|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 12:00, 05 Kwi 2011 Temat postu: DL 650 - spalanie |
|
|
wiem że zdarzały się już w innych tematach uwagi o spalaniu v-stromów, chciałbym to zebrać w jeden temat wyłącznie temu poświęcony. Jest już temat dla posiadaczy 1000 to teraz dowiedzmy się czegoś o 650.
Ile pali wam 650-tka przy spokojnej, samotnej jeździe (z bagażem lub bez) ? według opinii ze strom zachodnich średnio od 3.9 do 5, a ile pali Wasz?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Pią 22:56, 17 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
routerek
Motonita
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: z kanapy w salonie/WAW
|
Wysłany: Wto 12:46, 05 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Prawdę mówiąc popatrz po prostu po jakichkolwiek postach - wiele osób ma statystykę w stopce. Jest tu nawet taki jeden co mu średnia wyszła 3.9. U mnie wyszło 4.76 (średnio) ale to dopiero z jednego zbiornika, więc guzik wiadomo.
Wejdź na jakieś motostat.pl i sobie popatrz na większa próbkę danych.
m.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 13:03, 05 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Przy takiej prędkości jak podajesz 650 zejdzie poniżej 4litrów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skalar
Motocyklista
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 14:40, 05 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Poniżej 4l/100km to jeżeli rider ma 60kg wagi i goły moto, a nie ponad 100kg + topcase
W podpisie mam średnią z 9000km, ale nie jestem chucherkiem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur 8K8
Motocyklista
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ZGIERZ / k. Łodzi
|
Wysłany: Wto 14:58, 05 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
U mnie np. podczas zesżłorocznego urlopu przy normalnej jeździe miasto trasa ok 2000 tyś km, przy pełnym załadunku moto, trzy kufry, torba na bak oraz dwie osoby spalanie oscylowało w ganicy 5l -5,5l (było troszke jeżdzenia po górach. Wiecej nie powinien spalić.
Ale uważam, że spalanie w motocyklu jest najmniej istotną sprawą. Jeźdzę dla przyjemności... co jest bezcenne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jaca
Motonita
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Wto 18:14, 05 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
routerek napisał: | Jest tu nawet taki jeden co mu średnia wyszła 3.9. | Który to, który Dawać mi go tu, ale migiem
Przy takich założeniach jak podajesz wyjdzie Ci pewnie ok. 4 litrów na pusto i 5 litrów z bagażem. Tak przypuszczam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 18:28, 05 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Jadąc ciut szybciej niż podałeś (ok 80-120kmh) zrobiłem 408km na 16,2 litra. Miałem kufer centralny bez większego ładunku. Przy okazji spełniam założenie nr 1 podane przez skalar'a
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 18:42, 05 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Mi najmniej spalił 4.7 przy jeździe do 120km/h z pasażerką, na mazury i na zad.
Najwięcej 6.9 również z pasażerką jadąc ile wlazło, trasa z Wrocka do Warszawy. Trochę nam się wtedy spieszyło.
Generalnie z nieco ponad 28kkm wychodzi mi średnia 5.05/100
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Wto 20:24, 05 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
...a da sie sztormiakiem wogole jechac takimi predkosciami ???? u mnie do 100 to sie wogole nic nie dzieje, nawet wskazowka sie niewiele porusza, a dopiero od 100 w wzwyz czuc predkosc i jestem w stanie rozroznic czy jade szybko czy wolno no i 4 mozna wlozyc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adamar
Maniak motocyklowy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: CK
|
Wysłany: Śro 10:28, 06 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
A ja to już mam bardzo dziwne to spalanie Jak jadę z małżonką lub córką to pali mi mniej, jak jeżdżę sam to więcej, czy ktoś wie o co chodzi ??
Ale jedno jest pewne, zawsze spali mi wszystko, ile bym mu nie wlał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MOTOMED
A
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: TJE :Jędrzejów/ Kraków MoToAvToSy
|
Wysłany: Śro 12:33, 06 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Jak jeżdżę z pasażerem i trzema kuframi i mi pali średnio 5-6l/100 km , ostatnio jak jeździłem ze znajomymi po CZ to spalił 4,9/100km kpl kufrów + pasażer 55kg i kierowca 85kg z prędkościami wg przepisów ruchu drogowego (bo to Czechy). Kiedyś jak wybrałem sie z kol który jeździł jak emeryt- przepisowo to spalając cały bak wyszło 3,98l/100km.
CIEKAWOSTKA.
w dl 650 pompa wysysa 21,2l z 22l baku paliwa. Miałem sie okazje przekonac o tym jak mi brakło paliwa na A4 jakies kilometr od stacji paliw. Bezcenna okazała sie pomoc Topinki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur 8K8
Motocyklista
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ZGIERZ / k. Łodzi
|
Wysłany: Śro 16:41, 06 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Adamar napisał: | A ja to już mam bardzo dziwne to spalanie Jak jadę z małżonką lub córką to pali mi mniej, jak jeżdżę sam to więcej, czy ktoś wie o co chodzi ??
Ale jedno jest pewne, zawsze spali mi wszystko, ile bym mu nie wlał |
Adamar, jak podają statystyki jeśli jeździmy z pasażerem, to jeździmy wolniej i co ważne bezpieczniej. Myślę, że stad bieże się Twoje spalanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adamar
Maniak motocyklowy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: CK
|
Wysłany: Śro 17:54, 06 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychoo
Motocyklista
Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kwidzyn/Rakowiec - pomorskie
|
Wysłany: Nie 22:12, 10 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj wlałem pod korek (tak jak poprzednio) 15 litrów, przejechane miałem 294 km, odcinki wokoło komina i traska nad morze 160km z pasażerem. Średnio wyszło 5,1 , wg mnie przyzwoicie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adamar
Maniak motocyklowy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: CK
|
Wysłany: Nie 22:51, 10 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
krzychoo napisał: | Średnio wyszło 5,1 , wg mnie przyzwoicie. |
To jest normalne spalanie Dl-a, jak się jedzie koło 100 km/h to spalanie jest na poziomie 4,5-5 l.
Przy prędkości 120-140 pali w granicach 5,5-6 l. Powyżej to i 7 l. potrafi wciągnąć
No i zależy czy jedziemy turystycznie czy dynamicznie, ja jak już moto dopadnę to lubię dynamicznie pojeździć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DominikR
A2
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pomiechówek
|
Wysłany: Nie 23:37, 10 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Nie wiem jak srednia moze byc 3,9...??? Trzeba miec chyba duzo opanowania
U mnie min. 4,07 sam ale z bagazem (Czechy/Wegry), max 6,70 na jakiejs autostradzie, nie pamietam okolicznosci... Srednio 4,73l przy 1,90 wrostu i 90-94 kg i w miare spokojnej jezdzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cezar_LBN
Motocyklista
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 10:43, 12 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
...tak czytam wpisy, i podziwiam eko(nomicznych) kierowców. Z moich skromnych obliczeń wychodzi, że jara z 6 litrów średnio.
Handluję różnymi pojazdami i wiem z doświadczenia, że dużo kierowców podaje spalanie które chcieliby mieć, a nie takie jakie mają, nie wiem na czym polega ta tendencja do zaniżania i chełpienia się spalaniem zaniżonym.... bez sensu.
Oczywiście wątpię w to, żeby ktokolwiek tutaj chciał takie spalanie podawać i wszyscy legitymują się rzetelnie przeprowadzonymi obliczeniami, nie uwzględniając też tego, jak przewalają nas stacje benzynowe, zazwyczaj na minus dla nas, co też zmienia statystyki.
Leję 5 litrów a dystrybutor liczy mi 5,5 l :/, jeszcze się nie zdarzyło żeby było na korzyść dla mnie.
Zazdroszczę spalania na poziomie 4l/100km
u mnie z pasażerem i kufrem lub bocznymi załadowanymi rzecz nie możliwa - a tak zazwyczaj się jeździ motocyklem turystycznym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Wto 12:51, 12 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Cezar, jeżeli stacje nas "robią" na swoją korzyść to nam wychodzi wyższe spalanie niż mamy w rzeczywistości... Lejesz niby 5,5l (tyle Ci pokazał dystrybutor) i przejeżdżasz na nich 100km i się cieszysz, że masz 5,5l/100km, a w rzeczywistości miałeś jeszcze niższe spalanie, bo fizycznie benzyny nalałeś 5l czyli 5l/100km...
Ja na początku liczyłem, żeby mieć ogólne pojęcie i wychodziło mi średnio 5,5l/100 w cyklu normalnym czyli mieszanym. Potem w Rumunii sprawdzałem, że mi palił 5-5,5l/100km - dwie osoby z pełnym bagażem, full załadowany, po górach i lasach ale za to z prędkościami niewielkimi.
Na autostradach SLO,AT,SK,CZ na kilkustekilometrowym odcinku wyszło lekko ponad 6l jadąc solo ale z 3 kuframi i trzymając tak 130-160km/h.
Na codzień nie przeliczam - pali tyle ile mu wlewam i ani litra więcej...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cezar_LBN
Motocyklista
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 14:30, 12 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
MaG zgadzam się całkowicie bez dyskusji. Ale mówiłem o"robieniu" nas finansowo.
Na jednej stacji BP w LBN tak właśnie się nabrałem 2 razy, że zawyżyło o 0,5l i więcej na BP nie jeżdżę.
"Ile Pan wleje tyle Panu spali..."
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sopatros
A1
Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 21:49, 13 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Hmm... ja nie mogę zejść poniżej 6. Fakt, Sztorma mam od niedawna, zjeździłem dotąd ledwo kilka baków i liczyć zacząłem ostatnie trzy. No i z tego co widzę, to wychodzi mi dużo za dużo. Ostatnio, głównie w mieście wyszło mi prawie 7, a to jak na 650 raczej niespotykany wynik. W cyklu mieszanym (miasto w tygodniu, trasy z obciążeniem w weekend) wyszło mi ostatnio 6,2. Wiem, że nowsze roczniki, chyba po 2007, mają niższe spalanie, a to ze względu na inne normy i chociażby dorzucenie dwóch świec.
Co może być przyczyną tak wysokiego spalania? Dodam, że nie mam ciężkiej ręki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Konio
Maniak motocyklowy
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Londyn
|
Wysłany: Czw 0:07, 14 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Ja zrobiłem ok 500 km na nowym i spalanie też ok. 7 w mieście, więc chyba trzeba po prostu nauczyć się jeździć...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sopatros
A1
Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 0:16, 14 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
To fakt bezsprzeczny, choć ostatnio naprawdę starałem się nie przekraczać 5 tys. w mieście , a na trasie to raczej spacerówka była, tyle że z większym obciążeniem. Poprzedni właściciel mówił, że też nie zdarzyło mu się przejechać na baku więcej aniżeli 350km. A z tego co widzę, to niektórzy mają tu naprawdę słuszne przebiegi na jednym baku.
Po prostu zastanawiam się, jako totalne zielony użytkownik, na ile filtr powietrza, jakość świec, synchronizacja przepustnic itp. mogą mieć wpływ na spalanie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 1:09, 14 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Tak jak pisałem wcześniej i tak jak mam w podpisie, średnia ogólna to 5L/100.
W mieście 5,5-6,5 w trasie 4,5-6. Więcej nie chciał. Fakt że ja nie lubie zapie*dalać do 8000 rpm i Bóg wie jakiego v-maxa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Czw 9:34, 14 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
sopatros napisał: | To fakt bezsprzeczny, choć ostatnio naprawdę starałem się nie przekraczać 5 tys. w mieście , a na trasie to raczej spacerówka była, tyle że z większym obciążeniem. Poprzedni właściciel mówił, że też nie zdarzyło mu się przejechać na baku więcej aniżeli 350km. A z tego co widzę, to niektórzy mają tu naprawdę słuszne przebiegi na jednym baku.
Po prostu zastanawiam się, jako totalne zielony użytkownik, na ile filtr powietrza, jakość świec, synchronizacja przepustnic itp. mogą mieć wpływ na spalanie? |
Filtr powietrza ma bardzo duze znaczenie bo przy zalozeniu ze silnik zasysa mieszanke paliwa z powietrzem, jezeli bedzie ograniczony doplyw powietrza (zasyfiony filtr powietrza) to silnikk wtedy bedzie wciagal wiecej paliwa by zastapic braki w powietrza.
Swiece sa rownie wazne, bo z wiekiem spada wydajnosc (sila) iskry, co powoduje niedopalanie mieszanki i zmniejsza sprawnosc silnika, przez co odkreca sie wiecej gazu i wiecej paliwa wychodzi ze zbiornika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
buli
A2
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Myszków
|
Wysłany: Czw 22:47, 14 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Floydoo napisał: |
Filtr powietrza ma bardzo duze znaczenie bo przy zalozeniu ze silnik zasysa mieszanke paliwa z powietrzem, jezeli bedzie ograniczony doplyw powietrza (zasyfiony filtr powietrza) to silnikk wtedy bedzie wciagal wiecej paliwa by zastapic braki w powietrza.
|
moto z sondą lambda tego nie zrobi, niezależnie od stanu filtra odpowiednio dobierze ilość paliwa do zassanego powietrza, a delikatne opóźnienie, związane z pomiarem w spalinach a nie w mieszance, nie będzie miało znaczenia
starym 1000'cem jeździłem na dość brudnym filtrze i palił mało
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xalps
A1
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 23:20, 14 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Filtr powietrza ma bardzo duze znaczenie bo przy zalozeniu ze silnik zasysa mieszanke paliwa z powietrzem, jezeli bedzie ograniczony doplyw powietrza (zasyfiony filtr powietrza) to silnikk wtedy bedzie wciagal wiecej paliwa by zastapic braki w powietrza.
|
to gdy całkiem zatkać dopływ powietrza - sprawimy że motocykl będzie palił ze 1000 literków... lub jeszcze więcej:)
przecież wiadomo, że dla spalenia 1kg paliwa potrzebne jest 14,7kg powietrza. skoro silnik wciąga wiecej [paliwa] by zastapić braki powietrza - to liczac najbardziej oszczędny wariant - 1kg powietrza = 1litr - splanie wzrosnie 15-to krotnie:)
a poważnie - pewnie spali mniej - równiez moc bedzie zdecydowanie mniejsza i nie koniecznie proporcjonalnie do stopnia zasyfienia filtra.
i w przypadku gaźnika również spalanie nie powinno wzrosnąć - otwarcie przepustnicy spowoduje mnieszy przepływ powietrza a co za tym idzie - mniejsza dawka paliwa zostanie zassana z dyszy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez xalps dnia Czw 23:23, 14 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pią 0:56, 15 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Kolego xalps, silnik gaźnikowy rzeczywiście pali więcej z zasyfionym filtrem powietrza, ale masz rację, nie dlatego żeby zrównoważyć niedostatki powietrza dodatkową dawką paliwa. Nie jest pogłoska tylko fakt, bardzo łatwy do wytłumaczenia w dodatku.
Ja wiadomo w silniku gaźnikowym za dawkę paliwa odpowiedzialna jest dysza i iglica którą porusza tłoczek z membraną, którą z kolei "porusza" podciśnienie w układzie dolotowym. Brudny filtr powoduje większe opory ssania w układzie dolotowym, a to powoduje większe "ugięcię" membrany cze większą dawkę paliwa, które po prostu nie spalone przelatuje przez układ wydechowy. Dlatego właśnie spaliny silnika "na ssaniu" śmierdzą paliwem, bo i cała idea ssania polega właśnie na ograniczeniu dopływu powietrza w celu wzbogacenia mieszanki.
Tak, tak panowie, to ze względu na ograniczenia w dopływie powietrza moc silnika jest ograniczona!
Nie ma to jak podtlenek azotu prosto w airbox!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xalps
A1
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 8:15, 15 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
bardzo dobre. faktycznie - gaźnik ma niejako sterowanie - składu mieszanki bez sprzężenia zwrotnego jaki w tym wypadku stanowi sonda lambda.
czyli wieksze podciśnienie w gaziorach - ma prawo poskutkować wzrostem paliwa.
tutaj dochodzi jeszcze jeden aspekt - gdy moto ma mniej mocy - rekompensujemy to mocnieszym odkręcaniem - co w konsekwencji również wpływa na ilosc zuzytej wachy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Pią 10:24, 15 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
buli napisał: | moto z sondą lambda tego nie zrobi, niezależnie od stanu filtra odpowiednio dobierze ilość paliwa do zassanego powietrza, a delikatne opóźnienie, związane z pomiarem w spalinach a nie w mieszance, nie będzie miało znaczenia
starym 1000'cem jeździłem na dość brudnym filtrze i palił mało |
no nie do konca tak jest, sonda lambda miezy zawartosc tlenu w spalinach i na tej podstawie okresla ilosc paliwa ktora trafia do silnika i to by sie wszystko zgadzalo, ale biorac pod uwage aspekt fizyczny to ciagle w silniku mamy do czynienia z ssaniem, ktore przy ograniczonym dostepie powietrza wciaga wszystko co ma pod reka, do tego tez dochodzi inna temperatura silnika i czujniki szaleja
Tak czy siak filtr ma swoja nominalna przepuszczalnosc i takiej sie trzymajmy
Cytat: | przecież wiadomo, że dla spalenia 1kg paliwa potrzebne jest 14,7kg powietrza. skoro silnik wciąga wiecej [paliwa] by zastapić braki powietrza - to liczac najbardziej oszczędny wariant - 1kg powietrza = 1litr - splanie wzrosnie 15-to krotnie:) |
a kto powiedzial ze to paliwo sie spala przeciez mowimy o zuzywanio paliwa tymczasem wlasnie o to chodzi ze ono sie nie spala bo silnik nie ma takiej wydajnosci i wyrzuca to paliwo w wydech w postaci czrnej mgielki ktora czasem z wydechu wyleci
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Floydoo dnia Pią 10:30, 15 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pią 12:33, 15 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
xalps napisał: | bardzo dobre. faktycznie - gaźnik ma niejako sterowanie - składu mieszanki bez sprzężenia zwrotnego jaki w tym wypadku stanowi sonda lambda.
czyli wieksze podciśnienie w gaziorach - ma prawo poskutkować wzrostem paliwa.
tutaj dochodzi jeszcze jeden aspekt - gdy moto ma mniej mocy - rekompensujemy to mocnieszym odkręcaniem - co w konsekwencji również wpływa na ilosc zuzytej wachy. |
Dokładnie tak, tyle że sonda lambda podaje informację o tlenie i/lub tlenku węgla w spalinach, na podstawie tego oraz przede wszystkim przepływomierza i czujnika temp. w airboxie wyliczana jest dawka paliwa.
Ooo, Floydo mnie wyprzedził...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Pią 12:34, 15 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Konio
Maniak motocyklowy
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Londyn
|
Wysłany: Pią 12:48, 15 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Dziś rano zatankowałem moje 650. Masakra! Wyszło mi 10,06 litra na 100!!!
To coś nie tak jest chyba. Niby miasto tylko... Zatankowałem dziś pod korek i mierzę jeszcze raz. Gdzieś musi być błąd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Pią 12:49, 15 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Konio, może w korkach stoisz?? Forumowy rekord pobiłeś chyba...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pią 12:55, 15 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Forumowy rekord to ja pobiłem, 11l na 100 na trasie Lublin-Warszawa, jak się "śpieszyłem".
Pobiłem też rekord w drugą stronę, tzn. 500 bez 2 km na jednym zbiorniku po Rumunii
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
routerek
Motonita
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: z kanapy w salonie/WAW
|
Wysłany: Pią 12:59, 15 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
A ile wlałeś poprzednio? Jak moto stoi na kosie a pistolet wejdzie głęboko, to w zbiorniku zostaje jeszcze kupa miejsca - może poprzednio wcale nie było "do pełna"?
Ostatni raz zatankowałem na centralce i rzeczywiście pod korek - to wycieczka do Ułęża wyszła mi 5.8 l/100km. Ale nie jestem pewien, jak dokładnie zatankowałem w niedzielę rano (na kosie, w półśnie, ciemno zimno itp) więc może w rzeczywistości było z pół litra mniej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Pią 12:59, 15 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
W Rumunii to mają jakieś paliwo rakietowe, przebiegi z Rumunii się nie liczą
Czyli Konio - za bardzo się śpieszysz...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Konio
Maniak motocyklowy
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Londyn
|
Wysłany: Pią 13:01, 15 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
No stoję trochę. Trasę mam taką:
chwila na zagrzanie moto żeby się kreska pojawił a ja się ubieram, ruszam spod ratusza na Bemowie i kończę na Ursusie. Po drodze trochę światełek, trzeba się cały zas zatrzymywać i ruszać, przepychać przy dojeździe z Powstańców do Połczyńskiej, potem dźwigowa itd. Fakt, że nie oszczędzałem moto ale i nie przeginałem bo moto na dotarciu jeszcze i 5000 obrotów nie przekraczam. Ale mimo wszystko to trochę dużo chyba?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pią 13:56, 15 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
MaG napisał: | W Rumunii to mają jakieś paliwo rakietowe, przebiegi z Rumunii się nie liczą
Czyli Konio - za bardzo się śpieszysz... |
No już mi koledzy mówili że mnie Drakula pchał a poza tym z górki cały czas było, ale fakt jest faktem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 22:00, 17 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
właśnie kupiłem swojego DL650 AK7.
Na pierwszym zbiorniku (ok. 500km) spędzonym głównie w trasie (100-120km/h, jazda dynamiczna, topcase) i kilkadziesiąt km w terenie po piachu/lesie średnia wyszła mi .... 4,1/100.
Cudo nie motocykl.
Być może taki fajny wynik dlatego że sprzęt prawie nówka.
Jak zrobię przegląd, powymieniam płyny itp. to może średnia spadnie poniżej 4
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Wto 13:26, 19 Kwi 2011, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 22:20, 17 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Mi po dzisiejszej Częstochowie wyjszło z całej trasy 5.7L.
Tam jechaliśmy 120-140 a z powrotem cisnąłem ile wlazło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jasio
A
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 0:39, 18 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Roadrunner muszę Cię zmartwić - ja na jednym baku nakręciłem 503 km - po Bieszczadach, z Plecaczkiem i kufrem centralnym. Po tym dystansie do baku weszło 19,1 litra benzynki - spalanie 3,79.
Na trasie Wawa-Kielce-Wawa z kumplem i 3-ma kuframi wyszło mi 4,34.
Jazda trochę emerycka - praktycznie nie przekraczałem 5 tys. obrotów.
Konio coś masz raczej nie tak z tym spalaniem... A może licznik w milach...?
A swoją drogą - czy przy takiej jeździe 4,5 - 5 tys. obrotów z "załadunkiem" może być mowa o jakichś negatywnych skutkach dla silnika... Można go jakoś zamulić czy przeciążyć??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jasio dnia Pon 0:43, 18 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pon 0:55, 18 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Oooo, no proszę! A Ciebie kto pchał?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
routerek
Motonita
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: z kanapy w salonie/WAW
|
Wysłany: Pon 9:44, 18 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
tdm, pochwal się
jasio - Konio ma nówkę salonową, raczej ODO nie jest w milach
m.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 13:27, 19 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Tak sobie liczę że średnia roczna oszczędność na paliwie między 650 a 1000 przy przebiegu ok. 15 tys/rok to ........ ok. 3.000 (trzy tysiące !!!) zł.
Czyli posiadacze 650 tak jakby zyskują: wycieczkę zagraniczną motocyklem gratis albo kompletne wyposażenie moto we wszystkie bajery.
I tak co roku.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Wto 20:52, 19 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 18:01, 19 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Do tego nie leje wahy w zimie a tę pieniądze pcham do koperty. Tej zimy odłożyłem prawie 2,5 tyś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Konio
Maniak motocyklowy
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Londyn
|
Wysłany: Sob 10:03, 30 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
No, dziś rano znów zatankowałem pod korek. Wreszcie spalanie jest jak powinno. Musiałem poprzednim razem coś namieszać...
Wyszło 5,43 l/100km przy jeździe tylko po Warszawie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Konio dnia Sob 10:04, 30 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adamar
Maniak motocyklowy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: CK
|
Wysłany: Sob 10:25, 30 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
No widzisz, może innego kalkulatora użyłeś
A Win 7 ma już w kalkulatorze opcję wyliczania zużycia paliwa
Oj Konio, Konio
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Konio
Maniak motocyklowy
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Londyn
|
Wysłany: Sob 10:38, 30 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Nie no, raczej byłem niezłym uczniem... może to wina XP
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Konio dnia Sob 15:28, 30 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Sob 10:54, 30 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
a moze poprostu nauczyles sie manetka ruszac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Konio
Maniak motocyklowy
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Londyn
|
Wysłany: Sob 11:27, 30 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Właściwie to chyba tak...
Taki człowiek stary już a takie drobne rzeczy jak pochwała od Floydoo potrafią ucieszyć !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|