|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szuwarek
Motonita
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 649
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: Sob 10:30, 31 Mar 2018 Temat postu: Koła szprychowe w DL 1000 XT |
|
|
Drodzy użytkownicy dużego Xt-ka, - czy w instrukcji obsługi wskazano na konieczność dokonywania czynności serwisowych kół szprychowych? Jeżeli tak, co jaki przebieg i jeżeli ktoś już ma to za sobą, ile bierze ASO za tę czynność?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nie_ma_wała
A
Dołączył: 18 Sie 2014
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 17:12, 31 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
No właśnie te czynności serwisowe i dodatkowe regulacje związane z kołami szprychowanymi wstrzymują mnie w zakupie dużego Sztormiaka. Zakładam jazdę po czarnym w 90 % więc posiadanie szprych nie ma większego sensu a generuje tylko dodatkowe czynności obsługowe. Z kolei ogólny wygląd XT z przewagą nad zwykłym z uwagi na inne zestawienie kolorystyczne.w przypadku koloru białego(YWW). I bądź tu mądry...
Na Twoje pytanie wprost nie odpowiem ale wiem jedno że szprychy to +dla lansu ale - dla portfela i więcej czasu trzeba poświęcić na mycie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Sob 19:18, 31 Mar 2018 Temat postu: Re: Koła szprychowe w DL 1000 XT |
|
|
szuwarek napisał: | Drodzy użytkownicy dużego Xt-ka, - czy w instrukcji obsługi wskazano na konieczność dokonywania czynności serwisowych kół szprychowych? Jeżeli tak, co jaki przebieg i jeżeli ktoś już ma to za sobą, ile bierze ASO za tę czynność? |
Nie mam V-Stroma, ale w Tigerze jest taki wymóg i to co przegląd (tylko te robi się co 16 kkm). Natomiast ja bym nie chciał, żeby w ASO dotykali się do szprych, bo do tego potrzebne jest spore doświadczenie... Jak kupiłem swojego TEX-a, to on właśnie miał bardzo rozregulowane koła - skrzywione i z ponaklejanymi wieloma ciężarkami. Za radą Huberta z motogumy.pl koła poszły do centrowania do Pawła Króla do BB i dopiero po powrocie zostały złożone i prawidłowo wyważone.
Teraz co jakiś czas sam sprawdzam szprychy - czy nie są połamane lub poluzowane. No i przy każdej zmianie gum sprawdzane jest, czy kolo jest prawidłowo nacentrowane.
Swoją drogą, to w V-Stromie też jest ten idiotyczny sposób mocowania szprych - kołnierz na środku felgi, przez co jest to trudniejsze do centrowania i tak naprawdę mniej pewne od systemu w GS-ie i Multistradzie ze szprychami mocowanymi na samej krawędzi felgi, tuż poza oponą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pawełpk
A1
Dołączył: 09 Lis 2017
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: siedlce
|
Wysłany: Pon 17:52, 02 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
W instrukcji obsługi jest interwał -przegląd regulacja co 12 tyś kilometrów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szuwarek
Motonita
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 649
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: Pon 19:04, 02 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Dziękuję za pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
shadowrider
A2
Dołączył: 05 Cze 2014
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 14:53, 24 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
Czy na ucho można ocenić czy szprychy wymagają już regulacji? U mnie co któraś gra inaczej - można fajną melodię na nich zagrać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Pią 13:50, 25 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
shadowrider napisał: | Czy na ucho można ocenić czy szprychy wymagają już regulacji? U mnie co któraś gra inaczej - można fajną melodię na nich zagrać. |
Jak najbardziej można i wbrew pozorom jest to całkiem skuteczny sposób. Komplikacja niestety jest taka, że w każdym modelu motocykla powinien być inny dźwięk. O ile szprychy są zazwyczaj tak samo naciągnięte, to jednak w różnych modelach mają różne długości, stąd inaczej będą "grać".
Ważne, żeby szprychy wydawały względnie czysty dźwięk, a nie imitowały tłuczenie w gary. Jak u Ciebie szprychy wydają różny dźwięk, to nie musi to oznaczać niczego złego. Szprychy nie muszą być tak samo naciągniete, one mają trzymać koło, żeby było proste.
PS: tu moje koło zaraz po zapleceniu
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mariusz KRK
A2
Dołączył: 18 Maj 2017
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 10:01, 29 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
shadowrider napisał: | Czy na ucho można ocenić czy szprychy wymagają już regulacji? U mnie co któraś gra inaczej - można fajną melodię na nich zagrać. |
Podpowiem z innego podwórka - temat jest do zaadoptowania
Otóż motoparalotniarze używają aplikacji analizy dźwięku (z podłączonym do smartfona mikrofonem) do sprawdzenia naciągu paska napędowego pomiędzy wałem a stojanem śmigła; np. szarpiesz pasek napędowy, wiedząc, że np. 320Hz to dobry naciąg, aplikacja mierzy częstotliwość i szukasz takiego ustawienia.
Pozdrawiam, M.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prostyelektryk
Motonita
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 15:16, 20 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
odświeżając temat - pomiar częstotliwości drgań to standardowa metoda oceny naciągu pasków, są dostępne niedrogie przyrządu to tego.
Spotkałem się z opinią, że w szprychach ten sposób nie jest zbyt pewny ze względu na wiele innych czynników wpływających na częstotliwość. Fachowcy zalecają tensometr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|