|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dudiss
A1
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bytów-Złotów
|
Wysłany: Pią 7:26, 16 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Też tak sądzę dwa ogniwa więcej to ponad dwa centymetry. Mam nadzieję, że bez problemu można skrócić i skuć oryginalną zakuwką?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gogo
A2
Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 21:32, 19 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | Gogo, wiekszość substancji ropopochodnych w tym i olej napędowy, są agresywne dla gumy(powodują że bardzo szybko parcieje i robi się krucha).
Dlatego jeżeli nie chcesz żeby Ci o/x/w ringi powypadały z łańcucha, nie myj go ropą... |
O q-wa!!! W takim razie muszę iść po rozgrzeszenie
Dzięki za info.
AVE
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Brzo
Administrator
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 0:01, 20 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
dudiss napisał: | Też tak sądzę dwa ogniwa więcej to ponad dwa centymetry. Mam nadzieję, że bez problemu można skrócić i skuć oryginalną zakuwką? |
Trochę późno przeczytałem.
Skracasz i po problemie do oryginalnej ilości ogniw. Zakuwka powinna być w zestawie. Tylko zrób to na nowym zestawie napędowym jak zakładasz a nie później.
p. Brzo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Otzi
Moderator
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 16:54, 28 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Jaki powinien być luz łańcucha na centralce bez obciążenia? Jak podciągnę to strzela, jak poluzuję to lata jak opętany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 17:57, 28 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Ne na centralce tylko na kosie. Stawiasz motór na kosie i ma być 3-4cm luzu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dudiss
A1
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bytów-Złotów
|
Wysłany: Pią 20:45, 28 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
W serwisówce jest określony naciąg od 2-3 cm, motocykl ustawiony na bocznej nóżce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 20:58, 28 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Pomyliłem sie o 1 cm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Otzi
Moderator
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 21:24, 28 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Dzieki, jutro sprawdze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 21:06, 07 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
1) Rozumiem, że luz łańcucha sprawdzamy między skrajnymi pozycjami - między max góra i max dół?
Niedawno zostałem wyśmiany, kiedy powiedziałem mechanikowi, że w instrukcji do DL'a jest napisane o 2-3cm luzu. Doszedł do tego, że ktoś źle napisał instrukcję... Jakie macie w tym doświadczenie? Ktoś faktycznie ustawia na te 2 cm?
2) Przeczytałem cały ten wątek a także kilka innych tematów na innych forach. Poczytajcie tutaj o przebiegach łańcuchów - 35 tyś. mil, 27 tyś. mil, 31 tyś. mil [link widoczny dla zalogowanych]
I jak oni to robią? Jest szansa, że jeżdżą w 100% po autostradach, ale nie sądzę... Mój Strom ma 20kkm czyli ok. 12500 mil i łańcuch naciągałem po raz pierwszy jakieś 4kkm temu, teraz chyba muszę znowu, ale nie wierzę, że mógłbym dojść do 56kkm na łańcuchu (35tyś. mil) czy nawet do 40kkm. Ktoś znajduje na to jakieś wyjaśnienie?
---------------------------------------------------------------------------------
"On the other hand, too loose may (just) shorten the chain life (instead of 20K-30K Miles you will have to replace it by 10K-20K Miles)
But remember, a modern chain (like the one we have in our V-strom) needs much less maintenance of tightening. (Rarely do you need to tighten the chain)
I own my bike for the last 4.5 years, almost 70K Miles on it. I have replaced the chain twice so far (Roughly 25K-30K Miles for a set of chain and sprockets)."
[link widoczny dla zalogowanych]
...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Wto 21:24, 07 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 21:59, 07 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Ja zrobiłem na swoim seryjnym napędzie 33tys. Myślę że pociągnął by spokojnie do 40tys gdyby nie przygoda z zębatką w Grecji. Do przebiegu ok. 10tys nie wiem jak był czyszczony i smarowany, potem przez kolejne 15 tyś. km. smarowany sprayem i czasem czyszczony. A potem do końca żywota olejarka i nie myty ani razu. Teraz założyłem DID'a 525VM - po założeniu naciągany pierwszy raz po 500km a od tamtej pory, tj. ok 3 tys. km nie naciągany, jeżdżony ostro po Alpach, mieście i offroadzie. Myślę, że przebiegi które podał V-Told są dość realne do osiągnięcia, zwłaszcza jeżeli ktoś robi większość po autostradzie i na dodatek ma olejarkę.
P.s. V-Told widzę, że zmieniłeś avatar - ten jest dużo ładniejszy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 22:09, 07 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Wielkie dzięki za odpowiedź Młody. A więc jest nadzieja. Dodam jeszcze, że gdzieś wyczytałem informację jakoby na zestaw jeden łańcuch + tylna zębatka potrzebne były dwie przednie zębatki (mówiąc o przebiegach jak powyższe).
Cieszę się, że avatar się podoba. Mnie również jest od razu przyjemniej, gdy na niego spojrzę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 23:26, 07 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
I ja zmieniłem jedną przednią zębatkę. Jakoś mi wytrzymała ze 17 tysi chyba.
a o luzie na łańcuchu to bardziej się skłaniam na 3-4cm luzu. i tak go zostawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Śro 8:47, 08 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Pisałem już gdzie indziej. Ja zmieniłem cały napęd po 36000 tys i wg mojej oceny tylko zębatka zdawcza kwalifikowała się tak naprawdę do wymiany, tylna zębatka i łańcuch spokojnie by dociągnęły do 40, może 45 tys km. Łańcuch smarowałem sprayem Castrol O-R, czyszczony "chain cleanerem" praktycznie tylko przy okazji przeglądów co 6000 km. Jeżdżone i po asfalcie i po szutrach, po autostradach z oczywistych względów niewiele - tyle co powrót znad Adriatyku i okazjonalnie na tych nielicznych w Polsce...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 13:22, 08 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
V-Told napisał: | Wielkie dzięki za odpowiedź Młody. A więc jest nadzieja. Dodam jeszcze, że gdzieś wyczytałem informację jakoby na zestaw jeden łańcuch + tylna zębatka potrzebne były dwie przednie zębatki (mówiąc o przebiegach jak powyższe).
|
Zgadza się. Zębatka zdawcza jest najmniejsza więc się najszybciej zużywa więc automatycznie jeżeli nie wymienimy jej na czas to automatycznie zacznie nam zużywać łąńcuch.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bartosz
A1
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 16:35, 08 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
nieprosty napisał: |
Zgadza się. Zębatka zdawcza jest najmniejsza więc się najszybciej zużywa więc automatycznie jeżeli nie wymienimy jej na czas to automatycznie zacznie nam zużywać łąńcuch. |
A nie trzymacie się zasady, że jak się już wymienia to cały zestaw? Wg mnie przez czas nakręcenia 30000 km wszystko się zużywa równomiernie, więc czy włożenie jednej nowej zębatki nie zaburza "harmonii" układu napędowego?
Co do przebiegu rzędu 40000 km i więcej na jednym napędzie to wg mnie normalna sytuacja w krajach gdzie śmiga się po autostradach(o czym wspomnieliście) i nie powinno to dziwić jeżeli się jedzie równomiernie 200 km bez zmiany biegu
Mnie nawet szokują wasz przebiegi o których piszecie rzędu 35000 km
I już taka wartość wynika z przewagi jazdy turystycznej. Kupiłem Sv z przebiegiem 12000 z oryginalnym napędem.... w tej chwili mam 18000 tys. na liczniku i myślę, że szykuję się wymiana gdzieś przy 22 tys.
Zębatki są ok, ale łańcuch się nierówno rozciągnął
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 17:54, 08 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Bartosz napisał: | nieprosty napisał: |
Zgadza się. Zębatka zdawcza jest najmniejsza więc się najszybciej zużywa więc automatycznie jeżeli nie wymienimy jej na czas to automatycznie zacznie nam zużywać łąńcuch. |
A nie trzymacie się zasady, że jak się już wymienia to cały zestaw? Wg mnie przez czas nakręcenia 30000 km wszystko się zużywa równomiernie, więc czy włożenie jednej nowej zębatki nie zaburza "harmonii" układu napędowego?
|
Ja się trzymam, stwierdziłem tylko fakt dotyczący zużywania
Wiadomo że najlepiej jest zmienić cały napęd bo wszystko wtedy do wszystkiego pasuje. Ale jeżeli ktoś chce trochę pooszczędzać to wymiana zębatki zdawczej w odpowiednim momencie jest całkiem ciekawym rozwiązaniem.
Zużywało by sie wszystko równomiernie gdyby przednia i tylna zębatka były tych samych rozmiarów. W dużym uproszczeniu obie zębatki muszą przenieść tę samą siłę. Tyle że to samo obciążenie w tej większej jest rozłożone na większą ilość zębów stąd mniejsze zużycie.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 18:29, 08 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Skorygowałem więc luz łańcucha. Trochę to zaniedbałem i luz wynosił już około 60mm. Doszedłem do poziomu 35-40mm i myślę, że tak będzie w sam raz. Zniknął mi prawie cały jeden "kwadracik" z miarki (jeden - w sensie kolejny, niestety nie pamiętam ile ich tam jest). Zostały jeszcze cztery, więc jestem dobrej myśli. Dzięki za odpowiedzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pc
A2
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 2:31, 09 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Jezeli zywot napedu zalezy od predkosci to moze to byc powod dlaczego tyle wytrzymuja. w us max predkasc na autostradzie to 70 mph czyli jakies 110 km/h, i raczej wszyscy tego przestrzegaja, poza tym V-TOLD na mapce w linku ktory podalec jest pokazane zechodnie wybrzeze, a tu raczej nie pada za czesto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magrafb
Motocyklista
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Czw 10:08, 09 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Duzy przebieg na napedzie tylko na scotlerze. Na forum varadero chlopaki troche o tym pisza. Znane sa przypadki ze przez 40tys ani razu nie naciagaja lancucha, a objawem smierci sa wypadajace rolki. Z tego co czytalem to dobrze ustawiony skotler wydluza zycie o jakies 30-40%
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 12:03, 09 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
magrafb napisał: | Duzy przebieg na napedzie tylko na scotlerze. Na forum varadero chlopaki troche o tym pisza. Znane sa przypadki ze przez 40tys ani razu nie naciagaja lancucha, a objawem smierci sa wypadajace rolki. Z tego co czytalem to dobrze ustawiony skotler wydluza zycie o jakies 30-40% |
Głównym objawem śmierci dla mnie jest nierówne wyciągnięcie lub zbyt duże wyciągnięcie. Mam na mysli że łańcuch daje się za bardzo odciągnąć od tylnej zębatki, tego już się nie da nadrobić naciągając go. To co opisałeś kojarzy mi się z niedopilnowanym stanem łańcucha i jazdą na bombie zegarowej.
Jeżeli chodzi o scottoillera to uważam że poza wygodą nie wnosi on zbyt dużo (dla większości). Napewno wydłuża on życie napędu, kwestia tylko kto tego potrzebuje i mu się to opłaca. orginalny scottolier to cena podobna do wymiany napędu.
Ja osobiście lubie smarować łańcuch z tego względu że przez wrodzone lenistwo gdybym miał scottoilera to bym stan łańcucha sprawdzał raz na dwa lata
Sam zrobiłem na razie 14000 i napęd jest w nienajgorszym stanie. Myślę że do 25000 dociągnę albo więcej. Jeżeli ktoś planuje zrobić swoim motocyklem 70000 km to pewnie mu się opłaca. Ja podejżewam że więcej jak 50000 nim nie zrobie bo będę zmieniał na coś innego Więc zamiast kupować scotta wymienie napęd
To troche tak jak ze świecami irydowymi. Wszyscy zakładają droższe świece a tylko 10% z nich robi taki przebieg że im się to opłaca
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tipor
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: Wto 13:11, 14 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
No i odświeżamy temacik
Mam do wymiany łańcuch i teraz takie pytanie... " Czy może któryś z szanownych używał łańcucha napędowego firmy ESJOT? " Warto to kupować czy już lepiej inwestować w DID'a np.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
buli
A2
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Myszków
|
Wysłany: Nie 13:07, 20 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
w/g mnie Esjot produkuje tylko zębatki, ale mogę się mylić
są one takiej sobie jakości, lepiej kupić JT lub Sunstar
a jeśli chodzi o dobór typu łańcucha i jego długość przy zmianie przełożenia
to pomocny może być katalog Larsson
po wejściu w konfigurator zestawów napędowych mamy fabryczne przełożenie i listę dostępnych zębatek z inną ilością zębów
wybieramy inne przełożenie i w następnej zakładce system proponuje łańcuch o długości odpowiedniej dla nowego przełożenia
pokazuje też listę dostępnych rodzajów łańcuchów, oraz ich maksymalne obciążenie
na bieżąco podlicz koszt takiego zestawu
link: [link widoczny dla zalogowanych]
jedynym mankamentem jest to,że lista łańcuchów jest krótsza niż to co jest dostępne w Larssonie
nie pokazuje łańcuchów dostępnych na specjalne zamówienie np. dla DL650 '04 :
[link widoczny dla zalogowanych]
DID 525 ZVMX/116 -ZVMX to najnowszy łańcuch w ich ofercie i w rozmiarze 525 jest mocniejszy o prawie 20% od ZVM2 (w/g larsson.pl)
a to chyba najmocniejszy na dzisiaj łańcuch na rynku
edit:
i jeszcze temat koloru łańcucha, w/g mnie złoty jest dla estetów i p... , jest tak samo mocny jak czarny w danej wersji
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez buli dnia Nie 17:36, 20 Lut 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Nie 16:15, 20 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
wedlug mnie to warto zainwestowac w DIDa i to najmocniejszego, dodatkowo proponuje szukac z zebatkami Sunstara,,,, oryginalna japonska produkcja...
moto z duzym momentem, sporo mocy i do tego duze tetnienia silnika wiec jak na moje to sugerowalbym DID 525ZVM2 na Sunstarze... pewnie mnie to czeka w ten sezon ale coz.... sie chec jezdzic trzeba bedzie wybecelowac te 600 stowek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 0:16, 21 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
odezwij sie do Brzo, zawsze pare procent zostanie na procenty
Mam VM2 i już raz po 17kkm wymieniłem przednią zębatkę. Taki urok twardego łańcucha;)
ale polecam po 19kkm i z założoną oliwiarką ma jeszcze połowę zakresu regulacji łańcucha
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 1:17, 21 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Ja jako posiadacz VM mogę napisać, że po 5tys nie naciągałem jeszcze łańcucha (nie licząc naciągania po ~200 km od założenia, kiedy to łańcuch musi się "ułożyć"), zastosuj się więc do rady konra.dzik'a i załóż VM2 - 40tys na łańcuchu gwarantowane. Tylko zakładaj do takiego łańcucha kiepskich zębatek, posypią się szybko i zabiją łańcuch. Tylko JT lub Sunstar.
BTW - wie ktoś jaki jest seryjny napęd w DL650 K6? Ja zrobiłem na nim 35tys i gdyby nie wyłamanie zębów przedniej zębatki to myślę, że do 40 000km by dotrwał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pon 1:49, 21 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Generalnie jestem przeciwnikiem wymiany samej zębatki zdawczej i wszyscy mechanicy też. W moim DL-u powodem wymiany napędu było to, że definitywnie skończyły się zęby w zębatce zdawczej. Sam łańcuch i zebatka tylna były w dobrej kondycji, mimo to wymieniłem cały zestaw.
Teraz trochę teorii:
Jak wiadomo elementy współpracujące, zużywając się, dopasowują się do siebie. Z tego właśnie powodu, istnieje uzasadnione ryzyko, że zęby nowej zębatki nie będą dobrze "pasowały" do trochę już zużytego i wyciągniętego łańcucha.
Zębatka zdawcza, jak wiadomo, obraca się z b. dużą prędkością. Jeżeli w tej sytuacji, zdaży się bardzo niefartowne "nietreafienie" zębów w ogniwa łańcucha, to łańcuch zdemoluje nam silnik! Widziałem taki zniszczony silnik i wierzcie mi, to nie jest ładny widok, a naprawa nie jest tania.
Reasumując: Nowy zestaw napędowy - 600zł, spokojna głowa - bezcenne!
Poza tym nowa zębatka na starym łańcuchu zużyje się dużo szybciej i zniszczy kompletnie łańcuch. Wymiana będzie i tak nieunikniona!
Jeżeli chodzi o olejarkę to bez względu na to czy jest to Scott, McCoi, czy samoróba za 100zł, wydłuża ona życie łańcucha o 20 do nawet 40%.
O ile w przypadku smaru, jak jest sucho i czysto na asfalcie , mamy spokój na tys czy nawet 2 tys km. o tyle w czasie deszczu trzeba by smarować łańcuch co 100 km czy nawet częściej. Właśnie wtedy i w piachu łańcuch najbardziej dostaje po dupie!
Jeżeli chodzi o dobór łańcucha... Zwłaszcza w przypadku mocnej V-ki czy singla, tylko DiD czy RK zda egzamin, łańcuch "no name" starczy nam na kilka tankowań, naprawdę szkoda kasy!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Pon 2:03, 21 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 2:01, 21 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | Generalnie jestem przeciwnikiem wymiany samej zębatki zdawczej i wszyscy mechanicy też. W moim DL-u powodem wymiany napędu było to, że definitywnie skończyły się zęby w zębatce zdawczej. Sam łańcuch i zebatka tylna były w dobrej kondycji, mimo to wymieniłem cały zestaw.
Teraz trochę teorii:
Jak wiadomo elementy współpracujące, zużywając się, dopasowują się do siebie. Z tego właśnie powodu, istnieje uzasadnione ryzyko, że zęby nowej zębatki nie będą dobrze "pasowały" do trochę już zużytego i wyciągniętego łańcucha. |
Dla tych, którzy nie uwierzą roadrunnerowi mówię otwarcie, że ma rację. Sam zmieniłem samą zębatkę będąc w Atenach (napęd kosztował by mnie tam kosmiczne pieniądze, zębatka 170 zł) Po przyjeździe do Polski czyli po około 2 000 km, cały napęd był na wykończeniu, łańcuch cholernie nie równo był wyciągnięty. Raz był naciągnięty jak struna w gitarze, a po obrocie koła o 1/2 wisiał 5cm. Wymiana zębatki to tylko bardzo chwilowe załatwienie sprawy. To tak w wątku "20 sposobów jak spier*** motocykl" przez wycinanie jednego ogniwa, gdy skończy się naciąg. Napęd to jedność i wymieniamy go zawsze w całości. Dla niedowiarków, napiszę, że po tych 2 000 km przednia zębatka zaczęła już bardzo zniszczona - mimo, że była to JT.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Pon 10:57, 21 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
konra.dzik napisał: |
Mam VM2 i już raz po 17kkm wymieniłem przednią zębatkę. |
jakie firmy zebatka byla?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 23:28, 21 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Sunstar
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
panbodzio
A1
Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: dokąd
|
Wysłany: Pon 17:04, 04 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
zamowilem lancuch did-a do dl650k7
przyszedl z 116 zamiast 118 ogniwami.
jak sadzicie da rade zalozyc czy odsylac? w rocznikach od 2007 jest dluzszy wahacz z tego co wiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Otzi
Moderator
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 17:14, 04 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
No to o co Ci chodzi w końcu? Dobrze zamówiłeś, w K7 powinno być 118 rolek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
panbodzio
A1
Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: dokąd
|
Wysłany: Pon 19:36, 04 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Otzi lancuch ma 116 zamiast 118 ogniw
z polaka nie bylem orlem ale mysle ze dobrze sformulowalem wypowiedz
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez panbodzio dnia Pon 19:36, 04 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Otzi
Moderator
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 20:53, 04 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Mój błąd, nie doczytałem. Wybacz.
Na Twoim miejscu wymieniłbym na właściwy. Wahacz jak sam zauważyłeś w K7 jest dłuższy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Otzi dnia Pon 20:54, 04 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ognistypodmuch
A1
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 22:31, 10 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Naciągnąłem łańcuch ugiecie ok. 20-30 mm, po przejechaniu ok. 1 000 km, łancuch znów nadaje sie do naciągnięcia (ugięcie ok. 79 mm). Przebieg moto 30 000. Czy jeśli łańcuch jest juz mocno zuzyty to wyciąga się szybciej ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pon 23:01, 10 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Zdecydowanie! Zaryzykuję nawet stwierdzenie, że twój napęd właśnie się skończył i domaga się natychmiastowej wymiany...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ognistypodmuch
A1
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 23:23, 10 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
tak właśnie myślalem... no cóż poczekam trochę niech się u mechaników przerzedzi a ceny spadną
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 1:47, 11 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Kup sobię kompletny napęd i wymień sam, zaoszczędzisz "parę" zł i będziesz miał satysfakcję. To nic trudnego!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
leszek k
Motocyklista
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 317
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 8:24, 11 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Też przymierzam się do wymiany napędu i stąd moje pytania:
1. łańcuch zakuwany czy na spinkę?
2. jakiej firmy polecacie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 10:11, 11 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Ad.1 Tylko zakuwamy, wybij sobie z głowy spinkę, to nie rower.
Ad.2 Łańcuch DID lub RK, zębatki JT lub Sunstar, ze skłonnością ku DID+Sunstar.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
leszek k
Motocyklista
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 317
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 11:12, 11 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
dzięki za odpowiedź
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 19:23, 11 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Czy ktoś wie co to za twór? Jest większy niż zwykły, ale też 525 - czy to do DL'a będzie pasować?
"DID łańcuch S&S 525 ZVMX/112 X2-ring hiper wzmocniony" Srebrny, a droższy od złotego...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Wto 19:24, 11 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 19:37, 11 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
ZVMX czyli najmocniejszy w ofercie, nie ma znaczenia czy złoty czy srebrny. Kolor w DiD to nie wyznacznik "mocności" tylko "aspekt estetyczny".
BTW, nie ma sensu kupować do DL-a aż tak mocnego łańcucha. Nie wydłuży to jakoś nadzwyczajnie okresu eksploatacj a wydasz więcej kasy...
Takie łańcuchy to się np. do 200konnego GTR-a zakłada a nie do DL.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 19:57, 11 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Spójrz Roadrunner na tego: [link widoczny dla zalogowanych]
Niby nazwa taka sama, oznaczenia, wszystko. Cena i wymiary inne. A to jest znalezione po motocyklu, czyli wg. nich powinno pasować. Ale inne wymiary?! Ma grubsze płytki i znacznie szerszą rolkę. Ja się pytam dlaczego?!
Oba srebrne... Nie wiem co oni tu zrobili, może to jakaś pomyłka?
PS. Mam jeszcze jedno pytanie. Z tego co wyczytałem w Internecie, DL 1000 ma 41 zębów z tyłu, przynajmniej mój (przedział 2006- na Stany). Dokładając 1 ząbek nic specjalnie nie namieszam? Wszystko będzie pasowało i - że się tak wyrażę - śmigało bez zarzutu?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Wto 20:43, 11 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 20:50, 11 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Szczerze mówiąc nie mam pojęcia. Rozmiar łańcucha, czyli 525 i ilość ogniw to wartości które nas interesują i tymi wartościami się posługujemy przy doborze łańcucha. Ten łańcuch faktycznie jest sporo "grubszy" i ma dodatkowe oznaczenie S&S, ale co to znaczy - nie wiem... Może do niektórych sprzętów idą takie "cięższe" łańcuchy...?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Wto 20:57, 11 Paź 2011, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
leszek k
Motocyklista
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 317
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 20:56, 11 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] jak popatrzysz na tej stronie to wszyskie maja w opisie 525
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 21:04, 11 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Zgadza się. Różnią się wytrzymałością czyli np. VM, VM2, ZVM, ZVM-X, VX itd...
Poza tym te oznaczenia mówią też jaki jest rodzaj uszczelniaczy O, X, 2X, W - ring
Gdzieś miałem tabelkę z "tłumaczeniem" tych oznaczeń, ale nie mogę jej namierzyć. Jak znajdę to wkleję... Dla naszych "potrzeb" łańcuch VM2 albo ZVM jest w zupełności wystarczający.
Edit:
Nie mam tabelki ale znalazłem katalog DiDa w pdf-ie jak ktoś reflektuje...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Wto 21:32, 11 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 21:06, 11 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 21:17, 11 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Już raz chyba o to pytałem, ale widzę, że Młody to ogarnięty jest w tych sprawach - opłaca się inwestować w zębatki SunStara, czy pozostać przy JT? Biorę najmocniejszy łańcuch, to może nie warto oszczędzać na zębatkach? Gdzieniegdzie piszą, że JT to może garnki robić...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 21:35, 11 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Jak już pisałem, lepsze są SunStar ale dla naszych potrzeb JT w zupełności wystarczy. Można się ew. pokusić o zdawczą zębatkę Sun-a z racji tego że ta "leci" pierwsza...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciejza
A
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olsztyn, warmińsko-mazurskie
|
Wysłany: Wto 21:36, 11 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | Ad.1 Tylko zakuwamy, wybij sobie z głowy spinkę, to nie rower. |
e tam .. nie dramatyzuj .. w rowerze z przerzutkami dzialaja sily boczne na lancuch a w motocyklu nie.
Gdyby DL mial ze 100 pare koni to wtedy zakucie byloby wskazane, a przy jego 67?/8? konnym silniku spinka jest wystarczająca.
Inna sprawa ze wole miec dobrze zalozona spinke niz spartaczone zakucie lancucha.
napieram DLem z pasazerką zawalonym po uszy i nic zlego sie ze spinką nie dzieje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|