Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Koła szprychowe w DL 1000 XT

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szuwarek
Motonita



Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 649
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Podbeskidzie

PostWysłany: Sob 10:30, 31 Mar 2018    Temat postu: Koła szprychowe w DL 1000 XT

Drodzy użytkownicy dużego Xt-ka, - czy w instrukcji obsługi wskazano na konieczność dokonywania czynności serwisowych kół szprychowych? Jeżeli tak, co jaki przebieg i jeżeli ktoś już ma to za sobą, ile bierze ASO za tę czynność?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nie_ma_wała
A



Dołączył: 18 Sie 2014
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 17:12, 31 Mar 2018    Temat postu:

No właśnie te czynności serwisowe i dodatkowe regulacje związane z kołami szprychowanymi wstrzymują mnie w zakupie dużego Sztormiaka. Zakładam jazdę po czarnym w 90 % więc posiadanie szprych nie ma większego sensu a generuje tylko dodatkowe czynności obsługowe. Z kolei ogólny wygląd XT z przewagą nad zwykłym z uwagi na inne zestawienie kolorystyczne.w przypadku koloru białego(YWW). I bądź tu mądry...
Na Twoje pytanie wprost nie odpowiem ale wiem jedno że szprychy to +dla lansu ale - dla portfela i więcej czasu trzeba poświęcić na mycie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Sob 19:18, 31 Mar 2018    Temat postu: Re: Koła szprychowe w DL 1000 XT

szuwarek napisał:
Drodzy użytkownicy dużego Xt-ka, - czy w instrukcji obsługi wskazano na konieczność dokonywania czynności serwisowych kół szprychowych? Jeżeli tak, co jaki przebieg i jeżeli ktoś już ma to za sobą, ile bierze ASO za tę czynność?


Nie mam V-Stroma, ale w Tigerze jest taki wymóg i to co przegląd (tylko te robi się co 16 kkm). Natomiast ja bym nie chciał, żeby w ASO dotykali się do szprych, bo do tego potrzebne jest spore doświadczenie... Jak kupiłem swojego TEX-a, to on właśnie miał bardzo rozregulowane koła - skrzywione i z ponaklejanymi wieloma ciężarkami. Za radą Huberta z motogumy.pl koła poszły do centrowania do Pawła Króla do BB i dopiero po powrocie zostały złożone i prawidłowo wyważone.

Teraz co jakiś czas sam sprawdzam szprychy - czy nie są połamane lub poluzowane. No i przy każdej zmianie gum sprawdzane jest, czy kolo jest prawidłowo nacentrowane.

Swoją drogą, to w V-Stromie też jest ten idiotyczny sposób mocowania szprych - kołnierz na środku felgi, przez co jest to trudniejsze do centrowania i tak naprawdę mniej pewne od systemu w GS-ie i Multistradzie ze szprychami mocowanymi na samej krawędzi felgi, tuż poza oponą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawełpk
A1



Dołączył: 09 Lis 2017
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: siedlce

PostWysłany: Pon 17:52, 02 Kwi 2018    Temat postu:

W instrukcji obsługi jest interwał -przegląd regulacja co 12 tyś kilometrów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szuwarek
Motonita



Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 649
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Podbeskidzie

PostWysłany: Pon 19:04, 02 Kwi 2018    Temat postu:

Dziękuję za pomoc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
shadowrider
A2



Dołączył: 05 Cze 2014
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 14:53, 24 Maj 2018    Temat postu:

Czy na ucho można ocenić czy szprychy wymagają już regulacji? U mnie co któraś gra inaczej - można fajną melodię na nich zagrać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Pią 13:50, 25 Maj 2018    Temat postu:

shadowrider napisał:
Czy na ucho można ocenić czy szprychy wymagają już regulacji? U mnie co któraś gra inaczej - można fajną melodię na nich zagrać.

Jak najbardziej można i wbrew pozorom jest to całkiem skuteczny sposób. Komplikacja niestety jest taka, że w każdym modelu motocykla powinien być inny dźwięk. O ile szprychy są zazwyczaj tak samo naciągnięte, to jednak w różnych modelach mają różne długości, stąd inaczej będą "grać".
Ważne, żeby szprychy wydawały względnie czysty dźwięk, a nie imitowały tłuczenie w gary. Jak u Ciebie szprychy wydają różny dźwięk, to nie musi to oznaczać niczego złego. Szprychy nie muszą być tak samo naciągniete, one mają trzymać koło, żeby było proste.
PS: tu moje koło zaraz po zapleceniu Wink
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mariusz KRK
A2



Dołączył: 18 Maj 2017
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 10:01, 29 Maj 2018    Temat postu:

shadowrider napisał:
Czy na ucho można ocenić czy szprychy wymagają już regulacji? U mnie co któraś gra inaczej - można fajną melodię na nich zagrać.


Podpowiem z innego podwórka - temat jest do zaadoptowania
Otóż motoparalotniarze używają aplikacji analizy dźwięku (z podłączonym do smartfona mikrofonem) do sprawdzenia naciągu paska napędowego pomiędzy wałem a stojanem śmigła; np. szarpiesz pasek napędowy, wiedząc, że np. 320Hz to dobry naciąg, aplikacja mierzy częstotliwość i szukasz takiego ustawienia.
Pozdrawiam, M.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prostyelektryk
Motonita



Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 741
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pią 15:16, 20 Lip 2018    Temat postu:

odświeżając temat - pomiar częstotliwości drgań to standardowa metoda oceny naciągu pasków, są dostępne niedrogie przyrządu to tego.
Spotkałem się z opinią, że w szprychach ten sposób nie jest zbyt pewny ze względu na wiele innych czynników wpływających na częstotliwość. Fachowcy zalecają tensometr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin