|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemol
Motocyklista
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław Trzebnica
|
Wysłany: Sob 23:46, 30 Maj 2009 Temat postu: Drgania kierownicy |
|
|
Wybaczcie jeśli temat był już przerabiany, ale nie odnalazłem podobnego.
Przy prędkości licznikowej około 170 km/h moto zaczyna falować, kierownica żyje własnym życiem. Przy 200 motor po prostu lata po całym pasie. Koleś, który jechał za mną myślał, że celowo szarpię kierownicą, żeby moto w jazdę zygzakiem wprowadzić. Jechaliśmy A4, żeby nie było, że szalejemy po mieście
Wcześniej nic takiego nie działo się, dopiero po zmianie przedniej opony zaczął się cyrk. I teraz: czy to źle wyważone koło, czy uszkodzona opona (opona nowa), czy tylko zbieg okoliczności, a powód jest zupełnie inny?
Pomóżcie proszę, bo zaczynam się niepokoić, bo jeśli to opona, to zdzira może strzelić w każdej chwili, chociaż przyglądając się jej, nie widziałem jakiś wybrzuszeń, pęknięć, innych widocznych zmian.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
polsky
Motonita
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Londyn/Wrocław
|
Wysłany: Nie 1:26, 31 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Skoro byla wymieniana to spore prawdopodobienstwo,ze to z opona/kolo cos nie tak. Ile masz odwaznikow na przodzie? Powyzej 40g? Opona potrzebuje sie troszke ulozyc ale posprawdzaj czy wszystko jest na swoim miejscu.Nie zgubiles odwaznika z kierownicy? Niech sie jakis expert wypowie gdzie Letko ?
I zalecaja przejechanie 160/200km na nowych gumach spokojnie a Ty juz po 200km/h latasz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Nie 9:58, 31 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
expert Ha Ha
Faktycznie objawy są dosyć dziwne i przyczyn może być dużo. Jeżeli macz centralna stopke to niech ktoś dociązy tył motocykla a Ty poobracaj kołem i zobacz czy opona jest równo osadzona na obręczy. Jeżeli nie masz centralki to możesz przechylić na bocznej tak żeby koło przednie poszło w powietrze i też jakoś możesz to zobaczyć (gorzej z tej dolnej strony). Jeżeli wszystko jest Ok to sprawdź ciśnienie w oponie i ewentualnie daj wyważyć jeszcze raz.
Ciężarki przy kierownicy chyba masz bo brak jednego z nich też będzie robił cuda (ale to chyba byś zauważył)
Czy jak jechałeś w pojedynkę to też tak trzepie? Może koleś którego wiozłeś był ciężki to wtedy kierownica odciążona też może mieć większe tendencje do drgań.
Pozdr. letko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemol
Motocyklista
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław Trzebnica
|
Wysłany: Nie 19:13, 31 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Na obręczy koła są dwa odważniki, po obu stronach, symetrycznie z cyferką 5 - czy to znaczy 5 gramów? Nie widać śladu aby było ich więcej i jakiś odpadł. Opona wygląda, że jest równo osadzona. Ciężarki na kierownicy oczywiście są na swoim miejscu.
Koleś nie jechał jako plecak ale druga maszyną i miał dokładny obraz tego co się dzieje z moim moto.
Na tej oponie przejechałem około 500 km, zanim miałem możliwość odkręcenia manetki i doświadczenia tej usterki. Także to nie była zupełna świeżonka.
Przychodzi mi do głowy też luz na łożyskach główki ramy, bo takowe zdaje się, że mam. Czy to też może być przyczyną?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Nie 21:09, 31 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
No to juz niestety nie mam pojęcie co może być przyczyną drgań. Może to faktycznie łożyska główki ramy są przyczyna, ale dlaczego na starej oponie tego nie było?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mradom
Motocyklista
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa\Pruszków
|
Wysłany: Nie 23:15, 31 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
To sa drania, czy bardziej falowania kierownicy?
przy uszkodzonym lub niewyregulowanym lozysku glowki ramy kierownica tez zyje swoim zyciem i sa to wlasnie drgania, latwo to zauwazyc rozpedzajac moto do wiekszej predkowsci i kontrolowane puszczenie kierownicy.
Nie sadze natomiast, ze byloby to widziane z moto, ktore jechalo za Toba (zbyt mala amplituta tych drgan).
/mr/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemol
Motocyklista
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław Trzebnica
|
Wysłany: Nie 23:29, 31 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
mradom napisał: | To sa drania, czy bardziej falowania kierownicy?
przy uszkodzonym lub niewyregulowanym lozysku glowki ramy kierownica tez zyje swoim zyciem i sa to wlasnie drgania, latwo to zauwazyc rozpedzajac moto do wiekszej predkowsci i kontrolowane puszczenie kierownicy.
Nie sadze natomiast, ze byloby to widziane z moto, ktore jechalo za Toba (zbyt mala amplituta tych drgan).
/mr/ |
To jest bardziej falowanie całego motoru. Dlatego tak wyraźnie widział to mój koleś. Maszyna jechała niemal zygzakiem.
Jadąc powoli, kiedy puszczam kierownicę nic nie drga.
Wszystko zaczyna się powyżej 170 km/h i im szybciej, tym bardziej faluje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Pon 8:31, 01 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
A czy to dzieje się w czasie jazdy z kufrem ?
Jeżeli tak to odepnij kufer i spróbuj bez.
Mnie z kufrem do licznikowego 190 nic nie bujało ,ale dużo ludzi twierdzi ze przy szybkiej jeździe z kufrem tak faluje motocyklem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
koko
A
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pon 9:20, 01 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
u mnie z dużym kufrem (48 l.) do 160 spokój, bez falowania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemol
Motocyklista
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław Trzebnica
|
Wysłany: Pon 11:28, 01 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
letko napisał: | A czy to dzieje się w czasie jazdy z kufrem ?
Jeżeli tak to odepnij kufer i spróbuj bez.
Mnie z kufrem do licznikowego 190 nic nie bujało ,ale dużo ludzi twierdzi ze przy szybkiej jeździe z kufrem tak faluje motocyklem. |
Mam duży kufer, oryginalny suzuki i szybę wyższą o 12 cm od standardowej, ale przed wymianą opony jeździłem w takiej konfiguracji i nie falował tak.
Letko, czy możliwe jest, że opona jest uszkodzona ale w sposób niewidoczny na pierwszy rzut oka?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Pon 13:50, 01 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Nie bardzo chce mi się w to wierzyć ale wszystko trzeba brać pod uwagę.
Gdybyś miał mozliwośc przekręcić koło od kogoś kto ma DL-a i sprawdzić czy na innej oponie jest Ok to wtedy możesz żądać wymiany.
Trochę zabawy ale nie wiem co Ci jeszcze doradzić na odległość.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
polsky
Motonita
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Londyn/Wrocław
|
Wysłany: Pon 18:39, 01 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Nowe tez zdarzaja sie,ze sa jakies uszkodzenia. Zawodowo sprawdzam bezpieczenstwo nowych aut demonstracyjnych przed wypuszczeniem do klienta,takze przez moje lapy sporo tego przechodzi. Najczesciej jednak sa to pecherzyki na bocznych sciankach opon,ale roznie to bywa. Sprawdz to lozysko jeszcze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ologc
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Monachium/Gdańsk
|
Wysłany: Wto 20:08, 23 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
to ja jeszcze dorzucę 3 grosze:
co:
łożysko główki ramy
jak:
kierownica chodzi ciężko, jak podniesiesz przednie koło to kiera nie powinna się zatrzymywać w połowie obrotu jak nią machniesz z prawej na lewą lub w drugą stronę
dlaczego:
przednie koło myszkuje i musi mieć względny luz. miałem podobne historie i po wymianie łożyska przeszło. żeby było śmieszniej na ostatnim przeglądzie mechanik dokręcił mi łożysko bo niby było za luźne i zacząłem wężykować w całym zakresie prędkości, dzisiaj poluzował i moto znów jedzie prosto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemol
Motocyklista
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław Trzebnica
|
Wysłany: Czw 9:36, 25 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Sprawa się wyjaśniła. Głupio przyznać ale to ... o 1,5 atm za mało w oponie.
Dopompowałem i jak ręką odjął
Chociaż i tak mam pewne zastrzeżenia do łożyska główki. Wprawdzie kierownica nie chodzi ciężko ale jak na postoju wcisnę hamulec i całym ciężarem ciała dobiję kierownicę w dół, to słychać pojedyncze metaliczne stuknięcie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 12:53, 25 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
moze byc ze tarcza ktora "plywa na nitach" a moze to byc sprezyna ktora poprzez ugiecie jej uderza o scianke lagi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|