|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
staszek_s
Motonita
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radlin, Śląsk
|
Wysłany: Nie 21:54, 07 Lut 2016 Temat postu: Kilka pytań nowicjusza |
|
|
Cześć,
jako świeżak w motocyklach w ogóle a na DL'u w szczególności, mam parę wątpliwości, którymi się tu podzielę. Z góry przepraszam jeśli pytania są głupie (podobno nie ma takich), ew już było wałkowane to nakierujcie mnie na odpowiednie wątki..
1. Ochrona baku przed zarysowaniem
mam lakier matowy, dlatego myślę o naklejeniu czegoś pod kolana na bak, na przykład coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
tyle, że to dziadostwo drogie. Wiem, że polecacie folię ale pytanie jaką, mam obawy co do późniejszego odklejania, czy nie zejdzie razem z lakierem. Raczej myślałem o czymś grubszym, silikonowym, a mniejszym powierzchniowo. Możecie podrzucić jakiś pomysł?
2. Przegazówki - wiem, że są zalecane przy redukcji biegów. Uczę się tego, raz wyjdzie lepiej raz gorzej, ale są sytuacje, że trzeba szybko zredukować kilka biegów (po ostrzejszym hamowaniu np, czy dojeżdżając do skrzyżowania). Jak do tego podchodzicie, cykacie czasem biegi przy wciśniętym sprzęgle czy to duży grzech?
3. opony - oryginalne, jak już wiem, nie bardzo się nadają na zimne i mokre asfalty. Jak bardzo mam się bać? Po dotarciu opony da się w miarę spokojnie jeździć również na mokrych nawierzchniach? Zakładam, że nie jest tak źle, że koniecznie trzeba je wymieniać...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Creed
Motonita
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: Nie 22:26, 07 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
1. mam naklejony tank pad jak gdzieś jadę dalej to tymczasowo naklejam folię przezroczysta kupiona w sklepie papierniczym sprzedawany jest na arkusze jest to tanie dobrze się trzyma i przy odklejaniu nie ściąga lakieru
2. Nie stosuje przgazówek
3. osobiście przejechałem na oryginalnych oponach 15 tysięcy w każdych warunkach przy chłodnych i mokrych dniach niestety trzeba uważać porównując do obecnych michelin anakee 2 wypadają słabo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antyks
Maniak motocyklowy
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 2/2 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pon 0:04, 08 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
1) Nie używam dodatkowych folii. To motocykl do jazdy a nie egzeplarz wystawowy czy muzealny.
2) Możesz zrzucić o kilka biegów bez puszczania sprzęgła. Przygazówka jest potrzebna jak prędkość obrotowa kół jest mniejsza niż prędkość silnika. Wtedy robisz przygazówkę by po puszczeniu sprzęgła motor nie szarpnął. Silnik typu V jest bardzo samohamowny i na złej nawierzchni można na chwilę stracić przyczepność. Dlatego dobrze nabrać przyzwyczajenia z lekką przygazówką pomiędzy redukcją a puszczeniem sprzęgła. Jak tak się nauczysz to potem wsiadając na moto z dużym silnikiem nie będzie problemów. A utrata przyczepności tylnego koła nie zawsze jest zabawna. Staram się używać lekką przygazówkę zawsze przy redukcji. Przynajmniej od czasu gdy raz musiałem zredukować bieg w lekkim zakręcie i przygazówki nie zrobiłem... .
3) Opony oryginalne nie są rewelacyjne ale da się na nich normalnie jeździć. Po prostu trzeba mieć świadomość że średnio się kleją i z tą świadomością brać winkle. I zgadzam się z Creed -anake 2 są duuużo lepsze. Ale też nawinąłem na nich kilka tyś. km. I dało się.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Pon 0:14, 08 Lut 2016 Temat postu: Re: Kilka pytań nowicjusza |
|
|
co do zbiornika paliwa sie nie wypowiem, bo jezdze, cisne nogami i ma w 4literach patrzenie czy lakier w moto nadal jest taki jaki wyjechal z fabryki
przegazowki? najczesciej przy redukcjach biegow bez uzycia sprzegla. Ze sprzeglem to tylko czasami sie zdarzy przy wachlowaniu nizszymi biegami. Ale dopiero, gdy wyczuje opor przy zmianie biegow (alternatywa dla przegazowki to odrobine dluzsze przytrzymanie sprzegla, badz tez puszczenie klamki ponowne wcisniecie - ale na to nie zawsze mam czas, ochote)
Fabryczne opony ssa. Napisze to tak - na poczatek przygody z moto to sa ch*jowe, a jak ma sie doswiadczenie i uslizgi tylnego kola na szybkich winklach juz nie przeszkadzaja - to sa ok, oczywiscie napisalem tu o podrozowaniu po suchym asfalcie. No ale pojezdzisz troche na bridgestone'ach a potem np na jakiegos michalka sie przesiadziesz to poczujesz skok technologiczny. Wtedy pomyslisz - po ch*j ja sie meczylem na tych azbestowych skoro moglem miec takie klejace sie do drogi i na suchym i na mokrym. No ale, wiadomo - kasa, kasa i jeszcze raz kasa.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szuja dnia Pon 0:15, 08 Lut 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
staszek_s
Motonita
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radlin, Śląsk
|
Wysłany: Pon 9:49, 08 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Dzięki za wypowiedzi. Co do przegazówek to oczywiście wyrównuję obroty przed puszczeniem sprzęgła, to dla mnie (wieloletniego kierowcy dwuśladowego) oczywiste, żeby nie szarpać silnikiem. Chodziło mi bardziej o wyrównanie obrotów pomiędzy wciśnięciem sprzęgła a redukcją biegu, o ile dobrze to rozumiem. Ale nic na siłę, jak piszecie.
Z oponami na razie się postaram zaprzyjaźnić, najwyżej pomyślę przed następnym sezonem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tipor
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: Pon 11:25, 08 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
co do pkt. 1 to mogę polecić takie cudo [link widoczny dla zalogowanych] jeśli oczywiście będzie pasowało do DL'ka jest grube także sporo odstaje od samej blachy chroni skutecznie i nie nie zgadzam się, moto czy nowe czy stare nie powinno być nadmiernie porysowane jeśli można tego uniknąć
pkt. 2 i 3 zgadzam się z przedmówcami a dorzucę jeszcze że nad Anakee III także można się zastanowić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lucek79
Motocyklista
Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 11:40, 08 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Tak czytam o przegazówce i sam się zastanawiam czy używam. Ale jak ścisnę lewą rękę i tupię lewą nogą to prawa ręka sama wykonuje obroty więc chyba używam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bobiusz
Motonita
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 13:36, 08 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
@staszek_s, możesz rozważyć na zbiornik coś takiego jeśli Cię bardzo martwi stan lakieru:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
staszek_s
Motonita
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radlin, Śląsk
|
Wysłany: Pon 14:36, 08 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Raczej nie, to po pierwsze do starego DL'a a po drugie aż tak bym go nie chciał owijać. Raczej coś dyskretnego, może matowa folia będzie ok, pomyślę.
@Tipor - to już bardziej ale kształt wydaje się bardzo dopasowany do danego modelu, pewno nie podejdzie, trzeba by przypasować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
griba
A
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 0:14, 09 Lut 2016 Temat postu: Trzy grosze... |
|
|
- Też o tym myślałem. Moje spodnie z protektorami wycierają plastikowe boczki, a nie lakier na baku, więc aż tak się tym nie przejmuje. Niemniej testowałem taśmę naprawczą (mało estetycznie, rozwiązanie doraźne), rozważałem też zastosowanie folii ochronnej, w końcu dałem spokój.
- Skrzynia w DL'u chodzi według mnie zazwyczaj gładko i pozwala na w miarę płynną zmianę biegów bez szczególnej techniki. Niemniej odpowiednie wykorzystanie gazu zazwyczaj pozwala na to, żeby zmiana biegów (zarówno w górę jak i dół) była jeszcze sprawniejsza, płynniejsza i szybsza. Polecam lekturę - [link widoczny dla zalogowanych].
- Opony "jakie fabryka dała" nie są może szałowe, ale wystarczą do sprawnego przemieszczania się nawet podczas niekorzystnych warunków atmosferycznych. Na mokrym (śliskim) na dwóch kołach trzeba po prostu ostrożniej (wolniej, spokojniej itd.) jechać, czyli odpowiednio dostosować prędkość do warunków i tyle.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Wto 0:16, 09 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
staszek_s
Motonita
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radlin, Śląsk
|
Wysłany: Wto 9:50, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Ta, czytałem na ścigaczu.pl, widziałem parę filmów na YT, teoria jest mniej więcej jasna. Zrobi się ciepło to i praktyka podgoni W każdym razie wnioskuję, ze nie trzeba się zbytnio przejmować, więc się nie przejmuję
Co do opon to takiej właśnie odpowiedzi oczekiwałem. Wiem, że szału nie ma ale da się w miarę bezpiecznie jeździć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Wto 10:10, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Myślę, że warto abyś się zapisał na szkolenie, np. Suzuki Moto Szkoła. Tam będziesz miał okazję pogadać na te tematy, sprawdzić siebie i swoje moto na torze, no i przede wszystkim czegoś się nauczyć. Naprawdę polecam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
staszek_s
Motonita
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radlin, Śląsk
|
Wysłany: Wto 10:33, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Może i dobry pomysł, zapytam jak planują na 2016 rok przy okazji pierwszego przeglądu. Brałem już udział w czymś podobnym u siebie ale to zawsze może się przydać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Wto 10:43, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Pilnuj tej strony, bo jak ogłoszą kalendarz, to miejsca znikają dość szybko
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lompi
Motonita
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Wto 11:39, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Ja bym proponował pilnować kiedy pojawi się link [link widoczny dla zalogowanych] - jeżeli będą się trzymać dotychczasowej konwencji, to właśnie tak będzie on wyglądał w tym roku. Sam poluje na moto szkołę i mam nadzieje, że jak ktoś będzie miał info o akcji to da znać na forum.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kizashi
Motocyklista
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 306
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Mazury
|
Wysłany: Wto 12:20, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Jak to wygląda cenowo ta szkoła?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Wto 12:24, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Z tego co pamiętam, to było 150 zł. W cenie była też pizza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bobiusz
Motonita
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 12:26, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Po tym szkoleniu, to pewnie mogliście ją jeść podczas jazdy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Wto 12:46, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
@biblo, pizza bym tak sie nie zachwycal - smakowala tylko tym, ktorym smakuje wszystko co dostaja 'za darmo' (a nie sadze, zeby taka ogromna kosztowala 1/3 ceny szkolenia).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Wto 13:25, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Tej z pierwszego etapu już nie pamiętam - może z przejęcia? Ale na drugim etapie nie była taka zła... były też do niej jakieś sałatki, napoje, itd.
Tak czy inaczej, nawet niezbyt wyszukany posiłek w połowie szkolenia był przydatny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bobiusz
Motonita
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 13:27, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
@Szuja jak zwykle malkontent
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Wto 13:31, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Tiaaa... pizza go w zęby kuje... Pewnie przyzwyczajony jest do ośmiorniczek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bobiusz
Motonita
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 13:32, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
...podawanych przez nagiego ministranta
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Wto 13:40, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
tja, a teraz podsmiechujki ze mnie Szkolenie polecam, posilki w ramach - nawet podawane przez nagie ministrantki (nie robcie ze mnie pedala) - nie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Wto 14:22, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Czy wy troche nie przesadzacie z tymi przegazowkami ?
Wystarczy dopasowac bieg do predkosci i ewentulanie odpowiednio sprzeglic.
Mysle ze troche km juz w zyciu zrobilem, czasami jak lewa reka cos robie to zmiene bez sprzegla ale jakies krecenie gazem przy redukcjach znam tylko od szpanujacych tlumikami scigaczy.
W samochodach tez robicie przegazowki ?
Zreszta w dobie nowoczesnych sprzegiel anty-hoppingowych jest to calkowicie zbedne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietryna
A
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 15:30, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
jotes napisał: |
W samochodach tez robicie przegazowki ? |
Ja robię Dużo lepiej się redukuje.
Przegazówki przy zmianie w górę z kolei to dla mnie jakaś smutna pomyłka. Bieg powinno się zmienić na tyle szybko, że pedał/klamkę puszczamy w momencie jak obroty już są wyrównane.
A w sekwencyjnej, niezsynchronizowanej(?) skrzyni motocykla nie wiem jak zmienić bieg czysto bez użycia sprzęgła...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czekol
A
Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: Wto 15:34, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
W góre bez problemu zmienisz czysto bez sprzęgła, ujmując delikatnie gazu w momencie zmiany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Wto 15:40, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
W samochodach skrzynie biegów są synchronizowane... w motocyklu żeby wyrównać prędkości obrotowe kół zębatych (w skrzyni biegów) trzeba wykonać przy redukcji "przegazówkę".
Stosuję tę technikę już automatycznie, nie myślę o tym weszło mi to w nawyk.
Zmieniając biegi w górę czasami również wrzucam bez sprzegła i biegi wchodzą bardzo płynnie. Trzeba wyczuć jak to robić i przy jakich obrotach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Wto 15:57, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Ja robię przegazówkę tylko przy szybkiej redukcji, jak chcę dać kopa podczas "agresywnej" jazdy (np. przed wejściem w zakręt). Dzięki temu nie ma ryzyka, że tylne koło straci przyczepność. Ewentualnie podczas wytracania prędkości zwalniając przed światłami, itp., o ile oczywiście silnik pracuje na wysokich obrotach. Natomiast przy spokojnej jeździe nie jest to w ogóle potrzebne...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Wto 15:58, 09 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Wto 16:00, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
przy redukcji biegu przy odpowiedniej do danego biegu predkosci "wejda" bez przegazowki obojetnie czy synchronizowane czy nie.
Ale jak ktos przy 90 km wrzuca 2 albo czeka z redukcja jakl juz lancuch wali po wahaczu to moze i potrzeba.
( suszny to tylko przykladowo i personalnie nikogo nie mam na mysli )
przy zmianie bez sprzegla wystarczy wywrzec lekki nacisk na dzwignie zmiany biegow i delikatnie odjac gazu, bieg sam wskoczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietryna
A
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 16:10, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
jotes napisał: | przy redukcji biegu przy odpowiedniej do danego biegu predkosci "wejda" bez przegazowki obojetnie czy synchronizowane czy nie. |
Nie wyobrażam sobie tego. Poza tym co to jest odpowiednia dla danego biegu prędkość? Bo moim zdaniem na jedynce można pociągnąć prawie 80km/h więc jadąc pod czerwone pole redukujesz do jedynki mając ile? Ze 60km/h pewnie.
A przy spokojnej jeździe jak wiem, że będę miał jak dalej przyspieszać to zmieniam na dwójkę przy 30km/h. Jak nie mam jak przyspieszać i nie będę dalej obciążał silnika to trochę wcześniej.
Która prędkość jest bardziej odpowiednia?
Przy niższej po prostu masz mniejsze różnice w prędkości obrotowej wału korbowego więc może wydaje się że lepiej wchodzi, albo może wskoczyć bez zgrzytu.
Z resztą przegazówka bez użycia sprzęgła sensu nie ma jeśli nie posiadamy czegoś takiego jak położenie neutralne między każdą zmianą biegów.
W sekwencyjnej skrzyni motocykla przegazowujemy tylko po to, żeby nie szarpnęło przy redukcji jak puszczamy klamkę sprzęgła (i wydłuża żywotność tarcz bo nie muszą się ścierać tylko się załapują).
Tyle teorii... bo jak mamy sprzęgło które się poślizgnie jak go nie rozsprzęglimy a zredukujemy to pewnie w ogóle jego używanie w inny przypadku jak postój nie ma sensu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pietryna dnia Wto 16:14, 09 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Wto 16:17, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
pietryna napisał: | jotes napisał: | przy redukcji biegu przy odpowiedniej do danego biegu predkosci "wejda" bez przegazowki obojetnie czy synchronizowane czy nie. |
Nie wyobrażam sobie tego. Poza tym co to jest odpowiednia dla danego biegu prędkość? Bo moim zdaniem na jedynce można pociągnąć prawie 80km/h więc jadąc pod czerwone pole redukujesz do jedynki mając ile? Ze 60km/h pewnie. |
i wlasnie dlatego ze sobie nie wyobrazasz nie wytlumacze Ci tego.
30 lat temu , jak uczylem jezdzic kolege to sie ciagle pytal..ale jak ty puszczasz to sprzeglo ze nie szarpie albo nie gasnie ?
On tez sobie nie wyobrazal ze sie po prostu czuje kiedy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietryna
A
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 16:27, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Przy wrzucaniu w górę to ja wiem. Nie tyle czujesz co doświadczenie ci podpowiada i puszczasz klamkę w momencie gdy silnik ma obroty takie jak powinien, ale przy redukcji?!
Wciskając sprzęgło rozłączasz układ. Skrzynia jest napędzana z koła i ma stałe obroty (+ obniżka wynikająca ze stopniowego zwalniania), a silnik dość szybko zwalnia do jałowych. Różnica jest "potworna".
Przykład. Jedziemy na 3, mamy 3000 obrotów. Redukcja do 2 przy tej prędkości powoduje ze silnik powinien mieć 4000. Wciskasz sprzęgło, puszczasz gaz. Silnik szybko spada i ma 1500 jak już zmieniłeś bieg, skrzyni jest 3500 obrotów bo trochę zwolniłeś. Te brakujące 2000 wyrównujesz przegazówką.
No chyba, że robisz ją nieświadomie i nie zamykasz gazu maksymalnie tylko podświadomie utrzymujesz obroty to wtedy poczekanie z wciśniętą klamką sprzęgła aż motocykl zwolni powoduje że też nie będzie szarpnięcia. Ale to nadal będzie forma przegazówki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
starcraft
Motocyklista
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ropczyce
|
Wysłany: Wto 19:36, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Koledzy tak sie zastanawiam czy jako forum posiadaczy głównie suzuki, nie można byłoby zwrócic sie do suzuki polska aby dla forumowiczów zrobili szkolenie ?
Uważam ze są dobre argumenty które można przedstawic aby ich przekonać. Oczywiscie odpłatnie.
Jest ktoś na forum znający kogoś w centrali suzuki polska ?
No ciekawe jakie macie zdanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Remol71
Motocyklista
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wwa
|
Wysłany: Wto 19:43, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Hmmmm. Przepraszam, ale o co chodzi z tą "przegazówką" przy skrzyni sekwencyjnej ? Takie cuda to w skrzyni bez synchronizacji z międzygazem na luzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Wto 19:43, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
starcraft napisał: | Koledzy tak sie zastanawiam czy jako forum posiadaczy głównie suzuki, nie można byłoby zwrócic sie do suzuki polska aby dla forumowiczów zrobili szkolenie ?
Uważam ze są dobre argumenty które można przedstawic aby ich przekonać. Oczywiscie odpłatnie.
Jest ktoś na forum znający kogoś w centrali suzuki polska ?
No ciekawe jakie macie zdanie |
Hmm... a jakie są te "dobre argumenty"??
Przecież Suzuki Motor Poland organizuje szkolenia dla posiadaczy motocykli Suzuki... i to kilka po kilka razy w sezonie w różnych regionach Polski. Właśnie te różne miejsca są chyba ważniejsze od "jednolitości" na szkoleniu, bo dzięki temu nie trzeba jechać 500, czy 700 kilometrów...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Wto 19:44, 09 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
starcraft
Motocyklista
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ropczyce
|
Wysłany: Wto 19:52, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Biblo zerknąłem na tą rozpiske i faktycznie jest wiele miejsc w polsce w których to organizują.
Tylko jest pytanie jak szybko wyczerpuja się wolne miejsca ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Wto 20:26, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Remol71 napisał: | Hmmmm. Przepraszam, ale o co chodzi z tą "przegazówką" przy skrzyni sekwencyjnej ? Takie cuda to w skrzyni bez synchronizacji z międzygazem na luzie. |
dokladnie. w skrzyni sekwencyjnej wybieranie poszczegolnych biegow odbywa sie bez "luzu" o jakims miedzygazie nie moze byc mowy.
ktos twierdzi ze chodzi o wejscie biegu inny o blokowanie kola a w sumie mozna si ei bez tego obyc.
przy redukcji, poniewaz mokre sprzeglo calkowicie nigdy nie rozlacza, ewentualnie przy naprawde duzych roznicach obrotowych moga zwiekszone obroty silnika troche pomoc, to juz przy suchym sprzegle nie ma to zadnego znaczenia. Bo sprzeglo albo calkowicie odlacza albo jest na wykonczeniu.
Jezeli chodzi o blokowanie to gdy nie przekroczymy na nizszym biegi obrotow maksymalnego momentu to kolo nie powinno blokowac.
Sam proces przegazowki wymaga dluzszego czasu na klamce sprzegla a i wtedy nie mamy pewnosci w jakim momencie obrotowym spotka sie walek napedowy i zdawczy.
wiec te 2000 tys obrotow (zakladajac ze jestesmy blisko srodka przedzialu obrotow dla danego biegu ) nie maja tu znaczenia
Zauwazylem ze nawet profesjonalisci na torze zrzucaja biegi po kolei, idohamowujac silnikiem.
Skrzynia w Dlu jest tak fajna ze naprawde nie trzeba sie bawic w jakies przegazowki.
Jezeli juz ktos chce to proponuje to niedomykanie gazu opisane przez pietryne niz zaprzatanie sobie glowy jakims przgazowywaniem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Wto 20:29, 09 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Wto 20:39, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
starcraft napisał: | Tylko jest pytanie jak szybko wyczerpuja się wolne miejsca ? |
Różnie to bywa, ale lepiej trzymać rękę na pulsie
A taka różnorodność motocykli na szkoleniu bywa też "twórcza" szczególnie, jak próbuje się na torze dogonić DL-em jakąś Hayabusę
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Wto 20:39, 09 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietryna
A
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 9:33, 10 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Ja tak realnie z przegazówki korzystać musiałem raz jak mi pompa sprzęgła w samochodzie padła.
Ze skrzyżowania ruszałem na rozruszniku, a potem zmiana biegów bez użycia sprzęgła. Ale tu bardzo synchronizatory pomagają bo wyraźnie czuć (mam skrzynię centralnie a lewarek na prętach nie cięgnach) moment w którym prędkości obrotowe się wyrównują i bieg sam wchodzi. Wystarczy niewielką siłę przykładać do lewarka.
W górę bez problemu, byle szybko, żeby zdążyć zanim obroty spadną za bardzo. Redukcje bez przegazówki na luzie byłby niemożliwe bez zgrzytów.
W motocyklu przegazówka może mieć znaczenie tylko jak redukujemy ze sprzęgłem właśnie żeby nie zablokować koła.
Co do samego blokowania, nie wiem w jakich warunkach jeździsz jotes ale starczy lekka wilgoć na asfalcie jak jest 5-10 stopni a koło się blokuje (na ułamki sekund ale to czuć dość wyraźnie) przy redukcji jak obroty nam z 2000 do 4000 skaczą. Oczywiście to tylko taki przykład, że nawet w zakresie "zabronionym" przy bardzo niskich obrotach trzeba na to uważać, zależnie od warunków.
Na suchym asfalcie w cieple oczywiście, że wygląda to zupełnie inaczej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prostyelektryk
Motonita
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 11:46, 10 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
starcraft napisał: |
Tylko jest pytanie jak szybko wyczerpuja się wolne miejsca ? |
Pilnuj na stronie Suzuki - jak tylko pojawią się terminy trzeba słać mejla.
Najszybciej miejsca znikają na II etap.
Za te pieniądze to dobre szkolenie.
Były już watki o szkoleniach i oferta w PL jest całkiem szeroka. Na pewno warto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
m.adam
Motonita
Dołączył: 10 Wrz 2015
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 9:02, 15 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Lompi napisał: | Ja bym proponował pilnować kiedy pojawi się link [link widoczny dla zalogowanych] - jeżeli będą się trzymać dotychczasowej konwencji, to właśnie tak będzie on wyglądał w tym roku. Sam poluje na moto szkołę i mam nadzieje, że jak ktoś będzie miał info o akcji to da znać na forum. |
Ja też szykuję się na te doszkalanie. Mam nadzieję, że wkrótce będą tam jakieś wieści dotyczące 2016.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KAMAN
A2
Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Wyszków
|
Wysłany: Pon 13:13, 15 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Jakie przegazowki??? A nie wystarczy dobrac predkosc do zmiany biegu? Zapisz sie na szkolenie lub przynajmniej przeczytaj zarabista ksiazke "Motocyklista doskonaly". Ja mam na zbiornik nalepione tankpady boczne bo podczas jazdy na stojaco poza asfaltem dostaje sie tam piach i pyl z drogi miedzy kolana a zbiornik. Kupilem w Larssonie przy Prymasa Tysiaclecia w Warszawie. Mozesz tez kupic takie okragle przezroczyste kola/tankpady z Moto - akcesoria za grosze, tez super sie sprawdza. Na motocyklicznie.pl chyba to widac na fotkach na moim Vstromie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KAMAN dnia Pon 13:14, 15 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
staszek_s
Motonita
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radlin, Śląsk
|
Wysłany: Pon 14:22, 15 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
KAMAN napisał: | Jakie przegazowki??? A nie wystarczy dobrac predkosc do zmiany biegu? |
są tacy, co uważają, że nie wystarcza
Cytat: | Zapisz sie na szkolenie lub przynajmniej przeczytaj zarabista ksiazke "Motocyklista doskonaly". |
a skąd sugestia, że nie przeczytałem i nie byłem na szkoleniu? Pytam tutaj o wasze zdanie oparte na praktyce i dobrych zwyczajach, jak widać wyżej zdania są z leksza podzielone.
Cytat: | Ja mam na zbiornik nalepione tankpady boczne bo podczas jazdy na stojaco poza asfaltem dostaje sie tam piach i pyl z drogi miedzy kolana a zbiornik. Kupilem w Larssonie przy Prymasa Tysiaclecia w Warszawie. Mozesz tez kupic takie okragle przezroczyste kola/tankpady z Moto - akcesoria za grosze, tez super sie sprawdza. Na motocyklicznie.pl chyba to widac na fotkach na moim Vstromie. |
i o takie info mi chodziło, sprawdzę - dzięki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pon 18:55, 15 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
KAMAN napisał: | Jakie przegazowki??? A nie wystarczy dobrac predkosc do zmiany biegu? |
Zmieniając bieg w góre nie ma problemu, dobierając odpowiednią prędkość biegi wchodzą płynnie nawet bez sprzęgła.
Przy redukcji mając np. na 5biegu 4tyś obr i chcesz zredukować do 4biegu. Przy zredukowaniu biegu obroty od razu skoczą do około 6tyś i nastepuje szarpnięcie. Żeby nie szarpnęło trzeba zrobic przegazówkę, czyli podbić obroty do takich jakie motocykl będzie miał przy redukcji - jak na przykładzie wyżej. Wtedy zmiana biegu jest płynna, nie ma szarpnięcia.
O ile na wysokich biegach szarpnięcie jest niewielkie to redukując na niskich biegach nasila się. Jeśli jeszcze do tego jedziemy w niskiej temperaturze na mokrym asfalcie, koło może się uśliznąć.
Polecam.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mast
Motonita
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 766
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: WIELKA POLSKA :-) - Wolsztyn
|
Wysłany: Pon 19:14, 15 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Suszny napisał: | KAMAN napisał: | Jakie przegazowki??? A nie wystarczy dobrac predkosc do zmiany biegu? |
Zmieniając bieg w góre nie ma problemu, dobierając odpowiednią prędkość biegi wchodzą płynnie nawet bez sprzęgła.
Przy redukcji mając np. na 5biegu 4tyś obr i chcesz zredukować do 4biegu. Przy zredukowaniu biegu obroty od razu skoczą do około 6tyś i nastepuje szarpnięcie. Żeby nie szarpnęło trzeba zrobic przegazówkę, czyli podbić obroty do takich jakie motocykl będzie miał przy redukcji - jak na przykładzie wyżej. Wtedy zmiana biegu jest płynna, nie ma szarpnięcia.
O ile na wysokich biegach szarpnięcie jest niewielkie to redukując na niskich biegach nasila się. Jeśli jeszcze do tego jedziemy w niskiej temperaturze na mokrym asfalcie, koło może się uśliznąć.
Polecam.
[link widoczny dla zalogowanych] |
Ja od 3 biegu w górę bez przegazówek i bez sprzęgła. Naciskam dźwignię biegu delikatnie w górę i podczas zmniejszania rolgazu bieg wskakuje płynnie i dodaję gaz. Trwa to mniej niż pół sekundy.
W dół z przegazówką i sprzęgłem między każdym biegiem. Z 6 na 1 bieg z hamulcem przednim i trochę tylnym to najszybsze hamowanie (DL 1000 -bez ABS). Tak się przyzwyczaiłem i tak robię. Biegi w dół bez sprzęgła też się da ale wg mnie to trochę katowanie - umiem ale nie stosuję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pon 19:18, 15 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
mast napisał: | Ja od 3 biegu w górę bez przegazówek i bez sprzęgła. |
Dla jasności, przegazówki przy zmianie biegu w góre się nie stosuje, nie miało by to sensu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
staszek_s
Motonita
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radlin, Śląsk
|
Wysłany: Pon 23:27, 15 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Dzięki wszystkim za wypowiedzi. Dla jasności, nie chodzi mi o wyrównanie obrotów przy puszczaniu sprzęgła (żeby nie szarpało, zrywało koła itp), to elementarz i nie ma dyskusji. Chodzi mi tylko o ochronę skrzyni biegów, czyli uniknięcie stukania przy redukcji (głównie w tę stronę problem występuje). Fachowo i szybko przeprowadzona przegazówka załatwia obydwa problemy ale ja nie zamierzam się z nikim ścigać, robiąc całość w pół sekundy, nie zależy mi na tym.
Coś takiego, o czym pisze mast, czyli zejście z 6 na 1 z pięcioma przegazówkami, i hamowanie silnikiem równolegle z hamulcami, to dla mnie na razie wyższa szkoła jazdy, być może do tego dojdę, kto wie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jarbar
A2
Dołączył: 19 Lip 2016
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Pon 10:38, 25 Lip 2016 Temat postu: Podepnę się pod temat |
|
|
Witajcie. Nie znalazłem nic na temat wagi więc jako świeżak podepnę się pod ten temat.
zrobiłem 11kkm na skuterze 125 - mocnym jak na 125tkę bo 15KM i szczerze pisząc dużo to dało odnośnie "nauki" jazdy. Teraz przesiadłem się na DL650 i wiadomo, żę dopiero teraz jest nauka ale pewne rzeczy już mnie nie zaskakują - np. opony
Doładowałem go kufrem centralnym Maxia III i chcę dokupić jeszcze boczne. Do tego trochę dodatków, z ciężkich to gmole, stopka centralna, i trochę lekkich jak handbary czy grzane manetki etc.
Ale trochę teraz zaczynam się martwić wagą wszystkiego. Nie mam za bardzo jak go w całości zważyć. Ale zakładając, że ja i plecaczek to 175kg, więc na resztę zostaje 35kg. Ile wg Was waży to całe ustrojstwo ? 15kg razem z pustymi kuframi ? więcej ? Bo wychodzi na to, że za wiele do tych kufrów jednak nie spakuję ? I nie winię tutaj motocykla ani mojego wyboru - raczej trzeba będzie wprowadzić silne diety
I tu też najważniejsze pytanie - czy przy jakiejś normalne drogowej wyprawie - i pełnym obciążeniu - 2 osoby + trochę bagażu - muszę podkręcać zawieszenie ? Czy tylko tył czy przód też ? Ile ewentualnie z tyłu ?
Co w przypadku przeważenia zestawu o jakieś 5 - 10kg ???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Pon 11:52, 25 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
a tak sobie pogrzebalem:
[link widoczny dla zalogowanych]
Bierzesz na siebie wszystkie konsekwencje zdarzen, bo producent moto odpowiada wylacznie w zakresie ujetym w homologacji.
Kufry tez maja swoja dopuszczalna ladownosc a stelaze wytrzymalosc (czasami wystarczy dobry podskok motka po przejechaniu dolka w asfalcie), urwie sie, zrobi to to jadacemu za Wami powazne kuku i zegna sie cala rodzina z dotychczasowym wygodnym zyciem... i to wszystko dla np +10 kg wiecej zlomu nabranego na motku. (podobnie jak z kuframi made in: samorobka).
Nie polecam przeciazac sprzetow, ament ]:--)>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|