 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vorenus
Maniak motocyklowy
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Wwy
|
Wysłany: Sob 23:29, 04 Cze 2016 Temat postu: drgania kierownicy |
|
|
Dziś zauważyłem, że jadąc bez trzymanki (40-60 km/h) kierownica wpada w lekkie wibracje. Moto kupione przeze mnie w salonie, więc raczej nie miało żadnej przygody. Poza tym wszystko jest ok. Podczas normalnej jazdy (niezależnie od prędkości) nie ma żadnych niepokojących oznak.
Normalne to chyba nie jest. Co o tym sądzicie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Sob 23:50, 04 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
A jakie masz opony ?
Conti TA mialy to do siebie ze po pewnym czasie lubialy troszke kierownice w lekkie drgania wprowadzac.
Moze tez wyzabkowana opona miec na to lekki wplyw albo lozysko glowki ramy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vorenus
Maniak motocyklowy
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Wwy
|
Wysłany: Nie 0:05, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
jotes napisał: | A jakie masz opony ?
Conti TA mialy to do siebie ze po pewnym czasie lubialy troszke kierownice w lekkie drgania wprowadzac.
Moze tez wyzabkowana opona miec na to lekki wplyw albo lozysko glowki ramy. |
Przebieg niecałe 8.000, opony seryjne jeszcze w niezłym stanie. Moto na gwarancji, ale szkoda w szczycie sezonu do serwisu oddawać Jak trzymam lub nawet dotykam kierownicę to jest ok.
edit: Pytam, bo przypomniało mi się, jak jeden ze sprzedawców Suzuki opowiadał mi, że miał kiedyś klienta, który kupił moto i wystąpiły podobne objawy. Żadna ingerencja serwisowa nie pomagała. Sprawa oparła się o Japonię, skąd przyszła odpowiedź, że reklamacji nie uwzględniają bo motocykl nie służy do jazdy bez trzymanki
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Vorenus dnia Nie 0:11, 05 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
leshczu
A1
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław/Św.Katarzyna
|
Wysłany: Nie 8:54, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
W moim przypadku podobne objawy doprowadziły do wymiany wyząbkowanej opony (Heidenau K60).
Miejscowy ubytek gumy po obwodzie był na tyle duży, że dało się go stwierdzić organoleptycznie
Możesz sprawdzić też czy nie odkleił się 'ciężarek' z felgi...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Nie 9:01, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem jest to problem związany z oponami. Załóż na próbę jakąkolwiek inną, nawet używaną i wszystko się wyjaśni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
starcraft
Motocyklista
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ropczyce
|
Wysłany: Nie 9:36, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Ja to przerabiałem 2 razy.
Jest 2 główne przyczyny, opony i niekoniecznie wyząbkowane albo łożysko główki ramy.
Ja bym sprawdził opone czy faktycznie nie jest wyząbkowana.
Najważniejsze żeby nie wyząbkować opony musimy sprawdzać często cisnienie.
Ja kiedyś wyząbkowałem nową opone prze 300 km kiedy ppojechałem w niedziele w bieszczady.
Przyczyna - za niskie cisnienie przy wymianie opony
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JARON
Maniak motocyklowy
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 1222
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Nie 10:20, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Dokładnie tak jak mówi starcraft, najpierw pokombinuj z ciśnieniem w gumie. Nabij z pół atmosfery więcej niż zalecana maksymalna i pośmigaj ,co jakiś czas upuszczając trochę powietrza. Jak się stanie tak ,że wibracje zanikną to zmierz ile pozostało oddechu w oponie i o ile to jakaś przyzwoita norma to masz problem z głowy. Bynajmniej na jakiś czas Zaczniesz się martwić jak sprawdzisz podstawy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vorenus
Maniak motocyklowy
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Wwy
|
Wysłany: Nie 10:32, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Koledzy, dzięki za Wasze opinie. Zacznę od "patentu" ze zwiększeniem ciśnienia.
W tzw. międzyczasie obejrzałem dokładnie oponę. Idealnie gładka nie jest, ale nie wyząbkowana chyba też nie. Postaram się wrzucić jakieś fotki.
Edit: zdjęcia:
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Vorenus dnia Nie 10:52, 05 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcos
A1
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wiśniowa Góra / ŁÓDŹ
|
Wysłany: Wto 13:56, 07 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Mam tak samo
Przebieg 1500.
Ciśnienie sprawdzane przy 1350 było ok, nawet trochę upuszczone.
Hmm... sprawdzę oponę, choć taki objaw w nowym motocyklu potrafi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
starcraft
Motocyklista
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ropczyce
|
Wysłany: Wto 14:07, 07 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Troche zły kąt tych zdjec ale na pierwszym widać ze jednak jest wyząbkowana.
Za małe cisnienie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vorenus
Maniak motocyklowy
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Wwy
|
Wysłany: Wto 19:22, 07 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Właśnie nie jestem pewien czy to jest wyząbkowanie. Może być jeszcze jeden powód. Test robiłem z dużym kufrem, co zgodnie z opinią jednego ze znajomych (z którego opinią bardzo się liczę) mogło spowodować drgania wynikające z zaburzeń przepływu powietrza.
Jak będę miał chwilę zdejmę kufer i jeszcze raz sprawdzę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KSD
Gość
|
Wysłany: Wto 20:55, 07 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Może być jeszcze źle wyważone koło.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Wto 23:17, 07 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Wystarczy że jeden z ciężarków do wyważania Cj się odkleił i już masz winowajcę...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 1:42, 08 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
podjedź do gumiarza i niech ją obejrzy jak jest dobry to przejedzie ręką i powie, że jest wyząbkowana czy też nie.
A po takim przebiegu jest to możliwe, a co do kufra to każdy by miał takie problemy a pewnie ich nie ma. W zawieszeniu nie szukaj problemu jedynie sprawdź czy nie masz luzu na łożyskach główki ramy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vorenus
Maniak motocyklowy
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Wwy
|
Wysłany: Sob 21:14, 11 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Ustawienie ciśnienia w kołach na 2.4 rozwiązało problem. Jeszcze raz dzięki za Wasze rady.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michalagi
A
Dołączył: 23 Lut 2015
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Nie 0:06, 12 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Vorenus napisał: | Ustawienie ciśnienia w kołach na 2.4 rozwiązało problem. Jeszcze raz dzięki za Wasze rady. |
Tył ustaw na 2.7 do jazdy solo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Otzi
Moderator
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 10:03, 12 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Czasami pomaga wymiana oleju w lagach. Wczoraj sam się o tym przekonałem jak zlałem szaro-zieloną breję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcos
A1
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wiśniowa Góra / ŁÓDŹ
|
Wysłany: Śro 18:15, 15 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Vorenus napisał: | Ustawienie ciśnienia w kołach na 2.4 rozwiązało problem. Jeszcze raz dzięki za Wasze rady. |
U mnie niestety nic to nie zmieniło...
Póki co mam 2.4 i 2.6 i żadnej poprawy.
Może faktycznie opona lub ciężarek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Otzi
Moderator
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 19:49, 15 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Spróbuj jeszcze zdjąć kufer centralny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcos
A1
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wiśniowa Góra / ŁÓDŹ
|
Wysłany: Śro 20:07, 15 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Otzi napisał: | Spróbuj jeszcze zdjąć kufer centralny. |
Mogę spróbować, ale przez pierwszy 1000km tez jeździłem z kufrem i tych drgań nie było.
No i hmm..., skoro to motocykl niby turystyczny, to czyż z założenia nie powinien jeździć z kuframi? 😉
BEZ drgawek !? 😁
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TempEI4
A1
Dołączył: 16 Cze 2016
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Sob 19:06, 18 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Miałem podobny problem na świeżych oponach w ER5 (Pirelli Sport Demon). Moto przy puszczonej kierownicy, przy ok. 80-70km/h wpadał w spore shimmy. Przy którejś próbie wyważania chłop zauważył coś na kształt bicia opony na jedną stronę. Spojrzałem, rzeczywiście. Opona poszła do reklamacji, przysłali mi nową i jak ręką odjął, jeździ prosto bez żadnych przygód.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiek
Motonita
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 948
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Nie 14:33, 19 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Spróbuj z tym kufrem jak pisze Otzi
miałem dokladnie to samo i poejchalem na gwarancje z tym do ASO. Pan sie zapytał czy bez kufra jest to samo (drganie przy 40-60) - nie było jak się okazało
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorz6
A1
Dołączył: 09 Paź 2015
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 17:21, 19 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
tym się nie przejmuj muj v.xt ma też małe drgania ma to od początku a przebieg 4 tyś .
kupiłem go w Czechowiczowie 6 miesięcy temu .
spala na setkę przy spokojnej jeździe wyszło 3,8 litra .
dziś postanowiłem go przetestować ile przy agresywnej jeździe spali trasa autostrada Tarnów do Dębica
przejechane w ok. 15 minut przed kość agresywna do bólu do 180 więcej nie wykręcił wyszło na kompie 9,6 .
pogoda gówniana jak z Częstochowy wracałem wykręcił 192 .
nie miał dnia .
co do opon suzuki montuje gówniane na następny sezon zaorze inne .
Wysilę o klocku .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grzegorz6 dnia Nie 17:24, 19 Cze 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Otzi
Moderator
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 21:19, 19 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Za Chiny nie mogę ogarnąć moim małym rozumkiem o czym Ty piszesz...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vorenus
Maniak motocyklowy
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Wwy
|
Wysłany: Nie 21:59, 19 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
grzegorz6 napisał: | tym się nie przejmuj muj v.xt ma też małe drgania ma to od początku a przebieg 4 tyś .
kupiłem go w Czechowiczowie 6 miesięcy temu .
spala na setkę przy spokojnej jeździe wyszło 3,8 litra .
dziś postanowiłem go przetestować ile przy agresywnej jeździe spali trasa autostrada Tarnów do Dębica
przejechane w ok. 15 minut przed kość agresywna do bólu do 180 więcej nie wykręcił wyszło na kompie 9,6 .
pogoda gówniana jak z Częstochowy wracałem wykręcił 192 .
nie miał dnia .
co do opon suzuki montuje gówniane na następny sezon zaorze inne .
Wysilę o klocku . |
Rewelacja A kierownica drży?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiek
Motonita
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 948
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Nie 22:07, 19 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Mi mały lecąc na zlot na Dolny Śląsk rok temu wyciągnał według licznika 194-195.
Zapewne to było przyczyną późniejszego pchania pod prąd motka na parking bez paliwa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|