|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pc
A2
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 0:10, 08 Lut 2011 Temat postu: Dwa wydechy Two Brothers w DL650. |
|
|
Pytanie od strony mechanicznej, czy w stromie 650 mozna przerobic wydech na 2 kominy . chcialem zalozyc tb ale z tego co wiem to mozna tylko do 1000 .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
routerek
Motonita
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: z kanapy w salonie/WAW
|
Wysłany: Wto 0:17, 08 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Pewnie się da
[link widoczny dla zalogowanych]
m.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 0:24, 08 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Tzn. rozumiem, że chcesz przerabiać kolektor wydechowy, żeby założyć kominy TwoBrothers dedykowane do DL1000? Czy po prostu podobają Ci się symetryczne 2 wydechy?
Jeżeli opcja nr 1, to łatwiej, prościej, szybciej i taniej wyjdzie kupić jakikolwiek tłumik TB, dedykowany do czegoś o mniej więcej zbliżonej pojemności i w warsztacie tłumikarskim (np. u Edzia czy w Motowydechu) dopasować go do oryginalnych kolektorów.
A jeśli opcja 2, no to tak, jest to wykonalne. Kumpel w SV650 przerobił sobie tłumik na podwójny, za samą przeróbkę kolektorów zapłacił chyba 500zł, no i do tego przelotowe tłumiki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pc
A2
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 0:38, 08 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
widzialem niedawno 1000 ca z tb i nikt mi nie wmowi ze jest cos ladniejszego i lepiej brzmiacego niz ten komin. jak bym to zobaczyl rok temu nigdy bym nie kupil 650. chodzi mi o glownie o symetrie tylko ze do edzia mam pewnie z 8k km. mozna zrobic taka przerobke w garazu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Wto 8:39, 08 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
jak pytasz, wnioskuje, ze nigdy czegos takiego nie robiles wiec sam pewnie nie zrobisz,,, da sie ale trzeba troche sprzetu i "dobrej reki" zeby jeszcze wszystko ladnie wygladalo,,,inaczej moto latwo oszpecisz...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Wto 11:30, 08 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Wydaje mi się, że jednak TB czy inne podwójne wydechy w 650 będą brzmieć nieco inaczej niż w 1000.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 13:04, 08 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
To w sumie duża duża przeróbka i nie wiem czy nie powinieneś wtedy przestroić zapłonu. Ostatnio natknąłem się na gościa, który zamontował Two Brosa w 650-tce. http://www.youtube.com/watch?v=cFR-wgbdstI Zainteresowanie tym jest duże i nie rozumiem dlaczego firma nie wyprodukuje układu do małego DL'a.
A jeśli chodzi o dźwięk, to gwarantuję, że praca jaką w to wszystko włożysz będzie warta efektu końcowego (jakkolwiek dużo by jej nie było )!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pc
A2
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 1:53, 09 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Czy wydech z 1000 podejdzie do 650 bez wiekszych ingerecji. wczoraj patrzylem pod moto i te rurki sa troche poplatane rura z pierwszego gara rozchodzi sie do kolektora laczy sie z druga a potem obie lacza sie w jedno. czy w 1000 cu jest tak samo czy sa dwie osobne rury?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gęsty
A
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Piaseczno/ Józefosław
|
Wysłany: Sob 15:13, 12 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Panowie pragnę zauważyć że sama mechanika to nie wszystko, zmieniając układ wydechowy należy programować układ zapłonowy- to identyczny system jak w samochodach. Komputer i sonda mierzą stale parametry gazów wylotowych i korygują mieszankę, wyprzedzenie itp.
Sugeruję nie robić takich zmian w garażu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 17:00, 12 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Gęsty napisał: | Panowie pragnę zauważyć że sama mechanika to nie wszystko, zmieniając układ wydechowy należy programować układ zapłonowy- to identyczny system jak w samochodach. Komputer i sonda mierzą stale parametry gazów wylotowych i korygują mieszankę, wyprzedzenie itp.
Sugeruję nie robić takich zmian w garażu... |
Racja, a w tym przypadku pozostaje tylko hamownia, bo Two Bros nie przewiduje mapy do DL650. Ogólnie przy zmianie samej końcówki - tłumika, nie trzeba przestrajać zapłonu. Natomiast przestrojenie może sporo poprawić charakterystykę, szczególnie z nowym wydechem. Ja nie mam przestrojonej mapy i jest ok, poza tym, że czasem w pewnym zakresie (na szczęście bardzo wąskim, bo to jakieś 200 rpm) potrafi się zadławić. Niezbyt często się to zdarza, toteż na razie odpuszczam PC czy hamownię.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Pią 23:29, 25 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
v-told, ale tu chodzi o dwa two brothers, w tym Twoim linku jest hmm, jeden 'two bro'
poza tym kierownik masakra, bez kasku, w dresach i wspomaga sie wystawionym kopytem przy wolnej jezdzie pomiedzy puszkami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Blazimir
Motocyklista
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Zgierz/Łódź
|
Wysłany: Sob 0:03, 26 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Ostatnio prowadzilem dyspute ze swoim znajomym nt wlasnie zmiany wydechow i potrzebnych ingerencji. Generalnie, wychodzi na to, ze zawsze potrzeba cos zmienic. Jak nie dysze w gaznikach, to przemapowac zaplon. Argument jest prosty - skoro producent opracowal taka mapa, na taki wydech, o okreslonych parametrach, chili temp spalania, opory wydechu, szybkosc z jaka usuwane sa spaliny, to kazda ingerencja w taki uklad, wymaga korekty/dostosowania do nowych warunkow.
Co do samej zabawy, polegajacej na zakladaniu wydechow od 1000, mam podobne zdanie jak MaG, ze nie bedzie to samo, co w 1000. Moja brat ma w Varadero 125 zalozone Leo Vince i co? Nie zaczal nagle bulgotac jak liter. W Shadowce natomiast, dopiero po rozwierceniu wydechow Cobra, osiagnalem zamierzony efekt - gleboki, z prawdziwego zdarzenia bas
Osobiscie, przy zmianie na przeloty, dolozylbym jeszcze sportowy filtr (K&N), co by wszystko mialo rece i nogi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 0:20, 26 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Szuja napisał: | v-told, ale tu chodzi o dwa two brothers, w tym Twoim linku jest hmm, jeden 'two bro'
poza tym kierownik masakra, bez kasku, w dresach i wspomaga sie wystawionym kopytem przy wolnej jezdzie pomiedzy puszkami |
Tak, wiem, że chodziło o dwa tłumiki. Producent nie przewiduje montażu swojego wydechu w 650, a mi udało się znaleźć dowody , że można to zrobić samemu bez pytania o pozwolenie Two Bros. A jak można założyć samą końcówkę dorabiając odpowiednie połączenie, to można próbować dokładać i drugą rurę - wykonać można prawie wszystko. Moim zdaniem to jednak nie miałoby sensu. Jeśli chodzi o wygląd, to można sobie wstawić puszkę na narzędzia, która wygląda na zwykły wydech w 650, a jeśli chodzi o dźwięk, to w miarę łatwo można doczepić końcówkę byle jakiego producenta, w tym i Two Brothers (choć trochę utrudnia to system mocowania tłumika do rury, ten ich patent VALE - podejrzewam jednak, że zamiast przykręcać, można to wszystko przyspawać i tyle).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|