|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
igi-41
A1
Dołączył: 18 Cze 2019
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Żnin
|
Wysłany: Śro 10:05, 07 Sie 2019 Temat postu: Koszyk Dl 1000 po regeneracji |
|
|
Witam wszystkich.
Z grubsza opiszę mój problem.
Kupilem suzuki z poprawionym koszem u P.Michała
Znanego na forum.
Wjeżdżajac się w motocykl, w pierwszy dzień wysłuchałem, że po nagrzaniu moto zaczyna hałasowac kosz. Po wciśnieciu sprzęgła cichło.
Nagrałem wszystko Panu Michałowi i dzieki swej uprzejmości przyjął go na gwarancje. Naprawdę świetny kontakt.
Kosz został poprawiony w jej ramach.
Po założeniu to samo a nawet ciut głośniej.
Uważam, że kosz jest poprawnie zrobiony. Tyle pochwał, nawet osobiscie usłyszanych, że nie wyobrażam sobie, żeby Pan Michał zrobił coś nie tak.
Kosz był wysyłany.
Z tąd moje pytanie.
Czy mogliśmy przy zakładaniu coś spierniczyć?
Mechanik znajomy i mówił ze skladał z manualem.
I drugie pytanie. Czy jest jakaś część ktora mogłaby odpowiadać za luz kosza czy czegoś i mogła się "wyrobić"?
A może jest ktoś z okolic Żnina i by osłuchał, bo może przesadzam.
Pan Michał był tak uprzejmy, że głupio mj dzwonić i wolalbym najpierw sprawdzić wszystkie opcje.
Pozdrawiam serdecznie wszystkich.
Edit: oczywiście moto to DL 1000 k5
Dodam jeszcze, że stan przekładek i tarczek Pan Michał i mój mechanik określili jako bdb.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez igi-41 dnia Śro 10:23, 07 Sie 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sowator
A
Dołączył: 28 Sie 2016
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 10:28, 07 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
TTTM (ten typ tak ma) hehe, Nie wiem jak głośno jest u Ciebie ale kosz zawsze słychać. W KLV1000 K5 po regeneracji u p. Michała też było go słychać. Teraz mam nowy model, kupiłem go jak miał 18 tys. teraz ma 32 i kosz słychać, ani bardziej ani mniej, ale jednak delikatnie. Nie jest to Honda i z tym się już pogodziłem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
igi-41
A1
Dołączył: 18 Cze 2019
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Żnin
|
Wysłany: Śro 10:55, 07 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
sowator napisał: | TTTM (ten typ tak ma) hehe, Nie wiem jak głośno jest u Ciebie ale kosz zawsze słychać. W KLV1000 K5 po regeneracji u p. Michała też było go słychać. Teraz mam nowy model, kupiłem go jak miał 18 tys. teraz ma 32 i kosz słychać, ani bardziej ani mniej, ale jednak delikatnie. Nie jest to Honda i z tym się już pogodziłem |
Żeby go było słychać, że tak powiem jednostajnie (szumiące kosze) to super.
Nie przeszkadz mi to , ale klepie, czy tam puka. Jak jadę powoli na 1ce , czy 2ce na skrzyżowaniu to też go słychać.
Fakt, że chyba nie ma tych wibracji opisywanych przez ludzi z koszem przed regenercją.
No i slyszałem suzi po regeneracji kosza jednego z użytkwoników forum to baja w porównaniu do mojego.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez igi-41 dnia Śro 10:58, 07 Sie 2019, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sowator
A
Dołączył: 28 Sie 2016
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 13:21, 09 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
A jaki olej masz zalany?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zimny
A2
Dołączył: 19 Kwi 2016
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: Pią 13:26, 09 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
Igi - czy to z Tobą koresponduję na whatsapp odnośnie tego kosza?
Tak jak Ci pisałem, po regeneracji kosz nadal sobie postukuje bo tam musi być luz w pewnym zakresie. Kolosalna różnica polega na tym że nie ma wibracji w zakresie 3-4 tys. Najlepiej jak przejedziesz się DLem z koszem bez modyfikacji - zobaczysz o co chodzi.
Ogólnie stukać może, byle nie tłukło niemiłosiernie.
Bez osłuchania na żywo ciężko doradzić. Ale na pewno przy tej konstrukcji kosza jaka jest w tym silniku nie ma opcji żeby kosza nie było słychać absolutnie w ogóle.
W Afryce Twin klepiący kosz to standard, także Honda święta nie jest Wiem, bo miałem dwie.
Pozdrawiam
zimny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 23:49, 10 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
kosz zawsze hałasuje.
Po wciśnięciu sprzęgła robi się cisza.
A z regeneracją chodzi o to, że poniżej 3000 obr/min
są duże wibracje bo kosz bije.
Po regeneracji robi się spokojniej i nie ma wibracji.
Robiłem go u Michała i jestem zadowolony z jego pracy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zimny
A2
Dołączył: 19 Kwi 2016
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: Nie 21:50, 11 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
W 100% mogę zgodzić się z tym co napisał Kolega geniusz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kitza
A
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Pon 22:43, 12 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
Panowie, czy możliwe, że nowy kosz kwalifikuje się do regeneracji po 30 kkm?
W moim DLu kosz był wymieniany przez poprzedniego właściciela 30 kkm temu.
Czy te wibracje, o których piszecie występują podczas jazdy poniżej 3 krpm i objawiają się szarpaniem po mocniejszym odkręceniu manetki czy może są to wibracje o dużej częstotliwości pojawiające się przy mocnym odkręceniu manetki i wolnym puszczaniu sprzęgła?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 22:19, 13 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
Jak kosz ma tyle nakulane to pewnie wymaga powtórnej wizyty w klinie.
A z innej beczki czy nowe DL 1000 z roku 2018 są pozbawione wady związanej z koszem czy też dostaną luzy?
Bo kumpel kupił nowego i zastanawia się czy będzie musiał dać go do regeneracji po jakimś przebiegu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarioSWD
Motocyklista
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: SWD
|
Wysłany: Śro 1:35, 14 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
Kosze sprzęgłowe zużywają się i to jest normalny objaw. Dochodzi do tego materiał z jakiego są zrobione. Dobrze zregenerowany kosz nie tłucze i nie chrobocze. (nie chodzi mi o kasację luzu jak to robią handlarze tylko o porządną i rzetelną regenerację) Regeneracja nie może polegać tylko na wymianie sprężyn ale również na dobrym dynamicznym wyważeniu kosza a przed całym procesem na jego weryfikacji pod kątem zużycia materiału (czyli czy ma to sens po prostu). Niektóre modele motocykli mają "normalne" przypadłości związane z wibracjami itd... często błędnie odczytywane. Korzystałem z usług Pana Michała SZ. Nie byłem zadowolony. W końcu kupiłem kosz z rozbitego silnika z b.małym przebiegiem. Różnica była kolosalna. Osobiście uważam że trzeba takie kosze porównywać z fabrycznie nowymi silnikami z b. małym przebiegiem a nie ze sprzętami z niewiadomą historią.
(Mój zaczął hałasować jak nalot był powyżej 85 000 km, ciekawe jak to możliwe że w komisach hałasują z przebiegiem 50 000? i walą jak sieczkarnia?)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
odyniec
Motonita
Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: Śro 9:05, 14 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
MarioSWD napisał: | (Mój zaczął hałasować jak nalot był powyżej 85 000 km, ciekawe jak to możliwe że w komisach hałasują z przebiegiem 50 000? i walą jak sieczkarnia?) |
Już pośpieszam z wyjaśnieniem.
Do Polski trafiają sprzęty z Niemiec.
Tam jadąc na przegląd techniczny (który jest co 2 lata) musisz przywieźć ze sobą wydruk z poprzedniego przeglądu.
Czyli co przegląd dostajesz kartkę, którą za dwa lata znowu będziesz musiał pokazać.
Ponadto robisz serwisy za które masz rachunki zazwyczaj.
Masz do tego książkę serwisową do motocykla.
Jeżeli choćby 2 z 3 wymienionych wyżej dokumentów nie ma, to znaczy że przebieg jest kręcony.
W ostatnim czasie przywiozłem 3 motocykle z Niemiec, wszystkie 3 motocykle miały 3 komplety dokumentów potwierdzających przebieg motocykla, tzn. wydruki z badań technicznych, rachunki z serwisu, pieczątki w książce serwisowej motocykla.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarioSWD
Motocyklista
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: SWD
|
Wysłany: Czw 1:45, 15 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
Chwała Ci za to:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 22:58, 15 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
A wracając do mojego pytania.
Czy nowy DL ma poprawiony kosz i wytrzyma dłużej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
artsys
A
Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 9:50, 16 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
geniusz napisał: | A wracając do mojego pytania.
Czy nowy DL ma poprawiony kosz i wytrzyma dłużej? |
Czytałem gdzieś, że to całkiem inny kosz pozbawiony wad z poprzedniego modelu.
Niestety - mój przypadek (DL1000 z 2017) temu przeczy. Po ok. 6500 hałasował tak, że w ASO zmienili mi zarówno kosz jak i całe sprzęgło. Teraz - po kolejnych 10 tys. nadal hałasuje. Zaczekam na jesień i znów będę ASO w tej sprawie odwiedzał. Zobaczymy, co powiedzą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wavi
A2
Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 90
Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 16:04, 16 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
Witam.
Jak regenerowałem swój kosz u M. Szramy , to w czasie rozmowy tel. powiedział MI , że nowe kosze mają poprawione blachy i sprężyny , ale dalej nie są porządnie "po-osiowe" i należy je też robić .
Mój po regeneracji , przez pierwsze 2 tys km , był cichutki jak myszka , teraz po 25 tyś , już go słychać , ale nie ma wibracji i dobrze się z nim jedzie przy 3 tys. obr.
Pozdrawiam
wavi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scyzor_2007
Motonita
Dołączył: 31 Gru 2016
Posty: 762
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 15:19, 17 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
W DL 1000 z roku 2002 robiłem kosz po przebiegu 35 tyś u Michała , po jego naprawie zrobiłem 10 tyś kosz był jak nowy .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
igi-41
A1
Dołączył: 18 Cze 2019
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Żnin
|
Wysłany: Sob 8:51, 24 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
sowator napisał: | A jaki olej masz zalany? |
Hej. 10w40 valvoline full syntetyk
Przepraszam, za brak odpowiedzi od dłuższego czasu.
Muszę się z kimś umówić, żeby osłuchać organoleptycznie.
Poznań-Bydgoszcz?
Ktoś z litrem do porównania?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez igi-41 dnia Sob 8:53, 24 Sie 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Remigiusz
Motocyklista
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 461
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chester
|
Wysłany: Czw 20:02, 11 Sie 2022 Temat postu: |
|
|
Czytam czytam i się starsze bo nigdy czegoś takiego nie widziałem ani nie słyszałem - wibracje przeniesione przez kosz sprzeglowy - masakra jakaś ….ja i tak nadal cxuje wibracje czy tego chce czy to jest bo kosz nawalił ..w moim przypadku V jest V i nadal i zawsze u mnie będzie się dziwnie jeździło.
Pytanie - jaki jest efekt końcowy wyeksploatowania kosza sprzeglowego ?Motocykl wybuchnie ?stanie ? Nic się nie stanie ? Co się stanie gdy się coś stanie ? Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|