 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mimo28
A1
Dołączył: 14 Cze 2015
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: Sob 13:11, 20 Cze 2015 Temat postu: klej do gwintów |
|
|
Witam
Zamontowałem w moto gmole Heed. Użyłem śrub dołączonych do gmoli. Czy powinienem użyć kleju do gwintów, a jeżeli tak to jaki polecacie? (chodzi o wytrzymałość i firmę)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k0nrad
A
Dołączył: 29 Gru 2014
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Chełm
|
Wysłany: Sob 13:19, 20 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
A co mówiła instrukcja? Jeżeli byłaby taka potrzeba to chyba firma Heed dołączyłaby taki klej do gmoli
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Sob 14:03, 20 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Ja użyłem do montażu gmoli Givi kleju Loctite (niebieskiego).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fatboy
Motonita
Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 19:29, 20 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
biblo napisał: | Ja użyłem do montażu gmoli Givi kleju Loctite (niebieskiego). |
Ja też
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mimo28
A1
Dołączył: 14 Cze 2015
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: Sob 20:27, 20 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedzi.
Do k0nrad: no niestety to nie jest tak oczywiste (oszczędności)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Raptor
Motonita
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: śląskie
|
Wysłany: Sob 20:57, 20 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Kto użył to użył , ja też ...tylko powiedzcie , jak to się potem odkręca? , bo i do śrub stopki centralnej kapnąłem./oczywiście niebieski L/
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Raptor dnia Sob 20:58, 20 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Sob 21:23, 20 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Z tego co pamiętam, to Loctite ma kleje o trzech stopniach "trzymania": słaby, średni (własnie niebieski) i mocny. Śruby posmarowane słabym i średnim daje się odkręcić normalnymi narzędziami (być może potrzeba tylko trochę więcej siły), natomiast ten najmocniejszy ma większe wymagania - wymaga podgrzania do 300 stopni.
Więcej tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Sob 21:29, 20 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k0nrad
A
Dołączył: 29 Gru 2014
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Chełm
|
Wysłany: Sob 22:38, 20 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
mimo28 napisał: | Dzięki za odpowiedzi.
Do k0nrad: no niestety to nie jest tak oczywiste (oszczędności) |
Może i nie oczywiste, ale oczekiwałbym chociaż krótkiej informacji, że zaleca się użycie kleju do gwintów, jeżeli faktycznie jest taka potrzeba.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skalar
Motocyklista
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 2:19, 21 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Raptor napisał: | Kto użył to użył , ja też ...tylko powiedzcie , jak to się potem odkręca? , bo i do śrub stopki centralnej kapnąłem./oczywiście niebieski L/ |
Odkręca się bez problemu ale po odkręceniu warto oczyścić gwint - zdarzyło mi się zniszczyć gwint śruby przy próbie ponownego skręcania na nowy klej bez oczyszczenia z pozostałości starego kleju.
k0nrad napisał: |
Może i nie oczywiste, ale oczekiwałbym chociaż krótkiej informacji, że zaleca się użycie kleju do gwintów, jeżeli faktycznie jest taka potrzeba. |
Zamiast oczekiwać na wskazówki producenta gmoli warto przy montażu czegokolwiek zajrzeć do serwisówki - Service Manual na stronie 3-12 jasno definiuje, że te śruby powinny zostać wkręcone na klej do gwintów (THREAD LOCK 1342 czyli średnim np Loctite 243,290)
Czy śruby dokręciłeś "na czuja" czy z określonym momentem?
Te śruby akurat wbrew pozorom niezbyt mocno należy dokręcić bo aluminium tego nie lubi.
Aby był komplet to dopiszę że możesz jeszcze spotkać się z następującymi klejami do gwintów:
THREAD LOCK 1303 - łatwodemontowalny (np. Loctite 222 )
THREAD LOCK 1360 - trudnodemontowalny (Loctite 270, 271 etc.) - do demontażu należy podgrzać jak wcześniej napisano.
P.S. Z premedytacją nie podałem momentu dokręcenia - zajrzyj do serwisówki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez skalar dnia Nie 2:34, 21 Cze 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mimo28
A1
Dołączył: 14 Cze 2015
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: Nie 9:29, 21 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
skalar napisał: | Raptor napisał: | Kto użył to użył , ja też ...tylko powiedzcie , jak to się potem odkręca? , bo i do śrub stopki centralnej kapnąłem./oczywiście niebieski L/ |
Odkręca się bez problemu ale po odkręceniu warto oczyścić gwint - zdarzyło mi się zniszczyć gwint śruby przy próbie ponownego skręcania na nowy klej bez oczyszczenia z pozostałości starego kleju.
k0nrad napisał: |
Może i nie oczywiste, ale oczekiwałbym chociaż krótkiej informacji, że zaleca się użycie kleju do gwintów, jeżeli faktycznie jest taka potrzeba. |
Zamiast oczekiwać na wskazówki producenta gmoli warto przy montażu czegokolwiek zajrzeć do serwisówki - Service Manual na stronie 3-12 jasno definiuje, że te śruby powinny zostać wkręcone na klej do gwintów (THREAD LOCK 1342 czyli średnim np Loctite 243,290)
Czy śruby dokręciłeś "na czuja" czy z określonym momentem?
Te śruby akurat wbrew pozorom niezbyt mocno należy dokręcić bo aluminium tego nie lubi.
Aby był komplet to dopiszę że możesz jeszcze spotkać się z następującymi klejami do gwintów:
THREAD LOCK 1303 - łatwodemontowalny (np. Loctite 222 )
THREAD LOCK 1360 - trudnodemontowalny (Loctite 270, 271 etc.) - do demontażu należy podgrzać jak wcześniej napisano.
P.S. Z premedytacją nie podałem momentu dokręcenia - zajrzyj do serwisówki.  |
35 N-m (3.5 kgf-m, 25.5 Ib-ft) - dobrze się spisałem?
Dziękuję za odpowiedź. Oczywiście następnym razem najpierw sięgnę do serwisówki. A tak jak pisałem wcześniej, po producencie nie spodziewałem aż tak szczegółowych wskazówek i dlatego zapytałem na forum.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antyks
Maniak motocyklowy
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 2/2 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Nie 11:32, 21 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Czy jest potrzebny klej czy nie powinno być napisane w instrukcji. Przede wszystkim poza warunkami pracy duże znaczenie ma materiał śrub i gwintów oraz kształt główki śrub.
Do montażu moich gmoli nie był użyty klej i trzyma , nie odkręca się itd. Nie mam też kłopotu z demontażem by np. odkręcić boczki....
Ale niedokręcona śruba oczywiście się może odkręcić.
A jak ktoś zastosuje np. Śruby ze stali nierdzewnej np. A2 to obowiązkowo klej bo je pogubi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chmarnik
Maniak motocyklowy
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Nie 13:03, 21 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Ja swoje gmole ( Heed ) przykręciłem bez kleju. Gmole trzymają, śruby nie luzują się.
Natomiast podczas montażu spotkała mnie nieprzyjemna niespodzianka. Śruby dociągałem z zalecanym momentem i niestety jedna nie wytrzymała.
Urwała się bardzo brzydko w głębi ramy, z nierówną powierzchnią pęknięcia.
Było bardzo mozolne wiercenie lewym wiertłem na pochyłej płaszczyźnie bez możliwości zapunktowania, a potem wykrętak, Udało się bez ślusarza. Dobrze, że mój syn na lepsze oczy i cierpliwą rękę.
W sumie polecam ostrożność przy dokręcaniu lub może przyjrzenie się twardości dostarczonych śrub ( przyznaję, nie wpadłem na to by sprawdzić przed montażem ).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez chmarnik dnia Nie 13:06, 21 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skalar
Motocyklista
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 20:43, 21 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Też zerwałem śrubę GIVI podczas montażu gmoli próbując dokręcić momentem nominalnym, po tym doświadczeniu wymieniłem śruby na 10.9. U mnie urwała się przy samym łbie więc wykręciłem bez problemu kombinerkami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|