|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MPawel_PP
A1
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pią 10:42, 04 Kwi 2014 Temat postu: DL650 04' Dławienie powyżej 7tyś obrotów. |
|
|
Witam Koledzy i Koleżanki!
Przejrzałem tematy i nie znalazłem takiego, który tyczyłby się mojego problemu więc pozwolę sobie na założenie nowego tematu.
Problem wygląda następująco:
Ok miesiąc temu kupiłem Suzuki DL650 z 2004 roku podczas kupna zwróciłem uwagę, że głośno chodzi pompa paliwa - dziwny dźwięk wydaje.
Sprzedający twierdzili, że niektóre DL'e tak mają - wiadomo jak to sprzedający!
Korzystając z cieplejszych dni zacząłem trochę jeździć i zauważyłem, że jak już motocykl się odpowiednio zagrzeje po kilku dziesięciu km to przydusza go powyżej 7 tyś obrotów.
Z dołu ciągnie bardzo przyjemnie, ale dochodzi do 7 tyś i tak jakby go coś odcinało.
Podejrzenie padło na pompę paliwa z racji, że głośno chodzi.
Może macie jakieś swoje propozycje?
Z góry dzięki za pomoc!
Paweł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matt
Motonita
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Rzeszów/Jędrzejów
|
Wysłany: Pią 10:53, 04 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Dla mnie Vstrom też jest nowością dlatego ja niestety nie pomogę...
Btw. Jaki dźwięk daje ta popma paliwa?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MPawel_PP
A1
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pią 11:21, 04 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Ciężko opisać, takie piszczące wycie... ale nie bardzo głośne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
j23a
Motonita
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 987
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Pią 11:27, 04 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Hej, kolego. A przywitać się (w Przywitalni), zgodnie z zasadami forum to nie łaska? Wstyd. I to jeszcze mój krajan.....
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez j23a dnia Pią 11:28, 04 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MPawel_PP
A1
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pią 11:40, 04 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Drogi kolego "j23a" poprawiłem się i poczyniłem odpowiednie kroki w ramach zrehabilitowania się)
A czy jakieś rady co do mojej sytuacji z dławieniem?
pozdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
j23a
Motonita
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 987
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Pią 12:05, 04 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
No, cóż. Mój poziom zaawansowania technicznego podyktowany okresem użytkowania Deela (od stycznia 2014) pozwala mi jedynie na przytoczenie zasad forum .
W tym zakresie musisz liczyć na pomoc bardziej doświadczonych forowiczów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skalar
Motocyklista
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 13:47, 04 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Z opisu obstawiałbym przytkany filtr wysokiego ciśnienia pompy paliwa.
Poczytaj ten wątek.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez skalar dnia Pią 13:51, 04 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Pią 15:49, 04 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
2004 Ech to był rocznik...
Pompa paliwa w tych maszynach chodzi głośno. Taki model. Jest też o tym wątek.
http://www.vstromclub.fora.pl/motocykle-dl,32/piszczaca-pompa-paliwa,5136.html
Co zaś do podduszania to jeżeli chodzi o pompę, to łatwo ją przeczyścić. No chyba że masz brudny filtr wewnętrzny. Wszystko masz opisane tu. Jest też link do zagranicznego forum jak wstawić drugi filtr, jak ci się zapcha ten wewnętrzny.
Natomiast oprócz układu paliwowego zastanawiam się też nad regulacją zaworów. Zwłaszcza, jeżeli zaczyna się dławić dopiero po rozgrzaniu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MPawel_PP
A1
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 0:07, 07 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Witam,
Wczoraj trochę porozbierałem moto i wyciągnąłem pompę paliwa, aż nie mogłem uwierzyć ile w niej było syfu. Zebrało się dosłownie takie błotko i taki sylikon. Przeczyściłem wszystko złożyłem i po przejażdżce jest o wiele lepiej. W zasadzie problem jakby zniknął. Oczywiście muszę zrobić trochę km, żeby mieć pewność.
Dodatkowo zmieniłem olej w lagach na 10w i zauważyłem, że mam luz na piaście przedniego koła, no i huczy łożysko. Więc jutro kolejne rozbieranie... Ma ktoś może jakiś schemat jak to zrobić?
Pozdrawiam,
Paweł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matt
Motonita
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Rzeszów/Jędrzejów
|
Wysłany: Pon 0:19, 07 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Service manuala sobie ściągnij - dził linki do DL
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Staszek
Motonita
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Północna Polska
|
Wysłany: Pon 8:28, 07 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Niejako przy okazji "zasyfionej" pompy paliwa - jak oceniacie te wszelkie "uszlachetniacze" do paliw czy dodatki czyszczące? Działa to czy ściema? Parę razy wlewałem do samochodu firmy STP, ale że nie miałem przed wlaniem problemów, to i nie odczułem jakiejkolwiek poprawy po.
Profilaktyka, ale w sumie nawet nie wiem czy to była potrzebna i rzeczywista profilaktyka, czy tylko placebo, bo nie było i nie ma objawów choroby...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MPawel_PP
A1
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 9:24, 07 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
"Staszek" Też zastanawiałem się nad tym. Myślałem czy może da coś wlanie lepszego paliwa, np. V-power 100oct.? Da to coś? Wszystkie te uszlachetniacze do paliwa nie cieszą się dobrą opinią... :/ sam nie wiem czy to dobry pomysł..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MPawel_PP
A1
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 11:21, 08 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Wczoraj skorzystałem z pięknej pogody i zrobiłem Moto 250km i stwierdzam, że chodzi idealnie! bez porównania z poprzednim stanem!
Bardzo płynnie przechodzi przez cały zakres obrotów.
Jedyne co mnie wciąż martwi to, to że pompa głośno chodzi... :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matt
Motonita
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Rzeszów/Jędrzejów
|
Wysłany: Wto 11:24, 08 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
MPawel_PP napisał: | Wczoraj skorzystałem z pięknej pogody i zrobiłem Moto 250km i stwierdzam, że chodzi idealnie! bez porównania z poprzednim stanem!
Bardzo płynnie przechodzi przez cały zakres obrotów.
Jedyne co mnie wciąż martwi to, to że pompa głośno chodzi... :/ | jak masz możliwość to nagraj zjawisko i wrzuć na YT- może wszyscy tak mają. U mnie (jak wynika z Twojego opisu) też ją trochę słychać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MPawel_PP
A1
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 15:58, 23 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
No i niestety temat powrócił:/ W niedzielę po przejażdżce zauważyłem, że jest ten sam efekt. Manetka odkręcona na maxa dławi się, lekko popuszczę i wyrywa do przodu:/
Jadę jutro do serwisu jak się coś dowiem to się podzielę info. Znalazłem na allegro pompę paliwa, wygląda o niebo lepiej niż moja i facet udziela jakiejś tam gwarancji. Mam nadzieję, że obejdzie się bez wymiany....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magrafb
Motocyklista
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 459
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Śro 19:02, 23 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Z twojej wypowiedzi wnioskuję że wyczyściłeś sitko pod pompą. Musisz kupić w suzuki za jedyne ponad 300pln filtr (to ten czarny plastykowy element w który wsuwa się pompę).
Na 99% pomoże
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Śro 19:53, 23 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
No właśnie to może być jeszcze filtr wewnętrzny...
Ja tam zamiast kupować filtr, najpierw bym spróbował ominąć ten filtr wewnętrzny i zastosował bym coś na ten kształt
[link widoczny dla zalogowanych]
Koszt niewielki, a jak by się okazało, że to jego wina, wtedy bym rozważał zakupienie oryginału za jedyne...
Jak to zrobić znajdziesz tu...
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MPawel_PP
A1
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 11:53, 28 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Wymieniona pompa na nową (używaną) i jak na razie bez problemowo.
Dużo ciszej pracuje niż poprzednia i podczas jazdy nie ma żadnego dławienia.
Oby tak było do końca...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MPawel_PP
A1
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 14:24, 24 Lip 2014 Temat postu: WSZYSTKO OK |
|
|
Witam,
Wyszło na to, że wymiana pompy załatwiła sprawę!
Wyprawa do Rumunii nad morze Czarne i z powrotem to potwierdziła)
Ogólnie od wymiany jakieś 4500km i jest spokój)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Murzyn
A1
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pią 19:55, 25 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Odpuściłem dzis nabycie DLa K4 z podobnego powodu.
Od 6k obrotów moto traciło wigor i prawie nie przyspieszało.
Podjechałem tam gladiusem (ten sam silnik) i miedzy nimi była przepasc. Gladiusem od 6k wyrywał rece, DL mulil
Rozumiem ze w tym przypadku to tez była padnięta pompa.
Jakie sa koszty naprawy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|