Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

lagi krzywo ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sliwadamian
A1



Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 23:27, 17 Lut 2014    Temat postu: lagi krzywo ?

Witam, jestem nowy na forum, kupiłem DL1000 K5, stan super 60000 km przebiegu, zero wywrotek itp.
Problem polega na tym że motor ściąga w lewo , jak postawiłem na centralce docisnąłem tył i zakręciłem kołem to koło skręca w lewo.
Rozkręcałem półki myślałem ze może lagi źle leża ale nic sie nie zmieniło.
Zmierzyłem odległość miedzy górną i dolną półką ( myślałem że może sa nie równo) lecz też wszystko w porządku.
Jedyne co zauważyłem to to że z lewej strony wystaje mniej lagi z golenia niż po prawej ( prawa 18,3 lewa 17,8, niby nie duża różnica ale może na to wpływać, co może być powodem, mało oleju?, uszczelniacze w porządku, nic nie cieknie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sliwadamian dnia Wto 8:37, 18 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 19:23, 18 Lut 2014    Temat postu: Re: lagi krzywo ?

sliwadamian napisał:
Witam, jestem nowy na forum, kupiłem DL1000 K5, stan super 60000 km przebiegu, zero wywrotek itp.
Problem polega na tym że motor ściąga w lewo , jak postawiłem na centralce docisnąłem tył i zakręciłem kołem to koło skręca w lewo.
Rozkręcałem półki myślałem ze może lagi źle leża ale nic sie nie zmieniło.
Zmierzyłem odległość miedzy górną i dolną półką ( myślałem że może sa nie równo) lecz też wszystko w porządku.
Jedyne co zauważyłem to to że z lewej strony wystaje mniej lagi z golenia niż po prawej ( prawa 18,3 lewa 17,8, niby nie duża różnica ale może na to wpływać, co może być powodem, mało oleju?, uszczelniacze w porządku, nic nie cieknie.

Różnica w wystawaniu lag wcale taka mała nie jest, także do poprawy.

O teście z centralką zapomnij bo jest bez sensu. Jeszcze nie widziałem motocykla, który by idealnie prosto stał na centralce także normalne, że koło skręci się w stronę przechyłu motocykla.

Inna sprawa, tylko Ty stwierdziłeś znoszenie w lewo czy ktoś inny też?
Pytam dlatego, że wystarczy krzywo siedzieć na motocyklu by lekko skręcał.
Ja o tym, że siedzę krzywo i cały czas jadę w minimalnym pochyle dowiedziałem się jak mi ktoś o tym powiedział.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sliwadamian
A1



Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 23:26, 18 Lut 2014    Temat postu:

to rożnice w lagach jak poprawić? w półce na górze są na równo, miedzy górną i dolną półka też jest taka sama odległość na obu lagach, dzisiaj domyśliłęm się ze może sprężyna sie ubiłą w jednej albo np jest za mało oleju, ale lagi suche wiec raczej nie ciekną
Co do ściągania to kolego napewno ściąga, motor aż nurkuje w lewo jak puszczam kire, nawet balans ciałem nie działa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lawka
Motocyklista



Dołączył: 30 Lip 2013
Posty: 342
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tychy

PostWysłany: Śro 9:51, 19 Lut 2014    Temat postu:

ja bym rozebrał lewą lagę. Skoro jest bardziej ściśnięta to może sprężyna jest uszkodzona. Nie ma takiego samego tłumienia jak na prawej (czyt. ściska ją bardziej) i dlatego moto leci na lewą stronę.

Tym bardziej że piszesz że mocno ściąga.

P.S. Dla świętego spokoju wymienił bym olej w obu na nowy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lawka dnia Śro 9:56, 19 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PETER
Motocyklista



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: PRUSZKÓW

PostWysłany: Śro 10:01, 19 Lut 2014    Temat postu:

warto rozebrać obie strony ,jeśli tak mocno skręca to sprawdziłbym jeszcze tył-wahacz i ustawienie tylnego koła

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 12:58, 19 Lut 2014    Temat postu:

sliwadamian napisał:
to rożnice w lagach jak poprawić? w półce na górze są na równo, miedzy górną i dolną półka też jest taka sama odległość na obu lagach, dzisiaj domyśliłęm się ze może sprężyna sie ubiłą w jednej albo np jest za mało oleju, ale lagi suche wiec raczej nie ciekną
Co do ściągania to kolego napewno ściąga, motor aż nurkuje w lewo jak puszczam kire, nawet balans ciałem nie działa.

Sorki jak były w szkole lekcje czytania ze zrozumieniem musiałem być na wagarach. Wink
Myślałem, że pomierzyłeś ile wystają nad górną półkę. Wink

Jeżeli jesteś pewny, że mocno ściąga to nie ma innego wyjścia jak wyjąć obie lagi z półek i spróbować ponownie wszystko złożyć.
Możliwe, że przy jakiejś glebie coś się tylko przestawiło.

Jeżeli to nie pomoże ro rozbierasz lagi w drobny mak, zdejmujesz obie półki i sprawdzasz co jest krzywe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GrzesiekK
Motonita



Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 523
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa

PostWysłany: Śro 13:41, 19 Lut 2014    Temat postu:

Obie lagi najlepiej wyjąć rozebrać i zrobić serwis - będzie z głowy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sliwadamian
A1



Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 18:23, 19 Lut 2014    Temat postu:

Chyba tak zrobie, co prawda troche sie boje rozbierać lagi z regulacją wieć pewnie je gdzieś podrzuce do mechaniora.
Tylne koło proste, na regulacji łańcucha ustawione dobrze, wahacz w porządku, gleby kolego nie miał Wink bardziej obstawiam że coś w ladze się ubiło ( sprzezyna tlumik itp)
Kupiłęm go od kolegi z holandi, jechał na przyczepie może za mocno go ścisneli na tej ladze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Śro 21:45, 19 Lut 2014    Temat postu:

I dopowiedziałeś ważną kwestię... Jak był ściśnięty mocno pasami do przyczepy to na trasie z Holandi zdecydowanie mogły puścić uszczelniacze w jednej ladze, wyrzygała oleju (który przez kolejne kilkaset km spłynął bez śladu na przyczepę) i teraz w jednej masz olej a w drugiej tylko trochę tego oleju... Bez rozebrania i wymiany uszczelniaczy (a przy okazji i oleju) się nie obejdzie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sliwadamian
A1



Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 23:14, 19 Lut 2014    Temat postu:

dzx.
w przyszłym tygodniu lagi ściągnę i podrzucę do sprawdzenia, dzisiaj sie zabrałem za wysprzegnik :/ masakra chyba nikt tam nie zaglądał nigdy .
Czytałem coś że trzeba uważać przy składaniu żeby trzpień nie wypchnoł docisku. Pomoże ktoś to trochę naświetlić?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin