompy do cylinderkow.
Co za tym idzie sama wymiana plynu nie wplywa na jakosc hamowania do momentu wrzenia plynu w zaciskach.
Co nam daja przewody w oplocie stalowym.
Napewno NIE poprawiaja sily hamowania. (sila idzie z tarcia klocek-tarcza)
Pozwalaja za to hamowac precyzyjniej, jest szybsza reakcja (klamka, tloczek) lepsza wyczuwalnosc, poczucie "ostrosci" hamulca.
Sa bardziej odporne na uszkodzenia mechaniczne (rozciecie, pekniecie, zerwanie)
Nie zachodzi zjawisko osmozy (czyli picie wody z gumy jak ma to miejsce w przewodzie gumowym)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spyder
Motonita
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 597
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ruda Śląska, MotoAvToSy
|
Wysłany: Wto 23:16, 21 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
........... i wszystko w temacie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marynarz
A2
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ełk
|
Wysłany: Pią 21:20, 24 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Ja zmieniłem wszystkie przewody na oploty ze względu na ich trwalosć po tym, jak zaczął mi się pocić gumowy przewód z tylu.
Po zmianie bez rewelacji, widzę, że wyczuwalne efekty przyniosłoby dopiero konkretne utwardzenie zawieszeń. Lubię jeździć na miękkich ustawieniach, a wtedy oploty nie są tak efektywne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Sob 0:40, 25 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Marynarz napisał: | Ja zmieniłem wszystkie przewody na oploty ze względu na ich trwalosć po tym, jak zaczął mi się pocić gumowy przewód z tylu.
Po zmianie bez rewelacji, widzę, że wyczuwalne efekty przyniosłoby dopiero konkretne utwardzenie zawieszeń. Lubię jeździć na miękkich ustawieniach, a wtedy oploty nie są tak efektywne. |
Przepraszam, ale chyba się pogubiłem albo jestem czegoś nieświadomy...
Jaki wpływ na hamowanie ma ustawienie zawieszenia, oprócz tego że "nurkuje" bardziej albo mniej?? Innymi słowy, jak ustawienie zawieszenia wpływa na dozowalność siły hamowania, bo o tym mowa w tym temacie?? Jak byś miał z przodu stalowe rury zamiast amortyzatorów to hamulce byłyby lepsze??
Jakaś paranoja...!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Wto 10:04, 28 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Panowie, pomóżcie... Nie mogę znaleźć jakichś akcesoryjnych (w sensie że niekoniecznie w Suzuki Poland) przewodów hamulcowych do Dl650A K7 (czyli z ABS).
UWAGA! Nie chodzi mi nawet o stalowy oplot- po prostu chciałbym wymienić przewody na nowe i jakoś nigdzie nie mogę znaleźć do wersji z ABS. Help!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: Wto 11:26, 28 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Sklep Larson, czy jakoś tak .
Wejdz na Kocie Góry- temat oczywiscie , zapytaj Bandita on wymieniał w KLV 1000 ale nie wiem jakie .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil.Olkusz
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Wto 12:44, 28 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
MaG napisał: | Panowie, pomóżcie... Nie mogę znaleźć jakichś akcesoryjnych (w sensie że niekoniecznie w Suzuki Poland) przewodów hamulcowych do Dl650A K7 (czyli z ABS).
UWAGA! Nie chodzi mi nawet o stalowy oplot- po prostu chciałbym wymienić przewody na nowe i jakoś nigdzie nie mogę znaleźć do wersji z ABS. Help!!! |
Pisałem z kolesiem z Hela, mogą zrobić do wersji z ABSem, ale potrzebują przewodów na wzór. Może warto się tym zaineresować, jak nie teraz to na zime.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Wto 16:35, 28 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Andrzej, KLV1000 nie ma ABS-u, takich przewodów jest od zaimania w necie. Ja potrzebuję do wersji z ABS.
W Larsonie mają błąd w wyszukiwarce - po wyborze mojego motocykla dostaję ofertę przewodów HEL-a ale nie do ABS (2 przewody na przód, 1 na tył - to nie jest do ABS...), zwykłych przewodów nie pokazuje w ogóle. Nie mam czasu na zabawę w królika doświadczalnego do pomiarów, swoją drogą dziwne, że się nie zmuszą i nie pomierzą sobie w salonie Suzuki....
Ktoś może jednak znalazł w jakimś sklepie on-line zwykłe przewody do wersji ABS?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 16:41, 28 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Mag, myślę że pozostaje Ci zmierzyć długość poszczególnych przewodów i zamówić takie w stalowym oplociez odpowiednimi końcówkami. Można szukać przewodów na jebaju ale z przesyłką wyjdzie więcej niż robione na zamówienie, a tak będziesz miał porządne przewody "na zawsze".
Poza tym czym się różnią przewody do abs poza tym że jest ich więcej?
Aby ograniczyć koszty można też zamówić tylko przewody między pompą a zaciskami, ale nie jest to dobre rozwiązanie...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Wto 16:43, 28 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Wto 16:43, 28 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Tym, że ich nie ma w handlu...
Może ktoś z dl650a Trójmiasta się pofatyguje do tego HEL-a i sami sobie pomierzą i poopisuję gdzie jakie końcówki potrzebują...?
Będzie dla mnie i dla... potomnych:)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MaG dnia Wto 16:48, 28 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 16:52, 28 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Ja mam w Viaderku podobny problem, tzn. z racji CBS-u przewodów tylko z przodu jest od zaj...a Koszt wymiany wszystkich przekroczy 2tys.zł, gdyby nie to już dawno bym wymienił, bo jak się zagrzeją to "klamka wpada"...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Wto 16:54, 28 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Kuchwa, Piotrek teraz to mnie nastraszyłeś.... 2000 ???? U nas nieco mniej tyhc przewodów, ale i tak nie pogardzę gumowymi ale nowymi przewodami za mniejsze pieniądze...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skalar
Motocyklista
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 17:05, 28 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Zajrzyj tu, [link widoczny dla zalogowanych] lub [link widoczny dla zalogowanych]. Pełen katalog TRW [link widoczny dla zalogowanych] mówi ze na przód z ABS-em musisz szukac zestawu MCH 874 V5 a na tył zestawu MCH 874 H2. Ja bym poszukał tych kompletów gdzies w Polsce - nie wierzę że się nie da części TRW sciagnąć, a marka też nie jest "z kurnika".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 19:41, 28 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
MaG napisał: | Kuchwa, Piotrek teraz to mnie nastraszyłeś.... 2000 ???? U nas nieco mniej tyhc przewodów, ale i tak nie pogardzę gumowymi ale nowymi przewodami za mniejsze pieniądze... |
Nie wiem ile jest przewodów w DL-u A, ale w Viaderku jest 9 z przodu i 2 z tyłu elastyczne i do tego jeszcze 2 stalowe tak k'woli ścisłości. Za same elastyczne, w stalowym oplocie rzecz jasna, z dedykowanymi końcówkami w tym jednym przedłużonym (od pompy,) usłyszałem cenę 2100-2150...
Jeżeli chodzi o gumowe to obawiam się że cena będzie b. podobna do tych w oplocie a orginalne napewno będą droższe!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 19:59, 28 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | Marynarz napisał: | Ja zmieniłem wszystkie przewody na oploty ze względu na ich trwalosć po tym, jak zaczął mi się pocić gumowy przewód z tylu.
Po zmianie bez rewelacji, widzę, że wyczuwalne efekty przyniosłoby dopiero konkretne utwardzenie zawieszeń. Lubię jeździć na miękkich ustawieniach, a wtedy oploty nie są tak efektywne. |
Przepraszam, ale chyba się pogubiłem albo jestem czegoś nieświadomy...
Jaki wpływ na hamowanie ma ustawienie zawieszenia, oprócz tego że "nurkuje" bardziej albo mniej?? Innymi słowy, jak ustawienie zawieszenia wpływa na dozowalność siły hamowania, bo o tym mowa w tym temacie?? Jak byś miał z przodu stalowe rury zamiast amortyzatorów to hamulce byłyby lepsze??
Jakaś paranoja...! |
Hamulce nie zależą od zawieszenia, ale już samo hamowanie owszem. Stad m.in. w BMW Telelever (choć nie tylko stąd). Im bardziej środek ciężkości przesuwa się do przodu, tym słabiej hamuje tylne koło, bo ma mniejszą przyczepność - nie?. Domyślam się, że np. Varadero (cięższe o dobre 70 kg) hamuje tyłem dwa razy lepiej niż DL, który szybko blokuje tył i się ślizga. Im bardziej dociążony tył, tym lepiej tylne koło hamuje, z przodem nie ma takich problemów, ale dlatego w tej sytuacji tył ma spore znaczenie. Myślę, że o to koledze chodziło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 20:38, 28 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Roadrunner w Viaderku masz C-ABS prawda? Dlatego masz tyle przewodów. W DL'u i ile się nie mylę z tyłu masz 2 (pompa-ABS-zacisk) i z przodu 4: (pompa-ABS-trójnik-zaciski. Czyli teoretycznie z przodu dało by się złożyć wszystko na 3 przewodach - pominąć trójnik i z pompy ABS wypuścić 2 przewody. Ale mogę się mylić, nie miałem układem hamulcowym z ABS w DLu nigdy bliżej do czynienia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 20:39, 28 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
V-Told napisał: | roadrunner napisał: | Marynarz napisał: | Ja zmieniłem wszystkie przewody na oploty ze względu na ich trwalosć po tym, jak zaczął mi się pocić gumowy przewód z tylu.
Po zmianie bez rewelacji, widzę, że wyczuwalne efekty przyniosłoby dopiero konkretne utwardzenie zawieszeń. Lubię jeździć na miękkich ustawieniach, a wtedy oploty nie są tak efektywne. |
Przepraszam, ale chyba się pogubiłem albo jestem czegoś nieświadomy...
Jaki wpływ na hamowanie ma ustawienie zawieszenia, oprócz tego że "nurkuje" bardziej albo mniej?? Innymi słowy, jak ustawienie zawieszenia wpływa na dozowalność siły hamowania, bo o tym mowa w tym temacie?? Jak byś miał z przodu stalowe rury zamiast amortyzatorów to hamulce byłyby lepsze??
Jakaś paranoja...! |
Hamulce nie zależą od zawieszenia, ale już samo hamowanie owszem. Stad m.in. w BMW Telelever (choć nie tylko stąd). Im bardziej środek ciężkości przesuwa się do przodu, tym słabiej hamuje tylne koło, bo ma mniejszą przyczepność - nie?. Domyślam się, że np. Varadero (cięższe o dobre 70 kg) hamuje tyłem dwa razy lepiej niż DL, który szybko blokuje tył i się ślizga. Im bardziej dociążony tył, tym lepiej tylne koło hamuje, z przodem nie ma takich problemów, ale dlatego w tej sytuacji tył ma spore znaczenie. Myślę, że o to koledze chodziło. |
Wszystko się zgadza, pamiętaj V-Told że ja też miałem DL-a i nie używałem hamulca tylnego, chyba że w sytuacjach "podbramkowych". W Viaderku też go nie używam, ale z racji CBS-u "używa się sam"
Jednak w temacie tym rozprawiamy o tym jak przewody w oplocie, czy jakiekolwiek inne wpływają na skuteczność hamulców i ich dozowalność. A z racji tego że w motocyklu hamulec przedni jest hamulcem głównym a tylny pomocniczym i trzeba być idiotą albo bawić się w OFF żeby chamować tylko tylnym, nie bardzo rozumiem co ma piernik do wiatraka...
Poza tym hamując przodem nawet jeżeli jest sztywne zawieszenie i tak odciążamy tylne koło i niewiele nam ono pomoże. O ile sprawność amortyzatorów i ich dobry stan ma wielki wpływ na skuteczność hamowania, o tyle to czy są miękko czy twardo zestrojone żaden. No chyba że definitywnie dobiją, wtedy równie definitywnie skończy się hamowanie, ale prędzej zrobisz soppie lub zablokujesz koło.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Wto 21:00, 28 Cze 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 20:44, 28 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | V-Told napisał: | roadrunner napisał: | Marynarz napisał: | Ja zmieniłem wszystkie przewody na oploty ze względu na ich trwalosć po tym, jak zaczął mi się pocić gumowy przewód z tylu.
Po zmianie bez rewelacji, widzę, że wyczuwalne efekty przyniosłoby dopiero konkretne utwardzenie zawieszeń. Lubię jeździć na miękkich ustawieniach, a wtedy oploty nie są tak efektywne. |
Przepraszam, ale chyba się pogubiłem albo jestem czegoś nieświadomy...
Jaki wpływ na hamowanie ma ustawienie zawieszenia, oprócz tego że "nurkuje" bardziej albo mniej?? Innymi słowy, jak ustawienie zawieszenia wpływa na dozowalność siły hamowania, bo o tym mowa w tym temacie?? Jak byś miał z przodu stalowe rury zamiast amortyzatorów to hamulce byłyby lepsze??
Jakaś paranoja...! |
Hamulce nie zależą od zawieszenia, ale już samo hamowanie owszem. Stad m.in. w BMW Telelever (choć nie tylko stąd). Im bardziej środek ciężkości przesuwa się do przodu, tym słabiej hamuje tylne koło, bo ma mniejszą przyczepność - nie?. Domyślam się, że np. Varadero (cięższe o dobre 70 kg) hamuje tyłem dwa razy lepiej niż DL, który szybko blokuje tył i się ślizga. Im bardziej dociążony tył, tym lepiej tylne koło hamuje, z przodem nie ma takich problemów, ale dlatego w tej sytuacji tył ma spore znaczenie. Myślę, że o to koledze chodziło. |
Wszystko się zgadza, pamiętaj V-Told że ja też miałem DL-a i nie używałem hamulca tylnego, chyba że w sytuacjach "podbramkowych". W Viaderku też go nie używam, ale z racji CBS-u "używa się sam"
Jednak w temacie tym rozprawiamy o tym jak przewody w oplocie, czy jakiekolwiek inne wpływają na skuteczność hamulców i ich dozowalność. A z racji tego że w motocyklu hamulec przedni jest hamulcem głównym a tylny pomocniczym i trzeba być idiotą albo bawić się w OFF żeby chamować tylko tylnym, nie bardzo rozumiem co ma piernik do wiatraka... |
On najwyraźniej nie pisał o "usprawnieniu hamulców", tylko o poprawieniu hamowania. Tak daleko od tematu to znowu nie jest.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 21:06, 28 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Mlody napisał: | Roadrunner w Viaderku masz C-ABS prawda? Dlatego masz tyle przewodów. W DL'u i ile się nie mylę z tyłu masz 2 (pompa-ABS-zacisk) i z przodu 4: (pompa-ABS-trójnik-zaciski. Czyli teoretycznie z przodu dało by się złożyć wszystko na 3 przewodach - pominąć trójnik i z pompy ABS wypuścić 2 przewody. Ale mogę się mylić, nie miałem układem hamulcowym z ABS w DLu nigdy bliżej do czynienia. |
Nie, mam tylko CBS, w moim roczniku nie było jeszcze ABS-u.
W modelu z ABS-em jest on jeszcze bardziej pop...y
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 0:16, 29 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Mlody napisał: | Roadrunner w Viaderku masz C-ABS prawda? Dlatego masz tyle przewodów. W DL'u i ile się nie mylę z tyłu masz 2 (pompa-ABS-zacisk) i z przodu 4: (pompa-ABS-trójnik-zaciski. Czyli teoretycznie z przodu dało by się złożyć wszystko na 3 przewodach - pominąć trójnik i z pompy ABS wypuścić 2 przewody. Ale mogę się mylić, nie miałem układem hamulcowym z ABS w DLu nigdy bliżej do czynienia. |
Nie do końca tak jest w DL'u. Z przodu masz jeden przewód od pompy do takiego łącznika pod czachą. Z tego łącznika idzie przewód przez cały motocykl do ABS i kolejny z powrotem do tego łącznika. W końcu z łącznika idzie przewód do trójnika a z niego po jednym przewodzie do zacisków.
To co opisuje jako łącznik gdzie spotykają się 4 przewody w rzeczywistości to są dwa dwójniki zespolone ze sobą. Przewody od łącznika do ABS i w drugą stronę na pierwszych 10 cm są gumowe a dalej przechodzą w stalowe rurki. Przejście z gumy w stalowy przewód jest zrealizowane poprzez zaciski i nie da się tego rozłożyć. Także wymieniając na oplot trzeba by założyć dość długie przewody w oplocie do samego ABS. Nie wiem jak wygląda giętkość przewodów w oplocie ale te stalowe rurki są dość fikuśnie powyginane w ramie także samo poprowadzenie oplotu tą samą drogą może być dość skomplikowane.
roadrunner napisał: |
Nie, mam tylko CBS, w moim roczniku nie było jeszcze ABS-u.
W modelu z ABS-em jest on jeszcze bardziej pop...y |
Honda pod tym względem ma parę ciekawych rozwiązań
Nie wiem czy miałeś tak w wiaderku ale w VFR CBS umożliwia palenie gumy, to jest dopiero majstersztyk. W skrócie wciśniecie przedniego hamulca aktywuje tył ale tylko wtedy gdy przednie koło się obraca. Jeżeli przednie koło stoi w miejscu to tylnY hamulec nie jest aktywowany.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez nieprosty dnia Śro 0:21, 29 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Śro 10:56, 29 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
nieprosty napisał: |
roadrunner napisał: |
Nie, mam tylko CBS, w moim roczniku nie było jeszcze ABS-u.
W modelu z ABS-em jest on jeszcze bardziej pop...y |
Honda pod tym względem ma parę ciekawych rozwiązań
Nie wiem czy miałeś tak w wiaderku ale w VFR CBS umożliwia palenie gumy, to jest dopiero majstersztyk. W skrócie wciśniecie przedniego hamulca aktywuje tył ale tylko wtedy gdy przednie koło się obraca. Jeżeli przednie koło stoi w miejscu to tylnY hamulec nie jest aktywowany. |
Nie od końca tak jest. Lewy przedni zacisk jest w prawdzie zamontowany na dźwigni pompy CBS-u ale to nie ona bezpośrednio załącza tylny zacisk, bo jest jeszcze "po drodze" tzw. zawór rozdzielający.
Troche to skomplikowane...
Po wciśnięciu klamki zawsze hamują po 2 tłoczki każdego zacisku z przodu i jeden tłoczek zacisku tylnego. Po wciśnięciu pedału hamują 2 tłoczki z tyłu i po jednym z przodu. Oprócz tego w zależności od tego jak szybko się jedzie, czy też jak mocno hamuje poszczegulnym hamulcem, "dodatkowe tłoczki" hamują mocniej lub słabiej...
Lepiej worek soli zjeść niż odpowietrzać ten popieprzony układ!
Spalić gumę można ale przy okazji spalą się tylne klocki, chyba że naciskająć np. butem na tylny zacisk wciśnie się w niego do oporu wszystkie tłoczki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Śro 11:02, 29 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
skalar napisał: | Zajrzyj tu, [link widoczny dla zalogowanych] lub [link widoczny dla zalogowanych]. Pełen katalog TRW [link widoczny dla zalogowanych] mówi ze na przód z ABS-em musisz szukac zestawu MCH 874 V5 a na tył zestawu MCH 874 H2. Ja bym poszukał tych kompletów gdzies w Polsce - nie wierzę że się nie da części TRW sciagnąć, a marka też nie jest "z kurnika". |
Dzięki za pomoc, przynajmniej teraz WIEM NA PEWNO że są przewody w oplocie do Vstroma z ABS, niestety próby znalezienia dowolnego z tych zestawów w polskich sklepach na razie skończyły się fiaskiem. Spróbuję przez warsztat kumpla, który pracuje na częściach TRW/Lucas, może będzie miał dojście do importu takowych. Jakby co dam znać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skalar
Motocyklista
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 13:32, 29 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Pytanie czy warto szukać w PL skoro przesyłka do PL to 15EUR dla pierwszego zestawu? Przesyłka z DE więc nie ma cła ani innych dodatków i myślę że w kilka dni dotrze.
Chyba ze liczysz na niższą cenę w PL to wówczas poszukiwania mają sens.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Śro 15:30, 29 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Wierzę na słowo, że tak jest, bo ja niestety po germańsku tylko "niszt szisen" i "danke szyn"... a magicznego przycisku przełączającego sklep na inny język nie znalazłem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ologc
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Monachium/Gdańsk
|
Wysłany: Śro 16:43, 29 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
MaG napisał: | Wierzę na słowo, że tak jest, bo ja niestety po germańsku tylko "niszt szisen" i "danke szyn"... a magicznego przycisku przełączającego sklep na inny język nie znalazłem... |
[link widoczny dla zalogowanych] zainstaluj sobie chrome to będzie Cię prosił żeby przetłumaczyć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jscoolg
Motocyklista
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 20:50, 29 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Wow
Ja tez myślałem ze nie ma
Wiem jaki będzie następny zakup
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Czw 10:12, 30 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Spokojnie, po niedzieli podjadę do [link widoczny dla zalogowanych], mają mi pomierzyć wszystko i zrobić na wymiar przewody Goodridge. Chłopak, z którym rozmawiałem mówił, że do Sztormiaka z ABS też już robili, ale że był mocno customizowany więc wymiary niekoniecznie się zgodzą.
Orientacyjny koszt kompletu przód / tył to 550-600 PLN, zobaczymy czy tak dobrze wyjdzie w praktyce.
Dam znać, bo jakby co to będą mieli gotowe wymiary i będą mogli oferować jako "set do Suzuki Vstrom z ABS".
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MaG dnia Czw 10:13, 30 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Czw 10:58, 30 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Ja też ich właśnie spytałem ile komplet przewodów do Viaderka...
"Witam,
Zestaw przewodów kosztuje w granicach 2300 zł.
Pozdrawiam / Best Regards
Przemysław Duliński"
Masakra!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|