Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Gumowata klamka hamulcowa.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 22:16, 11 Paź 2016    Temat postu: Gumowata klamka hamulcowa.

Piszę we włąsciwym miejscu.
Tak jak wcześniej zacząłem opisywać swój problem.
Przedni hamulec miękka klamka.
Zrobiłem:
Polerkę cylinderków, przesmarowanie jarzm hamulcy, nowy płyn odpowietrzenie.
Płyn po odpowietrzeniu czysty jak łza.
Klocki pracują lekko i płynnie po zamontowaniu.
Klocki równo się ścierają.
Klamka zawsze taka sama miękka.
Nie twardnieje podczas pompowania co by wskazywało na zapowietrzenie układu. Wężę mają 10 lat tyle co moto ale wyglądaja dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Wto 22:27, 11 Paź 2016    Temat postu: Re: Gumowata klamka hamulcowa.

geniusz napisał:

Nie twardnieje podczas pompowania co by wskazywało na zapowietrzenie układu. Wężę mają 10 lat tyle co moto ale wyglądaja dobrze.


Moim zdaniem:
- nie do końca dobrze odpowietrzone,
- instrukcja zaleca wymianę przewodów co 4 lata nie bez powodu,
- węże są nomen omen gumowe
- węże mogą być w stanie mikroprzepuszczalności
- wymienić węże na nowe; najlepiej stalowy oplot.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Wto 23:40, 11 Paź 2016    Temat postu:

A w jakich okolicznościach ta klamka sie gumowata zrobiła? Po jakimś serwisie czy normalnie w trakcie jazdy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 23:52, 11 Paź 2016    Temat postu:

W sumie to od początku jak go kupiłem.
Tylko wcześniej nie wiedzaiłem, że hamulec może być inny.
Potem eksperymentowałem z klockami konserwacją potem poszedł do mechanika, ale zawsze byłem nie zadowolony z niego.
Teraz się moja czara goryczy przelała jak wyszedł nowy model Confused


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Śro 0:12, 12 Paź 2016    Temat postu:

Kiedyś miałem podobny przypadek kiedy robiłem serwis hamulców. Po zalaniu płynu hamulcowego zacząłem odpowietrzać, wszystko robiłem jak trzeba, a odpowietrzone dalej było źle. Na drugi dzień znów próbowałem i tym razem się udało.
Jeśli chodzi o przewody, to mogę Ci podesłać moje stare gumowe przewody z 650 K5 jeśli będą pasowały. Były dobre kiedy je zdejmowałem. Sprawdzisz na innych przewodach i najdroższą rzecz łatwo będzie można wyeliminować z kręgu podejrzanych.

Jak będziesz zainteresowany odezwij sie na PW.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Śro 0:12, 12 Paź 2016    Temat postu:

geniusz napisał:
W sumie to od początku jak go kupiłem.
Tylko wcześniej nie wiedzaiłem, że hamulec może być inny.
Potem eksperymentowałem z klockami konserwacją potem poszedł do mechanika, ale zawsze byłem nie zadowolony z niego.
Teraz się moja czara goryczy przelała jak wyszedł nowy model Confused


A jeszcze jedno. Oryginalne klamki hamulcowe sprawiają wrażenie gumowatych. Na akcesoryjnych, krótkich, wycinanych (nawet chińskich) to uczucie znika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Śro 6:37, 12 Paź 2016    Temat postu:

stawiam na stare przewody, oryginalow gumowych nie polecam na wymiane, bo raz ze nie sa 'dozywotnio' i za jakis czas temat wrocilby, a dwa - te w stalowym oplocie ze zlotymi koncowkami daja +5 pkt do respectu gdzies pod McDonald'sem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiek
Motonita



Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 948
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Śro 10:17, 12 Paź 2016    Temat postu:

przenosze z "Co dziś zrobiłem przy swojej maszynie" - sorki za zamieszanie

geniusz ja mialem problem z PanEuropie z klamka - a raczej całymi hamulcami dla tylnego koła. U mnie jednak prócz twardniejacej klamki czuć byłoze klocki sie nie rozchylaja i tryzmaja tarcze i "puchnięcie" było odczywalne przez nagrzewanie sie klocków o tarcze i samej tarczy. Okazało się u mnie ze miałem zarośnięte wewnatrz przewody hamulcowe pleśnia i grzybem. Kilkukrotne czyszczenie u znajomego mechanika, który walczył mi z ABS-em i w ASO Hondy nei pomgło - kumpel jednak nei dał za wygraną i jeszcze raz po aso przedmuchał/przepłukał (tylko jakoś inaczej/mocniej/nie wiem) ale wypluł jeszcze sporo glutów - po tej akcji hamulce łądnie działały
Niestety ja miałem przypadek trefnego moto


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czekol
A



Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nadarzyn

PostWysłany: Śro 10:20, 12 Paź 2016    Temat postu:

A ja bym stawiał na regenerację pompy - kup zestaw naprawczy , wyczśc dokładnie korpus (najlepiej daj gdzies na myjkę ultradźwiekową), zmontuj, odpowietrz i sprawdź jak działą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarioSWD
Motocyklista



Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD

PostWysłany: Śro 10:23, 12 Paź 2016    Temat postu:

Jeśli przewody nie wyglądają na zużyte i nie są nigdzie "spuchnięte" to bym nie stawiał akurat na ten element. Choć wiadomo wymiana na stalowy oplot na pewno poprawiłaby skuteczność hamowania. Podejrzewam że popełniasz gdzieś dobry błąd przy odpowietrzaniu. Masz na kalamitki przy zaciskach jak odpowietrzasz założony ciasny wąż? nie łapie Ci gdzieś powietrza jak zakręcasz zawór? Druga sprawa to może warto żebyś pożyczył od jakiegoś mechanika zestaw do podciśnieniowego odpowietrzania hamulców wtedy będziesz mieć pewność że odpowietrzysz właściwie. Sprawdziłbym jeszcze na twoim miejscu samą klamkę czy pompka nie jest w żaden sposób uszkodzona.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 16:54, 13 Paź 2016    Temat postu:

Temat rozwiązany Cool
Po serwisie zacisków nie mogłem się przejechać bo padało
Dziś dopiero pogoda pozwoliła na test.
Okazało się że hamulce działąją bardzo dobrze klamka w 1 pozycji ugina się 2 cm czyli staje przed połową skoku.
Problem leżał w tłoczkach zaśniedziałych, polerka pomoglłą bo zaczęły lekko procować w zacisku. Jednak sobie sam nie naprawisz to nikt się za to nie zabierze tak od serca. Pewnie jak wymienie przewody na oplot to będzie jeszcze lepiej. To pewnie zrobię na zimę bo teraz już dużo nie będę jeździć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 20:44, 24 Paź 2016    Temat postu:

Dziś kolejna wycieczka sprzętem i hamule działa bez zmian. Na razie się wstrzymam z wymianą węży na stalowy oplot bo nie widzę potrzeby. Mam inne wydatki przy sprzęcie he he.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin