Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jazda z plecaczkiem 650 czy 1000
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gzub
A2



Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 23:34, 21 Kwi 2016    Temat postu:

To wideo wiele wyjaśnia w rozmowach na temat 1000 czy 650 :

https://www.youtube.com/watch?v=Fo4N_4G8J-0

Wszystko zależy od osobistych preferencji. Sam mam 650 i mi ta pojemność starcza. Pewnie, że 1000 szybsze, lepiej się zbiera. Ale pewnie mając 1000 to pewnie chce się wiecej Smile tak to przynajmniej jest do czego dąrzyć Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pietryna
A



Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 8:38, 22 Kwi 2016    Temat postu:

No dla mnie przy starych motocyklach to niestety 650 wygrywa bo ten silnik z 1000 raczej nie uchodzi za cud techniki z tego co czytałem. I więcej pali a korzyści wątpliwe.

Ale przy nowych już bym się bardziej zastanowił, szczególnie, że 650 jest kreowany na bardziej drogowy, a 1000, bardziej w stronę enduro.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vater
Motocyklista



Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubliniec

PostWysłany: Pią 8:58, 22 Kwi 2016    Temat postu:

pietryna napisał:
No dla mnie przy starych motocyklach to niestety 650 wygrywa bo ten silnik z 1000 raczej nie uchodzi za cud techniki z tego co czytałem. I więcej pali a korzyści wątpliwe.


Jeżeli Twoim zdaniem zapas mocy jest wątpliwą korzyścią w sytuacjach awaryjnych i przy wyprzedzaniu, a spalanie 1000 -a zbyt duże (w moim przypadku ok.5l/100 km, to najlepszym i ekonomicznym rozwiązaniem jest zakup chińskiej 125-ki, której spalanie kształtuje się na poziomie 2,5-3 l/100 km Laughing Laughing Laughing
Kolego, albo się człowiek nastawia na realizację swojej pasji, albo na oszczędzanie. Bo tych dwóch zagadnień pogodzić się nie da Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bobiusz
Motonita



Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 9:08, 22 Kwi 2016    Temat postu:

Panowie, spokojnie Smile
To luźna dyskusja i każdy może mieć swoje zdanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
malybidon
Motocyklista



Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piotrków Tryb./Budziszewice

PostWysłany: Pią 10:05, 22 Kwi 2016    Temat postu:

Vater napisał:

Kolego, albo się człowiek nastawia na realizację swojej pasji, albo na oszczędzanie. Bo tych dwóch zagadnień pogodzić się nie da Wink

A jeśli oszczędzanie jest pasją Wink

A na poważnie jeśli kupujesz motocykl świadom jego ograniczeń i jest to świadoma i przemyślana decyzja to będziesz się nim cieszył przez długi czas. Jeśli kupisz w ciemno to możesz później żałować swojej decyzji.

Mnie osobiście przy jeździe poza drogami wielopasmowymi mocy w małym nie brakuje. Jeśli ktoś nastawia się na bardziej ekstremalne odczucia lub chce po prostu mieć komfort psychiczny, że mocy jeszcze troszkę jest w zapasie, ma wybór większego silnika. Ale tu znów dochodzą sporo wyższe koszty (oczywiście przy kupnie nowego z salonu).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
griba
A



Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 11:44, 22 Kwi 2016    Temat postu: DL1000 vs DL650

Ciekawe - moim zdaniem - porównanie obu modeli: [link widoczny dla zalogowanych].

Tak czy inaczej nie ulega wątpliwości, że silnik o pojemności 1l pozwala uzyskać lepsze osiągi, ma też większą elastyczność: Suzuki DL 650 vs DL 1000 race & acceleration.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pią 11:57, 22 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Predator
A



Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska/Pniewy

PostWysłany: Pią 13:09, 22 Kwi 2016    Temat postu:

Ja 3 lata temu też kupiłem pierwszy motocykl ( oczywiście 650) i wydaje mi się ,że jak na pierwsze moto to był strzał w dychę. Przez pierwszy sezon nie woziłem nikogo żeby oswoić się z maszyną. Teraz kiedy mam już jakieś doświadczenie i przejechane ileś dziesiąt tys. km. uważam, że jestem już gotów na zmianę pojemności, ale też jakoś mnie to nie ciśnie i żal rozstawać się z 650-tką bo to naprawdę ŚWIETNA maszyna. Kolega zrobi jak uważa bo jeżeli czuje się, że może usiąść na 1000 to usiądzie. Wszystko zależy od tego co jest w głowie, a nie w portfelu. Zdania są różne i zawsze będą, ale decyzja i tak Twoja. Ja życzę udanego zakupu i szerokości

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vegejazz
A1



Dołączył: 14 Kwi 2016
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 20:29, 25 Kwi 2016    Temat postu:

koledzy jeszcze raz bardzo dziękuję za odpowiedzi myśle, że wątek będzie użyteczny nie tylko dla mnie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Qrac
Motocyklista



Dołączył: 16 Gru 2015
Posty: 450
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 20:39, 25 Kwi 2016    Temat postu:

Użyteczny ? Hm... tak w sumie to nie idzie ani w jedną ani w drugą stronę. Podsumowuje zalety i wady jednego i drugiego o czym wszyscy - którzy choć trochę interesują się DLam - wiedzą.

Osobiste preferencje tak jak wskazało kilka osób ma decydujące znaczenie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kalinago
Motocyklista



Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pon 21:23, 25 Kwi 2016    Temat postu:

pietryna napisał:

Kolego, albo się człowiek nastawia na realizację swojej pasji, albo na oszczędzanie. Bo tych dwóch zagadnień pogodzić się nie da Wink

Jeśli jednak planujesz daleką turystykę np Rosja, Mongolia to konieczność tankowania co 200 km może być duuużym utrudnieniem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Otzi
Moderator



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 22:20, 25 Kwi 2016    Temat postu:

Już nie przesadzajcie z tymi 200 km.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
denver_lublin
A



Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 22:27, 25 Kwi 2016    Temat postu:

Duży Dl spokojnie zrobi 300 na baku, a jak się postarasz to nawet 350. Poza tym łagodnie oddaje moc.
Ja tylko nie wiem jak się niektórym udaje zrobić wynik 5/100 na starym dl'u, ja ledwo schodzę do 6/100.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pon 22:31, 25 Kwi 2016    Temat postu:

denver_lublin napisał:

Ja tylko nie wiem jak się niektórym udaje zrobić wynik 5/100 na starym dl'u, ja ledwo schodzę do 6/100.


Równe 5 to nie, ale 5 małym kawałkiem:
- nieduża waga jeźdźca - 80 kg w ciuchach i kasku
- niewielka powierzchnia czołowa jeźdźca Smile
- długa, spokojna trasa z minimalnym ruchem i brak spowalniaczy
- prawie prędkość 90-100 km/h
- niska dynamika jazdy (bo jak pusto to jedziesz)
- brak kufrów
- dobre warunki meteo (brak wiatru)
- obniżona szyba


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Otzi
Moderator



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 22:34, 25 Kwi 2016    Temat postu:

Ja swoim 1,4 robię 5,5 litra z pasażerką i kuframi. Wszystko kwestią prawego nadgarstka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pon 22:42, 25 Kwi 2016    Temat postu:

Otzi napisał:
Ja swoim 1,4 robię 5,5 litra z pasażerką i kuframi. Wszystko kwestią prawego nadgarstka.


Nie ma Stromów 1,4 więc jesteś niereprezentatywnym przykładem.
Ja swoim 1,7 kiedyż zrobiłem 3,8... ale to też niereprezentatywne. Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vater
Motocyklista



Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubliniec

PostWysłany: Wto 7:21, 26 Kwi 2016    Temat postu:

Trening czyni mistrza Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bobiusz
Motonita



Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 9:33, 29 Kwi 2016    Temat postu:



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mati!
Motocyklista



Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 402
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 9:36, 29 Kwi 2016    Temat postu:

Pierwsza osoba nie ma kasku Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kizashi
Motocyklista



Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 306
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mazury

PostWysłany: Pią 10:02, 29 Kwi 2016    Temat postu:

Mati! napisał:
Pierwsza osoba nie ma kasku Very Happy


bo trzecia ma za 2 osoby Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chmarnik
Maniak motocyklowy



Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń

PostWysłany: Sob 21:37, 30 Kwi 2016    Temat postu:

express napisał:
Otzi napisał:
Ja swoim 1,4 robię 5,5 litra z pasażerką i kuframi. Wszystko kwestią prawego nadgarstka.


Nie ma Stromów 1,4 więc jesteś niereprezentatywnym przykładem.
Ja swoim 1,7 kiedyż zrobiłem 3,8... ale to też niereprezentatywne. Razz


Przełożył silnik z GTR-a.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciej74
A2



Dołączył: 18 Kwi 2016
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pią 12:19, 06 Maj 2016    Temat postu:

Jeżeli budżet pozwala na kupno litra, to kupuj.
Wagowo nie różni się prawie niczym od 650
a prowadzi się tak samo a nawet i lepiej

Jak jesteś rozsądnym facetem to będziesz wiedział
kiedy i gdzie wykorzystać moc tego litra i nie patrz na to
że jeździłeś 125 i że powinieneś jak nie którzy twierdzą
dojść do niego po drabinie
przez 250, 400, 650 itp.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
m.adam
Motonita



Dołączył: 10 Wrz 2015
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 14:49, 09 Maj 2016    Temat postu:

Ja po weekendowym rajdzie z żoną i kuframi stwierdzam, że w górach załadowany mały DL się trochę męczy i trzeba redukować.
Chyba jednak na wyprawy we dwoje z kuframi to lepszy jest duży.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zaper
Motocyklista



Dołączył: 11 Wrz 2015
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Wto 21:13, 10 Maj 2016    Temat postu:

Przesiadłem się z VFR 800 na DL 1000, jeżdżę tylko z pasażerką i teraz się cieszę że nie kupiłem 650. 1000 dla dwóch osób jest naprawdę optymalny, spalanie mam przy normalnej dynamicznej jeździe 6,5 do 7 litrów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kalinago
Motocyklista



Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Wto 21:42, 10 Maj 2016    Temat postu:

Myślę, że dużo zależy też od tego, czy zamieszasz jeździć raczej samotnie czy w grupie.
Samotnie mały "daje radę" i dla mnie jest raczej wystarczający bo z pasażerem jadę zwykle spokojnie.
Ale gdy trzeba nadążyć za grupą na mocniejszych maszynach to chyba lepiej jest mieć coś mocniejszego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Scorpio74
Motocyklista



Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 21:14, 12 Maj 2016    Temat postu:

Z tą wagą kobiety to przypomina mi się jeden tekst. Góry, wypożyczalnia nart. Gościu pyta się kobiety jaka waga, ona na to że około 50 kg. Na to facet, muszę wiedzieć dokładnie bo inaczej wiązania się nie wypną przy wywrotce. No 58 mówi ona.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bobiusz
Motonita



Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 21:26, 12 Maj 2016    Temat postu:

Moja koleżanka w podobnej sytuacji powiedziała panu swoją wagę na ucho Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin