|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
darwolski@wp.pl
A1
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 21:41, 01 Lip 2015 Temat postu: gasnący silnik w wysokich górach |
|
|
Witam wszystkich serdecznie, wybieram sie w podróż przez Alpy. Chcemy tam trochę pojeździć, Stelvio itd, słyszałem , że powyżej pewnej wysokosci mogą być problemy z silnikiem, że czesto się zdarza , że gasnie albo jest słaby, ogólnie szwankuje. Czy ten temat jest komuś znany? Mam DLa 650 z 2006 r. Co prawda zadbany salonowy itd. ale wolałbym coś na powyższy temat wiedzieć i sie przygotować ewentalnie na tą okoliczność. Czy ktoś coś w tej sprawie wie? A może DL ów ten problem nie dotyczy?
Pozdrawiam i z góry dziekuję
Darek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Śro 22:17, 01 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Z tego co się orientuję po lekturze różnych relacji z wypraw motocyklowych przez góry Ameryki Południowej lub Himalaje, to problemy o jakich piszesz dotyczą motocykli o słabszych silnikach (mniejszych pojemnościach) na zdecydowanie wyższych wysokościach, niż te, które napotkasz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Śro 22:26, 01 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
deel byl testowany w prozni i silnik zatarl sie dopiero po 25 tys km, honda i harley odpadli w polowie tego wyniku
btw, masz dosc dlugawy nick - na zlocie ciezko bedzie wymowic 'darwolskimalpawupekropkapeel'
edited:
rejestracja na forum 2011 i 3 posty, moglbys cos wiecej dac od siebie temu forum - jesli bedzie problem ze znalezieniem niszy dla siebie to mozesz dolaczyc do nas, do etatowych podkurwiaczy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szuja dnia Śro 22:28, 01 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Śro 23:01, 01 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Szuja napisał: | deel byl testowany w prozni i silnik zatarl sie dopiero po 25 tys km, honda i harley odpadli w polowie tego wyniku |
???? Przecież silnik spalinowy, zasilany mieszanką paliwowo-powietrzną nie zadziała w próżni...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Śro 23:09, 01 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
@biblo, oj @biblo...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Śro 23:25, 01 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
OK, aluzju panjał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hasajacy
A2
Dołączył: 01 Maj 2013
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa, Gocław
|
Wysłany: Śro 23:31, 01 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
widzę Szuja żeś w formie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
CATE
Motocyklista
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: Czw 7:02, 02 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
taki przypadek to raczej grozi "gaźnikowcom" - u nas mieszanką steruje komputer i to on dobiera skład w miarę zmieniających się warunków
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antyks
Maniak motocyklowy
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 2/2 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Czw 7:58, 02 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Kiedyś w instrukcji gaźnikowegi silnika hondy była wzmianka o stracie mocy i gaśnięciu na dużych wysokościach i radzili o ile pamiętam zmienić dyszę w gaźniku na mniejszą itp.
Tak naprawdę chodzi o ciśnienie powietrza, a więc i o ilość tlenu zasysanego do cylindra. Już na 2000 mnpm jest o 20 % mniej niż na poziomie 0.
Jak by ktoś wjechał na kilimandzaro (5895 mnpm) to zawartość tlenu w tej samej objętości powietrza wynosi ok. 49%.
Efekt: przy wysiłku i podaniu większej dawki paliwa tlenu jest za mało by pozwolić na spalenie mieszanki.
Rozwiązanie? Przy wtrysku nie znam. Choć zawsze można wozić butle z tlenem podłączoną do kolektora ssącego (uwaga by nie wysłać siebie z moto w kosmos...?). Druga opcja to dołożyć turbosprężarkę.
Ale dawno na allegro nie widziałem przenośnych, motocyklowych, uniwersalnych turbosprężarek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vater
Motocyklista
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: Czw 10:01, 02 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Nie zwracaj uwagi na mity i zbędnie się nie stresuj. Przejechałem Alpy na Hondzie Shadow VLX600 (w dwie osoby) i nigdy zadyszki nie dostała, a o zgaśnięciu silnika nawet przez chwilę nie pomyślałem. Jedynie wachlowanie biegami było uciążliwe Za sprawą puszek i autokarów blokujących podjazdy na wzniesienia.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Vater dnia Czw 10:03, 02 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
j23a
Motonita
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 987
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Czw 14:30, 02 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
No to tak na świeżo. Właśnie wróciłem z Alp (Stelvio i takie tam inne). Mój Dl to też 650 z 2006. Jakoś nie widziałem aby na którejkolwiek górce dostawał zadyszki. Mało tego, po wjeździe na Stelvio hamować musiałem , nie trzeba go było dopychać na przełęcz. Jechałem w dwie osoby, dość mocno zapakowany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
darwolski@wp.pl
A1
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 15:19, 02 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Dzięki dzieki dzieki:)
Dzieki Wam wszyskim za odpowiedzi. Troche mnie to uspokaja. Chociaż problem dotyczył mojego kolegi FJR 1300, Hondy CBR (ta nie gasła -ale jak okreslił Krzyś zamieniła się w 250tke)
Pojadę - zobaczę faktycznie racje przyznaję, że jak tam wjade to raczej na hamulce bedę kładł nacisk.
Niku nie zmieniam bo za trudne dla mnie - sorki:)
Fakt mało piszę, mało mówie. Ale za to przyjazny jestem i z Wrocławia - więc jak coś to walcie jak w dym. Nie wiem kiedy sie ponownie odezwę. Jeszcze raz dzięki wszystkim za odpowiedzi i fajna atmosferkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|