|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magrafb
Motocyklista
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Sob 21:21, 08 Maj 2010 Temat postu: FI i sonda lambda |
|
|
W moim tysiacu zaczela migac kontrolka FI. Jak wlacze zaplon to tez zaczyna migac. Rozlaczylem modul, poruszalem wtykami i znalazlem ze lambda jest odlamana. Poruszalem i wyskoczyla cala "dupka". Teraz wcala nie chce zagadac.
Czy jest jakis patent na oszukanie lambdy? Sa tam cztery przewody, dwa biale- pewnie podgrzewanie, szary i czarny jeszcze. Chcialem sprawdzic jaki blad sie wyswietla ale nie znalazlem szescio pinowej wtyczki coby ja zworka potraktowac, tylko osmiopinowa z siedioma przewodami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Nie 22:12, 09 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Wyświetla się oczywiście błąd sondy lambda, to chyba jasne...
Można zewżeć białe przewody opornikiem takim jaką rezystancję ma sonda lambda (trzeba sprawdzić w serwisówce) ale wtedy sinik nie będzie dostawał optymalnej mieszanki do danej temperatury, obrotów, prędkości itp.
Można też jeździć z odłączoną zupełnie sondą (sam tak jeździłem jakiś czas) tyle że wtedy komp "widzi" brak sondy i optymalizuje sam ,niestety na gorszy dla osiągów, skład mieszanki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magrafb
Motocyklista
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pon 15:55, 10 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
no wlasnie nie moge jezdzic bez sondy bo nie pali, jak byla obluzowana to gadal tylko kontrolka migala, teraz nie chce. Dlatego podejrzewam ze to nie jedyna przyczyna i chcialbym sprawdzic jakie komunikaty wyswietli
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pon 18:39, 10 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Sprawdź w serwisówce jaką rezystancję powinna mieć sonda i zewrzyj białe przewody odpowiednim opornikiem, w małym DL-u k4 było to bodajże 15k, nie wiem ile ma być w tysiącu k2.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magrafb
Motocyklista
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Śro 22:49, 12 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Wiec tak, zalatwilem sonde z windstara, ma taka sama opornosc co storm. Po jej podlaczeniu prubuje sprzet zagadac, ale troszke mu brakuje. Podejrzewam ze to nie jedyna przyczyna, chetnie dobralbym sie do komunkatow bledu. Wykopalem u siebie dwie slepe wtyczki jedna 7 pinowa druga cztero. Czy ktos wie jak podpiac zworke aby zobaczyc komubikat bledu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Śro 23:29, 12 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Przede wszystkim sprawdź czy po podłączeniu sondy dalej wyświetla się "FI", jeżeli tak, sprawdź i wyczyść styki kostek wszystkich czujników i styki złącza wiązka/ECU. W serwisówce złącze do uruchomienia procedury samodiagnostyki wygląda na 3 pinowe, u mnie w 650-tce było 4 pinowe. Niestety nie piszą które konkretnie przewody należy zewżeć, tylko użyć "special tool" czyli kawałka przewodu z kostką i przełącznikiem. Ściągnij sobie serwisówkę, tam masz tabelę kodów błędów i całą resztę procedury diagnostyki. Odnośnie tego które przewody zewrzeć, trzeba by podpytać któregoś z kolegów który ma lub miał K2.
Powodzenia!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|