|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miłek
A
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łuków (lubelskie)
|
Wysłany: Wto 0:14, 01 Lut 2011 Temat postu: Jaki Olej na nowy sezon ? |
|
|
Koledzy mój DL 650 K5 jest z Anglii ma 55 tys przebiegu i za cholerę nie wiem jaki Olej lał anglik. Co proponujecie na nowy sezon do silnika a może trzeba tez w skrzyni (pracuje OK) ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 0:19, 01 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Olej silnikowy smaruje również skrzynię biegów (!). Nie masz nigdzie naklejki z marką i modelem oleju? Może w książce serwisowej? Jeżeli nic nie znajdziesz to chyba najbezpieczniej będzie półsyntetyk wlać. Ja zalewam Motula 5100.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
r_gustaw
A2
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 1:44, 01 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
ja bym wlał syntetyk 10W40 tak jak zaleca producent , myślę, że "anglik" nie oszczędzał na oleju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Wto 23:23, 01 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
ja leje castrol gps 10W40 albo 15W50 bo wtedy nieco ciszej pracuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Śro 12:54, 02 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
ja to samo...castrol od zawsze, tez GPSa mam zalanego 10w40
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KD
Motocyklista
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Śro 16:49, 02 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Ja zalewam od dłuższego czasu wszystko co mam Motulem. Moto dostaje Motula 5100, samochód Motul do pompowtryskiwaczy. Np Passaty B5 zalewane Motulem nie puszczają oleju, a jak wlejesz zalecanego Castrola to rzygają olejem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miłek
A
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łuków (lubelskie)
|
Wysłany: Śro 17:22, 02 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Dzięki A czy jest jakaś możliwość sprawdzenia (zbadania) jaki olej jest w silniku, oczywiście przy braku książki serw. Bo chciałbym wlać syntetyk ale piszecie że BEZPIECZNIEJ półsyntetyk. Czy coś się może stać z silnikiem ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KD
Motocyklista
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Śro 17:28, 02 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Może na zasadzie eliminacji. Mineralny to nie jest na 100% więc masz do wyboru syntetyk albo półsyntetyk.
Zapytaj chłopaków co mieszkają w Anglii co tam się naczęściej do takich moto leje. Bezpieczniej będzie chyba półsyntetyk bo z czasem i przebiegiem przechodzi się raczej na oleje o niższej jakości niż w druga stronę. Jakbyś po mineralce wlał syntetyk to ci go rozszczelni, a w druga stronę nie stanie się nic wielkiego poza tym że trzeba będzie wymieniać częściej ze względu na właściwości oleju mineralnego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 17:30, 02 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
pewnie w jakimś lab. są w stanie sprawdzić co to za olej (struktura chemiczna), ale domowych metod to chyba nie ma.
Jak nie jesteś pewny co jest w silniku to lej półsyntetyk. Jak zalejesz syntetykiem to może coś tam wywalić uszczelniacze czy coś w tym stylu... jest gdzieś temat na forum.
Może się też nic nie stać
Wydaje mi się, że nie ma nic złego w zalaniu półsyntetykiem (np. Motulem 5100 10W40). Wymiany robi się co 6kkm więc dosyć często, a olej tańszy
Przy okazji wymiany oleju wymieniaj też filtr. Koszt żaden (20 zł) więc nie ma co oszczędzać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Otzi
Moderator
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 18:05, 02 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
KD napisał: | Passaty B5 zalewane Motulem nie puszczają oleju, a jak wlejesz zalecanego Castrola to rzygają olejem. |
Potwierdzam, przerabiałem temat
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 18:07, 02 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Nie tylko w Passatach tak jest. Mój poprzedni Bandit 600 na motulu pracował ciszej, skrzynia ładniej pracowała niż choćby na Bel Ray'u.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miłek
A
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łuków (lubelskie)
|
Wysłany: Śro 22:06, 02 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
W takim razie zaleje mu Motul 5100 10W40 i rzecz jasna filtr. Pozdr. Dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil.Olkusz
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Śro 22:17, 02 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Moj pracował cały czas na Shell Advance VSX 4 10W40 czyli półsyntetyk i zastanawiam się czy zalać go na nowy sezon Motulem 5100 10W40. Zaszkodzić mu raczej nie zaszkodzi, a warto zmienić? Jak z jakością?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Śro 22:32, 02 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Kamil.Olkusz napisał: | Moj pracował cały czas na Shell Advance VSX 4 10W40 czyli półsyntetyk i zastanawiam się czy zalać go na nowy sezon Motulem 5100 10W40. Zaszkodzić mu raczej nie zaszkodzi, a warto zmienić? Jak z jakością? |
Motul to olej najlepszy w swojej cenie, a nawet przeskakuje troche Castrola dostepnego na polskim rynku.
Ja leje Castrol GPS ale kupuje go tu w norwegii a to jednak inny olej jest, i warto zaplacic nieco wiecej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur 8K8
Motocyklista
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ZGIERZ / k. Łodzi
|
Wysłany: Czw 10:47, 03 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Potwierdzam że najlepszy jest Motul, ja stosuje Motula 5100, ale nie jak koledzy 10W40 lecz 10W50 i świetnie się spisuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marlon777
Motonita
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik, Chwałęcice
|
Wysłany: Czw 10:49, 03 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
miłek napisał: | W takim razie zaleje mu Motul 5100 10W40 i rzecz jasna filtr. Pozdr. Dzięki |
Miłek ja też jeżdżę na Motulu i jest ok. Słyszałem nawet opinię (kupując w sklepie), że na tym oleju lepiej pracuje sprzęgło - "mniej się ślizga" i można ukryć na chwilkę kończące się sprzęgło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 11:11, 03 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Czy zwracał ktoś kiedyś uwagę na kolor nowego oleju?
Ostatnio kupiłem 2 bańki litrowe bo mam jeszcze 2 z poprzednich wymian i patrzę, a jeden z nich jest jasno żółty, a drugi (i pozostałe "stare") takie ciemne, bursztynowe.
Wygląda tak jak by ten olej był "rozcieńczony", ale był w fabrycznie zamkniętym opakowaniu i się trochę zdziwiłem... na razie zostawiłem go na "dolewki", ale sam nie wiem co o nim myśleć...
Nigdy nie zwracałem uwagi na kolor, ale wydaje mi się, że zawsze był taki bursztynowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KD
Motocyklista
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Czw 11:18, 03 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Ja tez się spotkałem tylko z ciemnym olejem. Słyszałem o tym że podrabiają oleje i warto kupować w pewnych miejscach, np jakieś hurtownie, autoryzowani dystrybutorzy bo inaczej może być podróba. Ja kupuję tylko w dużych hurtowniach lub dobrych sklepach. Nie kupuję na stacjach paliw, na alledrogo itp.
Może masz tam olej rzepakowy, może się na frytki nada?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Czw 16:13, 03 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Castrol GPS jak dobrze pamietam jest czerwony, czy tam rubinowy jak kto woli (bynajmniej ten ktorego ja uzywam czyli 15W50)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Czw 16:25, 03 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
tak Castrol Power GPS jest czerwony/rubinowy jak jest nowy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Otzi
Moderator
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 16:46, 03 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Mój Motul 5100 jest nawet ciemnobursztynowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Czw 18:56, 03 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
MaG ja jak lalem tego Castrola pierwszy raz to mialem wrazenie jakbym moto DEXTRONem zalewal
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 21:16, 03 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Aż kupiłem bańkę 4 litrową w "pewnym" źródle tzn. larssonie (za chore pieniądze ) i tamten też jest ciemny (bursztynowy jak kto woli).
Ten jasny przeznaczę do frytek... dam znać jak smakowały
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 21:30, 03 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Zwróćcie uwagę, że Motul 5100 ma zapach podobny do cytrynowego ludwika. A Mobil 1 okropnie "pachnie".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Biały
Motonita
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: Czw 22:41, 03 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Mlody napisał: | Motul 5100 ma zapach podobny do cytrynowego ludwika |
A jak mój pachnie Ludwikiem miętowym to mam sie niepokoić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 0:35, 04 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Pewno podróba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil.Olkusz
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Pon 22:13, 07 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
A co sadzicie na temat oleju Bel Ray? Zastanawiam sie tez nad takim, oczywiscie 10w40.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cezar_LBN
Motocyklista
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Śro 17:08, 09 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
mi w tamtym roku zalali w Suzuki Repsola 10W40, a teraz tak poczytałem Wasze opinie i chyba decyduję się na Motula 5100, i cena dobra i opinie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mgski
A1
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 9:18, 10 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Używam Castrol syntetyk
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Czw 10:38, 10 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
generalnie wszystkie oleje trzymajace specyfikacje powinny byc dobre, powiem wiecej powinny byc rowniez mieszalne,,,, nie co te stare
pomimo tego ja i tak staram sie trzymac kilku najbardziej sprawdzonych marek, co nie znaczy, ze leje co sezon inny olej (w autach i moto mam obecnie Castrola)
wydaje mi sie, ze osobna sprawa jest jakosc tych olejow, krotko mowiac pochodzenie, czy kupujemy to za co placimy,,,czyli pewnosc zrodla, ale to juz osobny temat
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil.Olkusz
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Czw 14:58, 20 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
A czy stosował ktoś olej Shell Advance 4T Ultra 10W-40? Zmienili opakowanie i podobno sam olej jest dużo lepszy. Właśnie nadeszła pora zmiany oleju, poprzednio miałem motor zalany Motulem 300V, ale chyba nie ma sensu tak dobrego stosować... I mam mały dylemat
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kamil.Olkusz dnia Czw 15:02, 20 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sobek
A
Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Czw 17:37, 20 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Kamil.Olkusz napisał: | A co sadzicie na temat oleju Bel Ray? Zastanawiam sie tez nad takim, oczywiscie 10w40. |
W zeszłym roku mój tysiak był zalany bel rayem przez serwis w Poznaniu. Trzy tygodnie temu też mu zapodałem bel raya przy wymianie. Kolega używa od kilku sezonów w xv1600 i chwali sobie twierdzi że nie ma tyle podróbek na rynku co naprzykład motula.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ps.pablo
A
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Krapkowice
|
Wysłany: Czw 19:20, 20 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Kolego Miłek. Ja też mam angola tylko z mniejszym przebiegiem i poprzedni właściciel lał półsyntetyk i to nawet motula 5100.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
igel
A1
Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Mrągowo
|
Wysłany: Czw 14:09, 27 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
W wypadku oleju sprawdza się zasada "ile osób tyle opinii". No i dobrze.
Gdyby jednak ktoś zastanawiał się nad olejem Castrol Power 4T 10W-40, to z czystym sumieniem polecam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
_marten_
A2
Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 14:22, 22 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Kamil.Olkusz napisał: | A czy stosował ktoś olej Shell Advance 4T Ultra 10W-40? |
Tak, ja mam od poczatku w swoim AK9 ten olej i nie narzekam. Na nasze silniki w zupelnosci wystarczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jacek71
A1
Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pon 15:28, 18 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Kurde nigdy tak nie robiłem ale w ubiegłym sezonie zmieniałem oleje w 2 moto ,zawsze lałem Motul 5100 4T 10W40 i zostało mi w dwóch bańkach prawie 3 litry ,czyli na wymiane do DL 650 jak znalazł prawie starczy lub dokupie 1 litr ,ale czy taki olej otwarty sezon czy dwa wstecz to jest oki,sam nie wiem bo z drugiej strony to co by mu miało byc ,ale moze niech kto mądrzejszy , co powie w temacie .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Creed
Motonita
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: Pon 15:56, 18 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Gdzieś mi się obiło o uszy ze olej ma "ważność ok 2 lat" ale nie jestem 100% pewny ja cały czas leję ten sam olej i to co mi zostaje podczas wymiany na następny sezon wlewam do moto i uzupełniam nowym i tak cały czas , nie jest to oszczędność z mojej strony tylko nie mam co z tym olejem robić a oddawać do recyklingu dobry olej tez szkoda
Myślec ze jak to jest czysty nie wymieszany olej i następną wymianę zrobisz za rok lub za 6 tysięcy km to możesz zalać
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Creed dnia Pon 15:58, 18 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jacek71
A1
Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pon 19:30, 18 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
No właśnie u mnie też nie chodzi o oszczędność ,ale co z tym dobrym pozostałym olejem zrobić ,własnie dobrze opatrzyłem bańki i sa z 2012 i 2013 roku ,co radzicie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Robur
A1
Dołączył: 04 Wrz 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 18:33, 04 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Witam, jestem tu nowy, zacząłem przeglądać forum, ale zawsze ciekawią mnievtematy olejowe. Na forach zawsze widzę, że najbardziej znane marki ludzie leją.A powiem tak według mnie jak trzyma norma i nie jest chrzczony to każdy dobry. Do poprzedniego varadero lalem Statoil 10w40, do ojcowego St tak samo, do szwagra Sv również i nie było problemu. . Viadrem byłem na Krymie i nic nie dodałem, a chłopaki do GS po litrze. Obecnie kupiłem w Inter cars elf 4 Moto po 20zl/1l i dl 650 pięknie pracuje i ładnie skrzynia pracuje. Wiec po co nabijać koncernom kabze, za to że grają na naszych emocjach. Rozumiem wyczynowe motorki, ale zwykle szosówki na samochodowym będą śmigać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pią 18:55, 04 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Robur napisał: | (...) Rozumiem wyczynowe motorki, ale zwykle szosówki na samochodowym będą śmigać |
Dosyć "oryginalne" poglądy...
A jak jesteś nowy, to może najpierw wpadnij do Przywitalni i skrobnij coś o sobie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Pią 18:56, 04 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Nie 17:35, 06 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Z tym samochodowym to zycze powodzenia w moto z mokrym sprzeglem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Nie 17:58, 06 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
tzw "grania na emocjach" nie unikniesz. Trzeba by byc mega chemiko - mechanikiem z turbodynamicznym zacieciem i z kupa kasy, zeby miec dwa moto i testowac jeden i drugi w identycznych lub zblizonych warunkach, tyle, ze jedne z olejem silnikowym zalecanym przez producenta, a drugie zalane z dupy wzietym olejem.
Osobiscie wspolczuje tylko nabywcom takich sprzetow po ceramizerach, doktorach czy tez zalewanych olejem przeznaczonym do silnikow o innej charakterystyce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Robur
A1
Dołączył: 04 Wrz 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 18:17, 06 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Z tym samochodowym tak dla przykładu tylko podałem, bo jak czytam o kolegach co za 80zl/l leją oleje do prostego silnika, według mnie ma spełniać normę, w miarę regularnie wymieniać i tyle, nie ma co przeginać bo po co? Żeby być dawcą kapitału dla niemieckich koncernów. A co do elfa to Francja jest ogromnym rynkiem motocyklowy i nie wierzę żeby Total puścił bubla
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekjx1
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: dolnośląskie/BLC
|
Wysłany: Nie 18:26, 06 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
jacek71 napisał: | No właśnie u mnie też nie chodzi o oszczędność ,ale co z tym dobrym pozostałym olejem zrobić ,własnie dobrze opatrzyłem bańki i sa z 2012 i 2013 roku ,co radzicie ? |
ja wlewam a profilaktycznie z przekazów od starszych stosuje zasadę że tą resztówkę przechowuje tak, żeby nie miała kontaktu z ujemnymi temperaturami (w mojej ocenie nie zakładam, żeby w szczelnym opakowaniu w domowych warunkach przechowywany olej na drugi rok stracił na tyle swoje właściwości, żeby go nie użyć )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jarek1970
A2
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: Pon 19:37, 14 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Koledzy, jeździł ktoś z Was na oleju w specyfikacji JASO MA2 ?
Mam CASTROL POWER 1 RACING 4T 10W50, akurat 2,75l - w sam raz na wymianę.
Ale nie wiem jak sprzęgło będzie się zachowywało. Czy nie będzie ciągnąć w związku z większym współczynnikiem tarcia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Creed
Motonita
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: Pon 19:44, 14 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
w swoim na tej specyfikacji mam przejechane 20 tysięcy i nic się nie dzieje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jarek1970
A2
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: Pon 19:47, 14 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Creed napisał: | w swoim na tej specyfikacji mam przejechane 20 tysięcy i nic się nie dzieje |
Dzięki! Po cichu liczyłem na taką odpowiedź. Zawsze to stówka mniej na olejek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Wto 16:45, 15 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
jarek1970 napisał: | Koledzy, jeździł ktoś z Was na oleju w specyfikacji JASO MA2 ?
|
Pewnie większość bo nowoczesne oleje spełnia wymagania specyfikacji MA2.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|