|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
redondo
A1
Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 19:44, 07 Cze 2012 Temat postu: Jaki olej do DL 650 |
|
|
Witam
Jaki olej wlać (syntetyk czy połsyntetyk) do sinika DL 650 rok 2007 przebieg 18 tys km i ile wchodzi?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
r_gustaw
A2
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szczecin
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jerresso
A
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 9:10, 08 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
A czy olej ma znaczenie dla działania skrzyni biegów? Jeśli tak, to czy możliwe że przy zmianie z unknown na Motul 10W40 czasem 6stka nie wejdzie (wydaje mi się, ze przed zmianami się takie rzeczy nie działy)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 9:47, 08 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Jesteś pewien co było lane wcześniej?
A może wyjechał z salonu już na półsyntetyku? i te 7 tysięcy to tak naprawde 17?
Mam taką zasadę ( ale to moja )że jak nie wiem co było lane leje półsyntetyk. Z resztą zaszkodzi to DLowi? chyba nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
r_gustaw
A2
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 11:07, 08 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Dobra zasada. Ja mam swoją - jeśli jest uzasadnienie i przesłanki ku temu to leję syntetyk. I tu już muszę się zastanowić czy "mu" nie zaszkodzę.
jerresso - tak , olej ma znaczenie dla skrzyni biegów. jaki jest przebieg?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pią 11:15, 08 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
SV650 kupiłem z prawdziwym przebiegiem 24kkm, jeździła na półsyntetyku. Ja zmieniłem na castrola power 1 racing 10w50, full syntetyk, zrobiłem na SV jakieś 15tys km i nie brała ani kropli oleju od zmiany do zmiany, zero problemów Motocykl sprzedany koleżance, ona dalej leje syntetyk, SV ma już z 45tys i nadal nie bierze nic oleju. DL1000 kupiłem z przebiegiem 28kkm, tak samo jeżdżony na półsyntetyku motul, tak samo dostał ode mnie full syntetyk castrola i tak samo przez kolejne 20tys km zero problemów. To są nowoczesne silniki, nie mają tyle nagaru co polonez, nie ma co się stresować, że syntetyk wypłucze syfy, rozszczelni silnik i pozapycha kanały olejowe. Warto kupić ciut droższy olej i przedłużyć żywot Waszych maszyn
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Pią 11:16, 08 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
redondo
A1
Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 11:32, 08 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki będzie syntetyk
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nelson_20
Motocyklista
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łowicz/Bełchów/Skierniewice
|
Wysłany: Pią 11:44, 08 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Mam ten sam problem tylko że w samochodzie, fabrycznie lany był syntetyk, potem mechanik wlał pół syntetyk (w sumie nie ma się co dziwić, większość ludzi na świecie tak robi kiedy nie wie co było lane wcześniej), no i forumowicze, mimo że przez 65 000 lany był półsyntetyk radzą żeby i tak wrócić do pełnego syntetyku. Mam dylemat, jestem akurat przed zmianą oleju i chyba kupię droższy :] a w DL'u leję Motula 9100, od nowości lany był VSX w ASO Bielsko-Białej (dwie zmiany), potem poczytałem że ludzie leją właśnie Motula, jestem po drugiej zmianie i chyba jest ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jerresso
A
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 12:24, 08 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
r_gustaw - kupiony przy 7000mil, teraz ma chyba nieco więcej niż 10500 (zmiana w tym sezonie oleju)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
r_gustaw
A2
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 15:32, 08 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
jerresso - nooo to nie dużo, przede wszystkim upewnij się czy jest stan tego oleju, bo takie kłopoty z zapinaniem biegu dzieją się przy nie dostatecznym poziomie oleju w misce lub gdy olej stracił swe właściwości przy dużym przebiegu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chmarnik
Maniak motocyklowy
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Pią 20:36, 08 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Ja mam 15W50 i wydaje mi się, że lepiej pracuje skrzynia niż przy 10W40.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SoH
Motocyklista
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik
|
Wysłany: Pon 12:49, 11 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
A ja mam takie retoryczne pytanie. Jakie sa klasy jakosci tych syntetykow i polsyntetykow ktorymi zalewacie swoje moto?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
r_gustaw
A2
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 14:00, 12 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
przy dzisiejszych - nowoczesnych olejach trudno o marną klasę ...
Shell syntetyczny 10W40 ma klasę według API SM lub według JASO MA2
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SoH
Motocyklista
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik
|
Wysłany: Wto 15:36, 12 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Pytanie zadalem, bo znowu zaczyna sie bezsensowna dyskusja na temat: zalewac syntetykiem czy mineralnym czy moze polsyntetykiem. Pytanie powinno brzmiec, jakiej klasy olejem zalewac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jerresso
A
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 15:59, 12 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Skoro olej spełnia wymagania zawarte w instrukcji producenta, to chyba odpowiedniej klasy jest.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Benek
Motocyklista
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 19:02, 12 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
SoH napisał: | Pytanie zadalem, bo znowu zaczyna sie bezsensowna dyskusja |
To redondo zadał pytanie z dupy.
Jaki k...wa półsyntetyk??? To jest nowoczesny silnik z małym przebiegiem
Ja używam od dawna tylko MOTUL 10W40.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jaca
Motonita
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Wto 19:13, 12 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Benek napisał: | Jaki k...wa półsyntetyk??? To jest nowoczesny silnik z małym przebiegiem
Ja używam od dawna tylko MOTUL 10W40. | Nie wiem czy wiesz ale popularny i polecany Motul 5100 4T 10W40 to półsyntetyk.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skov
A
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: Wto 19:36, 12 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
no i spełnia normy producenta i jest tańszy niż pełny syntetyk i nikomu się jeszcze przez niego nic nie zatarło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SoH
Motocyklista
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik
|
Wysłany: Wto 19:55, 12 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
jerresso napisał: | Skoro olej spełnia wymagania zawarte w instrukcji producenta, to chyba odpowiedniej klasy jest. |
Raczej na odwrót. Spełnia wymagania producenta, bo jest odpowiedniej klasy jakości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marulin
Motonita
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: DKL
|
Wysłany: Wto 20:29, 12 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Ja leję Motula 5100 10W40
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Benek
Motocyklista
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 20:47, 12 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Jaca napisał: | Nie wiem czy wiesz ale popularny i polecany Motul 5100 4T 10W40 to półsyntetyk. |
A to coś nowego
Półsyntetyki Motula maja oznaczenie 5000. Polecam lekturę:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Wto 22:59, 12 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Benek napisał: | Jaca napisał: | Nie wiem czy wiesz ale popularny i polecany Motul 5100 4T 10W40 to półsyntetyk. |
A to coś nowego
Półsyntetyki Motula maja oznaczenie 5000. Polecam lekturę:
[link widoczny dla zalogowanych]
|
5100 to mieszanka mineralnych i syntetycznych: [link widoczny dla zalogowanych]
7100 to syntetyk.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
redondo
A1
Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 23:06, 12 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Benek wulgaryzmy to u siebie na wsi uskuteczniaj jeśli pytanie Ci sie nie podoba nie komentuj
Nie wiem co było lane wcześniej dlatego w servisie mi doradzili półsyntetyk
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Wto 23:09, 12 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Panowie, opanujcie się.
Na temat proszę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jaca
Motonita
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Wto 23:30, 12 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Benek napisał: | Polecam lekturę | Ja również: 100% syntheteese [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Benek
Motocyklista
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 12:14, 13 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
redondo napisał: | Benek wulgaryzmy to u siebie na wsi uskuteczniaj jeśli pytanie Ci sie nie podoba nie komentuj
Nie wiem co było lane wcześniej dlatego w servisie mi doradzili półsyntetyk |
O pytaniu już się wypowiedziałem, zaliczam je do grupy: pomocy jakie ciśnienie z przodu?
Jeśli serwis tak doradził to bym tam więcej nie zawitał (z resztą i tak nigdy nie jeżdżę do serwisu).
Sam pisałeś: DL 650 rok 2007 przebieg 18 tys km to jeśli nawet był zalany półsyntetykiem to dla świętego twojego spokoju zastosuj motorpłuk i zalej go olejem jaki uważasz. Teorie o wymywaniu nagarów i rozszczelnieniu silnika po zalaniu syntetykiem przy ww. jednostce napędowej nie mają żadnych podstaw. Są teorie wieśniaków od traktorów ale nawet u mnie na wsi o tym wiedzą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kizashi
Motocyklista
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 306
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Mazury
|
Wysłany: Czw 21:50, 15 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Podpowiedzcie, poprzednik zalewał moto Castrolem. Lepie pozostać przy nim czy zmienić na Motula?
Na stronie tego drugiego polecają różne wersje oleju, ale co myślicie o 7100 4T 10W40?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kasin
Motocyklista
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Piastów/Zalewo
|
Wysłany: Pią 0:32, 16 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Jakiś czas temy poprosiłem o radę odnośnie olejów właściciela Motostore (wcześniej zajmował się V-Stromami w serwisie Michała Szramy, czyli polecanym przez warszawiaków z forum) i zdecydowanie polecał oleje Motula. Napisał mi, że najlepszym wyborem według niego jest 7100 15W50.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Creed
Motonita
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: Pią 11:12, 16 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
swoop napisał: | Podpowiedzcie, poprzednik zalewał moto Castrolem. Lepie pozostać przy nim czy zmienić na Motula?
Na stronie tego drugiego polecają różne wersje oleju, ale co myślicie o 7100 4T 10W40? |
Miałem dokładnie ten ten olej u siebie przez jeden sezon i wszystko chodziło jak należy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hermes
Motonita
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 11:20, 16 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Castrol motocyklowy to niezbyt dobry olej
Edit @down: To tylko moje zdanie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Hermes dnia Pią 13:01, 16 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek666
A
Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 12:27, 16 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Hermes napisał: | Castrol motocyklowy to niezbyt dobry olej |
Od wyjazdu z salonu mam zalany Castrol.Przejechane 45000km.Z silnikiem wszystko w porządku,oleju nie bierze. W poprzednim moto też miałem zalanego Castrola,po zmianie na Motula chlał olej aż miło.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bartek666 dnia Pią 12:30, 16 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kizashi
Motocyklista
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 306
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Mazury
|
Wysłany: Pią 15:19, 16 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
No i właśnie dostałem nową informacje, że "najlepszym" olejem był by: AMSOIL SYNTHETIC MOTORCYCLE OIL 10W40
sam już nie wiem jaki kupić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kasin
Motocyklista
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Piastów/Zalewo
|
Wysłany: Pią 15:40, 16 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Poniżej wiadomość od mechanika, o której wcześniej napisałem. Mam nadzieję, że się nie obrazi za jej opublikowanie
Cytat: | Cześć. Przede wszystkim to nie Castrol, bo to nie jest dobrej jakości olej. Miałem stosunkowo niedawno szkolenie techniczne dotyczące oleju i tak się złożyło, że prowadzący to szkolenie pracował przy produkcji Castrola i powiedział to i owo na temat tego oleju. Fakt, że są już to lepsze oleje niż pare lat temu, ale nadal nie dorównują jakością olejom typu Motul, Shell, Bel-Ray itp. Osobiście polecam olej Motul 5100 15W50 po 1 tys km. Przy nastepnej zmianie oleju czyli przy 6-7 tys. zalej Motula 7100 15W50 lub Motula 300V 15W50.
objasnienie, który olej jakie ma zastosowanie:
Motul 5100 15W50 - Jest to estrowy pełen syntetyk (niestety wiekszosc ludzi twierdzi, że to pół syntetyk). Bardzo dobrej jakości olej do normalnej jazdy(niesportowej).
Motul 7100 15W50 - Kolejny estrowy pełen syntetyk o troche lepszych parametrach niż 5100.
Motul 300V 15W50 - Najwyższy model Motula dwu estrowy syntetyk przeznaczony do wyścigowej jazdy.
Lepkość oleju zalecam 15W50 zamiast 10W40 ponieważ DL650 jest tzw. fałką i silnik jest konstrukcyjne obciązony bardziej niż rzędowy. Na lepkości 15W50 po prostu cięzej zerwać film olejowy i jest mniejsze prawdobopodobienstwo uszkodzenia silnika.
Na koniec dodam, że polecam Motula dlatego, że jest robiony w troche innej technologii(lepszej) niż reszta marek. Chodzi mi głównie o oleje syntetyczne. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kasin dnia Pią 15:41, 16 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bobiusz
Motonita
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 18:05, 16 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
@kasin Dzęki za info.
Właśnie zamierzam zmienić olej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swistak
Motocyklista
Dołączył: 27 Cze 2015
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Mińsk Mazowiejski
|
Wysłany: Pią 20:15, 16 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Miałem okazje być na szkoleniach robionych przez różnych producentów gadka zawsze ta sama tylko marka inna każdy jest wyjątkowy i każdy jest najlepszy .
Taka sama sytuacja jest w warsztatach znam kilka warsztatów motocyklowych które w życiu nie zaleją motula jedyny olej jaki dla nich istnieje to valvoline
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Top Gun
A
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Pią 20:37, 16 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
swistak napisał: | Miałem okazje być na szkoleniach robionych przez różnych producentów gadka zawsze ta sama tylko marka inna każdy jest wyjątkowy i każdy jest najlepszy .
Taka sama sytuacja jest w warsztatach znam kilka warsztatów motocyklowych które w życiu nie zaleją motula jedyny olej jaki dla nich istnieje to valvoline |
Bo valvoline to jeden z trzech producentów , a reszta to?..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swistak
Motocyklista
Dołączył: 27 Cze 2015
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Mińsk Mazowiejski
|
Wysłany: Pią 21:40, 16 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Top Gun wytłumacz to ludziom którzy kupują oleje obrandowane marką aut bo na innym auto nie chce jechać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekjx1
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: dolnośląskie/BLC
|
Wysłany: Pią 22:39, 16 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
wybór danej marki oleju jest bynajmniej wg mnie kwestią zaspokojenia własnego samopoczucia bo najważniejsze żeby był co roku świeży i zachowaniem wymogów charakterystyki przewidzianej przez producenta smarowanej jednostki a to że ktoś przejechał ileś km, nie jest dla mnie wyznacznikiem jakości oleju, bo większy wpływ ma sposób eksploatacji.Kolejny argument ? ilu z nas ujeżdża pojazd do jego śmierci ?? mam tu na myśli użytkowanie od nowego -bo zalewanie starego silnika,super olejem już na wiele nie pomoże
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mati!
Motocyklista
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 402
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 9:36, 17 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
krzysiekjx1 napisał: | wybór danej marki oleju jest bynajmniej wg mnie kwestią zaspokojenia własnego samopoczucia bo najważniejsze żeby był co roku świeży i zachowaniem wymogów charakterystyki przewidzianej przez producenta smarowanej jednostki a to że ktoś przejechał ileś km, nie jest dla mnie wyznacznikiem jakości oleju, bo większy wpływ ma sposób eksploatacji.Kolejny argument ? ilu z nas ujeżdża pojazd do jego śmierci ?? mam tu na myśli użytkowanie od nowego -bo zalewanie starego silnika,super olejem już na wiele nie pomoże |
Lepiej bym tego nie ujal, dlatego podpisuje sie pod tym objema recoma
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Top Gun
A
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Nie 13:23, 18 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
swistak napisał: | Top Gun wytłumacz to ludziom którzy kupują oleje obrandowane marką aut bo na innym auto nie chce jechać |
Co to znaczy nie chce jechać, a kto produkuje te oleje.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Top Gun dnia Nie 13:28, 18 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Nie 16:57, 18 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
komus zdjecia z ponizszego linku mowia cos same za siebie?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Nie 18:58, 18 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
sorry kasin, moze ten Twoj mechanik dobrym mechanikiem jest ale nawijac makaron na uszy umie jak kazdy majster w ASO
Jak Castrol sponsorowal suzuki w Motosporcie to w kazdym serwisie Castrola lali i byo dobrze.
Teraz biora kase od Motula to jaki maja polecac ?
Jezeli chodzi o 15 W 50 to tyle w tym racji ze faktyczbie silnik pracuje na nim jakby "mechanicznie" ciszej
ale z tym zrywaniem filmu przy typowym polsynetylku to juz sie za bardzo z okna wychylil
Jak masz niepotrzebna kase i przez to lepiej spac to kupuj i lej.
Ale jak juz daje rady to powinien wspomniec ze ze znane sa przypadki slizgajacego sie szybciej sprzegla na pelnym syntetyku.
W naszej szerokosci geograficznej przy typowym uzytkowaniu wystarcza zwykly 10W 40, jakiejs markowej firmy a cala reszta to dzielenie wlosa na czworo.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Nie 19:03, 18 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kizashi
Motocyklista
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 306
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Mazury
|
Wysłany: Nie 19:18, 18 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
jotes napisał: |
W naszej szerokosci geograficznej przy typowym uzytkowaniu wystarcza zwykly 10W 40, jakiejs markowej firmy a cala reszta to dzielenie wlosa na czworo. |
ok, tylko podstawowe pytanie syntetyk czy półsyntetyk?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek666
A
Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 19:47, 18 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Przeczytaj [link widoczny dla zalogowanych] może ci się coś rozjaśni.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bartek666 dnia Nie 19:57, 18 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luka_m
A
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pon 9:15, 19 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Ja właśnie zmieniałem oleum: zalałem Millersem ZFS 10w40, zobaczymy Test będzie pewnie dopiero na wiosnę, bo moto już przygotowane do zimowania...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
musty
A1
Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 10:48, 19 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Zaleję15w50 dla próby i zobaczę czy silnik będzie ciszej pracował. Oczywiście Motyla 5100.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Top Gun
A
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Pon 14:12, 19 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Należy wlać olej o lepkości jaką podaje producent...
Jotes...ten mechanik to się z okna nie wychylił tylko wypadł i to z bardzo wysoka...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Robur
A1
Dołączył: 04 Wrz 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 22:00, 21 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Elf 4moto 10w40 za 20zeta i nic więcej te sprzęty nie potrzebują, jeżdżę i jest ok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Śro 22:26, 21 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
oleje maja wspolna baze ale roznia sie dodatkami
cytujac za wiki:
"Oleje silnikowe posiadają szereg dodatków polepszających ich właściwości:
dodatki przeciwkorozyjne – w celu zmniejszenia korozyjnego wpływu oleju na elementy silnika
dodatki przeciwutleniające – w celu spowolnienia procesu starzenia się oleju
dodatki obniżające temperaturę krzepnięcia
dodatki powiększające smarność
dodatki obniżające temperaturę pienienia się oleju
dodatki dyspersyjne utrzymujące zanieczyszczenia w jednorodnej zawiesinie"
Moim zdaniem mozna lac gowno za 10 zl / litr i cieszyc sie, ze spelnilo sie minimum wymagane przez producenta, ale mozna tez lac olej za 80 zl / litr i dopieszczac swoja jednostke - nie obawiajac sie, ze po 10 latach uzytkowania czlowiek bedzie zmuszony przechodzic z syntetyka na polsyntetyk, albo co gorsza wlewac jakis moto-doktorow rodem z tv-marketu.
Pewnie, ze kupujac Motula placi sie czesc za sama marke - ale nie oszukujmy sie, tam nie pracuje pan Zenek spod budki z piwem, tam faktycznie pracuja na swoja marke, testuja, doskonala. Mozna kupic Tavrie i jezdzic a mozna tez kupic Audi i jezdzic - wiem, ale czy roznica cen jest wydumana?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|