![Forum VStromClub Strona Główna](http://vstrom.com.pl/cms/images/forum_banner.jpg) |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 13:23, 13 Lut 2017 Temat postu: Jeździł ktos może na benzynie 91? |
|
|
Instrukcja mówi, iz można a jak to wygląda w praktyce? Jak wplywa na pracę i charakterystykę silnika?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mRadek
A
Dołączył: 07 Lis 2014
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszalin/Stavanger
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Pon 13:48, 13 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
U nas jest niedostępna teoretycznie, ale imho wszyscy jeżdżący na 95
, tak na prawdę jeżdżą na 91
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pon 13:52, 13 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Mnie się zdarzyło tankować benzynę 91 lub 92-oktanową gdzieś w Rosji lub Mongolii. Nie przypominam sobie jakichkolwiek problemów (czy to w V-Stromie, czy w Tigerze). Ale to były jakieś pojedyncze tankowania, a nie długa jazda typu 1000 km non stop...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chrzanek
Motonita
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 720
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 14:10, 13 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
No właśnie w EU to już chyba nie do dostania...
Za to w USA nadal bardzo popularna (95 oktan to u nich "Premium"), a tam V-stromy są popularne i robią ogromne przebiegi więc chyba sa przygotowane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 22:41, 13 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
biblo napisał: | Mnie się zdarzyło tankować benzynę 91 lub 92-oktanową gdzieś w Rosji lub Mongolii. Nie przypominam sobie jakichkolwiek problemów (czy to w V-Stromie, czy w Tigerze). Ale to były jakieś pojedyncze tankowania, a nie długa jazda typu 1000 km non stop... |
ja też czasami brałem taką do transalpa, problemów nie było ale sprzęt był w bdb stanie.
Ale gość z Rosji z którym jakić czas jechałem, w Afryce miał problemy z odpaleniem po takiej benzynie. W sumie to może nie chodziło o same oktany, kto wie co oni tam dolewali na tych ukraińsko-mołdawskich stacjach...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Pon 22:42, 13 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 22:47, 13 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
To jest ciekawa sprawa bo np. Niemczech można kupić 91 w innych krajach tez, wiec zastanawiam sie czemu nie ma jej w PL? Wbrew pozorom sporo silników moze na niej jeździć i jest tansza. Swego czasu pamiętam E 86 i na niej motory lepiej jeździły niż na E94 czy później pb 95
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar
Motonita
Dołączył: 14 Wrz 2015
Posty: 551
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 23:11, 13 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Ja myślę, że tak naprawdę to w Polsce dobrze by było gdybyśmy tankowali 91. Ja dużo jeżdziłem w Kanadzie i zawsze na 91 (regular) bez różnicy w osiągach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motokras
Motocyklista
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Wto 12:12, 14 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Bosman78 napisał: | wiec zastanawiam sie czemu nie ma jej w PL? |
bo Polacy to bogaty naród i na byle czym jeździć nie będzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Wto 12:37, 14 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
do roznych liczb oktanow ustawia sie odpowiedni kat wyprzedzenia zaplonu. To, ze na jakims paliwie 'da sie jezdzic' nie oznacza, ze jest optymalne dla danego silnika i biezacych ustawien.
Sama liczba oktanow oznacza odpornosc danego paliwa na spalanie stukowe i jesli producen podaje, ze mozna latac na 91 oktanach i wiecej to znaczy, ze motocykl zasadniczo powinien trzymac parametry podane w specyfikacji
w samej instrukcji jest info, ze jesli nie jestes usatysfakcjonowany osiagami motocykla lub pojawilo sie spalanie stukowe to masz zmienic marke paliwe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar
Motonita
Dołączył: 14 Wrz 2015
Posty: 551
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 19:23, 14 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Dokładnie tak jak powyżej w moim Dl-u zapłon reguluje się sam AL2.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Wto 21:46, 14 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Panowie, proszę Was...
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MShow
A1
Dołączył: 11 Paź 2016
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 21:49, 14 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Kawałek z manuala od DL 650 AK8
Paliwo
Należy używać benzyny bezołowiowej o liczbie oktanowej 91 lub więcej (metoda doświadczalna). Benzyna bezołowiowa może przedłużyć żywotność świec zapłonowych i części układu wydechowego. Jeżeli silnik nie pracuje w sposób charakterystyczny dla niego, to należy przestawić się na benzynę z wyższą ilością oktan; różnice w ilości oktan występują także w ramach benzyny super, w zależności od dostawcy.
Mieszanka benzyny i etanolu
Mieszanka taka zwana niekiedy GASOHOLEM może zostać zastosowana w tym motocyklu, o ile zawartość etanolu jest nie większa niż 10%.
Mieszanka benzyny i metanolu
W w/w motocyklu możliwe jest zastosowanie mieszanki benzyny z metanolem, o zawartości metanolu nie większej niż 5% pod warunkiem, że paliwo takie zawiera współrozpuszczalniki oraz inhibitory korozji. NIE UŻYWAJ pod żadnym pozorem paliwa zawierającego więcej niż 5% metanolu. Rezultatem użycia takiego paliwa może być zniszczenie układu paliwowego bądź pogorszenie osiągów motocykla. Suzuki nie ponosi odpowiedzialności za takie uszkodzenia i zastrzega sobie, iż mogą one nie zostać objęte gwarancją
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MShow dnia Wto 21:51, 14 Lut 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Qrac
Motocyklista
Dołączył: 16 Gru 2015
Posty: 450
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 10:41, 15 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Nowy model na 2017 według [link widoczny dla zalogowanych] też minimum 91 oktanów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magrafb
Motocyklista
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Śro 20:33, 15 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Ja zrobiłem całkiem sporo (pewnie z 20 tys km) na 92 oktanowym paliwie w Rosji, Gruzji, AZ.
Już nie wspomnę co za syf lało się w Afryce. Uważam że dl dobrze znosi paliwo " nieznanej jakosci".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Śro 21:07, 15 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Generalnie im mniejszy stopien sprezania tym lepiej znosi nizsze oktanowo paliwo.
Nowa Afryka ma 10:1 , powinna palic wszystko, DL 650 11:1 nie jest zle, motocykle powyzej 13:1 juz sa bardziej wybredene ( chyba ze nowoczesna elektronika pozwala na dodatkowa mape na ekstremalnie niskia liczbe oktanowa - przejete z pojazdow militarnych )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pepo
Motonita
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Nie 20:30, 07 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
To zależy od charakterystyki silnika. Mitshubishi Lancer Evo 9 nie pojedzie na 95. Będzie parskał, prychał a potem CheckEngine się oświeci. Raz musiałem takiego odstawić (zbiornik malutki) i po trasie nie miałem wyjścia i zalałem 95Pb. Com się naklął Do naszych "motórów" i 86 zalejesz i pójdzie ..... tak zgrane są. Komp wyprzedzi odpowiednio zapłon. W amerykańcach i rosyjskich konstrukcjach starszej daty był na kopułce taki wihajster od zmiany liczby oktanowej +/-. Jeżdżąc UAZ'em nie zauważyłem różnicy co lałem, poza kasą. Spalanie nie było dużo większe na małej liczbie oktanowej. Ale trzeba było aparat zapłonowy przestawić bo kaszlał. Fizyka. Tego nie oszukasz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prebenny
A2
Dołączył: 28 Sty 2017
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 22:03, 07 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Liczba oktanowa mówi głównie o odporności na 'niekontrolowany zapłon paliwa' (c) wikipedia czyli spalanie stukowe. W sportowych samochodach jest wymagana wyższa liczba oktanowa, bo jest odpowiednio bodajże przyspieszony zapłon.
W instrukcji obsługi pisze minimum PB91 więc taką można zalać i paradoksalnie lanie wyższej liczby oktanowej nie ma sensu. Ani nie poprawi osiągów ani mniej nie spali.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez prebenny dnia Nie 22:04, 07 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 8:57, 08 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Potwierzam powyższe, zalalem ostatni na Lotosie 98 dynamic i żadnych pozytywnych zmian nie zauważyłem wrecz przeciwnie miałem odczucie spadku dynamiki, ale to moze zludzenie lub paliwo bylo " zwietrzale"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prebenny
A2
Dołączył: 28 Sty 2017
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 9:35, 08 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Może złudzenie a może Lotos ma kiepskie paliwo Ja kiedyś LPG na Lotosie zatankowałem to w samochodzie mi zaczęło śmierdzieć gazem i spalanie 18 litrów zamiast 12. Po tankowaniu na Orlenie wszystko OK
Jedyna różnica tak na prawdę między 95/98 jest taka, że 98 to są już 'premium' ale nie w sensie ilości oktanów tylko innych dodatków czyszczących, poprawiających spalanie itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chmarnik
Maniak motocyklowy
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Pon 22:13, 08 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Generalnie historycznie wzrastająca LO paliw ma związek ze zwiększaniem stopnia sprężania w silnikach, co ma związek z ich rozwojem technicznym i sprawnością. Głównie chodzi o dążenie do uzyskania jak najefektywniejszego procesu spalania w cylindrze i uzyskania z silnika o tej samej pojemności coraz większej mocy, jak również poprawienia innych parametrów, np. zmniejszenie spalania.
Kto pamięta jeszcze benzynę niebieską ( etylina o LO 78 )? Ale lało się ją do silników o stopniu sprężania 5 czy 6:1 .
Już w latach 20-stych ubiegłego stulecia zwiększano moc silników motocykli przygotowywanych do sportu przez zastosowanie innych tłoków ( zwiększenie stopnia sprężania w komorze spalania ), ale stosowano różne mieszanki benzyny np. z metanolem dla podwyższenia LO paliwa.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez chmarnik dnia Pon 22:14, 08 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|