Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dl 650 zwykły czy xt?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 20:37, 27 Lis 2016    Temat postu: Dl 650 zwykły czy xt?

Waham sie przed zakupem....xt bardziej mi sie poodba ale zwykly jest tańszy stad pytanie czy poza wygladem choc troche lepiej xt sprawi sie poza asfaltem?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tuumk
Motocyklista



Dołączył: 01 Gru 2014
Posty: 237
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mrozy

PostWysłany: Nie 21:19, 27 Lis 2016    Temat postu:

mialem podobny dylemat, kupilem zwyklego i dolozylem dziobek, na szprychowanych kolach mi nie zalezalo Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Nie 21:30, 27 Lis 2016    Temat postu: Re: Dl 650 zwykły czy xt?

Bosman78 napisał:
Waham sie przed zakupem....xt bardziej mi sie poodba ale zwykly jest tańszy stad pytanie czy poza wygladem choc troche lepiej xt sprawi sie poza asfaltem?


nie sadze. Zwieszenie maja dokladnie takie same. XT ma co prawda szprychowe kola ale sa one tez ciezsze, (wirujaca masa kola wplywa na prowadzenie moto na zakretach ) wymagaja wiecej pielegnacji/uwagi a szczerze to nie slyszalem i nie czytalem o uszkodzonej feldze w starszym modelach V Stroma. A sa forumowicze ktorzy nim poza asfaltem nie malo kilometow zrobili.

Do typowej turystyki sprawdza sie oba a do hardcorowej jazdy poza asfaltem nie nadaja sie zaden
XT nawiazuje jedynie do modnej adwenczerowej optyki


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Nie 23:16, 27 Lis 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 21:38, 27 Lis 2016    Temat postu:

Pisząc o offie mam na mysli suche szutry, lesne, polne drogi, czasem, czasem lekki piach wiadomo dochodzi jeszcze kwestia opon ( chce zmienić na scout k60) Planuję przesiadke z transalpa 650.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mRadek
A



Dołączył: 07 Lis 2014
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin/Stavanger

PostWysłany: Nie 21:49, 27 Lis 2016    Temat postu:

A jak wygląda sprawa częstotliwości wymiany oleju zwykły/XT ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
merc
Motocyklista



Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: radzymin

PostWysłany: Nie 23:47, 27 Lis 2016    Temat postu:

Jotes

Skad wiesz , ze sprychowe kola sa ciezsze?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gzub
A2



Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 0:27, 28 Lis 2016    Temat postu:

Tam jest trochę zmian w silniku w porównaniu do zwykłej wersji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chmarnik
Maniak motocyklowy



Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń

PostWysłany: Pon 7:55, 28 Lis 2016    Temat postu:

Żadnych różnic przełomowych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
merc
Motocyklista



Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: radzymin

PostWysłany: Pon 8:43, 28 Lis 2016    Temat postu:

mRadek napisał:
A jak wygląda sprawa częstotliwości wymiany oleju zwykły/XT ?


U mnie jest co 12 000 km a w zwyklym chyba co 6000 km.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Pon 11:46, 28 Lis 2016    Temat postu:

merc napisał:
Jotes

Skad wiesz , ze sprychowe kola sa ciezsze?


zawsze byly. Amelinium jest po prostu lzejsze jak stal i go nie pomalujesz Wink Gdyby bylo odwrotnie uzywano by ich takze w moto GP Wink Wirujaca masa kola ma naprawde znaczenie. Nie wazylem kol XT-ka, zapewne dzisiejsze szprychowki sa lzejsze jak kiedys i roznica maleje. Przymierzajac sie do GSa sprzedawca mowil cos o roznicy prawie 1 kg.
Przyznaje ze nam normalnym zjadaczom chleba pewnie te roznice beda malo wyczuwalne.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Pon 11:47, 28 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krystek
A1



Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 11:48, 28 Lis 2016    Temat postu:

gzub napisał:
Tam jest trochę zmian w silniku w porównaniu do zwykłej wersji.

A jakie to zmiany ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motokras
Motocyklista



Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok

PostWysłany: Pon 12:04, 28 Lis 2016    Temat postu:

krystek napisał:
gzub napisał:
Tam jest trochę zmian w silniku w porównaniu do zwykłej wersji.

A jakie to zmiany ?


Też chętnie sie dowiem...

jedynie zostały wydłuzone czasy pomiedzy przeglądami...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
staszek_s
Motonita



Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk

PostWysłany: Pon 13:10, 28 Lis 2016    Temat postu:

Obie wersje małego DL'a mają wydłużone okresy między przeglądami do 12 tys km, od 2015 roku.
O żadnych różnicach w silnikach nie słyszałem, wg mnie różnica głównie wizualna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
malybidon
Motocyklista



Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piotrków Tryb./Budziszewice

PostWysłany: Pon 13:15, 28 Lis 2016    Temat postu:

jotes napisał:
merc napisał:
Jotes

Skad wiesz , ze sprychowe kola sa ciezsze?


zawsze byly. Amelinium jest po prostu lzejsze jak stal i go nie pomalujesz Wink Gdyby bylo odwrotnie uzywano by ich takze w moto GP Wink Wirujaca masa kola ma naprawde znaczenie. Nie wazylem kol XT-ka, zapewne dzisiejsze szprychowki sa lzejsze jak kiedys i roznica maleje. Przymierzajac sie do GSa sprzedawca mowil cos o roznicy prawie 1 kg.
Przyznaje ze nam normalnym zjadaczom chleba pewnie te roznice beda malo wyczuwalne.


Jotes ale w XT te obręcze pod szprychy też są z amelinium. Więc może nie być różnicy w masie kół.

Co do ich wytrzymałości to zdarzyło mi się już kilka razy porządnie pizgnąć w jakąś dziurę i poza moimi zszarganymi nerwami nic się nie stało.

Co zaś się tyczy przebiegów międzyserwisowych to są dla wszystkich V-Stromów od 2015r takie same.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Pon 13:51, 28 Lis 2016    Temat postu:

Już to gdzieś napisałem, ale powtórzę jeszcze raz:

Te szprychowe felgi, to moim zdaniem pic na wodę i sposób producenta na zarabianie dodatkowej kasy... Mam takie w swoim Tigerze.
Jestem przekonany, że nie odczujesz lepszej amortyzacji, a w zamian czeka Cię dodatkowa zabawa - trzeba je regularnie sprawdzać (ta czynność wchodzi chyba nawet w zakres przeglądów), a ewentualne centrowanie kosztuje parę złotych i jest kłopotliwe, bo dobrych fachowców w tej materii jest niewielu... Ja musiałem swoje koło wysyłać do Bielska.

Swoją drogą, to konstrukcja kół szprychowych w wersji XT (z wewnętrznym kołnierzem, do którego dochodzą szprychy) to kiepskie rozwiązanie! W przypadku najechania na duży kamień, krawężnik, itp. łatwo wygiąć bok felgi. A dodatkowo centrowanie koła też jest trudniejsze. W GS-ie lub Multistradzie szprychy wchodzą w felgę na końcu jej krawędzi, dzięki czemu konstrukcja koła jest sztywniejsza.

Tak to wygląda w GS-ie i Multistradzie:



a tak w V-Stromie i niestety też moim Tigerze...



Tutaj masz ciekawy artykuł na temat XT-ka [link widoczny dla zalogowanych]

Wg mnie teraz warto kupić "zwykłego" V-Stroma, bo ma świetną cenę (poniżej 30 kPLN). Na wiosnę będzie sporo drożej, bo wchodzą nowe wersje...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Pon 13:57, 28 Lis 2016    Temat postu:

malybidon napisał:

Jotes ale w XT te obręcze pod szprychy też są z amelinium. Więc może nie być różnicy w masie kół.

Co do ich wytrzymałości to zdarzyło mi się już kilka razy porządnie pizgnąć w jakąś dziurę i poza moimi zszarganymi nerwami nic się nie stało.



Co nie znaczy ze standardowa zwykla felga by sie cos stalo.
Jezeli obrecz kola jest aluminiowa to wgiecie takiej felgi konczy sie tak samo jak i zwyklej smietnikiem. Teoretycznie mozna wymienic sama obrecz ale mysle ze naklad pracy w przekladnaiu szprych centrowaniu itp tez kosztuje.
A szprychy z czasem popuszczaja, trzeba je kontrolowac , naciagac...o ile w jezdzie enduro moze nie ma to takiego znaczenia to przy wiekszych predkosciach na autostradzie juz tak.
Moje subiektywne zdanie. W tej klasie motocykli i drogach po ktorych jezdza zmieniaja jedynie efekt wizualny. Zgadzam sie ze czesto na plus.

edit. za dlugo pisalem ale tenor posta pokrywa spostrzezenia biblo


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Pon 14:02, 28 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JARON
Maniak motocyklowy



Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 1222
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Pon 14:04, 28 Lis 2016    Temat postu:

Wystarczy wejść na standardową stronę
zwykły 214 kg
[link widoczny dla zalogowanych]
a XT 215 kg
[link widoczny dla zalogowanych]
Różnica 1 kg to pewnie te szprychy tyle ważą Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
malybidon
Motocyklista



Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piotrków Tryb./Budziszewice

PostWysłany: Pon 16:01, 28 Lis 2016    Temat postu:

JARON napisał:

Różnica 1 kg to pewnie te szprychy tyle ważą Wink


A ja bym jednak stawiał na dziubek Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gzub
A2



Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 19:59, 28 Lis 2016    Temat postu:

Co do silnika to dwucylindrowiec ma teraz zmodyfikowane ustawienia układu rozrządu, poprawki wprowadzono do elektroniki sterującej jednostką napędową, w tym także do układu wtryskowego. Rewolucji nie ma, ale kolejne udoskonalenie znanej jednostki napędowej. Zmian z tego co czytałem jest kilkanaście w porównaniu do poprzedniej wersji motocykla.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 22:18, 28 Lis 2016    Temat postu:

Czy te zmiany dotycza obu małych modeli?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Pon 22:24, 28 Lis 2016    Temat postu:

chyba rozmawiacie troche jak gluchy ze slepym ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spokrob
Maniak motocyklowy



Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Wto 12:23, 29 Lis 2016    Temat postu:

A ja zawsze zastanawiałem się jak utrzymać w czystości szprychowane koło w motocyklu napędzanym łańcuchem? 😕
Może i to głupie i dla wielu nieistotne, ale dla mnie ważne, więc ja jestem za zwykłą wersją plus dziubek 😃


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mRadek
A



Dołączył: 07 Lis 2014
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin/Stavanger

PostWysłany: Wto 15:18, 29 Lis 2016    Temat postu:

Spokrob napisał:
A ja zawsze zastanawiałem się jak utrzymać w czystości szprychowane koło w motocyklu napędzanym łańcuchem?


Oj tam Rob, szczoteczką do zębów Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Wto 22:31, 29 Lis 2016    Temat postu:

Odpowiadając na pytanie założyciela tematu:
1. Krótko: NIE
2. Dłużej: to samo zawieszenie, taki sam prześwit, takie same opony, taka sama masa, takie same serducho
Moim subiektywnym zdaniem XT fajniej wygląda, ale jakbym kupował dzisiaj DL650 to wziąłbym zwykłego, a różnicę wsadził w nieoryginalne akcesoria, które mu się przydadzą na tych szutrach, o których piszesz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
malybidon
Motocyklista



Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piotrków Tryb./Budziszewice

PostWysłany: Czw 13:57, 01 Gru 2016    Temat postu:

To ja jeszcze krótko o zachowaniu XT-ka na szutrach. Nie wiem czy to sprawa szprych ale jadąc tą samą drogą ja na XT i kolega na "zwykłym" (ten sam rocznik, przebieg, opony) on stwierdził, że łapał uślizgi, u mnie nic takiego się nie zdarzyło. Może jednak szprychowane koło nieco lepiej zachowuje się na szutrach. A może to tylko siła sugestii Wink

Poza tym jak się podoba XT to trzeba brać XT. W końcu motocykla nie kupujemy co roku Wink Ja osobiście na szprychowane koła czekałem bardzo i to ostatecznie skłoniło mnie do kupna nówki z salonu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 15:47, 01 Gru 2016    Temat postu:

Uslizgi to raczej nie kwestia szprych wie wiem czy w ogóle szprychowanie można aktywnie odczuwac. Szprychowanie amortyzuje cześć naprężeń ale nie na tyle aby je odczuwal kierowca,( wiekszosf naprężeń odbiera opona i lagi) co wplywa na ochronę felgi, łożysk ale nie jest a raczej nie powinno byc odczuwalne przez kierowce

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czekol
A



Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nadarzyn

PostWysłany: Czw 16:04, 01 Gru 2016    Temat postu:

malybidon napisał:
To ja jeszcze krótko o zachowaniu XT-ka na szutrach. Nie wiem czy to sprawa szprych ale jadąc tą samą drogą ja na XT i kolega na "zwykłym" (ten sam rocznik, przebieg, opony) on stwierdził, że łapał uślizgi, u mnie nic takiego się nie zdarzyło. Może jednak szprychowane koło nieco lepiej zachowuje się na szutrach. A może to tylko siła sugestii Wink


Siłę sugesti mogliście sprawdzić zamieniając sie na motocykle...
Mogliście tez mieć inaczej ustawione zawieszenia.....

Nie bardzo widzę wpływ szprych na uślizgi kola.... reszta elementów jest konstrukcyjnie identyczna.
No jeszcze dziobek mógl działać jak spoiler i dociskać przednie kolo Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Czw 18:10, 01 Gru 2016    Temat postu:

Szprychowane koła nie mają żadnego związku z uślizgami o których piszesz. Jak ktoś wspomniał inne ustawienie zawieszenia, inny tor jazdy, inna technika jazdy, to co kolega nazywał uślizgami dla ciebie mogło być czymś normalnym i nie zwracałeś na to uwagi, itp... jest wiele czynników które można by pod te uślizgi podciągnąć ale na pewno nie szprychowane koła.
Temat szprych podsumował już wyżej @biblo. W takim motocyklu to więcej kłopotów niż korzyści. Nie odczujesz żadnej różnicy w jeździe.

Zgadzam się z tym co napisał @Mag. Kup zwykłego taniej i dołóż do niego akcesoria za te pieniądze, dziób też można założyć jeśli z nim bardziej ci się motocykl podoba.
Wymiany oleju są w nowszym modelu wydłużone, ale z tego co widzę na forum, większość posiadaczy XT-ków i tak wymienia co 6tyś. Właśnie ze względu na niewielkie zmiany silnikowe, które nie uzasadniają jasno dlaczego teraz można wymieniać co 12tyś km.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 19:27, 01 Gru 2016    Temat postu:

Jak i tak będę wymieniał oliwę co roku tj. ( daj Boże) 6 tys. km bo więcej nie zrobię

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DLuk
Administrator



Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 21:50, 01 Gru 2016    Temat postu:

Suszny napisał:
...większość posiadaczy XT-ków i tak wymienia co 6tyś. Właśnie ze względu na niewielkie zmiany silnikowe, które nie uzasadniają jasno dlaczego teraz można wymieniać co 12tyś km.

Można na to również spojrzeć odwrotnie - nie uzasadnione było do tej pory wymienianie co 6 tys. i wreszcie producent "pozwolił" na wymianę co 12 tys.

A w temacie Bosman78 - jak widać pozostaje Ci tylko decyzja na podstawie kryterium: ładniejszy czy tańszy Smile Nie łatwa decyzja, powodzenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekjx1
Motocyklista



Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC

PostWysłany: Czw 22:14, 01 Gru 2016    Temat postu:

DLuk napisał:
Suszny napisał:
...większość posiadaczy XT-ków i tak wymienia co 6tyś. Właśnie ze względu na niewielkie zmiany silnikowe, które nie uzasadniają jasno dlaczego teraz można wymieniać co 12tyś km.

Można na to również spojrzeć odwrotnie - nie uzasadnione było do tej pory wymienianie co 6 tys. i wreszcie producent "pozwolił" na wymianę co 12 tys.

A w temacie Bosman78 - jak widać pozostaje Ci tylko decyzja na podstawie kryterium: ładniejszy czy tańszy Smile Nie łatwa decyzja, powodzenia.


ja uważam że producent stwierdził że za duża jest żywotność jednostki napędowej i stąd zwiększył przebieg miedzy wymianami oleju Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 6:27, 02 Gru 2016    Temat postu:

Ciekawa sprawa z tymi interwalami olejowymi, bo Honda w trampku 650 silnik v tez przewiduje co 12 tys. km podobnie jak we wszystkich swoich motocyklach. Wg. Mnie raczej producent po prostu doszedl do wniosku, iz nie ma to wpływu na żywotność, nie sadze abybza tym stala jakas "zasdzka" Smile zreszta powiedzmy sobie szczerze większość ludzi rocznie robi przeloty na poziomie właśnie ok 6 tys. km. To nie to co w renault diesel gdzie silnik iest bardzo wrażliwy a oni zalecaja wymiane oleju co 30 tys / 2 lata. A przecież ropa daje wiecej osadów niż benzyna

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prostyelektryk
Motonita



Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 741
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pią 8:42, 02 Gru 2016    Temat postu:

Wersja XT jest tylko i wyłacznie optycznie bardziej terenowa. To te same zawieszenie i silnik.
Naklejka 4x4 na cinquecento podobnie zwiększa zdolności terenowe.
Szprychy dokładają wagi i roboty przy czyszczeniu i serwisie.

Weź zwykłego i za zaoszczędzone pieniądze kup właściwe opony, osłonę pod silnik i gmole. To najlepsze co zrobisz do rzeczywistego przystosowania moto do offroadu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez prostyelektryk dnia Pią 8:43, 02 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 9:18, 02 Gru 2016    Temat postu:

Tak zrobię, pytanie techniczne czy w DLach jest schowek pod kanapą? Czy gmole givi da radę samemu zamontować? Trzeba podeprzec silnik czy mozna bez?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motokras
Motocyklista



Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok

PostWysłany: Pią 10:56, 02 Gru 2016    Temat postu:

ma kawałek schowka
gmole da sie załozyc bez żadnego podpierania


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 11:23, 02 Gru 2016    Temat postu:

To dobrze bo w trampku jest mala studnia Smile miesci sie: kompresorek, zestaw kluczy i żarówek, łyżki do opon, detka, zestaw naprawczy linek Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motokras
Motocyklista



Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok

PostWysłany: Pią 13:34, 02 Gru 2016    Temat postu:

wiesz jak jest... jak coś się psuje to trzeba wozić warsztat ze sobą Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Pią 16:19, 02 Gru 2016    Temat postu:

motokras napisał:
wiesz jak jest... jak coś się psuje to trzeba wozić warsztat ze sobą Wink


Jestem zdania że trzeba być przygotowanym na wszystko, szczególnie jeśli jedziemy gdzieś daleko.

Odpowiadając na pytanie autora. DL ma spory schowek pod siedzeniem, myślę że zmieścisz więcej niż w trampku bo dętki i łyżki nie będą Ci już potrzebne Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 17:10, 10 Gru 2016    Temat postu:

To jeszcze tak reasumując rozumiem, iz zarówno zwykły jak i xt z tego samego rocznika maja dokładnie takie same silniki?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil.Olkusz
Motonita



Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Nie 4:46, 11 Gru 2016    Temat postu:

Bosman78 napisał:
To jeszcze tak reasumując rozumiem, iz zarówno zwykły jak i xt z tego samego rocznika maja dokładnie takie same silniki?

Tak Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Qrac
Motocyklista



Dołączył: 16 Gru 2015
Posty: 450
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 11:54, 11 Gru 2016    Temat postu:

racjonalnie - bierz zwykłego, kasę wrzuć w dodatki.
mniej racjonalnie - bierz który ci się bardziej podoba.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 9:59, 16 Gru 2016    Temat postu:

Zamowilem zwykłego aczkolwiek jest pewien taki jakis niedosyt Wink czy xt nie był by lepszy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
staszek_s
Motonita



Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk

PostWysłany: Pią 10:02, 16 Gru 2016    Temat postu:

Szybko zniknie jak zaczniesz jeździć, ew zaczniesz zastanawiać się nad tysiącem Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 11:03, 16 Gru 2016    Temat postu:

Tysiąc nie dla mnie mialem kiedyc CBF 600 78 KM i nie wykorzytywalem tej mocy bo zadna to przyjemność krecic pod 10 000 rpm i mieć sokowirówke miedzy nogami. Trampek 55 KM ciut mało wiec DL powinen byc optymalny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
staszek_s
Motonita



Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk

PostWysłany: Pią 11:16, 16 Gru 2016    Temat postu:

Dla jednego moim zdaniem jest super, będzie Pan zadowolony. Dla dwóch/dwojga też nie jest tragicznie ale niektórym może troszkę brakować mocy (mnie nie brakuje). Dla mnie trochę brakuje ładowności żeby się z żoną i gratami na 2 tygodnie w wersji biwakowej zapakować ale to już każdy ma inne gabaryty Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pią 18:10, 16 Gru 2016    Temat postu:

Bosman78 napisał:
Tysiąc nie dla mnie mialem kiedyc CBF 600 78 KM i nie wykorzytywalem tej mocy bo zadna to przyjemność krecic pod 10 000 rpm i mieć sokowirówke miedzy nogami. Trampek 55 KM ciut mało wiec DL powinen byc optymalny

W DL1000 nic nie kręcisz, masz pełną moc w optymalnym zakresie obrotów... Może jednak trzeba było pojeździć testowo przed zakupem:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 19:08, 16 Gru 2016    Temat postu:

Domyślam się, ale to juz nie ten levlel cenowy, szukalem czegoś lzejszego, zwinniejszego do jazdy w pojedynkę

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
staszek_s
Motonita



Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk

PostWysłany: Sob 11:55, 17 Gru 2016    Temat postu:

To nie kombinuj z XT, z jazdy będziesz tak samo zadowolony a zaoszczędzone 2 tysiaki włożysz w doposażenie, bo to worek bez dna...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 12:56, 17 Gru 2016    Temat postu:

Laughing Laughing Laughing Laughing i tak juz zostanie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Sob 23:46, 17 Gru 2016    Temat postu:

Co hasła "zwinniejszy w pojedynkę" to przyjmuję wyzwanie, mioim zdaniem dl1000 jest zwinniejszy:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin