Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jaki akumulator.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomano
Motocyklista



Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: zza biurka

PostWysłany: Pon 10:24, 26 Lip 2010    Temat postu: Jaki akumulator.

Hej Smile
Ostatnio opisywałem Arrow swoją przygodę z akumulatorem. Niedługo wyjeżdżam na dłużej i muszę kupić nowy. Mam małe pytania:

1. Czy mogę sobie bez szkody dla aku i sprzętu wmontować większy akumulator (np. 14Ah zamiast 12Ah)?
Kilka dodatkowych Ah przyda się, gdy będę zostawiał coś podłączone do ładowania na noc pod siodłem a nadal będę chciał odpalać "z palca" rano Wink

2. Czy są jakieś marki akumulatorów, które polecacie? Czy mam się jakiś wystrzegać "bo padaka straszna"?

Na razie nakręciłem kilkaset km. na awaryjnym aku - całkiem dobry, ale tylko 8Ah. Boję się, że mogę go szybko "zajechać" i padnie w najmniej oczekiwanym momencie. Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KD
Motocyklista



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pon 11:16, 26 Lip 2010    Temat postu:

większa liczba Ah powinna pozwolić na wolniejsze rozladowanie aku. Musisz zachować ten sam poziom V czyli 12. Jak w puszkach większy możesz włożyć i wówczas będzie dłużej kręcił w razie problemów. Przecież przy awaryjnym odpalaniu moto podłączasz go do samochodowego aku i instalacja nadal działa. Ja kiedyś podłączyłem starą Yamahe XTZ 660 do diesla 48Ah - odpalała!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Motonita



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Pon 12:33, 26 Lip 2010    Temat postu: Re: Jaki akumulator.

tomano napisał:

Czy są jakieś marki akumulatorów, które polecacie? C

Yuasa, Varta a nawet Exide...unikaj Chińszczyzny;
jak Ci sie zmieści gabarytowo 14Ah to nie zaszkodzi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maro78
A2



Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białołęka

PostWysłany: Pon 14:56, 26 Lip 2010    Temat postu:

Yuasa - droga klasa sama w sobie, ale warto.
Exide - tani zamiennik. U mnie lata 1,5 roku i jest ok. U kumpla padaka po 5 m-cach i wymiana gwarancyjna na nowy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marynarz
A2



Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ełk

PostWysłany: Sob 13:04, 28 Sie 2010    Temat postu:

Nie wiem, czy Exide jest tanim zamiennikiem. Kosztuje sporo, Exidy miałem w DR 650, w Bigu i zawsze wytrzymywały 4 sezony (potem sprzedawałem motocykl). Dużo zależy od dbania o baterię - roz- i ładowanie zimą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blazimir
Motocyklista



Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zgierz/Łódź

PostWysłany: Sob 13:58, 28 Sie 2010    Temat postu:

W Shadowce mialem Yuase, a teraz wlozona jest Varta. Yuase popsulem (mozna, mozna) - podlaczony alarm, ciagnal strasznie duzo pradu. Co chwila trzeba bylo ladowac, a ze niestety do dyspozycji mialem tylko prostownik samochodowy, to i efekt mogl byc tylko jeden. Teraz jest Varta, alarm odlaczony, moto zapala za kazdym razem, nawet jak postoi 2 tyg. Zatem uczulam, zeby oprocz dobrego akumulatora (Yuasa, Varta) zanabyc prostownik do akumulatorow motocyklowych. A pojemnosc? Najwiekszy jaki sie zmiesci Smile

Greetz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Blazimir dnia Sob 13:59, 28 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marlon777
Motonita



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik, Chwałęcice

PostWysłany: Sob 16:33, 28 Sie 2010    Temat postu:

Blazimir napisał:
A pojemnosc? Najwiekszy jaki sie zmiesci Smile

Greetz


Hola Hola nie tak do końca z tą pojemnością. Oczywiście jak się da to nawet do kufra włożysz aku z kombajna ale:
nie jestem elektr... coś tam coś tam ale na chłopski rozum jeśli założysz aku o dużej pojemności to alternator nie da rady nigdy do doładować na max i finał będzie taki że w komorach sekcje będą się utleniały czy zasiarczały (już nie pamiętam co w szkole mówili) i aku padnie Ci po jednym sezonie


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez marlon777 dnia Sob 16:44, 28 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blazimir
Motocyklista



Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zgierz/Łódź

PostWysłany: Sob 17:21, 28 Sie 2010    Temat postu:

marlon777 napisał:


Hola Hola nie tak do końca z tą pojemnością. Oczywiście jak się da to nawet do kufra włożysz aku z kombajna ale:
nie jestem elektr... coś tam coś tam ale na chłopski rozum jeśli założysz aku o dużej pojemności to alternator nie da rady nigdy do doładować na max i finał będzie taki że w komorach sekcje będą się utleniały czy zasiarczały (już nie pamiętam co w szkole mówili) i aku padnie Ci po jednym sezonie


Hellektrykiem tez nie jestem, ale bynajmniej nie chodziło mi o takie skrajne przypadki. Najwiekszy jaki zmiesci sie we wneke akumulatorowa. Z reguly na szerokosc aku sa takie same, przy wiekszej pojemnosci "rosna" i tak naprawde wybor ogranicza sie do 10, 12, 14 Ah. Zawsze bralem 14 i nie narzekalem Smile Tak btw, czy da sie obliczyc max. pojemnosc aku przy danej mocy alternatora? A serwisowka DL-owska jaka poj. wskazuje?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Sob 18:52, 28 Sie 2010    Temat postu:

smialo laduj wiekszy aku, zima bedzie latwiej Ci go odpalic, najlepiej bezobslugowe /niektore tylko z nazwy takie sa a i tak trzeba destylowanej podlewac/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marlon777
Motonita



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik, Chwałęcice

PostWysłany: Nie 7:37, 29 Sie 2010    Temat postu:

Blazimir napisał:
marlon777 napisał:


Hola Hola nie tak do końca z tą pojemnością. Oczywiście jak się da to nawet do kufra włożysz aku z kombajna ale:
nie jestem elektr... coś tam coś tam ale na chłopski rozum jeśli założysz aku o dużej pojemności to alternator nie da rady nigdy do doładować na max i finał będzie taki że w komorach sekcje będą się utleniały czy zasiarczały (już nie pamiętam co w szkole mówili) i aku padnie Ci po jednym sezonie


Hellektrykiem tez nie jestem, ale bynajmniej nie chodziło mi o takie skrajne przypadki. Najwiekszy jaki zmiesci sie we wneke akumulatorowa. Z reguly na szerokosc aku sa takie same, przy wiekszej pojemnosci "rosna" i tak naprawde wybor ogranicza sie do 10, 12, 14 Ah. Zawsze bralem 14 i nie narzekalem Smile Tak btw, czy da sie obliczyc max. pojemnosc aku przy danej mocy alternatora? A serwisowka DL-owska jaka poj. wskazuje?


To co napisałem powinieneś potraktować faktycznie jako skrajność. Zapewne forumowicze ci którzy na tym się znają podadzą w jaki sposób liczy się pojemność do alternatora bo ja już nie pamiętam Embarassed
W serwisówce do litra podają ze aku powinien być 12 Ah


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pon 12:59, 22 Lis 2010    Temat postu:

Odkopię temat i zadam zapewne głupie pytanie...
Czy w naszych dl-ach można zamiast oryginalnego zastosować akumulator żelowy o ile będzie trzymał parametry 12V / 10Ah?
Na chłopski nie-elektryczny rozum żelowy akumulator wydaje się lepszy do zastosowania w motocyklu (drgania, przechyły itp.), ale pewnie są jakieś jego minusy, wady w porównaniu do tradycyjnego? Obserwuję, że np. w quadach najczęściej są żelowe, a to przecież i podobna instalacja i wymagane parametry podobne.
Zaspokoicie moją ciekawość? Pytanie kieruję przede wszystkim do forumowych "elektryków"...Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Motonita



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Pon 19:08, 22 Lis 2010    Temat postu:

MaG oczywiście możesz zastosować żelowca tylko takiego dedykowanego do moto a nie do alarmów/UPS-ów, bo te nie są odporne na wstrząsy.
Oprócz tego że na 12V ma być to sprawdź jaki jest prąd rozruchu oryginału(nie pamiętam ale pewnie z 200A) i ten żel ma mieć też co najmniej tyle- pojemność im większa tym lepiej ale też co najmniej te 10Ah o których pisałeś.

Jeśli chodzi a wady żelowca to jest jedna Arrow cena Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pon 19:47, 22 Lis 2010    Temat postu:

Nie widziałem tego tematu wcześniej, a szkoda...
Akumulatora o większej pojemności niż zalecana, nie powinno się zakładać do żadnego pojazdu, mniejszego z resztą też nie.
Aku o większej pojemności ma wyższy prąd ładowania, co może doprowadzić do spalenia regulatora napięcia, sam akumulator natomiast będzie permanentnie niedoładowany, co doprowadzi do jego zasiarczenia w bardzo krótkim czasie.
Akumulator o mniejszej pojemności natomiast, będzie ładowany zbyt wysokim prądem, czyli będzie się cały czas "gotował", co też bardzo szybko doprowadzi do zniszczenia ogniwa i nie ma żadnego znaczenia czy to będzie akurat akumulator żelowy czy jakiekolwiek inne ogniwo kwasowo-ołowiowe. Dosyć istotną wartością, jak ktoś wyżej powiedział, jest też prąd rozruchowy, nie może być niższy niż zalecany.
Jeżeli chodzi o markę... - YUASA


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Pon 19:56, 22 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Motonita



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Pon 20:55, 22 Lis 2010    Temat postu:

roadrunner napisał:
Aku o większej pojemności ma wyższy prąd ładowania, co może doprowadzić do spalenia regulatora napięcia, sam akumulator natomiast będzie permanentnie niedoładowany, co doprowadzi do jego zasiarczenia w bardzo krótkim czasie.

Bez przesady z tą pojemnościa- wiadomo, że do DL-a nie wejdzie aku od kombajnu Bizon więc jeśli bedzie 12-14Ah zamiast 10 to nic się nie stanie a wartość prądu ładowania zależy głównie od stopnia jego rozładowania i napięcia ładującego a nie pojemności
roadrunner napisał:
Akumulator o mniejszej pojemności natomiast, będzie ładowany zbyt wysokim prądem, czyli będzie się cały czas "gotował"

Tu sie z kolegą stanowczo nie zgodzę, bo wartość prądu ładowania, jak pisałem nie zależy od pojemności ogniwa ale głównie od napięcia na jego klemach czyli u nas napięcia z regulatora.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marlon777
Motonita



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik, Chwałęcice

PostWysłany: Pon 21:30, 22 Lis 2010    Temat postu:

Biały napisał:
roadrunner napisał:
Aku o większej pojemności ma wyższy prąd ładowania, co może doprowadzić do spalenia regulatora napięcia, sam akumulator natomiast będzie permanentnie niedoładowany, co doprowadzi do jego zasiarczenia w bardzo krótkim czasie.

Bez przesady z tą pojemnościa- wiadomo, że do DL-a nie wejdzie aku od kombajnu Bizon więc jeśli bedzie 12-14Ah zamiast 10 to nic się nie stanie a wartość prądu ładowania zależy głównie od stopnia jego rozładowania i napięcia ładującego a nie pojemności
roadrunner napisał:
Akumulator o mniejszej pojemności natomiast, będzie ładowany zbyt wysokim prądem, czyli będzie się cały czas "gotował"

Tu sie z kolegą stanowczo nie zgodzę, bo wartość prądu ładowania, jak pisałem nie zależy od pojemności ogniwa ale głównie od napięcia na jego klemach czyli u nas napięcia z regulatora.


No właśnie - u mnie w 1000 mam Bosch 8Ah i jak na razie ok. czasami stał 3 tygodnie i po tym okresie wystartował silnik w ciągu ułamka sekundy - nawet się nie zająknął.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pon 21:41, 22 Lis 2010    Temat postu:

Owszem, prąd ładowania zależy też od stopnia rozładowania akumulatora, ale zupełnie inny będzie on w akumulatorze o pojemności 10Ah a 14Ah. Napięcie natomiast, w czasie pracy silnika, jest wartością, w pewnym sensie, stałą 12,8-14V. Prąd ładowania, jest oczywiście wypadkową wszystkich tych wartości ale pojemność akumulatora i stopień rozładowania/naładowania akumulatora jest jedną z najistotniejszych (rezystancja wewnętrzna cel). Gorąco polecam prawo Ohma...
Jeżeli chodzi o mniejszą pojemność akumulatora...
Wiadomo że nominalny prąd ładowania akumulatora 1Ah to 1 A, co się stanie gdy bez przerwy będzie on ładowany prądem 1.5 - 2A (nie ograniczonym przez regulator napięcia do odpowiedniej wartości)??
Tym razem polecam proste doświadczenie: stary aku 1Ah + prąd ładowania 2A -> obserwacja elektrolitu...

Wiadomo że będąc elektrykiem najmniej się znam, bo przecież każdy "na budowie" oprócz elektryka, to elektryk! Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Pon 21:47, 22 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Motonita



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Pon 22:24, 22 Lis 2010    Temat postu:

roadrunner napisał:
Owszem, prąd ładowania zależy też od stopnia rozładowania akumulatora, ale zupełnie inny będzie on w akumulatorze o pojemności 10Ah a 14Ah. Napięcie natomiast, w czasie pracy silnika, jest wartością, w pewnym sensie, stałą 12,8-14V. Prąd ładowania, jest oczywiście wypadkową wszystkich tych wartości ale pojemność akumulatora i stopień rozładowania/naładowania akumulatora jest jedną z najistotniejszych (rezystancja wewnętrzna cel). Gorąco polecam prawo Ohma...

Skoro wspomniano niejakiego Ohma to przypomnę, że udowodnił on, że prad jest wprost proporcjonalny do napięcia a odwrotnie proporcjonalny do rezystancji z czego wynika, że napięcie jest stałe (regulator napięcia) a rezystancja rozładowanego aku na początku jest bardzo mała a w trakcie ładowania aku rośnie (wynika to z budowy aku- zjawiska fizykochemiczne) prąd ładowania bedzie więc malał wprost proporcjonalnie do wzrostu rezystancji czyli będzie coraz mniejszy...nie ma więc wspólnego z pojemnością aku- jedynie czas ładowania bedzie większy im większa pojemność akumulatora.
roadrunner napisał:
Jeżeli chodzi o mniejszą pojemność akumulatora...
Wiadomo że nominalny prąd ładowania akumulatora 1Ah to 1 A, co się stanie gdy bez przerwy będzie on ładowany prądem 1.5 - 2A (nie ograniczonym przez regulator napięcia do odpowiedniej wartości)??
Tym razem polecam proste doświadczenie: stary aku 1Ah + prąd ładowania 2A -> obserwacja elektrolitu...

Jesteś kolego w błedzie, opisana sytuacja nie ma miejsca w moto bo nie ma możliwości ładowania tu aku stałym prądem bo jest tu stałe źródło napięciowe a nie prądowe (wspomniany regulator) wiec na początku prąd ładowania jest duży a w trakcie ładowania spada prawie do 0 pod warunkiem, że napięcie nie przekracza granicznego 13,8- 14,4V; jak wiesz I=U/R a tylko R jest zmienne i rośnie do nieskończoności przy całkowitym naładowaniu.

Ja polecam takie doświadczenie- jest to dokładne odwzorowanie sytuacji w moto: dowolny aku + ładowarka podająca napięcie jak z regulatora 13,8-14,4V a w szereg obwodu Amperomierz i obserwację wartości prądu w czasie.

Zapewniam, że nic nie będzie się "gotować" pod warunkiem, że napięcie ładujące nie przekroczy wartości granicznej 14,4V (serwisówka DL-a mówi, że regulator obcina do 14 max.15,5V)- w praktyce więc akumulator może cały czas pozostawać pod ładowarką lub jak to się dzieje w moto pod napięciem z regulatora w trakcie jazdy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Biały dnia Wto 20:23, 23 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamar
Maniak motocyklowy



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK

PostWysłany: Wto 0:21, 23 Lis 2010    Temat postu:

Blazimir napisał:
W Shadowce mialem Yuase, a teraz wlozona jest Varta. Yuase popsulem (mozna, mozna) - podlaczony alarm, ciagnal strasznie duzo pradu. Co chwila trzeba bylo ladowac, a ze niestety do dyspozycji mialem tylko prostownik samochodowy, to i efekt mogl byc tylko jeden. Teraz jest Varta, alarm odlaczony, moto zapala za kazdym razem, nawet jak postoi 2 tyg. Zatem uczulam, zeby oprocz dobrego akumulatora (Yuasa, Varta) zanabyc prostownik do akumulatorow motocyklowych. A pojemnosc? Najwiekszy jaki sie zmiesci Smile

Greetz


Tu troszeczkę się nie zgodzę, dlaczego nie może być prostownik samochodowy ?? Jeśli jest dobry i jeśli jeszcze ma regulację prądu ładowania to jak najbardziej może być. Jaka jest różnica miedzy aku samochodowym a motocyklowym, no oprócz wymiarów, pojemności i rzecz jasna prądu rozruchowego ?? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Wto 10:55, 23 Lis 2010    Temat postu:

Kolega miał pewnie na myśli prostownik bez możliwości regulacji prądu ładowania mający ustawioną domyślnie wartość wyższą niż dopuszczalną dla naszych moto. Jeżeli prostownik ma regulację prądu ładowania to nie jest "samochodowy" tylko po proostu Smile prostownik.
Ja mam taki uniwersalny moto-samochodowy Smile z przełączaniem prądu ładowania, rodzaju akumulatora (tradycyjny / żelowy)...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Wto 19:13, 23 Lis 2010    Temat postu:

Trzeba jeszcze pamiętać, że jeśli ktoś ma akumulator żelowy, to nie wolno takiego ładować tradycyjnym prostownikiem, bo akumulator nam zwyczajnie wybuchnie. Żelowe można ładować jedynie impulsowo, nie prądem ciągłym. I chyba max. napięcie ładowania jest niższe o 0,5V czy 1V.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blazimir
Motocyklista



Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zgierz/Łódź

PostWysłany: Wto 19:18, 23 Lis 2010    Temat postu:

MaG napisał:
Kolega miał pewnie na myśli prostownik bez możliwości regulacji prądu ładowania mający ustawioną domyślnie wartość wyższą niż dopuszczalną dla naszych moto. Jeżeli prostownik ma regulację prądu ładowania to nie jest "samochodowy" tylko po proostu Smile prostownik.
Ja mam taki uniwersalny moto-samochodowy Smile z przełączaniem prądu ładowania, rodzaju akumulatora (tradycyjny / żelowy)...




Dokładnie, chodziło o najzwyklejszy prostownik, w ktorym czynnosci ograniczaja sie podpiecia klem i wlozenia wtyczki do kontaktu, bez zadnej mozliwosci regulowania pradu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Motonita



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Wto 20:54, 23 Lis 2010    Temat postu:

lasooch napisał:
Trzeba jeszcze pamiętać, że jeśli ktoś ma akumulator żelowy, to nie wolno takiego ładować tradycyjnym prostownikiem, bo akumulator nam zwyczajnie wybuchnie. Żelowe można ładować jedynie impulsowo, nie prądem ciągłym. I chyba max. napięcie ładowania jest niższe o 0,5V czy 1V.

Niekoniecznie Arrow aczkolwiek podobno jest to dla nich "zdrowsze"- polecam lekturę:
[link widoczny dla zalogowanych]

A na temat tradycyjnych akumulatorów (zwłaszcza 2 cz. jest ciekawa):
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Śro 1:45, 24 Lis 2010    Temat postu:

Biały napisał:
lasooch napisał:
Trzeba jeszcze pamiętać, że jeśli ktoś ma akumulator żelowy, to nie wolno takiego ładować tradycyjnym prostownikiem, bo akumulator nam zwyczajnie wybuchnie. Żelowe można ładować jedynie impulsowo, nie prądem ciągłym. I chyba max. napięcie ładowania jest niższe o 0,5V czy 1V.

Niekoniecznie Arrow aczkolwiek podobno jest to dla nich "zdrowsze"- polecam lekturę:
[link widoczny dla zalogowanych]

Lekturę zgłębię wolną chwilą. Ale to co pisałem wyżej o ładowaniu impulsowym, to niestety nie teoria, a praktyka. Jeden akumulator już mi kiedyś rozsadziło, więcej tego błędu nie powtórzę Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Śro 1:46, 24 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Śro 2:27, 24 Lis 2010    Temat postu:

Lassoch, jeżeli mówiąc o ładowarkach impulsowych, masz na myśli ładowarki do akumulatorów motocyklowych, to owszem, są to zasilacze impulsowe, a dokładniej przetwornice wysokiej częstotliwości, ale na wyjściu takiego prostownika mamy jak najbardziej prąd stały, a nie impulsy, tak przynajmniej jest w prostowniku który posiadam.
Ładuje on akumulator b. małym prądem ale jednak stałym. Poza tym zauważyłem, że w trybie "reanimowania" akumulatora na zaciskach prostownika pojawia się 70V!! i minimalny prąd rzędu 0,01A...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Motonita



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Śro 11:30, 24 Lis 2010    Temat postu:

Nowoczesne ładowarki mogą ładować ciągłym prądem lub impulsami dodatnimi ew. impulsami dodatnimi w jednym półokresie a ujemnymi rozładowujacymi w drugim.
Kwestia konstrukcji jest drugorzędna ale te ładujace ciągłym prądem mogą być w oparciu albo o transormator albo przetwornicę natomiast ładujace impulsami najczesciej wykorzystują przetwornicę.

Ładowanie impulsami dodatnimi polega na wykorzystaniu przebiegu prostokątnego w którym co jakiś czas pojawia się dodatni impuls ew. druga metoda to impuls dodatni z ujemnym naprzemiennie z tym, ze dodatni ma wiekszą amplitudę niż ujemny obrazowo mowiac akumulator jest przez chwile doładowywany a przez chwilę rozładowywany, z tym że doładowywany jest bardziej Laughing co podobno jest dla niego "zdrowsze" niż ładowanie pradem ciągłym.

P.S. gdyby nie mozna było ładować aku żelowych ciągłym pradem to nie moznaby ich stosować w motoryzacji Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Śro 15:23, 24 Lis 2010    Temat postu:

Biały napisał:

P.S. gdyby nie mozna było ładować aku żelowych ciągłym pradem to nie moznaby ich stosować w motoryzacji Wink



Tego samego zdania jestem...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Śro 18:44, 24 Lis 2010    Temat postu:

roadrunner napisał:
Biały napisał:

P.S. gdyby nie mozna było ładować aku żelowych ciągłym pradem to nie moznaby ich stosować w motoryzacji Wink



Tego samego zdania jestem...


W tematach elektrycznych za cienki w uszach jestem, by się z Wami wdawać w jakąkolwiek dyskusję, na elektrotechnice zazwyczaj spałem Embarassed

Znajomy kiedyś tłumaczył mi dlaczego właśnie żelowy akumulator nie wytrzymał w moim motocyklu (coś tam o typach regulatorów, prostowników, ładowanie impulsowe/ciągłe). Wydźwięk był taki, że do starego motocykla żelowego akumulatora lepiej nie wsadzać. I w praktyce było, tak jak mówił. Wsadziłem zwykły najtańszy kwasowy i taki radził sobie doskonale Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SoA
A1



Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 19:50, 29 Mar 2011    Temat postu:

Aby nie zakładać nowego tematu piszę w tym poście.
Jeżeli ktoś poszukuje akumulatora do swojego „sztorma” podaję modele, które są dedykowane:

DL 650

Wymiary:
Szerokość [mm] 150
Głębokość [mm] 87
Wysokość [mm] 130

Przykładowe modele:
YTX12-BS (oznaczenie najbardziej popularne – YAUSA), WP12-BS (JMT), SLA12-10 (Land Port), DMH12-12B (YAUSA) oraz inne

Wszystkie wymienione model posiadają pojemność 10Ah


DL 1000

Wymiary:
Szerokość [mm] 152
Głębokość [mm] 88
Wysokość [mm] 147

Przykładowe modele:
YTX14-BS, (YAUSA), WP14-BS (JMT), SLA12-12, CBTX14-BS

Wszystkie wymienione model posiadają pojemność 12Ah


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dziki
A



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 21:19, 29 Mar 2011    Temat postu:

Ja handluję Landportem , Koyo , Unibatem
i takie polecam -nie ma z nimi żadnych kłopotów a od 2008 roku reklamacje nie przekroczyły 0,5 %


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
buli
A2



Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Myszków

PostWysłany: Wto 21:23, 29 Mar 2011    Temat postu:

do dużego w Larssonie można kupić akumulatory o zwiększonym prądzie rozruchu (260A przy 120A w standadzie)
JMT [link widoczny dla zalogowanych]
YUASA [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dziki
A



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 21:25, 29 Mar 2011    Temat postu:

POTRZEBNA WIEDZA PRZY ZAKUPIE NOWEGO AKUMULATORA DO SWOJEGO MOTO

AKUMULATORY TRADYCYJNE ( KWASOWO - OŁOWIOWE ):
Akumulatory wykonane w technologii konwencjonalnej o zwiększonym prądzie rozruchowym.

AKUMULATORY BEZOBSŁUGOWE:
Akumulatory ołowiowo - kwasowe oznaczone kodami zaczynającymi się od YT, YTZ, YTX, które dziela sie na
fabrycznie zamknięte ( np. YTZ10S, YT12B-4 ) oraz na uruchamiane (zalewane) w momencie montażu do pojazdu,
zawierajace na koncu kodu litery „BS” ( np. YTX12-BS, YTZ10S-BS, YT12B-BS ). Do grupy akumulatorów ołowiowo
kwasowych fabrycznie zamknietych należą także akumulatory o standardowym oznaczeniu YB, ale posiadajace na
końcu kodu w nawiasie litere S ( np. YB16B (S) ).

Kolejnym typem akumulatorów bezobsługowych sa akumulatory oznaczone kodem SLA ( Sealed Lead Acid
szczelnie zamkniete ołowiowo - kwasowe ). Sa one szczelnie zamkniete już w fabryce, dzięki czemu moga pracować
w każdej pozycji. Akumulatory bezobsługowe produkowane są w technologii AGM ( Absorbed Glass Matt ).
Cały elektrolit wchłoniety jest w separatorach z włókna szklanego,
które znajduja sie miedzy płytami akumulatora.
LANDPORT oferuje akumulatory zamkniete fabrycznie
( w technologii SLA - AGM ) zastepujace akumulatory
tradycyjne oraz akumulatory bezobsługowe z osobnym
elektrolitem ( np. SLA12-8, SLA12-18 ).
UWAGA BARDZO WAŻNE !!!
Czesto zdarza sie, że nieświadomi użytkownicy usiłują po odkorkowaniu akumulatora bezobsługowego sprawdzić
poziom elektrolitu, a nie widzac go przechylaja akumulator usiłujac wylac jego „resztki”. Sądzac, że akumulator jest
pusty dolewają do niego wody lub elektrolitu niszcząc go bezpowrotnie. Sad

Zalety akumulatorów bezobsługowych ( w stosunku do tradycyjnych ):
- nie wymagaja uzupełniania wody i ciagłej kontroli poziomu oraz gestosci elektrolitu,
- dzieki szczelnosci sa bezpieczne w eksploatacji i bezpieczne dla srodowiska,
- przy tych samych gabarytach maja wiekszą pojemnosc i prad rozruchowy,
- w przypadku uszkodzenia, akumulatory wykonane w technologii AGM uniemożliwiaja wyciek elektrolitu.
UWAGA! NA TYCH KTÓRZY PRÓBUJĄ NAM WCISNĄC TAKĄ (ŻELÓWKĘ ) Smile

Akumulatory bezobsługowe ( szczególnie bezobsługowe zamkniete fabrycznie ) bardzo czesto mylone sa
z akumulatorami Żelowymi! Czesto jest to spowodowane niewiedza, ale jeszcze czesciej checią sprzedaży
w bardzo konkurencyjnej cenie akumulatora niby „żelowego”. Twisted Evil

AKUMULATORY ŻELOWE:
Akumulator żelowy to rodzaj akumulatora bezobsługowego, ołowiowo-kwasowego z żelowym elektrolitem.
Kwas siarkowy po wymieszaniu z krzemionka tworzy masę o konsystencji żelu.
Zalety akumulatora żelowego w stosunku do klasycznego akumulatora bezobsługowego w technologii AGM:
- dużo wyższa odpornosc na wstrzasy i wibracje (szczególnie ważne w pojazdach terenowych ze względu na przechyły),Czoper coś o tym wie Very Happy :friends:
- zmniejszone samorozładowanie,
- bardzo wysoka wydajnosc przy długich czasach rozładowan,
- bardzo dobrze toleruje podwyższona temperature pracy,
- pełny powrót ze stanu głebokiego rozładowania - nawet, jesli ponowne ładowanie baterii nastepuje po dłuższym
czasie,
- zwiekszona ilosc głebokich cykli rozładowania - ładowania

UWAGA! CO BY NIE POPSUĆ Embarassed

Akumulatory żelowe i AGM ładujemy tylko specjalnymi ładowarkami!
Warunkiem uzyskania gwarancji na akumulator w terenowych motocyklach oraz ATV jest zastosowanie
akumulatora żelowego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SoA
A1



Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 23:08, 29 Mar 2011    Temat postu:

Żeby nie było mój opis nie jest reklamom, żadnego producenta. Podałem tylko przykładowe modele znalezione w Internecie.

A tak z ciekawości jako, że przymierzałem się do kupna większego akumulatora do mojej dl 650. Chciałem wsadzić o większej pojemności 12Ah (YTX14-BS) od dl 1000. Jednak różnią się one wymiarami. Największa jest w wysokości 1,6 cm. Aby sprawdzić czy większy wejdzie do 650 dałem na oryginalny akumulator listwę grubości różnicy miedzy tymi wymiarami. Jak się okazuje siodło się da zapiąć, ale trzeba się trochę pomęczyć i tworzy się kołyska, bo siedzenie opiera się głównie na baterii. Można trochę spiłować plastik pod siedzeniem, ale jak kto woli.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil.Olkusz
Motonita



Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Pon 11:59, 31 Mar 2014    Temat postu:

I mnie czeka wymiana akumulatora Sad Szybko padł, sam nie wiem czemu. Wczoraj podczas wycieczki już nie odpalał. Rozrusznik nie ma "siły" aby zakręcić. Po powrocie do domu, zmierzyłem napięcie na akumulatorze i niby ma 12,8 V, albo podczas kręcenia spada do około 3 V. Nie zmierzyłem tylko ładowania, ale raczej bateria do wymiany. Jak to jest z tym YTX14-BS, wchodzi wkońcu do małego DLa? Czy nie kombinować i kupić YTX12-BS.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skalar
Motocyklista



Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 12:34, 31 Mar 2014    Temat postu:

Nie sądze żeby YTX14-BS zmiescil sie pod kanapę - u mnie spód kanapy ociera się o pasek trzymający akumulator YTX12-BS wiec wyższy akumulator nie pozwoli na zamkniecie kanapy.
P.S. ja od tego sezonu bede testował EXIDE-a bo za późno znalazłem informację o akumulatorach Snell z 3 letnią gwarancją - szczegóły [urlhttp://www.xlmoto.pl/akumulator-motocyklowy-snell-super-gel] tu[/url]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez skalar dnia Pon 13:08, 31 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil.Olkusz
Motonita



Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Pon 12:59, 31 Mar 2014    Temat postu:

A używa może ktoś akumulatora firmy EXIDE? Niby to Centra. Zastanawiam się nad jej zakupem...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Staszek
Motonita



Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Północna Polska

PostWysłany: Nie 19:49, 22 Lut 2015    Temat postu:

Witam.
Dzisiaj postanowiłem przepalić deela i zonk! Nie odpalił. Podładowałem akumulator, przepaliłem ale wiem z doświadczenia, ze jak już raz musiałem podładować, to znak że akumulator się kończy i szkoda czasu na reanimacje.

Przeczytałem watek, znalazłem oferty Yuasa i proszę o porównanie i wyjaśnienie, dlaczego teoretycznie lepszy (większy prąd rozruchu) jest tańszy.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

pzdr Staszek


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Staszek dnia Nie 19:58, 22 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekjx1
Motocyklista



Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC

PostWysłany: Pon 17:48, 23 Lut 2015    Temat postu:

Staszek napisał:
Witam.
Dzisiaj postanowiłem przepalić deela i zonk! Nie odpalił. Podładowałem akumulator, przepaliłem ale wiem z doświadczenia, ze jak już raz musiałem podładować, to znak że akumulator się kończy i szkoda czasu na reanimacje.

Przeczytałem watek, znalazłem oferty Yuasa i proszę o porównanie i wyjaśnienie, dlaczego teoretycznie lepszy (większy prąd rozruchu) jest tańszy.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

pzdr Staszek


bo są ofertą z różnych źródeł Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Staszek
Motonita



Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Północna Polska

PostWysłany: Wto 9:25, 24 Lut 2015    Temat postu:

Masz na myśli, że jeden to podróba? Bo sprzedawca ten sam i chyba dość znany (motoopony).
Sprawdzę jaką cenę dostanę w salonie hondy na Yuasę z wrażym Smile znaczkiem, jak wyjdzie kosmos po prostu zapytam sprzedawcę czym się różnią te akumulatory.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekjx1
Motocyklista



Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC

PostWysłany: Wto 9:54, 24 Lut 2015    Temat postu:

Staszek napisał:
Masz na myśli, że jeden to podróba? Bo sprzedawca ten sam i chyba dość znany (motoopony).
Sprawdzę jaką cenę dostanę w salonie hondy na Yuasę z wrażym Smile znaczkiem, jak wyjdzie kosmos po prostu zapytam sprzedawcę czym się różnią te akumulatory.


może i ten sam ale pod dwoma innymi użytkownikami alledrogo Smile jest jeszcze jedna kwestia i tu może być haczyk - zapytaj wg jakiej normy są podawane te dane ? bo masz DIN,SAE,IEC,EN,JIS dlatego samymi cyframi się nie sugeruj Very Happy

wg moich przypuszczeń są to te same baterie tylko jeden ze sprzedających podaje prąd rozruchu wg SAE a drugi wg DIN i stąd to zamieszanie Laughing
choć oba są cechowane w SAE to jednak ten tańszy stosuje chwyt marketingowy ......


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzysiekjx1 dnia Wto 10:20, 24 Lut 2015, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Luk
A1



Dołączył: 12 Cze 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Dobrodzień / Opole

PostWysłany: Wto 14:25, 24 Lut 2015    Temat postu:

Witojcie,

A miał ktoś jakieś doświadczenia z akumulatorem Boscha? sklep.prostowniki-akumulatory.pl/akumulator-motocyklowy-bosch-ytx12-bs-10ah-90a-p-1269.html

Nigdy nie musiałem na szczęście wymieniać akumulatora bo i w samochodzie (odpukać) trzyma u mnie od 10 lat właśnie Bosch i w poprzednim motocyklu też nie miałem żadnych problemów. W DL'u którego w ubiegłym roku kupiłem już dwa razy ładowałem jesienią, więc chce go zmienić. Pytanie tylko na co... Co powiecie o tym Boschu z góry? Bo nie mam zielonego pojęcia co kupić.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Staszek
Motonita



Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Północna Polska

PostWysłany: Wto 17:24, 24 Lut 2015    Temat postu:

Ja trochę namieszałem ze sprzedawcami, bo inną drugą aukcję wkleiłem. Tak czy owak, jest znaczna różnica cenowa.
Jeszcze chwilę podumam, czy chcę dołożyć do Yuasy w stosunku do Varty:
[link widoczny dla zalogowanych]

i pewnie zakupię tę nieszczęsną Yuasę. Tylko czemu dwa razy droższa od Varty (w Hondzie po znajomościach i promocjach Yuasa wychodzi 330zł).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekjx1
Motocyklista



Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC

PostWysłany: Wto 18:55, 24 Lut 2015    Temat postu:

Staszek napisał:
Ja trochę namieszałem ze sprzedawcami, bo inną drugą aukcję wkleiłem. Tak czy owak, jest znaczna różnica cenowa.
Jeszcze chwilę podumam, czy chcę dołożyć do Yuasy w stosunku do Varty:
[link widoczny dla zalogowanych]

i pewnie zakupię tę nieszczęsną Yuasę. Tylko czemu dwa razy droższa od Varty (w Hondzie po znajomościach i promocjach Yuasa wychodzi 330zł).


ja mam akurat na zimowaniu aku z innego DLa (nie Youasa) i jak oba wezmę w rękę to dla mnie nie ma dylematów dlaczego są one droższe Very Happy i każdy Ci to potwierdzi (sama waga może nie jest zaletą ale jest znaczna różnica co świadczy o wsadzie )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Staszek
Motonita



Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Północna Polska

PostWysłany: Śro 23:22, 25 Lut 2015    Temat postu:

OK, skoro waga czyni cuda, to na wszelki wypadek zakupiłem tę "pewną" Yuasę do Hondy.
Dziękuję za podpowiedzi.
Staszek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benek
Motocyklista



Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 7:40, 26 Lut 2015    Temat postu:

Ja polecam MotoBatt. Kiedyś były tu: [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Benek dnia Czw 7:42, 26 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hermes
Motonita



Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 12:09, 26 Lut 2015    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarioSWD
Motocyklista



Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD

PostWysłany: Pon 13:30, 02 Mar 2015    Temat postu:

Mam pytanie czy komuś w Dl 650 konkretnie o K4 mi chodzi udało się zmieścić większe aku od oryginalnie przewidzianego? >12Ah?

Dzięki za odpowiedź.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MarioSWD dnia Wto 3:50, 03 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
luzikseba
Motonita



Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, IV

PostWysłany: Czw 23:46, 17 Gru 2015    Temat postu:

No i też będę musiał w swoim małym DLu wymienić akumulator ;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin