|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 20:37, 27 Lis 2016 Temat postu: Dl 650 zwykły czy xt? |
|
|
Waham sie przed zakupem....xt bardziej mi sie poodba ale zwykly jest tańszy stad pytanie czy poza wygladem choc troche lepiej xt sprawi sie poza asfaltem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tuumk
Motocyklista
Dołączył: 01 Gru 2014
Posty: 237
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Mrozy
|
Wysłany: Nie 21:19, 27 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
mialem podobny dylemat, kupilem zwyklego i dolozylem dziobek, na szprychowanych kolach mi nie zalezalo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Nie 21:30, 27 Lis 2016 Temat postu: Re: Dl 650 zwykły czy xt? |
|
|
Bosman78 napisał: | Waham sie przed zakupem....xt bardziej mi sie poodba ale zwykly jest tańszy stad pytanie czy poza wygladem choc troche lepiej xt sprawi sie poza asfaltem? |
nie sadze. Zwieszenie maja dokladnie takie same. XT ma co prawda szprychowe kola ale sa one tez ciezsze, (wirujaca masa kola wplywa na prowadzenie moto na zakretach ) wymagaja wiecej pielegnacji/uwagi a szczerze to nie slyszalem i nie czytalem o uszkodzonej feldze w starszym modelach V Stroma. A sa forumowicze ktorzy nim poza asfaltem nie malo kilometow zrobili.
Do typowej turystyki sprawdza sie oba a do hardcorowej jazdy poza asfaltem nie nadaja sie zaden
XT nawiazuje jedynie do modnej adwenczerowej optyki
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Nie 23:16, 27 Lis 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 21:38, 27 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Pisząc o offie mam na mysli suche szutry, lesne, polne drogi, czasem, czasem lekki piach wiadomo dochodzi jeszcze kwestia opon ( chce zmienić na scout k60) Planuję przesiadke z transalpa 650.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mRadek
A
Dołączył: 07 Lis 2014
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszalin/Stavanger
|
Wysłany: Nie 21:49, 27 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
A jak wygląda sprawa częstotliwości wymiany oleju zwykły/XT ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
merc
Motocyklista
Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: radzymin
|
Wysłany: Nie 23:47, 27 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Jotes
Skad wiesz , ze sprychowe kola sa ciezsze?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gzub
A2
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 0:27, 28 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Tam jest trochę zmian w silniku w porównaniu do zwykłej wersji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chmarnik
Maniak motocyklowy
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Pon 7:55, 28 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Żadnych różnic przełomowych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
merc
Motocyklista
Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: radzymin
|
Wysłany: Pon 8:43, 28 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
mRadek napisał: | A jak wygląda sprawa częstotliwości wymiany oleju zwykły/XT ? |
U mnie jest co 12 000 km a w zwyklym chyba co 6000 km.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Pon 11:46, 28 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
merc napisał: | Jotes
Skad wiesz , ze sprychowe kola sa ciezsze? |
zawsze byly. Amelinium jest po prostu lzejsze jak stal i go nie pomalujesz Gdyby bylo odwrotnie uzywano by ich takze w moto GP Wirujaca masa kola ma naprawde znaczenie. Nie wazylem kol XT-ka, zapewne dzisiejsze szprychowki sa lzejsze jak kiedys i roznica maleje. Przymierzajac sie do GSa sprzedawca mowil cos o roznicy prawie 1 kg.
Przyznaje ze nam normalnym zjadaczom chleba pewnie te roznice beda malo wyczuwalne.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Pon 11:47, 28 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krystek
A1
Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 11:48, 28 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
gzub napisał: | Tam jest trochę zmian w silniku w porównaniu do zwykłej wersji. |
A jakie to zmiany ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motokras
Motocyklista
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pon 12:04, 28 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
krystek napisał: | gzub napisał: | Tam jest trochę zmian w silniku w porównaniu do zwykłej wersji. |
A jakie to zmiany ? |
Też chętnie sie dowiem...
jedynie zostały wydłuzone czasy pomiedzy przeglądami...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
staszek_s
Motonita
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radlin, Śląsk
|
Wysłany: Pon 13:10, 28 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Obie wersje małego DL'a mają wydłużone okresy między przeglądami do 12 tys km, od 2015 roku.
O żadnych różnicach w silnikach nie słyszałem, wg mnie różnica głównie wizualna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
malybidon
Motocyklista
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Piotrków Tryb./Budziszewice
|
Wysłany: Pon 13:15, 28 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
jotes napisał: | merc napisał: | Jotes
Skad wiesz , ze sprychowe kola sa ciezsze? |
zawsze byly. Amelinium jest po prostu lzejsze jak stal i go nie pomalujesz Gdyby bylo odwrotnie uzywano by ich takze w moto GP Wirujaca masa kola ma naprawde znaczenie. Nie wazylem kol XT-ka, zapewne dzisiejsze szprychowki sa lzejsze jak kiedys i roznica maleje. Przymierzajac sie do GSa sprzedawca mowil cos o roznicy prawie 1 kg.
Przyznaje ze nam normalnym zjadaczom chleba pewnie te roznice beda malo wyczuwalne. |
Jotes ale w XT te obręcze pod szprychy też są z amelinium. Więc może nie być różnicy w masie kół.
Co do ich wytrzymałości to zdarzyło mi się już kilka razy porządnie pizgnąć w jakąś dziurę i poza moimi zszarganymi nerwami nic się nie stało.
Co zaś się tyczy przebiegów międzyserwisowych to są dla wszystkich V-Stromów od 2015r takie same.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pon 13:51, 28 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Już to gdzieś napisałem, ale powtórzę jeszcze raz:
Te szprychowe felgi, to moim zdaniem pic na wodę i sposób producenta na zarabianie dodatkowej kasy... Mam takie w swoim Tigerze.
Jestem przekonany, że nie odczujesz lepszej amortyzacji, a w zamian czeka Cię dodatkowa zabawa - trzeba je regularnie sprawdzać (ta czynność wchodzi chyba nawet w zakres przeglądów), a ewentualne centrowanie kosztuje parę złotych i jest kłopotliwe, bo dobrych fachowców w tej materii jest niewielu... Ja musiałem swoje koło wysyłać do Bielska.
Swoją drogą, to konstrukcja kół szprychowych w wersji XT (z wewnętrznym kołnierzem, do którego dochodzą szprychy) to kiepskie rozwiązanie! W przypadku najechania na duży kamień, krawężnik, itp. łatwo wygiąć bok felgi. A dodatkowo centrowanie koła też jest trudniejsze. W GS-ie lub Multistradzie szprychy wchodzą w felgę na końcu jej krawędzi, dzięki czemu konstrukcja koła jest sztywniejsza.
Tak to wygląda w GS-ie i Multistradzie:
a tak w V-Stromie i niestety też moim Tigerze...
Tutaj masz ciekawy artykuł na temat XT-ka [link widoczny dla zalogowanych]
Wg mnie teraz warto kupić "zwykłego" V-Stroma, bo ma świetną cenę (poniżej 30 kPLN). Na wiosnę będzie sporo drożej, bo wchodzą nowe wersje...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Pon 13:57, 28 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
malybidon napisał: |
Jotes ale w XT te obręcze pod szprychy też są z amelinium. Więc może nie być różnicy w masie kół.
Co do ich wytrzymałości to zdarzyło mi się już kilka razy porządnie pizgnąć w jakąś dziurę i poza moimi zszarganymi nerwami nic się nie stało.
|
Co nie znaczy ze standardowa zwykla felga by sie cos stalo.
Jezeli obrecz kola jest aluminiowa to wgiecie takiej felgi konczy sie tak samo jak i zwyklej smietnikiem. Teoretycznie mozna wymienic sama obrecz ale mysle ze naklad pracy w przekladnaiu szprych centrowaniu itp tez kosztuje.
A szprychy z czasem popuszczaja, trzeba je kontrolowac , naciagac...o ile w jezdzie enduro moze nie ma to takiego znaczenia to przy wiekszych predkosciach na autostradzie juz tak.
Moje subiektywne zdanie. W tej klasie motocykli i drogach po ktorych jezdza zmieniaja jedynie efekt wizualny. Zgadzam sie ze czesto na plus.
edit. za dlugo pisalem ale tenor posta pokrywa spostrzezenia biblo
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Pon 14:02, 28 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JARON
Maniak motocyklowy
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 1222
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Pon 14:04, 28 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Wystarczy wejść na standardową stronę
zwykły 214 kg
[link widoczny dla zalogowanych]
a XT 215 kg
[link widoczny dla zalogowanych]
Różnica 1 kg to pewnie te szprychy tyle ważą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
malybidon
Motocyklista
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Piotrków Tryb./Budziszewice
|
Wysłany: Pon 16:01, 28 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
JARON napisał: |
Różnica 1 kg to pewnie te szprychy tyle ważą |
A ja bym jednak stawiał na dziubek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gzub
A2
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 19:59, 28 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Co do silnika to dwucylindrowiec ma teraz zmodyfikowane ustawienia układu rozrządu, poprawki wprowadzono do elektroniki sterującej jednostką napędową, w tym także do układu wtryskowego. Rewolucji nie ma, ale kolejne udoskonalenie znanej jednostki napędowej. Zmian z tego co czytałem jest kilkanaście w porównaniu do poprzedniej wersji motocykla.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 22:18, 28 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Czy te zmiany dotycza obu małych modeli?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Pon 22:24, 28 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
chyba rozmawiacie troche jak gluchy ze slepym ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spokrob
Maniak motocyklowy
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Wto 12:23, 29 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
A ja zawsze zastanawiałem się jak utrzymać w czystości szprychowane koło w motocyklu napędzanym łańcuchem? 😕
Może i to głupie i dla wielu nieistotne, ale dla mnie ważne, więc ja jestem za zwykłą wersją plus dziubek 😃
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mRadek
A
Dołączył: 07 Lis 2014
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszalin/Stavanger
|
Wysłany: Wto 15:18, 29 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Spokrob napisał: | A ja zawsze zastanawiałem się jak utrzymać w czystości szprychowane koło w motocyklu napędzanym łańcuchem? |
Oj tam Rob, szczoteczką do zębów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Wto 22:31, 29 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Odpowiadając na pytanie założyciela tematu:
1. Krótko: NIE
2. Dłużej: to samo zawieszenie, taki sam prześwit, takie same opony, taka sama masa, takie same serducho
Moim subiektywnym zdaniem XT fajniej wygląda, ale jakbym kupował dzisiaj DL650 to wziąłbym zwykłego, a różnicę wsadził w nieoryginalne akcesoria, które mu się przydadzą na tych szutrach, o których piszesz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
malybidon
Motocyklista
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Piotrków Tryb./Budziszewice
|
Wysłany: Czw 13:57, 01 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
To ja jeszcze krótko o zachowaniu XT-ka na szutrach. Nie wiem czy to sprawa szprych ale jadąc tą samą drogą ja na XT i kolega na "zwykłym" (ten sam rocznik, przebieg, opony) on stwierdził, że łapał uślizgi, u mnie nic takiego się nie zdarzyło. Może jednak szprychowane koło nieco lepiej zachowuje się na szutrach. A może to tylko siła sugestii
Poza tym jak się podoba XT to trzeba brać XT. W końcu motocykla nie kupujemy co roku Ja osobiście na szprychowane koła czekałem bardzo i to ostatecznie skłoniło mnie do kupna nówki z salonu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 15:47, 01 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Uslizgi to raczej nie kwestia szprych wie wiem czy w ogóle szprychowanie można aktywnie odczuwac. Szprychowanie amortyzuje cześć naprężeń ale nie na tyle aby je odczuwal kierowca,( wiekszosf naprężeń odbiera opona i lagi) co wplywa na ochronę felgi, łożysk ale nie jest a raczej nie powinno byc odczuwalne przez kierowce
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czekol
A
Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: Czw 16:04, 01 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
malybidon napisał: | To ja jeszcze krótko o zachowaniu XT-ka na szutrach. Nie wiem czy to sprawa szprych ale jadąc tą samą drogą ja na XT i kolega na "zwykłym" (ten sam rocznik, przebieg, opony) on stwierdził, że łapał uślizgi, u mnie nic takiego się nie zdarzyło. Może jednak szprychowane koło nieco lepiej zachowuje się na szutrach. A może to tylko siła sugestii
|
Siłę sugesti mogliście sprawdzić zamieniając sie na motocykle...
Mogliście tez mieć inaczej ustawione zawieszenia.....
Nie bardzo widzę wpływ szprych na uślizgi kola.... reszta elementów jest konstrukcyjnie identyczna.
No jeszcze dziobek mógl działać jak spoiler i dociskać przednie kolo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Czw 18:10, 01 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Szprychowane koła nie mają żadnego związku z uślizgami o których piszesz. Jak ktoś wspomniał inne ustawienie zawieszenia, inny tor jazdy, inna technika jazdy, to co kolega nazywał uślizgami dla ciebie mogło być czymś normalnym i nie zwracałeś na to uwagi, itp... jest wiele czynników które można by pod te uślizgi podciągnąć ale na pewno nie szprychowane koła.
Temat szprych podsumował już wyżej @biblo. W takim motocyklu to więcej kłopotów niż korzyści. Nie odczujesz żadnej różnicy w jeździe.
Zgadzam się z tym co napisał @Mag. Kup zwykłego taniej i dołóż do niego akcesoria za te pieniądze, dziób też można założyć jeśli z nim bardziej ci się motocykl podoba.
Wymiany oleju są w nowszym modelu wydłużone, ale z tego co widzę na forum, większość posiadaczy XT-ków i tak wymienia co 6tyś. Właśnie ze względu na niewielkie zmiany silnikowe, które nie uzasadniają jasno dlaczego teraz można wymieniać co 12tyś km.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 19:27, 01 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Jak i tak będę wymieniał oliwę co roku tj. ( daj Boże) 6 tys. km bo więcej nie zrobię
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DLuk
Administrator
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 21:50, 01 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Suszny napisał: | ...większość posiadaczy XT-ków i tak wymienia co 6tyś. Właśnie ze względu na niewielkie zmiany silnikowe, które nie uzasadniają jasno dlaczego teraz można wymieniać co 12tyś km. |
Można na to również spojrzeć odwrotnie - nie uzasadnione było do tej pory wymienianie co 6 tys. i wreszcie producent "pozwolił" na wymianę co 12 tys.
A w temacie Bosman78 - jak widać pozostaje Ci tylko decyzja na podstawie kryterium: ładniejszy czy tańszy Nie łatwa decyzja, powodzenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekjx1
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: dolnośląskie/BLC
|
Wysłany: Czw 22:14, 01 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
DLuk napisał: | Suszny napisał: | ...większość posiadaczy XT-ków i tak wymienia co 6tyś. Właśnie ze względu na niewielkie zmiany silnikowe, które nie uzasadniają jasno dlaczego teraz można wymieniać co 12tyś km. |
Można na to również spojrzeć odwrotnie - nie uzasadnione było do tej pory wymienianie co 6 tys. i wreszcie producent "pozwolił" na wymianę co 12 tys.
A w temacie Bosman78 - jak widać pozostaje Ci tylko decyzja na podstawie kryterium: ładniejszy czy tańszy Nie łatwa decyzja, powodzenia. |
ja uważam że producent stwierdził że za duża jest żywotność jednostki napędowej i stąd zwiększył przebieg miedzy wymianami oleju
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 6:27, 02 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Ciekawa sprawa z tymi interwalami olejowymi, bo Honda w trampku 650 silnik v tez przewiduje co 12 tys. km podobnie jak we wszystkich swoich motocyklach. Wg. Mnie raczej producent po prostu doszedl do wniosku, iz nie ma to wpływu na żywotność, nie sadze abybza tym stala jakas "zasdzka" zreszta powiedzmy sobie szczerze większość ludzi rocznie robi przeloty na poziomie właśnie ok 6 tys. km. To nie to co w renault diesel gdzie silnik iest bardzo wrażliwy a oni zalecaja wymiane oleju co 30 tys / 2 lata. A przecież ropa daje wiecej osadów niż benzyna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prostyelektryk
Motonita
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 8:42, 02 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Wersja XT jest tylko i wyłacznie optycznie bardziej terenowa. To te same zawieszenie i silnik.
Naklejka 4x4 na cinquecento podobnie zwiększa zdolności terenowe.
Szprychy dokładają wagi i roboty przy czyszczeniu i serwisie.
Weź zwykłego i za zaoszczędzone pieniądze kup właściwe opony, osłonę pod silnik i gmole. To najlepsze co zrobisz do rzeczywistego przystosowania moto do offroadu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez prostyelektryk dnia Pią 8:43, 02 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 9:18, 02 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Tak zrobię, pytanie techniczne czy w DLach jest schowek pod kanapą? Czy gmole givi da radę samemu zamontować? Trzeba podeprzec silnik czy mozna bez?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motokras
Motocyklista
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pią 10:56, 02 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
ma kawałek schowka
gmole da sie załozyc bez żadnego podpierania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 11:23, 02 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
To dobrze bo w trampku jest mala studnia miesci sie: kompresorek, zestaw kluczy i żarówek, łyżki do opon, detka, zestaw naprawczy linek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motokras
Motocyklista
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pią 13:34, 02 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
wiesz jak jest... jak coś się psuje to trzeba wozić warsztat ze sobą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pią 16:19, 02 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
motokras napisał: | wiesz jak jest... jak coś się psuje to trzeba wozić warsztat ze sobą |
Jestem zdania że trzeba być przygotowanym na wszystko, szczególnie jeśli jedziemy gdzieś daleko.
Odpowiadając na pytanie autora. DL ma spory schowek pod siedzeniem, myślę że zmieścisz więcej niż w trampku bo dętki i łyżki nie będą Ci już potrzebne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 17:10, 10 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
To jeszcze tak reasumując rozumiem, iz zarówno zwykły jak i xt z tego samego rocznika maja dokładnie takie same silniki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil.Olkusz
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Nie 4:46, 11 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Bosman78 napisał: | To jeszcze tak reasumując rozumiem, iz zarówno zwykły jak i xt z tego samego rocznika maja dokładnie takie same silniki? |
Tak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Qrac
Motocyklista
Dołączył: 16 Gru 2015
Posty: 450
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 11:54, 11 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
racjonalnie - bierz zwykłego, kasę wrzuć w dodatki.
mniej racjonalnie - bierz który ci się bardziej podoba.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 9:59, 16 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Zamowilem zwykłego aczkolwiek jest pewien taki jakis niedosyt czy xt nie był by lepszy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
staszek_s
Motonita
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radlin, Śląsk
|
Wysłany: Pią 10:02, 16 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Szybko zniknie jak zaczniesz jeździć, ew zaczniesz zastanawiać się nad tysiącem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 11:03, 16 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Tysiąc nie dla mnie mialem kiedyc CBF 600 78 KM i nie wykorzytywalem tej mocy bo zadna to przyjemność krecic pod 10 000 rpm i mieć sokowirówke miedzy nogami. Trampek 55 KM ciut mało wiec DL powinen byc optymalny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
staszek_s
Motonita
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radlin, Śląsk
|
Wysłany: Pią 11:16, 16 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Dla jednego moim zdaniem jest super, będzie Pan zadowolony. Dla dwóch/dwojga też nie jest tragicznie ale niektórym może troszkę brakować mocy (mnie nie brakuje). Dla mnie trochę brakuje ładowności żeby się z żoną i gratami na 2 tygodnie w wersji biwakowej zapakować ale to już każdy ma inne gabaryty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Pią 18:10, 16 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Bosman78 napisał: | Tysiąc nie dla mnie mialem kiedyc CBF 600 78 KM i nie wykorzytywalem tej mocy bo zadna to przyjemność krecic pod 10 000 rpm i mieć sokowirówke miedzy nogami. Trampek 55 KM ciut mało wiec DL powinen byc optymalny |
W DL1000 nic nie kręcisz, masz pełną moc w optymalnym zakresie obrotów... Może jednak trzeba było pojeździć testowo przed zakupem:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 19:08, 16 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Domyślam się, ale to juz nie ten levlel cenowy, szukalem czegoś lzejszego, zwinniejszego do jazdy w pojedynkę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
staszek_s
Motonita
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radlin, Śląsk
|
Wysłany: Sob 11:55, 17 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
To nie kombinuj z XT, z jazdy będziesz tak samo zadowolony a zaoszczędzone 2 tysiaki włożysz w doposażenie, bo to worek bez dna...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 12:56, 17 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
i tak juz zostanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Sob 23:46, 17 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Co hasła "zwinniejszy w pojedynkę" to przyjmuję wyzwanie, mioim zdaniem dl1000 jest zwinniejszy:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|