|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jakubdl1000
Motonita
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 22:09, 23 Paź 2008 Temat postu: Jaki olej do DL-a? |
|
|
Jaki olej wlać do DL1000 z przebiegiem 7500km?? jak czesto jest wymiana wg serwisówki????
Prosba o porady
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vpawel
Motonita
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa Pruszków
|
Wysłany: Pią 9:11, 24 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Co 6000 wymiana oleju.Castrol 10w50.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bratek DL1000
Motocyklista
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rancho k/Wawy
|
Wysłany: Pią 11:22, 24 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
motul 10w40
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ATCQ
A1
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Sob 7:54, 25 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Parę dni temu wymieniłem olej w swoim DL-u ( 650 ) i śmiało mogę polecić MOTUL 15W50 ( półsyntetyk ), silnik pracuje równiej i ciszej, podobno też go nie bierze, patrząc na lepkość faktycznie to jest możliwe, jest bardzo uniwerslana. Jestem doradcą technicznym w jednym z koncernów naftowych i nie jest to MOTUL Na pewno trzeba wziąć pod uwagę przebieg, czy są jakieś wycieki, na to co zaleca producent silnika oraz to na jakim oleju jeźdił wcześniej, w Twoim przypadku jeśli zalany wcześniej był syntetykiem to śmiało można używać go dalej, jeśli nie wiesz jak było, bezpieczniej będzie wlać mu półsyntetyk, wybór jest ogromny, wszystkie liczące się marki takie jak Castrol, Mobil, Shell czy Texaco mają pełną gamę olejów motocyklowych, no i oczywiście MOTUL, który specjalizuje się w motocyklach, to na pewno jest ogromna zaleta. Co prawda na co dzień zajmuje się olejami przemysłowymi, mimo to zawsze służę radą na temat środków smarnych, pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
peri84
A1
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sztum
|
Wysłany: Sob 9:24, 25 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
motul 10w40
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomo
A
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Płock
|
Wysłany: Sob 21:26, 25 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Ja uzywam Motula 300V 15W50 jest to pełny syntetyk, nic go silnik nie bierze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Nie 19:12, 26 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
wszystkie - oprocz poczciwego Junaka - posiadane przeze mnie dotychczas motocykle jezdzily na castrolu. DL ma zalanago Castrola GP polsyntetyka 29,90 juro z Louisa Jak dotad nie mialem zednych problemow z braniem oleju i tak ma zostac .
Mysle, ze na tak nowe moto (maly przebieg) dobry bylby syntetyk ale jak zalejesz polsyntetykiem to sie nic nie stanie ... roznica w kasie jednak pozostanie w kieszeni
Castrol, Motul, Arai, Shell... wszystkie one spelniaja wymagania i normy wiec nie ma mowy o problemach...chyba, ze kupisz olej z niewiadomego zrodla.. to mozna wtopic - golym okiem nie odroznisz co Ci sprzedano
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jakubdl1000
Motonita
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 22:30, 04 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
nikt z Was nie pisał o oleju Bell Ray 10w40 ja takim zalałem mojego dla pare dni temu, wiosna zrobie mu profilaktycznie wymiane na nowy olej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 23:05, 04 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
smar do łańcucha BIG SHIT!!!!!!, unikał bym tej marki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
thekamil
A
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 23:24, 04 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
bell ray ma i bardzo dobre i bardzo slabe oleje... wyznacznikiem jest tu cena. jest bell ray za 20zł za litr i nikt go nie poleca, a są takie po 100zł/litr i ludzie sobie je chwalą...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jakubdl1000
Motonita
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 23:46, 04 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
no ja wlałem półsyntetyk z beczki za 27zł za litr, najwyzej na wiosne wleje motula bo jest wszedzie osiagalny i bardzo popularny. Dr DR BIGA lałem przez 7lat mobila, ale ten olej podrożał znacznie wiec juz go nie chce, chociaż na reklamach Suzuki zaleca oleje Mobil ....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zulus
A
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Śro 10:03, 05 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | smar do łańcucha BIG SHIT!!!!!!, unikał bym tej marki |
Zgadzam się. w ubiegłym roku jak używałem tego smaru był naprawdę super. Teraz z dobrą jakością ma niewiele wspólnego a szkoda bo był niezły
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jakubdl1000
Motonita
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 10:42, 05 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
taka nazwa kojarzy mi sie z wielkim gównem
Ja uzywam od zawsze X ceramic (czarna puszka) za 34zł (kupuje go w sklepie z srodkami MObil) mamy 500ml smaru bardzo dobrej jakości, który nie brudzi felgi tak jak wiele innych takze markowych produktów. Trwałość łancucha stosujac ten smar jest jak najbardziej zachowana
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Brzo
Administrator
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 22:35, 05 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
E tam gadacie ja wypróbowałem już wszelkie smary do łańcucha i stwierdzam, że Castrol oraz Bell Ray są niezłe. Ważne aby nasączyły o-x ringi i nie chlapały po całym moto.
Brzo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jakubdl1000
Motonita
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 16:09, 07 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
tak czy owak moim zdaniem drogi spary to kasa w błoto, liczy sie regularnosc smarowania zwłaszcza po deszczu czy jeździe w brudzie, kurzu itd..
Jak używam Biga w terenie to i tak łancuch jest w błocie piachu i wodzie i trzeba go czyscic i smarowac po kazdej jeździe w takich warunkach. Szosowo uzywany motocykl wymaga smarowania co ok 300-do400km
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bratek DL1000
Motocyklista
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rancho k/Wawy
|
Wysłany: Pią 18:54, 07 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
jakub ale do BIGa możesz stosować smar od crossówek do których nie lepi się piach. Kolega ściagający się wspominał, że w tego typu sprzętach używają tylko takich samrów, bo inaczej by tylko myli lub wymieniali łancuchy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Nie 21:49, 07 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
hmm dzisiaj w sklepie polecano mi motul 300V 10W40 (double ester) za 62 zl/litr. Natomiast w ksiazce serwisowej (niestety po francusku ) bylo napisane SAE 10W40. Znalazlem tez ten drugi w cenie po 30 zl/litr, ale uslyszalem, ze jest to typowo przekladniowy olej i nie bardzo nadaje sie. Macie jakies pomysly? pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Brzo
Administrator
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 20:34, 08 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Szuja 10W40 to jest własnie 10W40
Co kupiłeś napisz dokładnie ? Firma, nazwa oleju (spisz z nalepki )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sit
A2
Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Roztocze, Irlandia
|
Wysłany: Śro 2:12, 21 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Zalewa ktoś silniczek Castrolem Gps 10w40. Pytam,tak zupełnie z ciekawości. Obecnie jeżdze na motulu 5100 10w40(to chyba półsyntetyk) Zbliża mi sie czas serwisu, a zostało mi troche Gps po sprzedanym Vulcanie. Tak sobie myśle...kupić motul, czy doukpić litrę i wlać Castrola
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Śro 8:07, 21 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Ja lałem tego Castrola, bez zarzutu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jakubdl1000
Motonita
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 9:43, 21 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
ja tez wlewam castrola GPS 10W40 za mną juz 5ta zmiana oleju
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Śro 11:06, 21 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
u mnie też Castrol GPS 10W40 się mieli w silniku...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skalar
Motocyklista
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 11:35, 21 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
to ja będę oryginalny bo mój "osiołek" biega na syntetyku Valvoline Synpower 4T SAE 10W40.
Wybór oparłem na testach porównawczych (test czterokulowy) niestety linka już nie mam. Co do efektów to muszę poczekać, bo na razie mam 1300km przebiegu całkowitego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Otzi
Moderator
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 15:04, 21 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Ja mam wlany Motul 300V 10W40 ale zastanawiam się czy przy następnej wymianie przy 18 tkm zmienić na półsyntetyk. Co radzicie przy takim przebiegu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Biały
Motonita
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: Śro 16:23, 21 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Otzi napisał: | Ja mam wlany Motul 300V 10W40 ale zastanawiam się czy przy następnej wymianie przy 18 tkm zmienić na półsyntetyk. Co radzicie przy takim przebiegu? |
300V to lekka przesada, DL to nie szlifierka
Połsyntetyk 10W40 spokojnie wystarczy...a przebieg tu nie ma znaczenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Śro 18:10, 21 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Otzi, nie powinno się zmieniać z oleju synyntetycznego na półsyntetyczny...!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sit
A2
Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Roztocze, Irlandia
|
Wysłany: Śro 18:16, 21 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | Otzi, nie powinno się zmieniać z oleju synyntetycznego na półsyntetyczny...! |
Roadruner, miałeś chyba na myśli półsyntetyka na syntetyk
Według ksiązki serwisowej mój od początku zalewany jest półsyntetykiem, na przemian raz Castrol Gps 10w40 raz Motul 5100 10w40
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Śro 18:20, 21 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Eeeee... Tak, tak, rzeczywiście!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zibi74
A2
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kluczbork
|
Wysłany: Śro 21:44, 21 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Poniżej podaję link do ciekawego artykułu na temat oleju syntetycznego,półsyntetycznego i mineralnego [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sit
A2
Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Roztocze, Irlandia
|
Wysłany: Śro 23:43, 21 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Nie tak dawno zadałem pytanie na czacie, czy odczyt poziomu oleju , w czasie kiedy motocykl stoi na centralce jet prawidłowy Odpowiedzibyło kilka i wszystkie na nieeee
A tu proszę.....
Jak sprawdzić poziom oleju?
Postawić motocykla na stopce centralnej (jeżeli jest fabrycznie wyposażony w nią). Odczekać kilka minut, aż olej spływnie do miski olejowej. Wykręcić bagnet, przetrzeć np. papierem, włożyć go na swoje miejsce - nie wkręcać bagnetu! Wyjąć bagnet ponownie i odczytać poziom na skali. Powinien być pomiędzy minimum i maksimum. W motocyklach wyposażonych w okienko kontrolne wystarczy postępować j/w, bez konieczności wyjmowania bagnetu - należy odczytać poziom w okienku inspekcyjnym.
Skopiowałem z linka we wcześniejszym poście
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 0:01, 22 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Poczytaj instrukcje od DLa jak masz, jak nie to tu na forum są linki.
W instrukcji jest napisane że na obydwu kołach na równym i równo powinien stać pojazd.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Czw 0:02, 22 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jaca
Motonita
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pią 23:17, 23 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Zalałem półsyntecznego Motula 5100 10W40.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 14:22, 20 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Panowie od 1000 - jeśli ktoś jeździ na Motulu 5100 10W40, to napiszcie proszę czy często wskaźnik temperatury pokazuje wam 3 kreski? Na krótkim postoju, np. na światłach w cieplejsze dni itd.
Na poprzednim oleju to się nie zdarzało, motocykl mógł chodzić nawet 20 minut i zawsze miał 2 kreski. Niestety nie wiem co to był za olej . Zastanawia mnie czy to kwestia typu oleju czy raczej tego, że 2 czy 3 razy był wylewany i z powrotem wlewany (nie wiem czy to by miało aż tak widoczny skutek). Niestety podczas wymiany oleju zerwałem gwint i stąd takie przelewanie .
Właśnie nadchodzi czas ponownej wymiany oleju i się cholera gryzę co zrobić. Czy brać jakiegoś Castrola, czy może po prostu 10W50, który jest nieco droższy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Czw 14:38, 20 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
hmm, wskaznik temperatury to raczej zalezny jest od plynu chlodzacego, co 2 lata trzeba go wymienic. Poza tym silnik chlodzony jest i ciecza i powietrzem (dlatego masz wiatrak przy chlodnicy zeby w korkach troch temp. plynu chlodniczego obnizac), gdy troche postoisz w korku w cieplejszy dzien to ta 3 kreska a nawet 4a wpadnie.
Pierwszy raz spotykam sie z opinia, ze od rodzaju oleju silnikowego zalezy temperatura plynu chlodzacego wyswietlana na zegarach. Termostat jest zazwyczaj przy chlodnicy a nie przy misce olejowej...
ps. ja uzywam tez tego 5100 300V double ester, ale za cholere nie moge powiazac temperatury z olejem - poza parametrami uzytkowymi 10W40
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szuja dnia Czw 14:39, 20 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 15:58, 20 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Szuja napisał: | hmm, wskaznik temperatury to raczej zalezny jest od plynu chlodzacego, co 2 lata trzeba go wymienic. Poza tym silnik chlodzony jest i ciecza i powietrzem (dlatego masz wiatrak przy chlodnicy zeby w korkach troch temp. plynu chlodniczego obnizac), gdy troche postoisz w korku w cieplejszy dzien to ta 3 kreska a nawet 4a wpadnie.
Pierwszy raz spotykam sie z opinia, ze od rodzaju oleju silnikowego zalezy temperatura plynu chlodzacego wyswietlana na zegarach. Termostat jest zazwyczaj przy chlodnicy a nie przy misce olejowej...
ps. ja uzywam tez tego 5100 300V double ester, ale za cholere nie moge powiazac temperatury z olejem - poza parametrami uzytkowymi 10W40 |
To nie jest opinia tylko pytanie - jako że od zeszłego roku przy chłodnicy ani z płynem chłodzącym nic nie majstrowałem, a jedyne co się zmieniło to olej i filtr, i dlatego pytam czy to może być przyczyną "grzania się".
A pytam wyłącznie dlatego, że... nie wiem . Pomyślałem, że te zakresy temperatur dla konkretnych typów olejów (10W40 do 40 stopni 10W50 do 50) mają coś do tego i może powinienem był zalać olejem na wyższe temperatury.
W każdym razie dzięki za pomoc, chyba w takim razie przyszedł czas także na wymianę płynu chłodniczego, bo założę się, że to już 4 rok jak nie był wymieniany.
Pozdrawiam,
V-Told.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Czw 17:08, 20 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
chyba w swojej poprzedniej wypowiedzi powinienem uzyc troche emoticonow, bo odnioslem wrazenie, ze Ty odniosles wrazenie, ze ja na Ciebie naskoczylem , a to nie bylo moim zamiarem.
to oznaczenie 10W40 informuje, ze olej zachowuje swoje nominalne wlasciwosci w temperaturze (o ile dobrze pamietam) - od -25 st. C do 35 st. C
pzdr, Szu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 17:25, 20 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Szuja napisał: | chyba w swojej poprzedniej wypowiedzi powinienem uzyc troche emoticonow, bo odnioslem wrazenie, ze Ty odniosles wrazenie, ze ja na Ciebie naskoczylem , a to nie bylo moim zamiarem.
to oznaczenie 10W40 informuje, ze olej zachowuje swoje nominalne wlasciwosci w temperaturze (o ile dobrze pamietam) - od -25 st. C do 35 st. C
pzdr, Szu |
Troszkę odniosłem takie wrażenie i doceniam, że teraz mi to wyjaśniłeś
I właśnie jak to jest z tymi temperaturami - wybierając się w gorące miejsca nie byłoby lepiej mieć w związku z tym 10W50 (na wyższe temperatury, ale wg. instrukcji DL'a "startuje" z tego samego pułapu co 10W40)? Z drugiej strony 10W40 jest zalecany przez producenta, ponadto bardzo popularny, co dodatkowo powinno świadczyć o tym, że dla większości maszyn jest odpowiedni... (Ogólnie staram się sobie samemu wytłumaczyć, że Motul 10W40 będzie najlepszy, więc zróbcie mi przysługę i napiszcie, że będzie najlepszy, bo został mi jeszcze litr i nie chcę go wyrzucać ) Tak to jest - zawsze gdy ma się zbyt dużo do wyboru zaczyna się wynajdowanie sobie problemów
Dzięki za pomoc Szuja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Izzy
A2
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: WY
|
Wysłany: Czw 18:29, 20 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
W najblizsza sobote zaplanowalem Moto SPA dla mojego DLa. Takie przelamywanie pierwszych lodow po niedawnym zakupie.
Wsrod roznych preparatow przewidzianych na to wydarzenie jest Castrol Power 1 GPS (SAE 10W40; API SJ; JASO T 903:2006 - MA-2). Przeczytalem manual, zestawilem go z parametrami oleju i wszystko pasi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Czw 18:30, 20 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
V-Told, jak masz cały czas 2 kreski na wskaźniku temperatury to bardzo źle, bo oznacza że masz albo źle skalibrowany czujnik, albo silnik jest niedogrzany (nie osiąga nominalnej temperatury pracy). W moim DL-u i wszystkich znajomych też, wskaźnik temp. pokazywał 2 kreski tylko przy bardzo spokojnej jeździe w chłodne dni, natomiast 4 kreski tylko w bardzo gorące dni przy ostrym odkręcaniu lub staniu w korkach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 19:05, 20 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | V-Told, jak masz cały czas 2 kreski na wskaźniku temperatury to bardzo źle, bo oznacza że masz albo źle skalibrowany czujnik, albo silnik jest niedogrzany (nie osiąga nominalnej temperatury pracy). W moim DL-u i wszystkich znajomych też, wskaźnik temp. pokazywał 2 kreski tylko przy bardzo spokojnej jeździe w chłodne dni, natomiast 4 kreski tylko w bardzo gorące dni przy ostrym odkręcaniu lub staniu w korkach. |
To bardzo mnie uspokoiłeś Roadrunner - przed wymianą oleju jestem przekonany, że nie wchodził mi na 3 kreski. Kiedy go kupowałem, dosłownie podczas podpisywania umów, DL stał i ładował sobie akumulator, trwało to z dobre 20 minut, jak nie więcej. Pamiętam, że bardzo byłem zdziwiony, bo na dworze nie było jakoś przeraźliwie zimno. Myślę jednak, że to warunki pierwszych jazd mogły być akurat na tyle chłodne, że nie było okazji do zapalenia 3 kreski (notabene wiatraka nie dane mi było usłyszeć w ogóle). Grunt, że wszystko jest w takim razie w porządku i spokojnie będę mógł kupić ten sam olej, którego pozostałości mam - dzięki panowie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Śro 17:13, 02 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Z moich doswiadczen wynika ze dzisiaj nie ma oleji zlych ( oprocz tanich marek z reala czy obi ) A czy mineralny, polsyntetyk czy pelny syntetyk?
Zalecany przez Suzuki Motul 10 W 40 jest polsyntetykiem ( nie ma ponizej 15 W oleji mineralnych ) A Marka Motul jest sponsorem Suzuki w wyscigach,( jak wczesniej Castrol ) wiec jaki maja polecac ?
10W40 jest olejem uniwersalnym,w naszej strefie klimatycznej, pokrywa wiec jak najwiekszy obszar odbiorcow...tam gdzie jezdza przy mrozach i upalach...
Sam nie jezdze przy temperaturach minusowych ( a nawet gdyby to wazna jest temp. w garazu przy rozruchu ) wiec rezerwa 10W jest mi niepotrzebna.
Osobiscie uwazam ze na 15W50 a nawet 20W50 silnik pracuje ciszej...(mechanicznie ciszej- doswiadczenie z poprzednich motorow)
Slyszalem tez na pelnych syntetykach potrafilo sie slizgac sprzeglo...
Ale jak pisalem.Nie ma markowych oleji zlych..wazne zeby spelnialy normy producenta.
A tabele i porownania dla nas ( normalnych uzytkownikow nie jezdzacych w wyscigach) maja takie samo znaczenie jak dyskusja wyzszosci Swiat Wielkanocnych nad Swietami Bozego Narodzenia
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Śro 21:45, 02 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Swięte słowa...!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zibi74
A2
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kluczbork
|
Wysłany: Śro 21:54, 02 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
jotes napisał: |
Zalecany przez Suzuki Motul 10 W 40 jest polsyntetykiem ( nie ma ponizej 15 W oleji mineralnych ) | Suzuki zaleca stosować wysokiej jakości olej silnikowy 10W40 i nie podaje czy syntetyk,półsyntetyk lub mineralny,każdy z tych olei może mieć symbol 10W40.Dla mnie olejem wysokiej jakości jest olej w pełni syntetyczny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Czw 11:46, 03 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
zibi74 napisał: | jotes napisał: |
Zalecany przez Suzuki Motul 10 W 40 jest polsyntetykiem ( nie ma ponizej 15 W oleji mineralnych ) | Suzuki zaleca stosować wysokiej jakości olej silnikowy 10W40 i nie podaje czy syntetyk,półsyntetyk lub mineralny,każdy z tych olei może mieć symbol 10W40.Dla mnie olejem wysokiej jakości jest olej w pełni syntetyczny. |
Mineralny nie! Ale...
Zibi, oleje syntetyczne nie sa zle. Ale wyprodukowano je aby zapewnic silnikom jeszcze wieksze rezerwy pracy np lepszy rozruch przy -40°c i wyzsze temp pracy np nawet do 200°C, oraz dluzsze przebiegi miedzyservisowe. Zadne z tych warunkow nie sa wymagane w DL-u. Sam silnik ma bardzo dobra wartosc cieplna ( tz nie ma sklonnosci do przegrzewania sie ) a wymieiamy go co 6 Tys km. Jezeli pozwoli Ci to lepiej spac to naturalnie mozesz lac pelny syntetyk, Nie stosowalbym tylko tych rzadkich "paliwooszczednych"
Jak pisalem wazne jest aby spelnial normy API i JASO. (Wazne dla silnikow z mokrym sprzeglem ! ) i to ma na mysli Suzuki piszac o olejach wysokiej jakosci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zibi74
A2
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kluczbork
|
Wysłany: Czw 12:27, 03 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
nic innego nie twierdziłem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Majer
A
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Namysłów / Brzeg
|
Wysłany: Czw 12:41, 03 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Ja nakręcone mam prawie 55000 i zalewam do mojej Suzi MOTUL 5100 ester 10W40
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Majer dnia Czw 12:43, 03 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Salva_dore
A2
Dołączył: 21 Maj 2014
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 21:08, 15 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Odgrzeje temat. Poprzedni właściciel mojego tysiąca zalewal Castrola power 1 10W40, polsyntetyczny. W poprzednim moto lałem Motula 5100 o tych samych parametrach. Chciałbym zmienić na Motula właśnie, natomiast czytałem że takie zmiany oleju nie robią dobrze dla silnika, piszą o slizgajacym się sprzegle po zmianie marki oleju itp.
Według mnie nie powinno mieć to znaczenia jeśli olej jest oryginalny i trzyma parametry, chyba że trafi się na podróbke.
Czy spotkaliście się z czymś takim?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Staszek
Motonita
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Północna Polska
|
Wysłany: Nie 21:16, 15 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Nie spotkałem się.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jargus2
Motocyklista
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: Nie 21:22, 15 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Śmiało lej tego Motula ,nic nie będzie dla sprzęgła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KANGUR
Motonita
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: Nie 21:30, 15 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Dla sprzęgła pewnie nic ,ale koledzy gdzieś na forum pisali ,ze po zmianie z Castrola na Motula o tych samych parametrach silnik zaczął sporo zużywać oleju czego wcześniej na Castrolu nie było .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|