|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 10:49, 04 Sie 2008 Temat postu: DL 650 vs Yamaha TDM |
|
|
Witam szanowne grono,
przymierzam sie do zakupu motocykla do turystyki.
Będzie to moje drugie moto, czesto jeżdżę po mieście,
ale lubie też dłuższe wypady stad coś podchodzące pod enduro.
Mam 2m wzrostu waze 95 kg, często jeżdzę z wtulonym w moje plecy blond plecaczkiem.
W finale znalazły się dwa motocykl suzuki dl 650 i właśnie tdm 900 lub 850.
Dane katalogowe maja podobne (przeznaczenie, vmax, przyspieszenie,
spalanie)
Moja prosba wyglada nastepujaco:
W czym mały DL jest lepszy od TDMki (moze macie jakies doswiadczenie z wypraw, kolegow,
ktos moze przesiadl sie z jednego na drugi)
Zaznaczę też że podobny wątek zamieściłem w klubie TDM
chciałbym rozsadne argumenty obu stron skonfrontować przeciw sobie
Dziękuje za rady i pomoc pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
peri84
A1
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sztum
|
Wysłany: Pon 20:45, 04 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Witam Gościu tak się składa że wcześniej jeździłem TDM 850 z 2000 roku a teraz jestem szczęśliwym posiadaczem dl 650. Oba motocykle są naprawdę fajnymi sprzętami. Powiem tak, każdy ma inne odczucia co do motocykli ale według mnie jeśli chodzi o turystykę to dl jest lepsza. Ma wygodniejszą kanapę, lepszą ochronę przed wiatrem (w tdm ochrona przed wiatrem tragedia nawet jak masz turystyczną szybę to występują silne zawirowania a mam 173 cm wzrostu i dlatego jeździłem bez szyby ale na ten temat dużo dowiesz się na forum tdm), spalanie to mistrzostwo w dl przy jeździe 100-120 w dwie osoby 4,3 tdm przy tych prędkościach ok 5,5, tdm natomiast ma lepszą elastyczność odczuwa się to jadąc w dwie osoby, jeśli chodzi o odczuwalną masę i środek ciężkości to również dl wygrywa jak przesiadłem się z tdm na dl to wydawało mi się że dl ze 100 kg waży mimo że jest trochę wyższa, w dl masz wtrysk a zawory ustawiamy co 6000 tyś natomiast tdm gaźniki (tu różnie mówią 6000 - 10000) a zawory co 40000 (przeważnie częściej), w tdm występują wibracje w przedziale 110-130 km/h w dl nie ma, resorowanie i wybieranie dziur remis.
A jeśli chodzi o odczucie plecaczka to też jest bardziej zadowolona z dl mówi że wygodniejsza kanapa i bardzo dobra oochrona przed wiatrem w tdm powyżej 130 podnosiło jej kask a w dl to nawet przy 150 ma spokój.
Tylko żeby nie było że chwalę dl bo aktualnie mam, nie tak nie jest na tdm złego słowa nie powiem po prostu dl bardziej odpowiada moim wymaganiom.
Pozdrawiam !!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
peri84
A1
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sztum
|
Wysłany: Pon 21:29, 04 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Witam ponownie z ciekawości zajrzałem do tdm klubu co oni sądzą na tema tdm vs dl 650 i połowa tych wypowiedzi jest bez sensu twierdząc że dl jest gorsza bo słabsza, mój kolega który jeździ cbr 1100xx przejechał się moją tdm (jak jeszcze miałem) i stwierdził że przyspiesz jak "komarek", takich przykładów mogę wymieniać mnóstwo tylko po co, to nie ma sensu, każdy musi sam sobie odpowiedzieć do czego ma mu motocykl służyć a jeśli ma to być motocykl turystyczny to śmieszy mnie wypowiedź że dl 650 jest za słaba mi ta moc w zupełności wystarczy nawet jak jadę załadowany i w dwie osoby bo turystyka to jest do 130 km/h, powyżej to już połowę widoków nie zauważysz. Dodam jeszcze że jeden z najlepszych motocykli turystycznych honda africa twin ma 60KM a ludzie jeżdżą nimi po całym świecie i na brak mocy nie narzekają. A dla tych co brakuje proponuje R1
Pozdrawiam !!!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ronin763
A
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rypin / Sueca
|
Wysłany: Wto 0:01, 05 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Swieta prawde mowisz peri po co porownywac,kazdy ma taki sprzet jak chce ew. na jaki go stac w danej chwili,a najwazniejsze jest to zeby chlop mial radosc w sercu i dobrze sie czul na swoim sprzecie.Oczywiscie opinie uzytkownikow sa bardzo pomocne o ile sa konstruktywne i bezstronne.
Pozdrawiam wszystkich i do zobaczenia na trasie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 1:32, 05 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
witaj ja w chwili obecnej przemieszczam sie yamaha xtz 750 z blizniaczym silnikiem co tdm i faktycznie sa duze wibracje ok 100 km/h ponadto oliwa dosc czesto bo ok 6kkm zawory ja regulowalem raz ale wypadlo ok 30kkm moze mniej, ale ogolnie silnik niedozajebania ale fałki tez takie sa a dl ma wtrysk i to jak dla mnie jest zaleta najwieksza bo spalanie jest mniejsze a to ze tdmy pala 5,5 moze ale chyba w idealnych warunkach i w trasie, a glownie latam po miescie i super tenera pali mi srednio 6,5-7 miasto, w trasie zszedlem do 5,6 @120-130 ale bardzo rownej jazdy.
u mnie dl wygrywa iloscia miejsca, silnikiem, spalaniem i elastycznoscia, bo jest bardziej niz yamaha, w podobnym zakresie obrotow, ale inna harakterystyka silnika- stad moment wczesniej w dl u.
generalnie chce kupic dl malego, to pewne (kwestia dokonczenia sprzedazy nieruhomosci) ale moja tenerke sobie zostawiam bo jest tak samo dobra jak africa tin a polowe tansza, ponad to ma podcisnieniowa pompe paliwa a nie elektryczna co w afyce pada w najmniej oczekiwanym momencie
nie no luzik, fakt turystyka to nie wyscigi i kazdy jedzie tym co ma, ja miałem AT i teraz tenerke oba chwale a DLa kupie bo tenerka juz pełnoletnia jest i troche niedomaga a i paliwo drogie
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Wto 1:38, 05 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 10:27, 05 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Dzięki za opinie wsadze zaraz kij w mrowisko na forum tdm
Co do regulacji zaworow co 6 tyś czyli raz - dwa razy na sezon ile taki zabieg kosztuje w serwisie, czy mozna go zrobic samemu, lub inaczej jak bardzo jest to skomplikowana operacja?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pawluk
Administrator
Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 10:56, 05 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Anonymous napisał: |
Co do regulacji zaworow co 6 tyś czyli raz - dwa razy na sezon |
tu sie nie reguluje zaworów co 6 tyś, chyba jeszcze nikt nie regulował - pierwsza kontrola jest po 24 tyś.
p.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
peri84
A1
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sztum
|
Wysłany: Śro 8:54, 06 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
To prawda co pisze Pawluk do zaworów w dl zagląda się co 24 tyś km, przepraszam za wprowadzanie w błąd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 10:34, 30 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
ja sie wlasnie zastanawiam jak to jest z silnikiem tdm900 tez ma wtrysk i spalanie podobne do DLa
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Nie 0:36, 12 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
A mi przydało by się jak złoto te 10 koni więcej z TDM-a i parę Nm momentu obrotowego...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Brzo
Administrator
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 20:05, 12 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Witam,
Kiedyś uczepił się w drodze powrotnej z mazur kolega na TDM 850 - no cóż nie wiem gdzie brak tej mocy w DLu ale TDM wymiękał na kazdym biegu (ja i on z plecaczkami byliśmy). Efekt był taki, że znikał w lusterkach. Rozumiem, że nie kręcił po garach powyżej 130 ale do tej prędkości naprawde nie dawał rady. Fakt, że maszyna jego była już wiekowa (stwierdzam po wyglądzie i stanie ogólnym). Paliwo nie miało znaczenia jakby co bo, tankowaliśmy na tej samej stacji.
Dotyczy DL650:
Teraz tak ochrona przed wiatrem - DL
Pojemność silnika - TDM
Przyśpieszenia - DL (w porównaniu do TDM 850) nie wiem jak z TDM900
Komfort - DL
Turystyka - DL
Miasto - Lekko w strone TDM
DL1000:
Reszta niema znaczenia i co powyższe w tym wypadku TDM jest bez szans.
Sumując obydwa sprzęty są fajne sam myślałem o TDM ale ... pojawił się DL i było po sprawie.
Pozdrawiam,
Brzo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 22:00, 12 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
zeby miec o 13KM wiecej w dl650 nalezy zaplacic ok 345zl/KM tzn kupic leorure do 650 i power commander:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Nie 23:11, 12 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
konra.dzik napisał: | zeby miec o 13KM wiecej w dl650 nalezy zaplacic ok 345zl/KM tzn kupic leorure do 650 i power commander:) |
A jak się ma wzrost mocy do krzywej momentu obrotowego i jego maksymalnej wartości? Jak powszechnie wiadomo SV 650 ma więcej mocy ale za to mniejszy moment od DL-a i gorszą elastyczność.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 1:06, 13 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
z tego co pamietam power commander zmienia mapy wtrysku w taki sposob aby uzyskac wyzszy moment obrotowy, moc przy okazji rowniez wzrasta, jednak bardziej odczowalny jest dół. kpl wydech w tej kombinacji dodaje głownie mocy chociaz przebieg krzywej momentu jest znacznie korzystniejszy niz przy samej tylko końcówce. dl 650 k7 ma 67KM i 62Nm po załozeniu leovince'a (mam na mysli kpl ukł wydechowy) dostal ok 7KM a moment wzrosl do 72Nm bodajze, PC dodal kolejne 6KM i moment wyniósł 80Nm @ 6182 RPM. V-max to 197kmh.
to sa dane z hamowni i na paliwie 98LO z shella.
v-strom mojego znajomego z hrubieszowa robiony w VTG w lublinie.
w praktyce na szosie przy wyzszych predkosciach 150 i dalej, niestety niebylo zbytnio lepiej niz w serii bo moment pojawial sie wczeniej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pon 10:18, 13 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
wsio jasna! Dzięki! Chyba zainwestuję!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 16:17, 13 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
mnie takie przerobki troszke strasza bo jak sie ma wytrzymalosc calego motocykla?
Zakladajac ze inzynierowie projektujacy caly motocykl jakos przemysleli konstrukcje. czemu sami nie poprawili sterowania komputra?
co do Twojego pojedynku to sie zastanawiam co by bylo jakbyscie sie motocyklami zamienili bo moze tamten poprostu gorszy kierowca
Ale napewno Twoje uwagi dają sporo do myslenia
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 18:22, 13 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
silniki kazde projektuje sie tak aby zostawic jakis zapas, zeby nie pracowal na 100% tylko troszke mniej. wieadomo ze jedne sa barzdiej poadtne i odporne na modyfikacje a inne lepiej zostawic w spokoju. zawsze cos otrzymujemy kosztem czegos, ale rowniez sposob pozniejszej eksploatacji ma znaczenie. mozna takim dlem zaczac sie scigac ze wszystkimi, a mozna ten przyrost mocy i momentu wykorzystywac plynniej i mniej agresywnie, rozkoszujac sie dalekimi podrozami we dwoje i miec ciut wiecej mocy przy wyprzedzaniu ruszaniu czy pokonywani jakichs wzniesien.]
moim skromnym zdaniem z tego silnika moznaby wyciagnac spokojnie 100KM ale to juz drastyczne i b.kosztowne przerobki, tylko po co? dodanie 10% mocy i momentu w zupelnosci wystarczy a jak przestaje wystarczac to trzeba kupic dl 1000 a potem to juz zostaja motocykle klasy super sport. ale dl to moto turystyczne nie torowe:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pon 19:06, 13 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Apropo DL 1000, o ile mocniejszy jest od 650-tki? Nie chodzi mi oczywiście o liczby, bo te znam, tylko o odczucia obiektywne kogoś kto jeździł jednym i drugim.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 15:34, 14 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
i teraz sie zacznie watek analogiczny do wyzszosci malego nad duzym i odwrotnie
tak na marginesie ile kosztuje wykrzesanie tych 10 kony z power komandera?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 18:19, 14 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Kuncfot napisał: | i teraz sie zacznie watek analogiczny do wyzszosci malego nad duzym i odwrotnie |
Juz jest taki nie rozpisywac sie bo nas BRZO powyzabija:)
Kuncfot napisał: | tak na marginesie ile kosztuje wykrzesanie tych 10 kony z power komandera? |
power commander III USB w naszym nie tanim kraju kosztuje 1200-1800PLN
a na stronie producenta (za granica) kosztuje chyba 350$ plus przesyłka.
oto adres: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Śro 1:33, 15 Paź 2008, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ologc
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Monachium/Gdańsk
|
Wysłany: Wto 19:00, 14 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
konra.dzik napisał: | [link widoczny dla zalogowanych]
nie wiem czemu nie chce sie wkleic jako odnosnik |
dales znak konca linii przed zamknieciem taga...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 19:06, 14 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Ja skłaniam się raczej ku wzmacnianiu 650-tki (którą już mam), z powodu dziwnych historii z silnikiem w 1000-cu. A to gaśnie, a to nie pali na jeden gar, a to olej bierze, a wszystko przez silnik z cholernej porażki TL-a. Ale będąc zupełnie szczerym gdyby nie te przypadłości pewnie wszedł bym w litra!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Brzo
Administrator
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 23:37, 14 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
PowerCommander czekam na nieszczęśłiwe cenniki.
Różnica w cenie 1200 do 1800 kryje się w dodatkach i zmianach cen na ten produkt. NIedługo już mam nadzieję będę miał cennik po zmianach to przedstawie Wam go. Skromnie powiem, że pomogłem w obnizaniu cen u importera. Świetni ludzie i słuchają podpowiedzi płynących z rynku.
Wiem wiem marketing robię ale musicie mi wybaczyć bo sam bym założył do swojego DLka takie coś
Co do samego działania to tajemnica kryje się w dużo lepszym oddawaniu mocy przez silnik czyli likwidacja wszelkich załamań w krzywych momentu i mocy z przesunięciem wykresów do góry więc zyskami na tych parametrach. Mam nadzieje,że niedługo będę mądrzejszy w tym temacie to z chęcią podziele się ta wiedzą.
Pozdrawiam,
Brzo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 1:35, 15 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
dzieki Ologc juz poprawiłem:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Śro 12:33, 15 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
[quote="konra.dzik"] Kuncfot napisał: | i teraz sie zacznie watek analogiczny do wyzszosci malego nad duzym i odwrotnie |
Juz jest taki nie rozpisywac sie bo nas BRZO powyzabija:)[/qote]
Nie chodzi mi żeby się rozpisywać jak na wolnym ringu swego czasu niektórzy, bo z tamtąd niczego co mnie interesuje się nie dowiedziałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tipor
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: Pon 10:23, 15 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Odgrzewamy Kotletta,
Jak się ma TDM do małej kobietki ok 174 wzrostu i wagi... nie nie powiem bo mnie powiesi na najbliższej latarni oczywiście na pierwszy motor tuż po zrobieniu prawka ?
Wiem wiem głupota ale na razie szukamy czegoś klasy DL'a co by gabarytem pasowało
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pon 11:50, 15 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Będzie jej lepiej niż na DLu, bo siodło w TDM jest sporo niżej. Jeśli chodzi o wzrost, to raczej ogarnie, nie wiem czy ogarnie masę motocykla, bo jednak kobitki z reguły mają ciut mniej pary w łapach niż my. Generalnie moim zdaniem pomysł głupi, no ale sam to już napisałeś
A może transalp? Moja koleżanka jeździ tym od 2 lat, może dłużej. W porównaniu do v-stroma czy TDM to jest malutki i leciutki, moim zdaniem o wiele przyjaźniejszy sprzęt dla dziewczyny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kastor40
Motonita
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 626
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Mysłowice - Śląskie
|
Wysłany: Pon 11:59, 15 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Pomysł raczej kiepski. To fajny sprzęt ale dość ciężki jak na turystyka, silnik jest całkiem narowisty (sam próbowałem jaki pierwsze moto i raczej dzięki). Może wspomniany transalp albo niektóre panie w naszym gronie używają CBF 600 i sobie chwalą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tipor
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: Pon 12:05, 15 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
CBF to jedna z opcji nad którą myślimy ale jak wiadomo poza dużym kufrem na kosmetyki itp. Motór musi być piękny co jednak TranAlp nie podpada pod tą kategorię w oczach zainteresowanej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pon 12:10, 15 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
A TDM podpada? Rany, to chyba pierwsza osoba, która uważa, że TDM jest ładna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Manson
Motocyklista
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 349
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Pon 20:56, 15 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Tipor napisał: | CBF to jedna z opcji nad którą myślimy ale jak wiadomo poza dużym kufrem na kosmetyki itp. Motór musi być piękny co jednak TranAlp nie podpada pod tą kategorię w oczach zainteresowanej |
Na pierwszy motocykl dla Gabi wybraliśmy armaturę przypadkowo padło na Virago 750 i go ogarnęła.Po sprzedaży armatury wybór był ograniczony ze względu na gabaryty,choć mały DL się jej mocno podobał to nawet po obniżeniu myrdała nóżkami jak na nocniku i odpadł w przedbiegach.Pozostały nam trzy motocykle:Suzuki Bandit,Honda CBF i Yamaha Fazer.Zrobiliśmy najprostszą rzecz jaką można było zrobić,pojechaliśmy się przymierzyć,najpierw Bandit ale okazał się za ciężki,za wysoki,za daleko kierownica-odpadł.Druga była CBFa,po przymiarce i jeżdzie to był strzał w dychę do Yamahy nawet nie podchodziliśmy Myślę ze musisz wziąć Lubą i posadzić ją na sprzęta,choć TDMkę też bym wykreślił dla kobiety na pierwsze moto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Wto 2:47, 16 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Tipor napisał: | Jak się ma TDM do małej kobietki ok 174 wzrostu i wagi... nie nie powiem bo mnie powiesi na najbliższej latarni oczywiście na pierwszy motor tuż po zrobieniu prawka ? |
Zaraz po zrobieniu prawka jeździłem TDM 850, przy zawracaniu w wąskiej ulicy pochyliłem za bardzo i nie byłem w stanie jej utrzymać... położyła mi sie na bok.
TDM jest ciężka i uważam, że nie nadaje sie jako pierwszy motocykl, a tym bardziej dla kobiety.
A porównując DL 650 z TDM 850
Miałem okazje zmierzyć się z SV 650, obaj zapielismy ostatni bieg i jadąc równo 60 odkręcilismy manetki. SV oddalał się bardzo szybko.. z niskich obrotów czy ze startu nie miałem szans. TDM jedzie od 3.5tyś obrotów, Dl od samego dołu.
Przód w TDM dobijał mi bardzo często na nierównej drodze i raczej nie polecam tym motocyklem zjeżdżać z asfaltu.
Ochrona przed wiatrem? w porównaniu do DLa w TDM nie ma żadnej W V-stromie za szybą masz spokój i cisze, w TDM trzeba walczyć z wiatrem i przy moich 178cm wzrostu musiałem uważać żeby mi kasku nie poderwało przy wiekszych prędkościach.
DL jest wygodniejszy dla pasażera również.
Jestem bardzo zadowolony z przesiadki na małego V-stroma. O wiele bardzej nadaje się do turystyki, można śmiało zjechać z asfaltu i zobaczyć to czego koledzy jadąć po czarnym nie zobaczą, dojechać do miejsc trudno dostępnych ( a te zazwyczaj są najciekawsze).
TDMą jeżdżę jeszcze od czasu do czasu i jest to bardzo fajny motocykl. ale moim zdaniem DL jest fajniejszy
Wybór alezy od tego czego kierowca wymaga, do czego potrzebny jest mu motocykl.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Wto 10:24, 16 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Suszny napisał: |
Zaraz po zrobieniu prawka jeździłem TDM 850, przy zawracaniu w wąskiej ulicy pochyliłem za bardzo i nie byłem w stanie jej utrzymać... położyła mi sie na bok. |
Motocykl w złożeniu utrzymuje się manetką gazu a nie ciałem.
Fizyka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wiewiór
A1
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 11:06, 16 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
W motocyklach tego typu testy typu roll-on są, za przeproszeniem, z dupy. Co mnie interesuje takie coś w trasie? Jak poczeba, to redukuję. Zmień w TDM żarówkę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 12:10, 16 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
wiewiór napisał: | Zmień w TDM żarówkę |
Podnieś/opuść w v-stromie światła
Fakt, dostęp do żarówek w TDM jest słaby, ale da się wymienić w trasie. Za to regulacja kierunku snopu światła to mistrzostwo świata. W v-stromie są 4 śrubki, które trzeba obsługiwać śrubokrętem i ja np. miałem ochotę podgryźć sobie żyły za każdym razem jak musiałem tam zaglądać. W TDM są takie same 4 pokrętła, ale zakończone dużymi plastikowymi gałkami, więc można nimi wygodnie kręcić nawet i w rękawicach motocyklowych. Jedziesz sam, z kobitą, z kompletem kufrów - 2 minuty i masz światła ustawione jak chcesz
Co do testów przyspieszenia SV650 i TDM... Nie zapominaj Suszny, że SV jest od TDMki ze 40kg lżejsza, v-strom już nie. A silnik SV/DL to też nie do końca ta sama konstrukcja i SV ma o wiele, wiele więcej wigoru SVką w 2 osoby i z 3 kuframi po 45l dało się sprawnie, szybko jeździć. V-stromem 650 próbowałem raz i więcej już bym nie chciał
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Wto 12:13, 16 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wiewiór
A1
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 12:38, 16 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Mały DL jest do jazdy solo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kastor40
Motonita
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 626
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Mysłowice - Śląskie
|
Wysłany: Wto 13:09, 16 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
No ja zrobiłem wspólnie z moim plecaczkiem na małym DLu dobrze ponad 15 tyś km (+3 kufry i często namiot a raz nawet sakwy na przednie gmole) i naprawdę "osiołek" dał radę. Nie demonizujmy to naprawdę sprawna maszyna. Fakt że przyspiesza wolniej ale naprawdę daje radę.
Co do ustawiania świateł - nie wiem jak jest w innych maszynach ale ja tam do ustawiania poziomu świateł 2 śrubki 10 + klucz nasadkowy i jedzie góra 2 min roboty.
Tutaj idzie o coś innego silnik TDM do 3,5 tyś obrotów nie idzie a powyżej 3,5tyś obrotów zaczyna wieżgać. Doświadczony jeździec spokojnie da radę ale świerzak? Wyrwirączka i utrata kontroli jak najbardziej możliwe - nie dla początkującego. Będę jednak obstawał przy CBFie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kastor40 dnia Wto 13:11, 16 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Śro 2:14, 17 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
express napisał: | Suszny napisał: |
Zaraz po zrobieniu prawka jeździłem TDM 850, przy zawracaniu w wąskiej ulicy pochyliłem za bardzo i nie byłem w stanie jej utrzymać... położyła mi sie na bok. |
Motocykl w złożeniu utrzymuje się manetką gazu a nie ciałem.
Fizyka |
Chciałem w swojej wypowiedzi raczej wskazać na masę motocykla. Pewnie dosięgałem całymi stopami do ziemi siły trochę też mam a jednak nie byłem w stanie jej utrzymać. Myślę, że kobieta miała by spory problem z ciężarem tego klocka.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Śro 2:20, 17 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jardek
A
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: SND (100-lica)
|
Wysłany: Śro 8:29, 17 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Miałem ten sam dylemat TDM czy DL a że jakoś nie bardzo bozia dała mi wzrost bo tylko 172 cm a i masa skąpa, a miała to być pierwsza maszyna to kilka spostrzeżeń kierownika bez doświadczenia (wtedy jeszcze nie byłem świadom istnienia forum):
Najpierw bardzo szukałem TDM 900, obejżałem kilka sztuk, kilkoma się przejechałem i byłem bardzo zdecydowany na ten motocykl.
Przede wszystkim odpowiadała mi wysokość, masa też nie była jeszcze tragiczna, wygląd nie podlegał ocenie (w moim przypadku symetrycznosć moto jest na plus dla Yamahy).
Jednak, że poszukiwania się trochę przeciągały bo znalezienie używanego motocykla bez przeszłości było w tym czasie nie możliwe (koniec sezonu 2012). Znajomy (motocyklista od kołyski) z którym szukałem Yamahy wspomniał mi o DL.
Przymierzyłem się i zonk bo ledwo palcami do ziemi dosięgałem ale jak już się ruszyło to było ok.
Po miesiącu dojrzałem do decyzji o zmianie poszukiwanego motocykla.
Sezon 2012 spisałem na straty a że pod koniec roku stworzyła się mozliwość kupienia zupełnie nowego DLa po lifcie ( w cenie zbliżonej do TDMy tez pawie nowej), tak więc decyzja została podjęta. Dodatkowo mam obniżaną kanapę oraz buty na grubej podeszwie i nie mam już problemu z dosięganiem do gleby.
Przynajmniej w moim odczuciu na plus dla DL jest jego zwrotnosc w porównaniu do TDMy.
Kolejną jego zaletą jest ochrona przed wiatrem i eleastyka silnika zwłaszcza przy jeżdzie w mieście. Na spalanie nie bardzo jakoś zwracałem uwagę ale po przejechaniu 2 tyś zauważyłem, że przy spokojnej równej jeżdzie w trasie to jest ok 4,6 - 4,8. Jak pogonię to wzrasta do 5,2 - wskazania z komputera.
DL ma zalaty eksploatacyjne w postaci dostępnosci zamienników oraz różnych innych acesoriów i inna ważna sprawa że DL jest ciągle produkowany co uważam że też ma znaczenie.
Ogólne odczucia z jazdy DLem są takie, że jak na pierwsze moto to dla mnie był bardzo udany zakup.
To tyle
Jeszcze jedna sprawa, nie wiem czy zamierzasz jeździć nocą ale światła w DL są zdecydowanie lepsze niż w TDMie.
Przyznam jedynie, że nie wiem jak jest z jazdą długodystansową na TDMie aczkolwiek na DL'u jest bez zastrzeżeń.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jardek dnia Śro 9:00, 17 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Śro 9:30, 17 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
jardek napisał: | Jeszcze jedna sprawa, nie wiem czy zamierzasz jeździć nocą ale światła w DL są zdecydowanie lepsze niż w TDMie. |
Są lepsze co wcale nie oznacza że w TDM są złe Często jeździłem w nocy a raz wracałem nocą ze zlotu ładny kawałek i światła moim zdaniem są dobre.
Od DLa lepsze światła ma już chyba tylko latarnia morska
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Śro 9:30, 17 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 21:25, 20 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
miałem TDM900 i DL650A, na obu przejechałem kawał świata.
Oba nadają się do turystyki. Z tych dwóch polecam jednak DL jako motocykl bardziej wszechstronny. Jakbyś miał kasę to nowy 650 jest jeszcze nieco lepszy od starego.
Za DL przemawia: mniejsze spalanie, większy bak, ogólnie wygodniejszy, miękkie zawieszenie, dużo większy wybór akcesoriów (np. gmoli), zdecydowanie lepsza szyba i osłona przed wiatrem, lepsze oświetlenie, możliwość założenia opon dual-sport i spokojnej jazdy w lekkim terenie
Za TDM900: odczuwalnie większa moc, przeglądy co 10 tys, silnik brzmi bardziej basowo,
Aczkolwiek jakbyś chciał turystyczne enduro to pomyśl nad Transalpem 600/650, Afryką Twin, Bmw800gs itp. Te są jeszcze bardziej wszechstronne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Yarecki
A1
Dołączył: 29 Wrz 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Płock
|
Wysłany: Śro 19:04, 30 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Stary wątek ale co tam ... Ja mam TDM 850 (jako pierwsze moto) i szykuję się do przesiadki na DL nówkę 650. Tdm zawsze BARDZOOO mi się podobała (miłość od pierwszego wejrzenia) ale niestety jest zbyt toporna. Miałem ze cztery parkingówki. Na TDM nie da się w złożeniu przy małej prędkości nic regulować gazem bo wylatuje się na orbitę, może jedynie sprzęgłem. Dl`em jeździłem na testach i jest duuużo lżejszy (w odczuciu). Jadąc vstromem zapomniałem o wietrze, który zabiera przyjemność z jazy TDMą. O dziwo nie zauważyłem prawie różnicy w dynamice przy normalnej jeździe. TDM rwie powyżej 5tys obr, DL nie. Jedyny problem z DL po 2012 mam taki, że nie podoba mi się tak jak TDM. Bardziej podoba mi się ten starszy. Czy kierować się rozsądkiem ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
odyniec
Motonita
Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: Czw 8:54, 01 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Kieruj się sercem. Wolisz starszego to kup dobrze zadbaną i wyposażoną sztukę.
DL'em faktycznie dobrze się jeździ także w moim odczuciu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|