|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Shooter
A1
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kłobuck / Kopenhaga
|
Wysłany: Śro 22:13, 18 Wrz 2013 Temat postu: Który DL dla mnie ? |
|
|
Witam.Który DL będzie dla mnie lepszy 650 czy 1000? Po 15 letniej przerwie postanowiłem wsiąść na motocykl ponownie i zakupiłem w zeszłym roku BMW F650GS z 2001 r. Motocyklem tym przejechałem 1500 km. W przyszłym sezonie planuję zasiąść na SUZUKI DL, tylko który??? Mam 184cm wzrostu i całe 76 kg wagi . Motocyklem owym planuję podróżować do DK i z powrotem ,gdyż tam pracuję.
Pozdrawiam Przemek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SoH
Motocyklista
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik
|
Wysłany: Czw 9:50, 19 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Paru kolegów w stopce miało podpis "Duży może więcej".
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dober
DeTox nie pomoże
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pobiedziska/Poznań
|
Wysłany: Czw 9:56, 19 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Ja dodam od siebie "maly o wielkim sercu"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Czw 10:37, 19 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
A dlaczego zmieniasz motocykl? To kwestia wieku dotychczasowego, czy są jakieś inne powody?
Jeśli szukasz czegoś do autostradowych przelotów, to czemu myślisz o DL-u, a nie o bardziej "szosowym" moto?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Czw 11:16, 19 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jaca
Motonita
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Czw 10:42, 19 Wrz 2013 Temat postu: Re: Który DL dla mnie ? |
|
|
Shooter napisał: | Motocyklem owym planuję podróżować do DK i z powrotem ,gdyż tam pracuję. | W takim razie raczej duży jeśli mają to być przeloty "tam" i "z powrotem" a nie podziwianie okoliczności przyrody.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mast
Motonita
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 766
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: WIELKA POLSKA :-) - Wolsztyn
|
Wysłany: Czw 14:20, 19 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Ja po dłuższej przerwie kupiłem dużego. Mam 180 cm i 95 kg. Bierz 1000.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
renzooku
Motocyklista
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Czw 15:00, 19 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Ja mam 170 cm i jezdze na tysiacu..
Mialem rowniez okazje jechac na 650 ale to nie to samo co litr. Jesli chcesz walic trasy tym bardziej bierz duzego dla
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez renzooku dnia Czw 15:02, 19 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Woytec
Motocyklista
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 15:28, 19 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Uwielbiam takie odpowiedzi... a może trzeba się chwilę zastanowić czy 1000 jest faktycznie lepszy na długie trasy? autostrady? Uważam że zdecydowanie nie ponieważ prędkość przelotowa będzie dla 1000 i 650 identyczna a spalanie mniejsze, ładowność jest identyczna i jedyne co przemawia za 1000 to tzw. bezpieczeństwo bierne czyli większa ilość KM pod nadgarstkiem w przypadku wyprzedzania ale przy lataniu po autostradach nie ma to w mojej opinii znaczenia.
Nie chce wszczynać odwiecznej dyskusji na temat co lepsze 650 czy 1000 bo i tak potem zwycięzcą okazuje się GS 1200
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magrafb
Motocyklista
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 459
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Czw 15:41, 19 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Zrobiłeś tym Gsem 1500 czy 15 000 km, bo jak 1500 to dalej nim jeździj i się ucz. Jeśli planujesz jeździć asfaltowo to szukalbym czegoś bardziej asfaltowego na może bandzior 650, CBF600S,honda deauville.
Wracając do Twojego pytania nie napisałeś czego oczekujesz od moto i czy bedziesz jeździł sam czy z pasażerem. Z punktu wzrostu bym się nie przejmował. Jesteś wysoki więc dasz sobie rade na dużym i malym. Ja mam 185 i 78 kg i ogarniam duzego i na asfalcie i poza. Jak chcesz latać do 140, a cenisz ekonomie to bierz malego (na początku odwdzięczy się spokojnym silnikem, mniejsza masą) potem zostanie fajne spalanie.
1000 jest na pewno trudniejszy do opanowania +20kg i bardziej spartańsko oddający moc silnik. - jak pojeździsz i się przyzwyczaisz to o tym zapomnisz.
Zostanie wieksze spalanie i wieksza moc:).
Twój wybor.
Nie wiem jakim budżetem dysponujesz ale jeśli stać Cie na malego DL z ABSem to takiego bym wziął.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Staszek
Motonita
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Północna Polska
|
Wysłany: Czw 15:53, 19 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Jeżeli długie przeloty załadowanym motocyklem, np. w dwie osoby to jednak 1000. Mały ma wielkie serce, ale mistrzem autostrady to on w takich warunkach niestety nie jest.
Zresztą, masz dość szeroko wałkowany temat "małego i dużego", znajdziesz w wyszukiwarce, jak odrzucisz aspekty emocjonalne piszących to dużo wartościowych informacji uzyskasz
Staszek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magrafb
Motocyklista
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 459
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Czw 16:01, 19 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Woytec napisał: | Uwielbiam takie odpowiedzi... a może trzeba się chwilę zastanowić czy 1000 jest faktycznie lepszy na długie trasy? autostrady? Uważam że zdecydowanie nie ponieważ prędkość przelotowa będzie dla 1000 i 650 identyczna a spalanie mniejsze, ładowność jest identyczna i jedyne co przemawia za 1000 to tzw. bezpieczeństwo bierne czyli większa ilość KM pod nadgarstkiem w przypadku wyprzedzania ale przy lataniu po autostradach nie ma to w mojej opinii znaczenia.
|
Nie to że się czepiam ale za bezpieczeństwo bierne to może odpowiadać kask, zbroja ochraniacze.
Pokonałem z razem z kolegą trasę 13000km. On DL 650 z 20tyś przebiegu ja na 1000 z przebiegiem 80tys. Było wszystko od ciezkiego terenu, szuty, asfalty serpentyny autostrady. Wiec z obserwacji wynika to tak:
Turystyczna jazda miedzy drogami krajowymy 80-120 maly 5 duzy 6
droga szybkiego ruchu predkość 120-130 mały 5,3 duzy 6
autostrada 140-150 mały 6,5 duzy 6,4
autostrada 170 mały 7 duży 7
na koniec jazda ekonomy mały 4,4 duzy 5,6
Motocykle oczywiście z jedną osobą i dużym bagażem
Mały DL przy wyższych prędkościach pił dużo oliwy. U duzego nie odnotowano
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez magrafb dnia Czw 16:06, 19 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
renzooku
Motocyklista
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Czw 16:52, 19 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
magrafb napisał: | Woytec napisał: | Uwielbiam takie odpowiedzi... a może trzeba się chwilę zastanowić czy 1000 jest faktycznie lepszy na długie trasy? autostrady? Uważam że zdecydowanie nie ponieważ prędkość przelotowa będzie dla 1000 i 650 identyczna a spalanie mniejsze, ładowność jest identyczna i jedyne co przemawia za 1000 to tzw. bezpieczeństwo bierne czyli większa ilość KM pod nadgarstkiem w przypadku wyprzedzania ale przy lataniu po autostradach nie ma to w mojej opinii znaczenia.
|
Nie to że się czepiam ale za bezpieczeństwo bierne to może odpowiadać kask, zbroja ochraniacze.
Pokonałem z razem z kolegą trasę 13000km. On DL 650 z 20tyś przebiegu ja na 1000 z przebiegiem 80tys. Było wszystko od ciezkiego terenu, szuty, asfalty serpentyny autostrady. Wiec z obserwacji wynika to tak:
Turystyczna jazda miedzy drogami krajowymy 80-120 maly 5 duzy 6
droga szybkiego ruchu predkość 120-130 mały 5,3 duzy 6
autostrada 140-150 mały 6,5 duzy 6,4
autostrada 170 mały 7 duży 7
na koniec jazda ekonomy mały 4,4 duzy 5,6
Motocykle oczywiście z jedną osobą i dużym bagażem
Mały DL przy wyższych prędkościach pił dużo oliwy. U duzego nie odnotowano |
I tu kolege popieram,
ja mam 1000 zaledwie 2 miesiace a zrobiłem 8tys km po wszelakich terenach, drogach i z przeróżnym obciążęniem.
Jazda na drogasz szybkiego ruchu to sielanka. 130km/h to dla litra normalna jazda oscylująca w granicach 4tys obrotów.
A moje spalanie które udało mi sie uzyskać z małym bagazem to 4,5l/100.
Wiec?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Woytec
Motocyklista
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 17:21, 19 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
heh zaraz się okaże że 1000 są bardziej ekonomiczne niż 650
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Shooter
A1
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kłobuck / Kopenhaga
|
Wysłany: Czw 18:54, 19 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Tak przejechałem BMW 1500 km .A do DK jeżdze na około 2 miesiącepotem na 2 -3 tyg PL i z powrotem na 2 miechy do DK . Sprzedaje BMW gdyż motocykl ten średnio nadaje sie do tego typu wypraw, po 2 DL zwsze mi sie strasznie podobał.Będe nim jezdził sam z bagażem bez plecaczka,przeloty dzienne będą około 600 km. Budżet około 18 tyś.
Dzięki panowie za odzew.Mam nadzieję ze w przyszłym sezonie dołącze do waszej Braci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
renzooku
Motocyklista
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Czw 21:20, 19 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Woytec napisał: | heh zaraz się okaże że 1000 są bardziej ekonomiczne niż 650 |
do tego raczej nie dojdzie, ale jak wiadomo technika jazdy ma ogromny wplyw na spalanie..
nowym dlkiem zrobiono test ecodriving gdzie zeszli poniżej 3l/100km
zachowując wszystkie zasady.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matt
Motonita
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Rzeszów/Jędrzejów
|
Wysłany: Czw 21:35, 17 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Siema,
Nie będę zaczynał nowego tematu, bo w zasadzie pytanie jest pokrewne, a odpowiedź na nie będzie raczej krótka
Mianowicie w jakie roczniki DL'a najlepiej celować? Mam na myśli roczniki, po których zostały wprowadzone poprawiające motocykl modyfikacje.
O ile z dużym DLem jest dość prosto, bo po 2004r produkcji nie było większych zmian i m.in. "Motocykl" poleca szukać roczników po tej dacie to z małym jest trudniej. Znalazłem szereg informacji i praktycznie rokrocznie były jakieś drobne zmiany. Pytanie moje jest następujące czy rozglądać się za DLem po 2007r (kiedy bodajże dostał 2 świece na gar - wg niektórych użytkowników po tym roczniku trochę przymuliło małego DLa...) czy przed 2007r. Teoretycznie mój budżet będzie w stanie zmieścić motocykle zarówno sprzed 2007 jak i po, oraz dużego DLa - kwestia do roztrzygnięcia wiosną. Pytam ponieważ chciałbym wiedzieć za jakim modelem rocznikowym się rozglądać - poza odpowiednim stanem technicznym rzecz jasna
A czy duży czy mały okaże się po pierwszej jeździe Choć bliżej mi do małego, bo nie czuję się odpowiednio dojrzały na dużego
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Matt dnia Czw 21:38, 17 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|