Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dwie osoby na v-stromie 650

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voyt3c
A1



Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 15:53, 05 Kwi 2013    Temat postu: Dwie osoby na v-stromie 650

Cześć,

zastanawiam się nad zakupem mniejszego v-stroma i chciałem Was zapytać o możliwości DL 650 związane z dwuosobową dłuższą podróżą (kilkaset kilometrów, a może i kilkudniowa wyprawa w nieodległe rejony).

Nie chodzi jednak o zwykłą turystykę z plecaczkiem ważącym 50 kg Wink. Zastanawiam się raczej nad komfortem i jakością podróżowania dwóch osób w konfiguracji: facet o wzroście 190 cm i ważący 85 kg (+ubrania=95) i wysoka kobieta (wzrost 185 cm i ok. 72 kg + ubrania). Zakładając zmiany w roli kierowcy Smile.

Czy po dodaniu bagaży (kufry, lekki namiot turystyczny) 650-ka "uciągnie" taki ładunek? A nawet jeśli motocykl da radę, to czy okresowo taka turystyka będzie do zniesienia?

Czyli podsumowując:
- pasażerowie (w miarę podobni) w sumie z ubraniami = 180 kg
- bagaż turystyczny dla 2 osób (bez przegięć z liczbą rzeczy) Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez voyt3c dnia Pią 15:54, 05 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czesterbb
Motocyklista



Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 300
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko Biała

PostWysłany: Pią 16:15, 05 Kwi 2013    Temat postu:

Zrobiłem w podobnym zestawie w zeszłym sezonie 5500km w jednej trasie i nie było problemu Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
torchio
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia

PostWysłany: Pią 16:31, 05 Kwi 2013    Temat postu:

nie powinno być problemu ja mam 180 cm i ok 85 kg moja żona ma ok 176 i ok 60 kg i nie było najmniejszego problemu.
Jeśli chodzi o komfort poszukaj wątku o przedłużaniu podnóżków pasażera bo ja o tym myślę a w waszym przypadku to będzie niezbędne.

ja bym sie zastanawiał natomiast czy kobieta jest w stanie poprowadzić tak wysoki motocykl z ciężkim pasażerem z tyłu ale być może moje obawy są nad wyrost


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dober
DeTox nie pomoże



Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań

PostWysłany: Pią 16:43, 05 Kwi 2013    Temat postu:

Czasem zastanawiaja mnie takie pytania...
Daja rade slabsze sprzety turystyczne, to i DL da rade.
Nie chodzi tu przeciez o bicie rekordow predkosci, a wygode, komfort etc podrozowania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Pią 18:07, 05 Kwi 2013    Temat postu:

ze wszystkich motocykli w tej kategorii pojemnosciowej, maly DL bedzie najwygodniejszy, nawet na tym forum sa ludzie ktorzy malym robili trasy blisko po 10 tys.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GrzesiekK
Motonita



Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 523
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa

PostWysłany: Pią 18:37, 05 Kwi 2013    Temat postu:

Zależy czego oczekujesz - mały sobie jakooś pooraadzi ....
Brałbym litra Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voyt3c
A1



Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 20:24, 05 Kwi 2013    Temat postu:

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

@torchio, na pewno da radę Wink. Już próbowaliśmy.

@Dober, i właśnie o ten komfort podróżowania mi chodziło. W niedalekiej przyszłości, pewnie już w przyszłym sezonie, dokupimy drugi motocykl, ale na tegorocznej wyprawie (może to za dużo powiedziane...) chcielibyśmy żeby było wygodnie i bez niespodzianek. W końcu nawet jak się robi te 300 km, to przy niewygodnej jeździe może być to męczarnią.

@GrzesiekK, litr będzie za duży. Nie mamy dużego doświadczenia z motocyklami, to właściwie byłaby pierwsza własna poważna maszyna, a potem po dokupieniu drugiej sztuki też nie chciałbym smoka, który dużo pali. Nie szaleję też, więc te dodatkowe KM, przynajmniej na pierwsze sezony na czymś większym, nie są tak potrzebne. Jak się okaże w końcu za mały, to zmienię. Teraz ważniejsze wydaje mi się wyposażenie v-stromka – celuję w ABS.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
torchio
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia

PostWysłany: Pią 20:27, 05 Kwi 2013    Temat postu:

voyt3c napisał:

@torchio, na pewno da radę Wink. Już próbowaliśmy.

to jestem pod wrażeniem. bo sama jazda na trasie to jeszcze ok ale bałbym sie parkingówek Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sViety
Motocyklista



Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lodz

PostWysłany: Pią 22:31, 05 Kwi 2013    Temat postu:

voyt3c - mialem te same dylematy przed kupnem (mamy te same parametry), dlugo analizowalem i wyszlo mi na to ze DL to najbardziej komfotowa maszyna za nieduze pieniadze. Moze i sa jeszcze bardziej komfotowe maszyny jak FJR 1300 ale to juz za duzy kloc jak dla mnie ......

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Scorpio74
Motocyklista



Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 9:58, 06 Kwi 2013    Temat postu:

hej
moim zdaniem wystarczy obejrzeć kilka relacji z wypraw i zobaczyć co potrafi DL i jak potrafi być objuczony.
Ja mam 190cm i ok 100 kg, żonka ma 172 cm i ok 60 kg. Zrobiliśmy kilka wypadów dłuższych niż weekendowe.
A co długści to 300 km to jest wycieczka jedno dniowa a nie wypad Smile Jak zobaczysz w relacje to ludzie jeżdżą od 500 w góre i to kilka dni z rzędu.
Za miesiąc jadziemy na 3 tygodnie - jakieś 8 tys. km.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Scorpio74 dnia Sob 10:00, 06 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voyt3c
A1



Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 13:32, 06 Kwi 2013    Temat postu:

Scorpio74, i właśnie dlatego pisałem "nawet 300 km", żeby podkreślić, że te krótsze wypady też mogą być męczące, nie mówiąc o dłuuugich.

Czy dla podobnych wzrostem i wagą dwóch osób też jest wygodnie? Bo 100 kg kierowca i 60 pasażer, to spora różnica. Nie chciałbym żeby jednej osobie było jakoś niewygodnie.

sViety, dzięki! To sporo wyjaśnia, skoro mówisz, że miałeś ten sam problem.

Kiedyś dorobię się wielkiego turystyka od BMW, ale póki co potrzeba mi więcej doświadczenia na mniejszych pojemnościach (... i więcej pieniędzy, by takiego potwora kupić).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dziarapl
A1



Dołączył: 31 Lip 2012
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 14:02, 06 Kwi 2013    Temat postu:

Dużo śmigam z plecakiem, rok temu spędziłem tak wakacje w siodle. Bagaży fura bo z namiotem a dziennie nawet i po 600 km robiliśmy i nie było problemów. Czasem ze zmęczenia zasypiała mi z tyłu i nauczyłem się sprawdzać na nudnych trasach czy nie śpi Smile Jeśli ktoś nie ma wygórowanych wymagań co do przyspieszeń i prędkości maksymalnych to DL sprawdzi się idealnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voyt3c
A1



Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 14:18, 06 Kwi 2013    Temat postu:

Dzięki!

Nie zależy mi na 200 km/h i wyprzedzaniu ZX14, więc myślę, że DL 650 będzie bardzo dobrym wyborem.

Właściwie mnie przekonaliście (czego efektem jest też temat w dziale Giełda).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cartman
A1



Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: mojżeszuf

PostWysłany: Wto 22:05, 16 Kwi 2013    Temat postu:

GrzesiekK napisał:
Zależy czego oczekujesz - mały sobie jakooś pooraadzi ....
Brałbym litra Razz


no i te dwie rurki ;]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Staszek
Motonita



Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Północna Polska

PostWysłany: Śro 8:20, 17 Kwi 2013    Temat postu:

Po pierwszej przejażdżce na 650 w dwie osoby (około 350km) wiem, że przy normalnej, turystycznej jeździe przewaga większych maszyn (w sensie mocy i pojemności) zaczyna być odczuwalna przy wyprzedzaniu przy, powiedzmy, od 130km/h. Tu po prostu brakuje mocy na 6 biegu na wyprzedzenie w każdych warunkach (tzn. na relatywnie krótkim, dostępnym odcinku), w tamtych wystarczy...
Natomiast prędkość podróżna 140-150 km/h w mojej ocenie jest jak najbardziej normalnie osiągalną (to na przeloty na długich odcinkach dróg ekspresowych).

Jak dla mnie problem z tym wyprzedzaniem to nie problem, nie spieszy mi się nigdy tak bardzo, aby za wszelką cenę w danym momencie wyprzedzić. Wrażenia z jazdy jak najbardziej pozytywne, w ocenie Pasażerki wieje mniej niż na varadero, a mi odpowiada komfort prowadzenia (a zwłaszcza manewrowania) lekkiego motocykla.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Staszek dnia Śro 8:22, 17 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
romans
A2



Dołączył: 28 Lut 2012
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz-Ciele

PostWysłany: Śro 13:13, 17 Kwi 2013    Temat postu:

jeździłem suzuki GS 500, ciałka z pasażerem na 180 kg plus bagaż, nie było rewelacji ale parę kilometrów zrobiliśmy po europie. Jak usiedliśmy na DL 650 żona powiedziała, że to jest TO Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemol
Motocyklista



Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław Trzebnica

PostWysłany: Śro 19:04, 17 Kwi 2013    Temat postu:

Osłabiają mnie teksty typu "przejechałem z teściową małym DL-em pół Azji załadowany po dach i dałem radę". Jako dzieciak przejechałem z ojcem całą Polskę sprzętem marki Romet T-50 - całe 2 KM i też daliśmy radę. Ale kuźwa nie w tym rzecz. Przy dwóch osobach + bagaż na jednorurowym V-Stromie pisanie o komforcie jest sporym nadużyciem. Wyprzedzenie takim zestawem dwóch ruskich Tirów przyklejonych do siebie trwa cała wieczność. Utrzymanie przelotowej 140 graniczy z cudem, no chyba, że lata się tylko autostradą.
A z drugiej strony stękanie, że duży DL to klok bawi mnie setnie. Cięższy tylko o 17 kg - 100 kilowy chłop na małym i 80 kg przeciętniak na dużym i szlag trafia różnicę wagi, a te 30 KM więcej zostaje.
Więc jeśli masz parę centymetrów więcej niż Tyrion Lannister bierz litra i miej ten komfort wiedząc, że kiedy trzeba, to starczy mocy na odejście.
Mały ma oczywiście swoje zalety, zwłaszcza wyższa kultura pracy silnika i ABS, ale moim zdaniem jest to idealne moto na wojaże solo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
torchio
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia

PostWysłany: Śro 19:50, 17 Kwi 2013    Temat postu:

małym DLem da sie jechać w dwie osoby całkiem wygodnie (na pewno lepiej niż na romecie Wink ) ale to jest zawsze jakiś kompromis .
fakt, ze jest jak pisze Przemol dożo zależy też od gabarytów kierownika i pasażera bo dwa chudzielce na małym i dwa większe obiekty na dużym i wychodzi =
Nic nie zastąpi zestawy 2 motocykli a porównywanie DLa do goldwingów czy innych pan europeanów też nie ma sensu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin