|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 16:48, 21 Lip 2009 Temat postu: hamulce |
|
|
cześć, zaobserwowałem ostatnio, że jak jeżdżę po deszczu czy też w deszczu to mi puchną hamulce z przodu- klamka staje się twarda jak skała, dużo wcześniej zaczyna też łapać.
to tak ma być?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 18:31, 21 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
u mnie tak nie dzialalo, ale zdaje sie Ty masz ABS...
ja zalozylem teraz stalowy oplot i nic nie puchnie (oprocz mnie jak czuje ta sile hamowania)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Wto 21:05, 21 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Bibop
Kupowałeś jakieś gotowce do DL-a czy jak ? Jaki jest koszt takiej przeróbki ? i czy robiłeś tylko przód czy tył też?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
thekamil
A
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 21:32, 21 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 22:29, 21 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
letko mam "gotowce" do DL650 bez ABS firmy Goodridge kupione u Brzo.
Przewody sa dwa, oba wychodza z "podwojnej" sruby wychodzacej ze zbiorniczka plynu hamulcowego i kazdy idzie oddzielnie do zaciskow (zdaje sie, ze to sie nazywa "uklad F" pompa-zacisk, pompa-zacisk w przeciwienstwie do standardowego "O" pompa-zacisk, zacisk-zacisk czy jakos tak ). W zestawie sa 2 sruby do zaciskow (+podkladki) i jedna "podwojna" do pompy (+podkladki) no i jakies tam 2 mocowania do przyczepienia przewodow do blotnika.
Wymiana + wymiana plynu wraz z odpowietrzaniem (przod+tyl, plyn wliczony) kosztowala mnie 140pln. Dodatkowo wymienialem klocki na wszystkich zaciskach.
Robilem tylko przod. Tylu podobno nie oplaca sie, ale jak bede mial kase i bede musial wymienic przewod to moze, ale na razie nowe klocki z tylu robia swoje
jak jest z przewodem w oplocie w przypadku motocykli z ABS to byla chyba dyskusja, ze w sumie nie warto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Wto 22:50, 21 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedż. Chyba uśmiechnę się do brzo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 0:31, 22 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
właśnie wydaje mi się, że tu chodzi o ABS z tym puchnięciem.
z kolei kolega grzesiek, też ma ABS i też mu się takie kwiatki robią
czyli pewnie tak ma być
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 10:18, 22 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
letko naprawde polecam zainwestowanie w przewod w oplocie jezeli nie masz abs. roznica odczuwalna od razu (chociaz klocki jeszcze nie hamuja tak jak powinny)
konra.dzik zapytam kolege z ABSem czy jemu tez tak sie robi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Śro 10:20, 22 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Ja mam ABS i nie zauważyłem takiej zależności...
Tak sobie myslę - w sumie dlaczego miałaby klamka robić się "twarda" od deszczowej pogody? Chyba, że to tylko subiektywne odczucie "twardości klamki", a to po prostu ABS wcześniej wkracza do akcji na mokrej nawierzchni niż na suchej - wiadomo, poślizg zaczyna się wcześniej to i pompa ABS wcześniej zaczyna pracować...
Osobiście ABS w deszczu sobie chwalę, ale ostatnio trochę pojeździłem po szutrach (śliczne szutrówki wzdłuż wału wiślanego między Siekierkami a Wólką Dworską) i chętnie bym zainstalował jakiś manualny wyłącznik ABS-u, żeby można go było odłączyć na luźnej nawierzchni, bez zdejmowania siedzenia i wyciągania bezpiecznika układu... Liczę na naszych forumowych konstruktorów - elektryków...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
brzydal
A1
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 10:30, 22 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
U mnie z ABSem jest to samo - w deszczu hamulce szybciej lapia i nie mam pojecia dlczego. Klamka jakby twardsza jest. Nie przenosi to sie jednak nijak na sile hamowaniia, podobna jak na sucho, ino szybciej lapie.
Nastepna sprawa to hamowanie, a wlasciwie jego sila czy technika. Mam teraz ustawiona regulacje klamki na 3 chyba. Ostatnio na motoszkole testowalem hamowanie na 2 palce oraz pelna reka, wynik: na 2 palce ok 11-13m potrzebowalem aby sie zatrzymac z 50km/h (pozostale 2 paluchy ktore na kierownicy zostaja nie daja klamce do konca sie zacisnac) - hamujac zas pelna lapa zatrzymywalem sie na 7-8m. Roznica jak dla mnie b. duza. Wynika to prawdopodobniie z tego ze jak ABS popuszcza to tak jak w aucie trzeba go wciskac z pelna sila, bo inaczej dupa zbita. Inna sprawa to opoznienie hamoweania kiedy sie ma reke poz klamka - 1s przy 50km/h to przejechane ok 15m (ze 13,5 m dokladniej). Na rowerze zawsze z lapami na klamkach jezdzilem, w poromotorze stwierdzili ze na moto tez tak trzeba wiec nic nie zmienialem, ale teraz chyab bedzie trzeba to sweryfikowac, sam nie wiem. Jak wy hamujecie z tym ABSem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 23:41, 22 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
na suchym baaaardzo żadko mi sie zdaża tak wdepnąć w klamke żeby ABS zaczął łapać, na mokrym też z rzadka ale jak już jest sytuacja podbramkowa to cisnąć nie pompować bo układ zwariuje.
MAG: wyłącznik do pompy bardzo prosty, wystarczy wpiąć sie w jeden przewód który dochodzi do bezpiecznika, przewodem dwużyłowym, jeden koniec do jednego a drugi do drugiego. w ten sposob przedłużamy pętle którą kończymy przełącznikiem on/off.
tyle.
nie wiem tylko jak potem z dzialaniem absu bo jak ostatni paliłem gume ( ) to mi sie dioda ABSu zapaliła i nie chciał działać układ, po wyłączeniu z kluczyka i odpaleniu działa ok.
sorka za OT
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Śro 23:42, 22 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Czw 9:28, 23 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
bibop napisał: | letko naprawde polecam zainwestowanie w przewod w oplocie jezeli nie masz abs. roznica odczuwalna od razu (chociaz klocki jeszcze nie hamuja tak jak powinny)
|
Napisałem na PW do brzo ale jeszcze nie odebrał .Może jest na urlopie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Czw 10:13, 23 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
konra.dzik jak wyjmiesz bezpiecznik abs to układ hamulcowy działa jak tradycyjny, jak włożysz z powrotem to masz z powrotem abs. Fakt, że sprawdzałem to zawsze z wyłączaniem silnika podczas operacji wyjmowania i wkładania bezpiecznika, nie wiem jak by się układ zachował gdyby w czasie jazdy "odciąć" obwód bezpiecznika...
Dlatego wolę nie eksperymentować dopóki się nie wypowie ktoś kto już coś takiego zastosował - szkoda, że fabrycznie nie jest to zrobione tak jak w gs-ach...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
brzydal
A1
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 10:56, 23 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
przy wylaczonej stacyjce chyba w kadym suzuki mozna abs wylaczac przez wyjmowaniie bezpiecznika, na motoskzole w bandicie 1200 tez to dzialalo.
wracajac do ustwiena dzwigni hamulca - czy zmieniajac pierwotne polozeniie raczki z 3 na 1 odsune raczke i tym samym bede mial wieksza sile hamowania przy takim samym wcisnieciu klamki hamulca?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DICTUS
A
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 11:06, 23 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Mam ABS i podczas 2 godzinnej jazdy w ulewie nic się nie działo z hamulcami. Wszysko działa OK!
Będę się bacznie przyglądał podczas kolejnej deszczowej podróży aczkolwiek jak dotychczas działają jak należy.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gęsty
A
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Piaseczno/ Józefosław
|
Wysłany: Czw 18:04, 23 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
"Twardnienie" występuje i u mnie na mokrym, a jak chcecie poczuć działanie ABS to wystarczy mocniej zahamować na kostce brukowej- tylko proponuje ostrożnie...
Ja trenuję na parkingu FasionHouse- ziomkowie znają z pewnością i zapraszam do przyłączenia się, choćby i dziś na 20
Pozdro
Gęsty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 10:07, 24 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
brzydal napisał: |
wracajac do ustwiena dzwigni hamulca - czy zmieniajac pierwotne polozeniie raczki z 3 na 1 odsune raczke i tym samym bede mial wieksza sile hamowania przy takim samym wcisnieciu klamki hamulca? |
tak... dodatkowo nie bedziesz sobie obijal palucha jak mocniej na klamke nacisniesz (nie mowimy o pelnym awaryjnym bo tam pewnie tez dojdzie do palca)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
polsky
Motonita
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Londyn/Wrocław
|
Wysłany: Pią 19:18, 24 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Gęsty napisał: | "Twardnienie" występuje i u mnie na mokrym, a jak chcecie poczuć działanie ABS to wystarczy mocniej zahamować na kostce brukowej- tylko proponuje ostrożnie...
Gęsty |
Dlaczego ostroznie?
Na suchym asfalcie i klama do oporu! To ma byc awaryjne hamowanie z ABS.
Moj dziala caly czas
Zero stresu,ze sie kolo zblokuje ale trzeba sie rozpoznawac powierzchnie na ktorych wydluzy sie droga hamowania (chodzi mi o szutry i jakies naprawde nierownosci,dziury w drodze)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gęsty
A
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Piaseczno/ Józefosław
|
Wysłany: Pią 21:45, 24 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
polsky chodzi o to aby uważać na kostce brukowej- potrafi być niefajnie jak nierówno złapie przyczepność opona i nastąpi uskok na bok- wtedy ABS może Cie zawieźć...
Pozdro
Gęsty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawa
A
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 0:25, 09 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Ostatnio u siebie zauważyłem problem twardej klamki. Mam DL650 K4 bez ABS ze stalowymi oplotami. Kilka tygodni temu wymieniałem płyn hamulcowy (Motul Dot 4) i zaobserwowałem, że podczas gorących dni klamka w miarę miękko pracuje, potrafię nią dobrze dozować siłę hamowania. Natomiast podczas niedawnych zimnych i deszczowych dni klamka była twarda, działała prawie zero-jedynkowo. I teraz, czy może być to sprawa: płynu, zapowietrzenia układu, nieszczelności w układzie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 10:11, 09 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
a czym smarujesz dzwignie?
moze jak jest cieplo to "smarowidlo" jest plynne, a jak zimno to gestnieje?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawa
A
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 23:41, 10 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Olejem z benzyną, ale dość dawno nie smarowałem. A może to być sprawa płynu, który niezbyt dobrze pracuje w niskich temperaturach?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KD
Motocyklista
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Nie 14:46, 15 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
jawa napisał: | Olejem z benzyną, ale dość dawno nie smarowałem. A może to być sprawa płynu, który niezbyt dobrze pracuje w niskich temperaturach? |
jawa - a możesz przybliżyć własciwości cieczy tak zmiksowanej? zawsze zdawało mi się że benzyna wymywa olej więc nie za bardzo rozumiem ten rodzaj kombinacji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DLuk
Administrator
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 19:46, 15 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
KD napisał: | jawa napisał: | Olejem z benzyną, ale dość dawno nie smarowałem. A może to być sprawa płynu, który niezbyt dobrze pracuje w niskich temperaturach? |
jawa - a możesz przybliżyć własciwości cieczy tak zmiksowanej? zawsze zdawało mi się że benzyna wymywa olej więc nie za bardzo rozumiem ten rodzaj kombinacji |
jawa może da inne wyjaśnienie ale za czasów wcześniejszych kiedy nie było dostępu do odpowiednich specyfików taką mieszaninę stosowało się np. do smarowania linek - sam olej ciężko jest wprowadzić do całej linki a benzyna potem wyparowała - nie wiem czy to zgodne z teorią ale przez jeden sezon takie smarowanie bardzo dobrze działa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KD
Motocyklista
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Nie 21:10, 15 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
ja zawsze linki traktowałem smarem (najczęściej grafitowym) i to zawsze działa, często dłużej niż jeden sezon, takim samym smarem kiedyś (w czasach kiedy specyfików nie było) łańcuchy smarowałem i jakoś wszystko działało poprawnie, no ale każdy ma swój patent, ten zapewne zapamiętam bo może gdzieś się przyda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawa
A
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 0:23, 16 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Benzynę, która docelowo ma wyparować, stosuje się, aby łatwiej wprowadzić mieszankę. Co do twardości klamki - macie jakiś pomysł?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|