|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 21:48, 11 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
maciejza napisał: | ... napieram DLem z pasazerką zawalonym po uszy i nic zlego sie ze spinką nie dzieje. |
Do czasu... I nie chodzi akurat o siły boczne tylko o kulturę pracy "szarpiącej" V-ki. Mi w 60konnej afryce rozpiął się łańcuch i pół moto zdemolował, dobrze po kulasach nim nie dostałem bo by dopiero było wesoło...
Zapinany łańcuch to sobie można w MZ-tce założyć...
BTW DL-1000 ma ponad 100koni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychoo
Motocyklista
Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kwidzyn/Rakowiec - pomorskie
|
Wysłany: Wto 22:45, 11 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
taki przykładzik pękniętego łańcucha
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 22:55, 11 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
maciejza napisał: |
e tam .. nie dramatyzuj .. w rowerze z przerzutkami dzialaja sily boczne na lancuch a w motocyklu nie.
Gdyby DL mial ze 100 pare koni to wtedy zakucie byloby wskazane, a przy jego 67?/8? konnym silniku spinka jest wystarczająca.
Inna sprawa ze wole miec dobrze zalozona spinke niz spartaczone zakucie lancucha.
napieram DLem z pasazerką zawalonym po uszy i nic zlego sie ze spinką nie dzieje. |
Argumentacja rodem dziecka z przedszkola.
To, że łańcuch Ci się nie urwał nie znaczy, że należy tak robić.
Z jakiegoś względu producent naszego motocykla nie pozwala na używania zapinki tylko ogniwa zakuwanego.
Ktoś takie rzeczy testuje i określa wytrzymałość.
Łańcuch Ci się nie urwał, fajnie, możliwe że nigdy Ci się nie urwie ale nie jest to podstawą by twierdzić, że nigdy tak się nie stanie.
Ja wolę mieć dobrze zakuty łańcuch niż źle założoną spinkę.
Jeżeli chodzi o te 67 koni to DID chyba powyżej 50 każe używać ogniwa zakuwanego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Wto 22:57, 11 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
maciejza napisał: |
Gdyby DL mial ze 100 pare koni to wtedy zakucie byloby wskazane, a przy jego 67?/8? konnym silniku spinka jest wystarczająca.
|
Przypominam, że część DLi ma 98 i więcej kuców (w tym V-Tolda)
A jest i jeden taki co ma 447 kW
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sorier
A2
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: M-ce 09
|
Wysłany: Śro 11:40, 12 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | ... Takie łańcuchy to się np. do 200konnego GTR-a zakłada a nie do DL. |
Który GTR ma 200KM i łańcuch?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Śro 11:55, 12 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
sorier napisał: | roadrunner napisał: | ... Takie łańcuchy to się np. do 200konnego GTR-a zakłada a nie do DL. |
Który GTR ma 200KM i łańcuch? |
Sorry, ZZR-a. GTR-y mają wały...
Generalnie chodziło mi o motocykle które mają 150koni i więcej.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Śro 11:56, 12 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Śro 15:06, 12 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
nie trzeba szukac u sasiadow, przeciez TL1000 chodzi na grubszym lancuchu niz DL
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciejza
A
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olsztyn, warmińsko-mazurskie
|
Wysłany: Śro 16:51, 12 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
nieprosty napisał: |
Argumentacja rodem dziecka z przedszkola. |
no to sobie pogadalismy ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Śro 21:18, 12 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
V-Told napisał: | Już raz chyba o to pytałem, ale widzę, że Młody to ogarnięty jest w tych sprawach - opłaca się inwestować w zębatki SunStara, czy pozostać przy JT? Biorę najmocniejszy łańcuch, to może nie warto oszczędzać na zębatkach? Gdzieniegdzie piszą, że JT to może garnki robić... |
nie kombinuj, bierz obie Sunstara i najmocniejszego DID ZVMX2 ...chyba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 21:43, 12 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Coliniak napisał: | V-Told napisał: | Już raz chyba o to pytałem, ale widzę, że Młody to ogarnięty jest w tych sprawach - opłaca się inwestować w zębatki SunStara, czy pozostać przy JT? Biorę najmocniejszy łańcuch, to może nie warto oszczędzać na zębatkach? Gdzieniegdzie piszą, że JT to może garnki robić... |
nie kombinuj, bierz obie Sunstara i najmocniejszego DID ZVMX2 ...chyba |
Tak właśnie kombinuję - żeby wziąć ZVMX i Sunstary . Zobaczymy co znajdę, bo odpowiedniego "zestawu" nie znalazłem, a nie chcę kupować każdej rzeczy w innym sklepie, bo mnie skasują na przesyłkach... Żeby choć zębatki były razem, to byłoby świetnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Śro 22:02, 12 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
V-Told, pamiętaj że łańcuch oprócz tego że się rozciąga to przede wszystkim zużywa się mechanicznie. W przypadku zastosowania najmocniejszego łańcucha w naszych moto, to drugie nastąpi pierwsze. Czyli paradoksalnie nie zrobisz dużo większego przebiegu zakładając najmocniejszy łańcuch, niż zrobiłbyś na słabszym.
Moim zdaniem kompletnie mija się z celem zakładanie tak mocnego i drogiego łańcucha. Zapłacisz za sam łańcuch tyle co za cały zestaw trochę słabszy ale w zupełności wystarczający. Ja kupiłem taki zestaw:
[link widoczny dla zalogowanych]
tylko z przednią zębatką Suna. Jak widzisz łańcuch nie należy do grupy super-mocnych a i tak spodziewam się zrobić na takim zestawie 20- 25kkm, a cena to połowa ceny samego tylko łańcucha który chcesz kupić. Zastanów się czy warto... Więcej niż 30-35kkm napewno nie zrobisz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SoA
A1
Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 22:03, 12 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Ja też stanąłem przed faktem wymiany napędu. Ma już ponad 30 000km, a górskie serpentyny Rumuni w tym roku go dobiły. A objawiło się to w głośnym szumem i niepokojącym dźwiękiem oraz szarpaniem podczas zmiany obciążenia. Obawiałem się, że może łożysko się sypie, ale po powrocie i zdemontowaniu osłony zębatki zdawczej ukazały się mym oczom szpony jak u jastrzębia, a szarpanie zawdzięczam nierówno wyciągniętemu łańcuchowi.
Nie ma, co się zastanawiać, czy wymieniać tylko część napędu, bo to jest pytanie w stylu: „Mam jedną bardziej zużytą okładzinę przy klockach hamulcowych, czy mam wymienić jedną, czy komplet ?”
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Czw 0:41, 13 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Roadrunner - a moim zdaniem akurat warto zainwestować w najmocniejszy zestaw. W przypadku silników V2 często dzieje się tak, że po jakimś przebiegu zębatki są jeszcze w super kondycji, regulacji na wahaczu zostało sporo, a napęd i tak trzeba wymienić. Dlaczego? A bo się łańcuch nierówno wyciągnął - w jednym miejscu struna, w drugim miejscu szmata. Taki już urok naszych silników, że trochę bardziej szarpią tym biednym łańcuchem niż rzędówki
Jeżeli więc inwestujemy już kupę kasy w mocne zębatki (sunstar), to wypadałoby też zadbać o to, by łańcuch nie wyciągnął się nierównomiernie, gdy zębatki będą zużyte dopiero w 20% U siebie staram się zazwyczaj zakładać najmocniejsze łańcuchy DID'a i później mam na długo święty spokój.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Czw 2:00, 13 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Osobiście zajeździłem 4 kpl. napędów w sprzętach z silnikami V2 i z moich obserwacji wynika że wcześniej niż się wyciągnie łańcuch zużywa się mechanicznie. Zaczyna "rzęzić i chrzęścić" a rolki robią się luźne -jest zużyty. Zębatka zdawcza robi się piłokształtna - jest zużyta, a tylna na dobrą sprawę "przeleciała" by drugi przebieg. Ale jak się założy na nią nowy łańcuch to okazuje się że "nie pasuje", cze - też jest zużyta, ale w dużo mniejszym stopniu. Łańcuch żeby się rozciągnąć musi być strasznie katowany, no chyba że ktoś nie zwraca uwagi na zużycie mechaniczne i jeździ dopóki się nie rozciągnie. Innymi słowy, owszem, silniki V i single wyciągają łańcych ale zanim zdąży się wyciągnąć, któryś z elementów napędu już kwalifikuje się do wymiany i ja nigdy nie dopuściłem do wyciągnięcia łańcucha bo wcześniej go wymieniłem.
Reasumując, mnie praktyka nauczyła że zębatka zdawcza musi być najmocniejsza jaka może być, łańcuch średni a zebatka tylna...
dowolna. Wtedy cały zestaw zużywa się relatywnie równomiernie i jeden element nie "zarzyna" drugiego.
Nawet ostatnio w Viaderku wymieniłem napend bo zębatka zdawcza była już zniszczona i potwornie hałasowała. Śmiem zaryzykować hipotezę że to zużyta zębatka zdawcza przyśpiesza zużycie (nierównomierne wyciągnięcie) łańcucha.
Oczywiście nie namawiam nikogo żeby kupował tanie gówniane napędy, ale łańcuch który chce kupić V-Told, w przypadku naszych motocykli jest przesadą...
EDIT
Lasooch, ja też jestem zwolennikiem zapłacić raz i mieć spokój na jakiś czas, tylko czy jest sens zapłacić 2x albo nawet 3x więcej żeby przejechać 10kkm więcej? Chyba nie bardzo...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Czw 2:13, 13 Paź 2011, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sorier
A2
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: M-ce 09
|
Wysłany: Czw 10:02, 13 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | ... Śmiem zaryzykować hipotezę że to zużyta zębatka zdawcza przyśpiesza zużycie (nierównomierne wyciągnięcie) łańcucha. ... |
Nic nie ryzykujesz, bo to już zostało prawie naukowo udowodnione, że przednia zębatka niszczy łańcuch. Dotyczy to co prawda cięższych (łańcuchożernych) motocykli, ale jednak jest faktem. Jeżeli tylko przednia zębatka odbiega wyglądem od tylnej to powinno się ja jak najszybciej wymienić. Średnio statystycznie, na jedną wymianę napędu potrzeba 2-3 wymiany przedniej zębatki. To znacząco wydłuża życie napędowi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Czw 10:30, 13 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
sorier napisał: | roadrunner napisał: | ... Śmiem zaryzykować hipotezę że to zużyta zębatka zdawcza przyśpiesza zużycie (nierównomierne wyciągnięcie) łańcucha. ... |
Nic nie ryzykujesz, bo to już zostało prawie naukowo udowodnione, że przednia zębatka niszczy łańcuch. Dotyczy to co prawda cięższych (łańcuchożernych) motocykli, ale jednak jest faktem. Jeżeli tylko przednia zębatka odbiega wyglądem od tylnej to powinno się ja jak najszybciej wymienić. Średnio statystycznie, na jedną wymianę napędu potrzeba 2-3 wymiany przedniej zębatki. To znacząco wydłuża życie napędowi. |
Obawiam się tylko że nowa zębatka może "słabo pasować" do "lekko" używanego już łańcucha, co też spowoduje szybsze zużycie obydwu tych elementów...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Czw 10:34, 13 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 14:04, 13 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | V-Told, pamiętaj że łańcuch oprócz tego że się rozciąga to przede wszystkim zużywa się mechanicznie. W przypadku zastosowania najmocniejszego łańcucha w naszych moto, to drugie nastąpi pierwsze. Czyli paradoksalnie nie zrobisz dużo większego przebiegu zakładając najmocniejszy łańcuch, niż zrobiłbyś na słabszym.
Moim zdaniem kompletnie mija się z celem zakładanie tak mocnego i drogiego łańcucha. Zapłacisz za sam łańcuch tyle co za cały zestaw trochę słabszy ale w zupełności wystarczający. Ja kupiłem taki zestaw:
[link widoczny dla zalogowanych]
tylko z przednią zębatką Suna. Jak widzisz łańcuch nie należy do grupy super-mocnych a i tak spodziewam się zrobić na takim zestawie 20- 25kkm, a cena to połowa ceny samego tylko łańcucha który chcesz kupić. Zastanów się czy warto... Więcej niż 30-35kkm napewno nie zrobisz. |
Zgadzam się całkowicie z tym co napisał roadrunner.
Z tym wyciąganiem łańcucha to też tak nie do końca jak wszyscy myślą Łańcuch się wyciąga bardzo mało wystarczy sprawdzić limit serwisowy, różnica między nowym a do wymiany jest bardzo mała. To co optycznie wygląda na rozciągnięcie łańcucha to tak naprawdę starte rolki i powycierane zęby na zębatce.
Kiedyś znalazłem bardzo fajną stronę jakiegoś dużego sklepu w stanach, który zajmuje się tylko sprzedażą łańcuchów RK i DID. W dziale porad był tam całkiem fajny artykuł czym się różni najmocniejszy łańcuch danej firmy od takiego zwykłego. Wyraźnie było tam napisane, że nie opłaca się kupować super hiper wzmacnianego DID do motocykli typu 100 KM i poniżej.
Napisali tam, że taki wzmacniany łańcuch owszem wytrzyma trochę dłużej ale będzie to około 20% dłużej przy podwójnej cenie.
Musze poszperać może mi się uda znaleźć tę stronkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 20:10, 13 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
No i w sumie zrobiłem jak radził Coliniak
Złoty DID ZVM-X i dwa SunStary już do mnie jadą. Pomyślałem, że nie będę oszczędzał, jak ma mi to wystarczyć na ponad 30.000km.
Mam ciągle oryginalny napęd i dziś stuknęło mu 17.500 mil, czyli 28.163km, co jest moim zdaniem świetnym wynikiem z 3 powodów.
1) 1000 cc i V2
2) jazda w 75% po mieście przez ostatnie 15.000km
3) mój styl jazdy... bywa ostry
Myślę, że normalnie łańcuch by tyle nie wytrzymał, a wyjaśnienie jest skądinąd proste - Motooiler
Co do złotego, to okazuje sie, że to nie tylko taki sobie kolorek, ale też ochrona przed rdzewnieniem (przynajmniej tego, co "złote"). Poza tym złoty pasuje do elementów wydechów, "rur" i kolektora, który długo po polerowaniu nie zostaje srebrny . Planuję jeszcze parę złotych gadżetów, więc może fajnie wyglądać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Czw 20:15, 13 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
V-Told napisał: |
Złoty DID ZVM-X i dwa SunStary już do mnie jadą... |
Zmieściłeś się w 1000zł?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Pią 9:22, 14 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
To ja tak dla porządku tylko wspomnę po raz kolejny, że mój napęd wytrzymał bez problemu 36000 km i poza zębatką zdawczą wytrzymałby kolejne kilka (były jeszcze 3 kreski regulacji luzu łańcucha), a motooilera ani scotoilera ani innej olejarki nie miałem i nie mam. Nowy napęd ma już ponad 20 000 i jeszcze nie musiałem go naciągać. Także być może olejarkę fajnie mieć, ale i bez niej podobne przebiegi się na napędzie robi, jeśli się o niego dba (kontrola optyczna i regularne smarowanie na codzień oraz gruntowne czyszczenie przy okazji przeglądów okresowych).
mam sunstar + DID
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Pią 12:20, 14 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | V-Told napisał: |
Złoty DID ZVM-X i dwa SunStary już do mnie jadą... |
Zmieściłeś się w 1000zł? |
ja w maju za ZVMX czarnego i komplet SUNSTAR'a 17/42 zaplacilem 600 peelenow po rabacie
co ciekawe poprzednio mialem 41 zebow z tylu, nawet o tym nie wiedzac
a zebatka zdawcza byla z dwoch stron pokryta pierscieniem gumowym co wg mnie mialo wplawac na cichosc pracy zestawu, rozwiazanie dobre ale tylko do momentu gdy zebatka jest juz mocno zuzyta
zanim kupilem to tez dosc intensywnie szukalem info co kupic.. jednym z czynnikow ktory ma wplyw na zuzywanie sie zestawu jest charakterystyka pracy V2 z tak duzymi tetnieniami, szczegolnie chodzi tu o duze silniki wiekszej pojemnosci...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pią 12:37, 14 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Ta zębatka z gumami to orginalna, ciężko taką znaleść, chyba że w ASO. Faktycznie ma to wpływać na wyciszenie tego przełożenia, ale ja nie widzę żadnej różnicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 17:57, 14 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Coliniak napisał: | roadrunner napisał: | V-Told napisał: |
Złoty DID ZVM-X i dwa SunStary już do mnie jadą... |
Zmieściłeś się w 1000zł? |
ja w maju za ZVMX czarnego i komplet SUNSTAR'a 17/42 zaplacilem 600 peelenow po rabacie
co ciekawe poprzednio mialem 41 zebow z tylu, nawet o tym nie wiedzac
a zebatka zdawcza byla z dwoch stron pokryta pierscieniem gumowym co wg mnie mialo wplawac na cichosc pracy zestawu, rozwiazanie dobre ale tylko do momentu gdy zebatka jest juz mocno zuzyta
zanim kupilem to tez dosc intensywnie szukalem info co kupic.. jednym z czynnikow ktory ma wplyw na zuzywanie sie zestawu jest charakterystyka pracy V2 z tak duzymi tetnieniami, szczegolnie chodzi tu o duze silniki wiekszej pojemnosci... |
W 1000'cu lekko się wyrabiasz z takim zestawem . Widziałem za poniżej 800, ale jak można kupić w okolicach 600 zł, to czemu nie. Ja już z przesyłką zapłaciłem 570, a łańcuch jest złoty (liczą sobie ok 30-50 zł więcej niż za standardowy).
Za 530 spokojnie mamy zwykłego ZVM-X z zębatkami JT
Co do zębatek, to raczej też mam 41 z tyłu, i też biorę teraz 42 - to standard dla dużych DL'i na Europę. Mój jest ze Stanów, a tam montowali 41 - długie proste i te sprawy . Choć różnica jest pewnie niewielka. Ale jak na tym przełożeniu byłem szybszy niż GS'y 1200, to teraz celuję w Super Tenere, jak będzie PC V, to pościgam się z KTM'ami, bo póki co to one są najszybsze (nie liczę Multistrady, bo to potwór)
PS. Koszty części osobno, w najniższych cenach, w jakich udało mi się znaleźć, to:
DID 525 ZVM-X ZŁOTY - 425
przednia zębatka SunStar (17) - 60
tylna SunStar (42) ~ 100
Tyle że trzeba bulić 3 razy za przesyłkę.
Jeśli chodzi o JT, to przednia zębatka jest tańsza niż SunStar, ale tylna z jakiegoś powodu droższa - chyba ~110.
Zaznaczam, że to zestaw do DL 1000!!!
Zestaw kupiłem tutaj: [link widoczny dla zalogowanych]
A to taki sam zestaw, tylko ze standardowym, srebrnym łańcuchem (~520 zł): [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Pią 18:03, 14 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gregorio
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Wto 15:10, 18 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
może kogoś zainteresuje, w Louisie jest promocja na napędy
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jamiol87
A
Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wysokie mazowieckie
|
Wysłany: Pią 21:01, 20 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Może ktoś ma nakręcony filmik jaki luz powinien mieć dl 650 na łańcuchu.
Z tego co wiem to 20-30mm ale czy trzeba go nacisnąć max do dołu i max do góry, czy tylko do góry ? jak ustawiłem taki luz to przy pchaniu moto łańcuch lekko pyka, a ma przejechane zaledwie 7tys i jest równo wyciągnięty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Pią 21:20, 20 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
bierzesz pod uwage dlugosc odcinka pomiedzy max do dolu i max do gory
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vater
Motocyklista
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: Pią 22:04, 20 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Szuja napisał: | bierzesz pod uwage dlugosc odcinka pomiedzy max do dolu i max do gory |
Dokonując pomiaru w połowie jego długości, pomiędzy zębatką zdawczą a odbiorczą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zorba79
Motocyklista
Dołączył: 20 Paź 2014
Posty: 397
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pią 23:08, 20 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
I chyba moto musi stać na bocznej stopce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Siwy
A1
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: Sob 19:30, 21 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Szuja napisał: | bierzesz pod uwage dlugosc odcinka pomiedzy max do dolu i max do gory |
A tak dokładniej odcinek pomiędzy punktami znajdującymi się w połowie wysokości ogniwa łańcucha . Nie wiem czy jasno się wyraziłem ale chodzi o to aby nie mierzyć od krawędzi. Tak mi przynajmniej wynika z rysunku w instrukcji. Dla mnie to trochę indiańska metoda :-/
Przy okazji dopytam, czy ma znaczenie czy pomiaru dokonujemy na : motocyklu na stopce bocznej, centralnej, motocyklu stojącym lub na podnosniku pod wahaczem ? W instrukcji stoi ,że na bocznej
"...Aby sprawdzić i wyregulować luz łańcucha ,należy:
1.Motocykl ustawić na nóżce bocznej
2.Poluzować nakrętkę osi ..."
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Siwy dnia Nie 8:29, 22 Lut 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Omm80
A
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Nie 11:57, 22 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Siwy napisał: | Przy okazji dopytam, czy ma znaczenie czy pomiaru dokonujemy na : motocyklu na stopce bocznej, centralnej, motocyklu stojącym lub na podnosniku pod wahaczem ? W instrukcji stoi ,że na bocznej |
Jeśli motocykl postawisz na centralce koło uniesie się nad ziemie i nie będzie żadnego nacisku na tylną oś - wahacz opadnie na dół i łańcuch będzie luźny.
Na stopce bocznej koło dotyka ziemi i ciężar motocykla lekko ugnie wahacz do góry - łańcuch nieco się naciągnie.
Jeśli na motocyklu siedzą dwie osoby ciężar sie zwiększy i wahacz ugnie sie jeszcze bardziej - łańcuch będzie bardziej napięty. Dlatego jeśli ktoś ustawi sobie luz łańcucha na 2-3cm na stopce centralnej a później załaduje motocykl i zacznie jeździć po dołach może być problem bo przy dużym ugięciu wahacza łańcuch będzie się bardzo napinał. Zacznie się szybciej zużywać a nawet można uszkodzić łożysko na wałku zdawczym.
Reasumując - luz łańcucha zmniejsza się wraz z ugięciem tylnego wahacza. Po to ustawia się ten luz żeby przy maksymalnym dobiciu nie rozerwać łańcucha, dlatego lepiej żeby był trochę luźniejszy niż zbyt napięty (ale jak za luźny to też nie dobrze )
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Nie 12:00, 22 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Luk
A1
Dołączył: 12 Cze 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Dobrodzień / Opole
|
Wysłany: Wto 14:41, 24 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Tak czytam i czytam i ciągle nurtuje mnie pytanie jaki zestaw łańcuch + zębatki do mojego DL'a K5 kupić. Możecie polecić mi jakiś konkretny łańcuch (najlepiej linkiem do jakiegoś pierwszego lepszego sklepu)? Mój dotychczasowy jest naciągnięty miejscowo i w jednym ułożeniu jest luźny jak diabli, przekręcam koło i nagle jest napięty jak cholera. Czas wymienić... tylko na co
Pomożecie?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Luk dnia Wto 14:42, 24 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kicek2000
A2
Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: Wto 14:47, 24 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Witajcie,
Mnie ogólnie też czeka wymiana napędu. Sprzedawca zaproponował mi DID'a VX525, albo Regina złoty 530. No i właśnie ta szerokość łańcucha mnie ciekawi, czy ona będzie dobra do V-stroma 650?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jamiol87
A
Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wysokie mazowieckie
|
Wysłany: Pon 21:43, 09 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Panowie co to może być łańcuch ma 7 tys przebiegu jak kupiłem motocykl był luźny jak szmata od razu go umyłem nasmarowałem i naciągnąłem na bocznej do wartości 30mm koło ustawione prosto wszystko jak trzeba, i teraz mi wyje jak sieczkarnia zarówno na centralnej jak i w czasie jazdy co to może być ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hmarek
Motonita
Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 735
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Śro 12:14, 17 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
wszyscy, że na bocznej, a ten na centralce...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
othor
A2
Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kołobrzeg/Poznań
|
Wysłany: Śro 20:29, 17 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
hmarek napisał: |
wszyscy, że na bocznej, a ten na centralce... |
Dla mnie to wygląda na strojenie jakiegoś strunowego instrumentu. Tak naciągnął, że aż boli... nie jestem ekspertem, ale to chyba najkrótsza droga do wymiany łożyska wałka zdawczego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
thomas_83
A1
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 11:47, 22 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Czy do sprawdzenia rozciągnięcia łańcucha nie stosujecie metody opisanej w serwisówce czyli maksymalne naciągnięcie łańcucha i pomiar na 21 pinach, jeżeli przekracza długość 319,4 mm to łańcuch do wymiany?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Czw 10:55, 27 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | Ja miałem orginalnie DID-a, więc nie jest tak źle,poległ po 25 tys. |
Moj oryginalny naped zakonczyl zywot w ostatnim tygodniu po 30 tys. zrobilem zdjecia zebatek, jak przyrownalem do nowych to lekko sie przerazilem, ze moze byc az tak zle ,,,
zakupilem najmocniejszego DIDa ZVMX na sunstarach, zakułem i... motocykl odzyl!,,, nie moge wyjsc z podziwu jak delikatnie teraz chodzi, nawet przy niskich obrotach, gdzie wczesniej odczucia/podszarpywania byly fatalne
przy okazji naprawilem scootoilera i przeregulowalem,, w jednym miejscu wezyk sie przetarl i uklad dostawal powietrze co powodowalo problemy z precyzyjna regulacja...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Coliniak dnia Czw 12:20, 27 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Remol71
Motocyklista
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wwa
|
Wysłany: Śro 9:37, 25 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Masakra z tym łańcuchem. Wczoraj naciągałem i chyba za mocno. Za chwilę idę poprawić. Jutro start w trasę max obciążonym sprzętem. Musi wszystko grać. Przyzwyczajony jestem do wału. To jest jednak komfort. Olej raz na 25 k km i święty spokój. Łańcuch smarować, naciągać, pilnować, wymieniać - nie lubię.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Remol71 dnia Śro 9:40, 25 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Śro 11:02, 25 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Zainwestuj w olejarkę. Nie trzeba smarować, nie trzeba czyścić tylko raz na kilka tyś km dolać oleju i podciągać. Zauważyłem u siebie, że od kiedy założyłem nowy napęd i jeżdżę na nim z olejarką naciągam o wiele rzadziej niż kiedy smarowałem smarem w sprayu. Przekłada się to równiez na wydłużoną żywotność napędu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bobiusz
Motonita
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 11:09, 25 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Szkoda, że Karaluch już nie produkuje olejarek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Śro 11:31, 25 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Warto poczytać ten temat.
http://www.vstromclub.fora.pl/patenty-i-usprawnienia,28/oliwiarka-wlasnej-roboty,831.html
A jeśli dla kogoś elektryka to czarna magia tak jak dla mnie to warto zapytać kogoś kto udzielał się w tym temacie, może zrobi Ci sam sterownik. Kable zlutować to już sobie chyba poradzisz prawda ?
Tak właśnie i ja zmontowałem swoja olejarkę. Sterownik zrobił mi pomocny kolega z forum (aż mi głupio bo zapomniałem jaki miał nick a usunąłem wiadomości...), resztę czyli: zbiorniczek, pompkę, potencjometr, diodę i rurkę do zębatki zamontowałem sam.
Popytaj może i Tobie się uda. A jeśli ze strona techniczna będziesz miał dalej problemy to chętnie ci wszystko wyjaśnie i pomogę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bobiusz
Motonita
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 11:37, 25 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
@Suszny, dzięki.
Obczaję temat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
odyniec
Motonita
Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: Śro 13:18, 25 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
może warto się jakoś grupą zebrać w tym temacie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
staszek_s
Motonita
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radlin, Śląsk
|
Wysłany: Śro 13:25, 25 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
@Suszny - jak często naciągasz ten łańcuch mniej więcej? Ja kończę właśnie 6 tys, czy to już czas? Mierzyłem przed zlotem i było 2,5-3 cm, więc w normie.
Nie ma efektu ciaprania/rozpryskiwania oleju z olejarki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Remol71
Motocyklista
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wwa
|
Wysłany: Śro 13:31, 25 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Właśnie dokonałem regulacji łańcucha. Okazuje się, że na stopce bocznej i na centralnej ma podobny luz, przynajmniej w granicach błędu mojego pomiaru. Łańcuch jest wyciągnięty nierówno. Ustawiałem na najciaśniejszym położeniu. Nakrętka 100 Nm i trzeba dzisiaj maszynę zatankować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Śro 15:35, 25 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
staszek_s napisał: | @Suszny - jak często naciągasz ten łańcuch mniej więcej? Ja kończę właśnie 6 tys, czy to już czas? Mierzyłem przed zlotem i było 2,5-3 cm, więc w normie.
Nie ma efektu ciaprania/rozpryskiwania oleju z olejarki? |
Łańcuch naciągam jak się wyciągnie Nie ma na to reguły czy co 5tyś czy co 2tyś. Trzeba co jakiś czas zaglądać do łańcucha i sprawdzać, nawet słychać podczas jazdy czy jest luźny czy nie. Jeśli masz 2,5 - 3 cm luzu to jeździj dalej.
Luz łańcucha powinno się sprawdzać na bocznej stopce.
Jeśli chodzi o ciapanie olejem. Na początku faktycznie miałem z tym problem, bo miałem źle ustawioną olejarkę, za często był podawany olej. Później metodą prób i błędów zmniejszałem i zwiększałem czas miedzy kroplami i obserwowałem łańcuch czy jest sychy czy mokry czy może wszystko dookoła jest zaciapane. Teraz już wiem jak ją ustawić i nie ciapie. Ja wyprowadziłem rurkę od smarowania na tylną zębatkę. Z tego co wiem przy podaniu oleju na przednią zębatkę, zmniejsza się efekt rozchlapywania oleju.
Na prawdę bardzo przydatne urządzenie, znacząco ułatwia obsługę napędu i wydłuża jego żywotność.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
staszek_s
Motonita
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radlin, Śląsk
|
Wysłany: Śro 15:59, 25 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
no to chyba pomyślę o tej olejarce, to faktycznie jeden problem z głowy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vorenus
Maniak motocyklowy
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Wwy
|
Wysłany: Śro 16:04, 25 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Na chlapanie olejem spory wpływ ma też temperatura. Im cieplej tym bardziej chlapie. W przypadku scottoilera masz dwa rodzaje oleju do wyboru. Na chłody i upały Ja jeżdżę ze scottoilerem w zasadzie od początku i jestem bardzo zadowolony.
EDIT: u siebie musiałem naciągnąć łańcuch już po około 4000 km.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Vorenus dnia Śro 16:06, 25 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pyxis
Motonita
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Strzegom (dolnośląskie)
|
Wysłany: Sob 23:56, 18 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Suszny napisał: | Z tego co wiem przy podaniu oleju na przednią zębatkę, zmniejsza się efekt rozchlapywania oleju. |
Hm.... Dziwne, bo na przedniej zebatce sila odsrodkowa ma wieksza wartosc niz z tylu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|