|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 23:41, 05 Lis 2007 Temat postu: JAKI KUPIć MOTOR? |
|
|
Witam wszystkich Klubowiczów!
Chciałbym kupić motor, mój pierwszy, wcześniej przygody tylko na pożyczanych. Nie mam wiele doświadczenia, szukam raczej w taj klasie enduro - turystyk. Mam 190 cm wzrostu i ważę ok 105kg, czy polecacie Panowie V-stroma 650, a może zacząć od 1000-ki? Czy w ogóle to dobry motor jak na początek?
Pozdrawiam!
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Buber dl 1000
Motonita
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 512
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 9:43, 06 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
dobry motor i jeden i drugi. ja osobiście polecam tysiąca. jak masz trochę zdolności to i na tysiącu sobie poradzisz. mamy takiego kolegę który zaczynał od tysiąca "o dobry Jezu muśpiewali " a on jeździł jak stary wymiatacz i brawo koledze za to. pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Brzo
Administrator
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 9:48, 06 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Momo, że śmigam na 650 to przy Twoih gabarytach polecam 1000.
Chociaż i 650 da radę.
Pozdrawiam,
Brzo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dwilu
A
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubań
|
Wysłany: Wto 10:17, 06 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
1000 ma wyższa kanapę o 2 cm, jest szybszy o 20km
(według suzuki, bo podają prędkość max Dl1000-200km/h a DL650-180km/h. Ja nie mogę tego sprawdzić, jeszcze bo moja 650 jest na dotarciu ale kumpel niedawno dotarł i leciał już w okolicach 200km/h 650-ką)
jest cięższy od 650 o 11 kg i ma dwie rury
Biorąc pod uwagę Twój wzrost, DL1000 nie powinien być dla Ciebie zbyt wysoki.
Ja przesiadłem się z yamahy tenere wiec niczego w DL650 mi nie brakuje, jest bardzo zwinny i poręczny, szybszy, ma nisko środek ciężkości, jest bardzo wygodny, śliczny i ma piękny dźwięk V, ma inaczej ułożone lagi, ma ABS (polecam, ale chyba w dl1000 niedostępny), mniejsze kolo przednie (od tenery) dzięki czemu manewrowanie przy wolnej jeździe to bajka
POLECAM DL-a
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Buber dl 1000
Motonita
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 512
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 11:17, 06 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
z predkosciami to prosze uwazac. liczniki w dl-ach kłamią jak najęte. wskazówka jedno realia drugie. przekłamania sięgają 8-10%. w moim dl-u wskazówka wychyla się do 215-220 chociaż nie zanczy to, że tyle jest w realu, jednakże dosyć ciekawe jest to, że czy jadę z plecakiem czy bez to wychyla się tak samo tylko przyspieszenia są inne cojest oczywiste.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michał
A1
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 17:34, 06 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Buber dl 1000 napisał: | dobry motor i jeden i drugi. ja osobiście polecam tysiąca. jak masz trochę zdolności to i na tysiącu sobie poradzisz. mamy takiego kolegę który zaczynał od tysiąca "o dobry Jezu muśpiewali " a on jeździł jak stary wymiatacz i brawo koledze za to. pozdrawiam |
A o kim piszesz Buberku:)?
To musi być jakiś super kolo, a do tego skromny:)
hihi
Co do wyboru moto...
ja mam 187 i 90kg (niesamowite jak w 3 cm moze zmieścić się 15kg... no ale oczywiście mięśnie swoje ważą)
oczywiście śmigam 1000 i to był mój pierwszy bike ever. Siły masz dosyć by sobie z nim poradzić, nie poczujesz tych 11 kg różnicy, a bike wynagrodzi Ci wszystko i wiele też wybaczy. Poradzisz sobie bez problemu tylko oczywiście wszystko trzeba robić z głową, bo jak nie to nie ważne czy to jest DL1000, czy skuter jak pierdolniesz w ścianę przy setce to efekt jest ten sam (podnosisz sprzęta i jedziesz dalej, hehe ku wiecznej szczęśliwości)
Przy twojej masie (mięśniowej) od razu zainwestuj w sprężyny progresywne do przedniego widelca - Buber Ci to wytłumaczy:)
Zbędnych kilo w moto pozbędziesz się zmieniając wydech (Akrapovic da Ci 10kg mniej)
Inne pytania? pytaj konkretnie
Pozdro
M
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 19:52, 06 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Michał napisał: | Siły masz dosyć by sobie z nim poradzić
|
Prawdziwa sila techniki sie nie boi i jest potrzebna tylko do podniesienia moto po glebie (gdy zawiedzie technika). Poza tym DL prowadzi sie bezproblemowo.
A powaznie - bierz tysiaca, wprawdzie to gorszy model od 650 ale przy twoim stosunku masy do masy niestety nie masz wyboru ;). A jeszcze powazniej: 1000 nie ma ABSu a dla mnie to byla opcja niezbedna. Blokada przedniego kola w moto jest duzo bardziej nieprzyjemna niz w puszce.
Mozesz szukac moto majacego i 1000 i ABS ale to inna polka cenowa.
Pozdrawiam,
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zulus
A
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Wto 20:48, 06 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Dokładnie rok temu byłem w takiej samej kropce jak Ty i zastanawiałem się co kupić. Wybrałem dl 650 i uśmiech z gęby mi nie schodzi . Bierz w ciemno i nie zastanawiaj się.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 21:22, 06 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Jest tu gdzieś taki wątek - co lepsze - 650 czy 1000 - ale zarezerwuj sobie co najmniej cały wieczór na czytanie... Ja, przy gabarytach średniej wielkości słonika, wybrałem jako pierwszy motorek, w lipcu tego roku dl650, głównie ze względu na ABS, którego w 1000 nie ma (co nie koniecznie oznacza że gdyby był to bym wybrał 1000...). Jeździ się REWELACYJNIE.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 22:59, 06 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Panowie bardzo dziękuję za wasze opinie. Zarejestrowałem się i jestem teraz pod nikiem BlackJack. Czytająć wypowiedzi to zdanie podzielone, co nie ułatwia zadania, ale potwierdza, że obie maszyny godne uwagi. Poczytam jeszcze wdł. wskazań porównania co lepsze, i zaczynam się rozglądać na poważnie za sprzęrtem przez zimę, może od nowego sezonu się uda wyjechać na drogę...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 23:03, 06 Lis 2007 Temat postu: Dzięki! |
|
|
Jeszcze raz dziękuję za opinie!
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dwilu
A
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubań
|
Wysłany: Wto 23:37, 06 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Anonymous napisał: | Panowie bardzo dziękuję za wasze opinie. Zarejestrowałem się i jestem teraz pod nikiem BlackJack. Czytająć wypowiedzi to zdanie podzielone, co nie ułatwia zadania, ale potwierdza, że obie maszyny godne uwagi. Poczytam jeszcze wdł. wskazań porównania co lepsze, i zaczynam się rozglądać na poważnie za sprzęrtem przez zimę, może od nowego sezonu się uda wyjechać na drogę... |
BlackJack jak będziesz chciał nowego, to dam Ci namiary na gościa z warszawki, który mi sprzedał nowiutkiego dl650 z abs-em za 24500zł z dostawą do domu (1100 km w obie strony)
ja wziąłem za gotówkę ale jest możliwość też na raty (przy wpłacie 20% procedura uproszczona)
pozdroweczka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 23:46, 06 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Arek napisał: | Jest tu gdzieś taki wątek - co lepsze - 650 czy 1000 - ale zarezerwuj sobie co najmniej cały wieczór na czytanie... |
To jest w dziale Ring Wolny>O wyzszosci... i trzeba czesc wypowiedzi traktowac z przymruzeniem oka. Moja recepta na pierwsze moto byla prosta: ABS, duzy zasieg, przyjazny dla uzytkownika. Fakt ze 650 to golas jesli chodzi o dodatki. Czeka Cie lektura o gmolach, oslonach pod silnik, centralnych nozkach, szybach, handbarach, kufrach etc.
Czy jestem zadowolony z wyboru? Tak, daje DL650 8/10, minus za pokraczny wyglad przodu i pare drobiazgow. Bedziesz zadowolony, ale pamietaj ze DLe to ani rasowe przecinaki, ani rasowe enduro, ani powazny turystyk. Ma wszystkiego po trochu w rownych proporcjach.
W kazdym razie o swoim DLu mowie: "moj najlepszy kumpel" !
Pozdrawiam,
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Buber dl 1000
Motonita
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 512
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 9:48, 07 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
podkreślam jeszcze raz Coolargol mówi o 650 a nie o tysiącu i uwzględnij jego cytat "... minus za pokraczny wyglad przodu i pare drobiazgow" + "...ani powazny turystyk" - o cholera to powinno być w innym dziale, który czytaj z przymrżeniem oka pamietając jednocześnie, że we wszystkich opowieściach jest dużo prawdy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Buber dl 1000
Motonita
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 512
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 9:51, 07 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Kloego to są dwa różne moto to rada przed czytaniem "wyższości....."
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Buber dl 1000
Motonita
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 512
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 9:54, 07 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Michał napisał: | Buber dl 1000 napisał: | dobry motor i jeden i drugi. ja osobiście polecam tysiąca. jak masz trochę zdolności to i na tysiącu sobie poradzisz. mamy takiego kolegę który zaczynał od tysiąca "o dobry Jezu muśpiewali " a on jeździł jak stary wymiatacz i brawo koledze za to. pozdrawiam |
A o kim piszesz Buberku:)?
To musi być jakiś super kolo, a do tego skromny:)
hihi
Co do wyboru moto...
ja mam 187 i 90kg (niesamowite jak w 3 cm moze zmieścić się 15kg... no ale oczywiście mięśnie swoje ważą)
oczywiście śmigam 1000 i to był mój pierwszy bike ever. Siły masz dosyć by sobie z nim poradzić, nie poczujesz tych 11 kg różnicy, a bike wynagrodzi Ci wszystko i wiele też wybaczy. Poradzisz sobie bez problemu tylko oczywiście wszystko trzeba robić z głową, bo jak nie to nie ważne czy to jest DL1000, czy skuter jak pierdolniesz w ścianę przy setce to efekt jest ten sam (podnosisz sprzęta i jedziesz dalej, hehe ku wiecznej szczęśliwości)
Przy twojej masie (mięśniowej) od razu zainwestuj w sprężyny progresywne do przedniego widelca - Buber Ci to wytłumaczy:)
Zbędnych kilo w moto pozbędziesz się zmieniając wydech (Akrapovic da Ci 10kg mniej)
Inne pytania? pytaj konkretnie
Pozdro
M |
Michałku a ty byś wybrał 650- nawet z abs-em? - pytanie retoryczne jak rozumiem.
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rychu72
A
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Opole
|
Wysłany: Śro 15:12, 07 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Planuje w przyszłym roku w lutym zakup nowego DL 650. To jest pewne. Nie jestem pewny tylko jaki, z ABSem czy bez. Jak możecie to wspomóżcie mnie swoim doświadczeniem i wiedzą.
PS
Będzie to mój pierwszy bike i umiejętności mam takie sobie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Brzo
Administrator
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 16:44, 07 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Dwie szkoły jazdy bez ABS nauczysz się hamować pulsacyjnie.
Z ABS system zrobi to za Ciebie ale czy na awaryjnym hamowaniu będzie wydajny tego nie wiem. Chłopaki dajcie wskazówki z doświadczeń jakie macie ABS i bez.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zulus
A
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Śro 18:18, 07 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Przy hamowaniu na szutrze lub jeżeli masz piach na asfalcie zdesydowanie sprawniej zatrzymasz pojazd bez ABS (pod warunkiem że masz trochę umiejętności). Natomiast w warunkach normalnej eksploatacji zdecydowanie lepszy jest ABS. Dużo skuteczniejszy. Tylko pamiętaj jeśli ci figle w głowie że z ABS nie postawisz moto na przednim kółku. Ale gdybyś chciał to robić to pewnie myślałbyś o moto z zupełnie innej półki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Brzo
Administrator
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 20:00, 07 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Nie wspominając o "tarce na jezdni" tutaj ABS wariacji dostaje - a gdzie u nas niema takiej tarki? Piasek na jezdni to standart tak jak koleiny nie wiem jak ABS daje sobie z tym radę ale mam podejrzenia, ze kiepsko.
Jednak faktycznie na dobrej nawierzchni powinien dać radę.
Osobiście uważam, ze nastepna lub jeszcze nastepna generacja ABS sprawdzi sie dobrze w motocyklach. Podobnie było w samochodach poprzednie generacje ABS to śmiech na sali. Jednak ludzie kupowali i dobrze bo była kasa na rozwoj Ale sie rozpisałem
Za parę lat nie bedzie tego dylematu ale mam nadzieje, ze tyle nie bedziesz czekać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 21:02, 07 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Rychu72 napisał: | Planuje w przyszłym roku w lutym zakup nowego DL 650. To jest pewne. Nie jestem pewny tylko jaki, z ABSem czy bez. Jak możecie to wspomóżcie mnie swoim doświadczeniem i wiedzą.
PS
Będzie to mój pierwszy bike i umiejętności mam takie sobie. |
ABS zawsze mozesz odlaczyc (albo zrobic sobie przelacznik na kiere). Moje skromne doswiadczenie (prawie 5tys km zyciowego przelotu, tez Isze moto) jest takie ze ABS nie raz uchronil mnie przed zablokowaniem przedniego kola, zwlaszcza ostatnio kiedy czesto jest mokro. A im bardziej slisko, czyli mokro, piach na asflacie, tym szybciej po blokadzie nastepuje gleba. Guru mawiaja ze na suchym dobrze wytrenowany biker jest w stanie zahamowac na krotszym odcinku bez ABS niz z nim, za na mokrym - bez szans.
Targuj ze sprzedawca, moze sprzeda Ci z ABS w cenie bez ABS w ramach promocji - zwlasycza w lutym :).
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dwilu
A
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubań
|
Wysłany: Śro 21:05, 07 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
mam z abs-em ale wypowiadać sie nie mogę bo zrobiłem dopiero 650 km
wiem jedno, gdybym w poprzednim moto miał abs to zaoszczędził bym na dwukrotnym spawaniu plastików bałem się tego wynalazku ale teraz jestem zadowolony, na mokrym asfalcie miód.
(czytałem chyba w jakimś czasopiśmie, ze v-strom ma najlepiej działający abs z dotychczasowych (jak znajdę źródło to podam))
pozdrowka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 21:06, 07 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Brzo napisał: | Nie wspominając o "tarce na jezdni" tutaj ABS wariacji dostaje - a gdzie u nas niema takiej tarki? Piasek na jezdni to standart tak jak koleiny nie wiem jak ABS daje sobie z tym radę ale mam podejrzenia, ze kiepsko.
|
Ale tarka wystepuje zazwyczaj przed skrzyzowaniami gdzie z definicji nalezy byc ostroznym, choc fakt ze tu ABS mocno wydluza droge hamowania. Piasek na jezdni - no tu wlasnie ABS jest chyba najbardziej pomocny, bo szczegolnie latwo zablokowac kolo.
Co do kolein, zdrapek wzdluz czy wszerz to DLowi chyba nie robi roznicy - znosi je z filozoficznym spokojem .
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 21:12, 07 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Brzo napisał: | Dwie szkoły jazdy bez ABS nauczysz się hamować pulsacyjnie.
|
Nie ma gorszej rzeczy niz hamowanie pulsacyjne w wydaniu ludzkim. Potwornie wydluza droge hamowania, zwlaszcza na suchym. Tu najlepsze jest zablokowanie kola ale:
-czy dasz rade utrzymac moto w pionie?
-opony sie zrobia "kwadratowe"
Na mokre jedna rada - ABS. Albo "dostosowanie predkosci do warunkow jazdy".
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 8:03, 08 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Dzięki wszystkim za podpowiedzi i chyba jednak będzie to moto z ABS. Dzięki Dvilu za namiar, a reszta jak w mailu. Pytanko do coolargola. Czy takie odłączanie ABsu można zrobić jeszcze na gwarancji, czy raczej jest to zabawa na przyszłość? Jak masz jakiś patent na to daj znać jak tego dokonać.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rychu72
A
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Opole
|
Wysłany: Czw 8:04, 08 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Zapomniałem się zalogować. Powyższa wiadomość jest odemnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Buber dl 1000
Motonita
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 512
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 9:40, 08 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
a ja myślałem, że udogodnienia poprawiające bezpieczeństwo są na specjalne/nieprzewidziane przez kierowcę okazje, no ale widzę, że się myliłem. tylko takie podejście gwarantuje kierowcy, że abs zadziała tak jak należy. jednoczaśnie proszę Was szanowni koledzy o odpowiedż co się dzieje w nast. sytuacji "niewielkie rondo , kapuśniaczek asfalt pt. smoła i niewidoczna plama oleju akurat w tym miejscu gdzie profil jezdni niewiedzieć czemu jest zupełnie inny niż potrzeba coś zmusza was do użycia klameczki i...." jazda z abs i bez abs.
a jeszce jedno ja nie posiadam abs i po kilku jazdach próbnych innymi moto z abs moim skromnym zdaniem sprawa wygląda następująco:
abs w suzi 650 niezły ale nie najlepszy, może to kwestja zestrojenia zawieszenia i jego chrakterystyki
triumph tiger mało jeździłem ale wydaje mi się, że nie gorszy chociaż to znacznie cięższy moto od 650eczki
BMW GS 1200 adventure bardzo dobry chociaż nie potrafię do końca być obiektywny w odniesieniu do tego motka
a i jeszce jeden wynalazek honda cb 1300 - ten abs poprost mnie pozytywnie zaskoczył jak i całe moto, niewiem jak dane z testów ale właśnie ten abs moim zdaniem super współgrał z motocyklem i ja go oceniam jako nr 1 - z tych którymi jeździłem z abs-em
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Brzo
Administrator
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 11:56, 08 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Piasek na jezdni czy olej jak pisałał Buber to jest to samo miałem doczynienia z tym i z tym i niestety śliska sprawa i wysokie koszta - dobrze że AC miałem. Ręcze że ABS by nie pomógł w delikatnym złożeniu i hamowanie. Delikatne złożenie to mała odchyłka od pionu. Co do kolein wspominam bo gadałem z kolesiem który miał ABS i mówił, że miał hamowanie przy zmianie pasa przez koleiny i niestety ABS zgłupiał i walnął w tył samochodu. Stwierdził, że bez ABS może by mu się udało tylko nie pamiętam na jakim moto miał ta przygodę (napewno nie DL). Dlatego wspomniałem o koleinach. Ehhh tyle sytuacji jest na drodze, że pewnie ABS i jego brak ma swoje zalety i wady.
Zgadzam się że potargować się można i mieć coś wiecej w cenie za mniej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zulus
A
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Czw 12:29, 08 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Co tu dużo mówić, co kierowca to inna opinia Generalnie do jazdy i z jedny i z drugim trzeba się przyzwyczaić. Hamowanie bez ABS wymaga wyczucia bo jak za mocno depniesz to przelecisz przez kiere . Tak samo jest z ABS. Jak wgo wyczujesz to na tarce też spoko się zatrzymasz. Mnie tam kilka razy ABS dupsko uchronił. Generalnie ja cały czas ćwiczę hamowanie awaryjne podczas podróży ponieważ nuaki nigdy za wiele. polecam to wszystkim. Naprawdę zachowanie moto staje się bardziej przewidywalne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Buber dl 1000
Motonita
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 512
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 12:43, 08 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
jeśli możecie sobie pozwolić na abs lub jest dostępny w motocyklu to tak kupujcie takie moto. jeszcze raz podkreślam słuzy on do uniknięcia ekstremalnych sytuacji wtedy gdy coś umknie waszej uwadze i działa wtedy gdy zapominasz, że go masz, nawet jeśli jest to ten jeden raz na milion. z mojego punktu widzenia nie jest to jedyny i najważniejszy czynnik decydujący o zakupie tego czy innego moto. to oczywiście moja skromna opinia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 17:17, 08 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Anonymous napisał: | Dzięki wszystkim za podpowiedzi i chyba jednak będzie to moto z ABS. Dzięki Dvilu za namiar, a reszta jak w mailu. Pytanko do coolargola. Czy takie odłączanie ABsu można zrobić jeszcze na gwarancji, czy raczej jest to zabawa na przyszłość? Jak masz jakiś patent na to daj znać jak tego dokonać. |
Bezpieczniki od ABSu mozesz wyciagnac nawet na gwaracji ("no co, przepalil sie!"), przerobki to juz raczej po, chyba ze zrobia to w autoryzowanym serwisie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rychu72
A
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Opole
|
Wysłany: Pią 10:34, 09 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Dzieki za radę. Zadzwonię do autoryzowanego serwisu i popytam czy jest taka możliwość żeby założyli mi wyłącznik ABS. Jak coś będę wiedział to dam znać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rychu72
A
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Opole
|
Wysłany: Pią 10:43, 09 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Dzwoniłem do dealera i na gwarancji nie mogą zamontować wyłącznika ABS, ale po gwarancji owszem tak. Już robili to w paru maszynach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pią 23:04, 09 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Ja tylko dorzuce od siebie, że jak kupujesz pierwsze moto to pytaj jakie wybrać nie tylko sprzedawcy ale też normalnych użytkowników np. na forum(co zresztą słusznie czynisz).
Pisałem już o tym wcześniej, ale dorzucę jeszcze raz że w lipcu zaparłem się na ABS w sytuacji gdy sprzedawca w salonie poinformował mnie że ABS w suzi jest do d..., wydłuża drogę hamowania i w ogóle działa tylko na tylne koło....
Oczywiście chodziło o to że nie miał wersji 650A na sklepie i chciał opróżnić magazyn.
Żałuję że go nie zapytałem dlaczego to właśnie te beznadziejne sprzęty z ABS-em zeszły mu jak ciepłe bułeczki.
Pomógł mi natomiast gość z POLandPosition - też nie miał DL650A ale dał liste dealerów i wskazał gdzie jeszcze można znaleźć.
Niestety są na świecie ciągle jeszcze i ludzie i taborety...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Sob 11:52, 10 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Bardzo dziękuję jeszcze raz za Wasze opinie, cieszę się że przy okazji poruszono temat ABSu. Myślę, że jest to istotny temat i warto brać go przy zakupie pod uwagę.
Mam jeszcze 1 pytanie, co sądzicie Panowie (a może też są na forum Panie) o zakupie motoru po "szlifie", często można spotkać motory sprowadzane o małym przebiegu z niewielkimi brakami. Oczywiście sam bym się nie odważył kupować takiego motorku tylko z osobą, która zajęła by się ew. naprawą??
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Sob 12:01, 10 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Przeczytanie wszystkich za i przeciw w ringu wolnym zajmie chyba cały weekend, ale poczytam każda informacja cenna zwłaszcza przed zakupem.
Dzięki za lekturę!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Sob 12:31, 10 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
BlackJack napisał: | Przeczytanie wszystkich za i przeciw w ringu wolnym zajmie chyba cały weekend, ale poczytam każda informacja cenna zwłaszcza przed zakupem.
Dzięki za lekturę! :roll: |
Prawde mowiac Ring Wolny jest strasznie niemerytoryczny i chyba dla jaj. Padaja tam argumenty "1000 to 1000", "lepiej miec wiecej niz mniej" itp. i niewiele to wnosi do dyskusji.
Kupno po szlifie - ryzyko: czy rama prosta, zawieszenie itp. Zeby Ci potem moto jak kon cyrkowy nie skrecal tylko w jedna strone. Pozorne oszczednosci moga sie okazac kosztowne. Polecalbym daleko idaca ostroznosc i niepodpalanie sie okazyjna cena. Sprzedajacy zawsze bedzie lepiej wiedzial co sprzedaje.
ABS nie jest panaceum na wszystkie zagrozenia na drodze i przepustka do nieograniczonych szalenstw. Tylko zapobiega blokowaniu kol przy hamowaniu i ich poslizgowi. Moze to skrocic lub wydluzyc droge hamowania (najczesciej skraca). Nie zapobiegnie uslizgom bocznym bo niby jak? Nie do tego zostal stworzony.
Nie stosuje sie go w off-roadzie. W modelu DLu K7 dziala subtelnie z duza czestoscia i na pewno na oba kola.
Pozdr,
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Brzo
Administrator
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 20:25, 10 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Hmmm nie chyba tylko napewno - Ring Wolny jest dla jaj
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 16:23, 12 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Moto po ślizgu- jeśli masz kogoś,kto rzeczywiście zna się na rzeczy i jest uczciwy to myślę,że warto się nad tym zastanowić. Dobry fachowiec może doprowadzić moto do stanu niemal idealnego.Ty zaoszczędzisz sporo kasy. A moim skromnym zdaniem kupowanie pierwszego moto w salonie jest trochę bez sensu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 19:36, 12 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Dla jasności-mówiąc "w salonie"-miałem na myśli sprzęt fabrycznie nowy. Natomiast używany,czy wręcz "regenerowany" kupuj WŁAŚNIE w salonie. Czy to konkretnej marki-jeśli ma dział z używkami,czy to w takim,który zajmuje się importem i naprawą. Nie warto wydawać kasy na nowy motocykl kiedy to Twój pierwszy sprzęt. Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 21:52, 12 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Ja się totalnie nie zgadzam z podejściem że pierwsze moto to musi być używany sprzęt - oczywiście mówie o sytuacji gdy jest to faktycznie pierwsze moto - czyli albo nie jeździłeś nigdy albo miałeś powiedzmy 15 lat przerwy, a poprzednie moto to był Simson (jak u mnie). Zakładam też że stać cię na moto z salonu.
Ja kupiłem pierwsze moto właśnie w salonie a to z kilku powodów:
1. Pewność - jako nowicjusz nie znam sie na sprzęcie, potrafię dobrać nowy motor na podstawie parametrów, natomiast nie mam pojęcia jak sprawdzić motor używany czy czasami nie był na przykład przejechany przez spychacz a później ładnie wyklepany. Z doświadczenia wiem że niestety dotyczy to także sprzętów używanych z salonu (koega ostatnio właśnie kupił tak kradzione moto...)
2. Bezpieczeństwo - jako nowicjusz nie życzę sobie zagrożeń zdrowia lub życia związanych np. z zerwaniem łańcucha podczas wyprzedzania (tfu tfu) ale także nie życzę sobie trudności w prowadzeniu wywołanych np. zjechanymi oponami, amortyzatorami, hamulcami itd. bo właśnie jako nowicjusz sobie z tym nie poradzę. I co z tego że salon da mi gwarancje na moto - rehabilitacji nie sfinansuje (tfu tfu)...
3. Czas - ponieważ czas to pieniądz, wolę zaoszczędzić sobie wysiłku związanego ze znalezieniem zaufanego specjalisty, wizyt w serisie, remontów itd.
Podstawowe argumenty podawane przez tzw. speców, za kupnem moto używanego to: cena zakupu, częste przewrotki na początku nauki i ewentualna zmiana typu moto przy przejściu na docelowy.
Spece prawdopodobnie uczyli się jeździć na używanym sprzęcie - stąd przewrotki...
Z ceną zakupu nie dyskutuje - albo kogoś stać, lubi i kupuje nowe, albo nie.
Uważam natomiast że moje bezpieczeństwo jest warte dodatkowych pieniędzy, przewrotki wywoływane są przede wszystkim przez właśnie zjechane amortyzatory czy gumy połączone z normalnym u nowicjusza brakiem umiejętności. Jeżeli dodam te dwa elementy do siebie wychodzi mi że przewracam się na używanym sprzęcie dużo częściej niż na nowym, a niestety na ulicy może się to skończyć baardzo źle. Aby więc wyeliminować obydwa ryzyka, kupiłem nowy sprzęt, a za 400 zł wykupiłem dodatkowe jazdy. Efekt - przez pierwsze 2 tys. km nie miałem ani jednego ślizgu. Co do zmiany moto, to poświęciłem duuużo czasu na studia nowych maszyn, a skoro wybrałem DL-a, czyli najlepszy motor w tej klasie, to po co mam zmieniać, czyż nie?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 22:43, 12 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Arek napisał: | Ja się totalnie nie zgadzam z podejściem że pierwsze moto to musi być używany sprzęt (...) |
Arek, zaczynam sie Ciebie bac bo chyba czytasz w moich myslach. Podpisuje sie pod Twoim postem jak po wlasnym .
DL od poczatku budzil respekt (ta masa, ta moc!) i moze dzieki temu przejechalem prawie 5tys km bez groznych przygod (tylko gleba parkingowa - polamany kierunkowskaz - sklejony i sie trzyma). Zaszalec tez sie troche udalo, domykajac tylna opone, jednostronnie, bo na koniczynkach autostradowych . Czyli mozna sie uczyc w miare bezbolesnie i na nowym (na wszelki wypadek, tfu, polecam AC).
Przyjemnosci kupowania uzywek "niebitych" opisal Brzo tutaj:
http://www.vstromclub.fora.pl/wyprawa-po-dla-t225.html
Pozdrawiam,
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 23:11, 12 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
No,no! Robi wrażenie...Najwięcej zyskałeś na tych dodatkowych jazdach za 400 pln! RESPECT!!!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rychu72
A
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Opole
|
Wysłany: Wto 8:13, 13 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Panowie i panie mam pytanie.
Jak już wcześniej pisałem to mam zamiar kupić nowego DL 650 w lutym i w związku z tym pytanie. Co myślicie i jakie macie zdanie o prywatnych importerach?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 10:21, 13 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
MARCIN napisał: | No,no! Robi wrażenie...Najwięcej zyskałeś na tych dodatkowych jazdach za 400 pln! RESPECT!!! |
Spoko, spoko, po prostu za cholere nie mogłem na tym gó..ie egzaminacyjnym opanować ósemek, a później miałem przerwe przed egzaminem i musiałem się uczyć od nowa. Nie mniej polecam.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Buber dl 1000
Motonita
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 512
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 10:33, 13 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Brzo napisał: | Hmmm nie chyba tylko napewno - Ring Wolny jest dla jaj |
O jejku a ja tam na poważnie !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Buber dl 1000
Motonita
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 512
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 10:34, 13 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
w ASO też potrafią nie dokręcić główki kierownicy itp. skądś to znamy nie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zulus
A
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Wto 18:02, 13 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Rychu72 napisał: | Panowie i panie mam pytanie.
Jak już wcześniej pisałem to mam zamiar kupić nowego DL 650 w lutym i w związku z tym pytanie. Co myślicie i jakie macie zdanie o prywatnych importerach? |
Tu zdania są podzielone, chociaż czytałem na forach wiele pozytywnych opini. Tobie też to radzę zanim podejmiesz decyzję poszukaj informacji o importerze. Prawdę mówiąc sam mało nie kupiłem u Bogusławskiego ze Słupska i byłem już z nim ugadany ale jak przyszło do transakcji okazało się że w tej samej cenie kupiłem u dilera i dostałem kilka gratisów (prawie na 3 000 ) Są jednak momenty,że u importera kupisz dużo taniej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 19:48, 13 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Rychu72 napisał: | Panowie i panie mam pytanie.
Jak już wcześniej pisałem to mam zamiar kupić nowego DL 650 w lutym i w związku z tym pytanie. Co myślicie i jakie macie zdanie o prywatnych importerach? |
Przeczytaj to:
http://www.vstromclub.fora.pl/v-strom-k8-t204-15.html
No i nie bedziesz mial gwarancji europejskiej.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dwilu
A
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubań
|
Wysłany: Wto 22:31, 13 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
hehe zależy gdzie kupisz, ja kopiłem od prywatnego importera i mam gwarancje europejska a zaoszczędziłem 4400zł, pojechałem nawet do salonu po negocjować cenę i wiecie ile mi chcieli opuścić na DL ....
ZERO !! duuzo co ?
więc tak się wkurzyłem, że od razu zamówiłem u importera.
różnica na moja niekorzyść była tak, ze nie dostałem polskiej instrukcji i musiałem zapłacić za pierwszy przegląd (instrukcja 41zł + 110zł przegląd)
więc ja polecam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|